Gość kda Zgłoś #1 Napisano 18 Stycznia 2008 Witam, jak w temacie, po włączeniu świateł nie zapala się oświetlenie zegarów i pokręteł. W momencie gdy poruszę ściemniacz świateł przepala sie bezpiecznik nr3. I tu pytanie czy ten bezpiecznik odpowiedzialny jest tylko za podświetlenie zegarów i pokręteł czy w tym obwodzie jest jeszcze coś? Jak sie zabrać szukanie usterki? pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #2 Napisano 18 Stycznia 2008 Bezp. nr 3 - 10A - Oświetlenie tablicy wskaźników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito Zgłoś #3 Napisano 18 Stycznia 2008 Wymień włącznik świateł i pozbędziesz się kłopotu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 18 Stycznia 2008 Możesz mieć niefortunnie przepaloną żaróweczkę, która robi zwarcie. Wyjmij żaróweczki z licznika i wtedy sprawdzaj, czy przepala bezpiecznik. Z czyms takim walczyłem w Sprinterze pół dnia, zanim doszedłem do żaróweczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kda Zgłoś #5 Napisano 18 Stycznia 2008 dzięki za odpowiedzi, właśnie rozebrałem włącznik i nic tam szczególnego nie widzę. Jutro zobaczę jak wgląda sprawa z żarówkami. Odłączę jeszcze światła rejestracji bo doczytałem się że są na tym samym bezpieczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #6 Napisano 14 Lipca 2008 witam. Mam podobny problem ale zadne z podanych rozwiązań nie przynioslo ulgi Jak tylko włącze swiatła to przepala mi się bezpiecznik nr3 i nie podswietla mi deski rozdzielczej, najpierw zmieniłem przełącznik alenic to nie dało, potem odłączyłem wszystkie zarowki z tego obwodu (odpiąłem licznik, wszystkie przełączniki poza tym od swiateł, zarowki podswietlenia klapy) wymienilem bezpiecznik, wlanczam swiatla i znowu sie spalil. sprawdzilem wiązke idącą od skrzynki bezpiecznikow do przełącznika, miala posklejane kabelki. ale po rozklejeniu nie widac zadnych usterek. jak włozylem bezpiecznik 25A to bardzo nagrzewa mi sie ta wiązka. Czy ktos wiegdzie jeszcze mam szukac usterki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2008 a w właczniku zarowki spalonej nie masz czasem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 14 Lipca 2008 sprawdź podświetlenie tablicy rejestracyjnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hufi Zgłoś #9 Napisano 15 Lipca 2008 Ja bym polecił najpierw sprawdzenie przy tym bezpieczniku 25A, jeśli nie ulega spaleniu, jaki faktycznie prąd idzie (amperomierzem w szereg). Następnie, na odłączonej instalacji zmierzyć oporność i powoli odpinać kolejne żarówki i patrzyć na wskazania... być może gdzieś jest upływność do masy poprzez przetarty przewód - przy odłączonych wszystkich odbiornikach (żaróweczkach) opór powinien być teoretycznie nieskończony, ale jeśli gdzieś na jakimś złączu albo izolacji jest upływność to w ten sposób można dojść do miejsca które sprawia problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 15 Lipca 2008 Ja bym polecił najpierw sprawdzenie przy tym bezpieczniku 25A dedykuję Ci TO, a dokładniej 1:06 widziałeś kiedyś jak pięknie i szybko zapalają się kable dzięki takim numerom, jak szybko pali się gąbka w której siedzą wiązki i jak trudno ugasić takiego grilla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #11 Napisano 15 Lipca 2008 we włączniku zarowka jest dobra. wywala mi bepiecznik nawet przy dopiętych zarowkach i liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 15 Lipca 2008 na tym samym bezpieczniku jest podświetlenie tablicy rejestracyjnej, tam patrz, na 99% zgniła Ci oprawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #13 Napisano 16 Lipca 2008 to nie moze byc w liczniku, 2 tygodnie temu wymienilem zarowki na diody. i nawet jak licznik odepne (wyjme z samochodu) to tez przepala mi ten bezpiecznik. Czy sa na tym obwodzie jakies zarowki poza podswietleniem deski i tablicy rejestracyjnej? moze to byc wina np. przycisku opuszczania szyb? eh... jestem zmeczony i myla mi sie fakty... sprawdze dokladnie kable od tablic. dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hufi Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2008 @ormowiec: Kolega ogipio napisał, że testował przy bezpieczniku 25A i instalacja wytrzymała tylko się grzała, stąd mój pomysł, sprawdzić ile prądu faktycznie idzie - czy to 12A czy 20A - zmierzenie zajmuje 2 - 3 sek a podejrzewam, że skoro kolega czuł, że się grzeje, to trzymał instalację pod prądem dłużej niż te kilka sek potrzebnych na pomiar. @ogipio: Czy testowałeś oporność tej instalacji przy wyciągniętych wszystkich żarówkach które powinny teoretycznie na niej być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #15 Napisano 17 Lipca 2008 Tak, wszystkie zarowki odpięlem. Dzis sprawdzalem przewod od podswietlenia tablicy, przetarcie znalazlem dopiero po zerwaniu tapicerki bagaznika z lewej strony na szarym przewodzie z zielonym paskiem, ale zaizolowanie tego miejsca nie pomoglo. moze jutro bede mec wiecej czasu to sprawdze te przewody. (mam sedana). Opornosc instalacji sprawdze poprzez podłączenie miernika pod plus i minus w dowolnym miejscu? Np. pod gniazdo zarowki tablicy rejestracyjnej i ktos mi włączy swiatla na 2 sekundy.? i nagrzebałem... teraz jak mam włączony kierunkowskaz i wcisne stop to kierunek przestaje migac tylko oba sie lekko jarzą a podswietlenia nadal nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 18 Lipca 2008 oporność czyli rezystancję sprawdza się przy odłączonym zasilaniu i nagrzebałem... teraz jak mam włączony kierunkowskaz i wcisne stop to kierunek przestaje migac tylko oba sie lekko jarzą a podswietlenia nadal nie mam. zgubiłeś masę w lampie może czas podjechać do elektryka? powiedz mu że koleś na forum powiedział że ma sprawdzić podświetlenie tablicy i że na 99% tam jest zwarcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2008 wykluczam podświetlenie tablicy, posciagalem plastiki, idąc po przewodach od podswietlenia tablicy wyjelem kostke ze skrzynki bezpiecznikow ( odlaczylem bezposrednio od niej zasilanie podswietlenia tablic) nadal pali mi bezpiecznik wsadzilem 10A i podswietlenie pojawilo mi sie na niecala sekunde. bede sprawdzac przewody pod deska rozdzielcza. Moze ktos ma jakies jeszcze propozycje? 04.08.2008 Witam, w moim przypadku okazało się iz jest to przebicie na wiązce od przełącznikow od podgrzewania tylnej szyby i przeciw mgielnych. jak ktos bedzie miał problem z bezpiecznikiem nr3 to zamiast rozkrecania polowy samochodu polecam zaopatrzenie się w kilka bezpiecznikow 10A i odłanczanie kostek z tyłu skrzynki bezpiecznikow. na tym obwodzie są kostki od podswietlenia tylnej rejestracji, przełącznikow deski rozdzielczej i zegarow, jesli jest cos jezcze to prosze o poprawki. wystarczy włozyc nowy bezpiecznik i przed włączeniem swiateł wyjąć kostkę aby sprawdzić czy na ty obwodzie jest zwarcie (jak podswietlenie nie zniknie to znaczy ze jest a jak zniknie to wyjmujemy kolejną kostkę). u mnie kostki od podswietlenia (z tyłu skrzynki bezpiecznikow są koloru niebieskiego) , ta na ktorej bylo zwarcie miala naklejke na wiązce z numerem 1. jak cos to piszcie. postaram sie pomoc, albo przynajmniej sprawdze jak i co jest u mnie podłączone. Uczmy się na czyichś błędach. Dziękuje i pozdrawia wszystkich ktorzy zainteresowali się moim problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach