Gość schell Zgłoś #1 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam, mam prośbę: czy mógłby ktoś przecztać mi z oryginalnej instrukcji obsługi Passata B4, jaki olej należy stosować w silniku 1.9 TDi 1Z i co ile należy go wymieniać? Być może ten temat był przerabiany już 100 razy, ale przeszukując forum znalazłem 100 różnych odpowiedzi. Mam książkę WKŁ, ale tam jest napisane zupełnie co innego niż twierdzą użytkownicy tego firum. Dlatego chciałbym przeczytać oryginalne zalecenia producenta. Z gory dziekuję Chris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2008 Wałkowany jest co chwilę .Na obudowie plastikowej silnika powinieneś mieć wypisaną normę oleju VW 505 00 . popatrz na TE tematy . Używaj wyszukiwarki bo szefostwo forum będzie wywalać Ci dublowane tematy do kosza. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2008 Wymiana co 7.500 km z filtrem lub co 12 m-cy. Dokładnie wystarczy że będzi spełniał wyżej wymienioną normę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2008 Wg. serwisowki dla silnika jaki Ty masz zmienia sie olej co 15k km. Co tyle tez mialem serwisowany samochod i zmiane oleju w niemczech u poprzedniego wlasciciela (tez mam 1Z TDI). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gajewski_Artur Zgłoś #5 Napisano 14 Stycznia 2008 -3 dm3 przy wymianie filtru -2,5dm3 bez wymiany filtru. Rodzaj: olej wielosezonowy o lepkości SAE 20W50, 15W50, odpowiadający normom API CD CCMC PD3. Częstość wymiany: -silnik AAz: wymiana co 7500 km; -silnik 1Z: wymiana co 15000 km lub co rok. To są dane z ksiązki instukcji. Ja sam osobiście wymieniam co 15000 km i leje olej elf 10W40 półsyntetyk. Od wymiany do wymiany na bagnecie nic nie ubyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 14 Stycznia 2008 nie sluchaj tych ramoli lej porzadny 10w40 bez oszczedzania na nim. zmiana co 10kkm razem z filtrem oleju i powietrza. filtr oleju mann, knecht, hengst. filtr powietrza tez jakis nienajtanszy made in china, bo przeplywke masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Skiba Zgłoś #7 Napisano 14 Stycznia 2008 ja leje 15w40 Mobila - ktos juz wczesniej wlał do mojego 1Z taki olej tzn mineral i juz tez taki leje - wymieniam co 8 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2008 Hmmm co 10 000 km powiadasz (a zalecane po 15k km)....Taaak, a jak moj brat jezdzi BMW w dieslu - 11sto letnie auto z przebiegiem ponad 200 000 km i tam lampka zmiany oleju pali sie co 30 000 km, to ma sobie zmieniac po 20 000 km (tak 1/3 na zapas co tam, czesciej nie zaszkodzi) ??? Mysle, ze to zalezy od eksploatacji, ja moje 15k km w wiekszosci robie na trasie (dajmy na to 25% z tych nabitych km to miasto) i sie zaloze, ze mniej ten olej jest wyjezdzony jak u kogos kto 10k km zrobi w miescie, wiec to jest roznica. Konkluzja prosta, jezdzisz duzo w miescie to co 10k km, ale jak sobie auto lata spokojnie po trasie to po 15k km jak ksiazka kaze ( to nie polonez zeby tam zmieniac tak czesto). Jak traktujesz go sportowo i kazdy przejechany kilometr to jest wahlowanie biegami przy 4000 obr, to i czesciej mozna ten olej zalewac. Co do oleju to juz byl temat obszerny, ja tam leje Mobil Super S 10W40 polsyntetyk (chyba jak i spora czesc forumowiczow), lyka mi go 0,5 - 1l na 15k km, auto ma nabite ponad 300 000 km i rwie sie zeby przejechac drugie tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2008 szynszyl 15kkm to sie zmienia pelny syntetyk. chyba nie wiesz jak olej po takim przebiegu w dieslu wyglada. az mi szkoda silnika jak sobie pomysle, ze mialbym tyle jezdzic. zalecenia psychola, czyli moje: olej 10w40 - zmiana co 10kkm przy normalnej jezdzie butujesz to co 7500kkm i nie czytajcie instrukcji tylko sluchajcie wariatow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2008 Ja tez szanuje samochod i silnik, takze jezeli jest sens to przystane do propozycji i bede zmieniac co 10k km, w zadnym wypadku nie oszczedzam na takich sprawach jak olej. Zanim zabralem samochod z domu, to olej byl zmieniany tam co rok czyli co okolo 7-10k km. Teraz sporo latam po trasie, a ze jezdze w wiekszosci tak 90-110 km/h wiec uznalem, ze skoro leje dobry olej, auto kolysze sie na spokojnych trasach w rozsadnych predkosciach to i bede zmieniac olej jak ksiazka kaze. Co do pytania, czy wiem jak wyglada olej po takim przebiegu, odpowiedz brzmi wiem - nie tworzy on jakiejs dziwnej zawiesiny (czytajac posty na temat castrola spotkalem sie ze ludzie wylewali z silnika jakas galarete), po prostu jest, czarny, brzydki i oleisty Napiszcie prosze fakty, dlaczego nie trzeba sluchac tutaj ksiazki tylko zmieniac czesciej ? Nie to, ze chce sie sprzeczac tylko chcialbym uslyszec jakis konkret, bo jestem ciekawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gajewski_Artur Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2008 Słuchajcie nie ma wcale takiej potrzeby aby wymieniać olij tak często jak 7500-10000km. Owszem w pasacie B3 jeszcze się zgodzę ale w B4 z silnikiem 1Z ! Tonie formuła 1 czy polonez! wystarczy, że zmienisz raz wroku szczególnie przed zimą, albo po przejechaniu ok 15000km. Zalać w miarę dobry olej. W moim przypadku jest to olej elf 10/40 półsyntetyk i to nie jest byle co, a napewno lepszy od "Mobil Super s". Wogóle to wygląd oleju nie świadczy o jego zużyciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vikingtech Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2008 "Specjaliści podpowiadają, że olej w silniku warto wymieniać nawet częściej niż zaleca to producent auta, szczególnie jeśli jeździmy szybko lub na krótkich dystansach. Jazda z prędkością autostradową, nawet jeśli nie powoduje spalania oleju, bardzo szybko zmienia jego początkową lepkość." Auto Świat PORADNIK NR 1 - styczeń 2008 str 40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2008 Dołącze się jeszcze:) A lepiej zmienić CASTROL czy MOBIL (półsyntetyki) co 15.000 niż LOTOS półsyntetyk co 7.500 km ? Nadmienię, że LOTOS spełnia normę 505... ZAPRASZAM DO DYSKUSJI... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Skiba Zgłoś #14 Napisano 15 Stycznia 2008 ja zmieniam co 8 tys bo tyle wyjezdzam na rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #15 Napisano 15 Stycznia 2008 hmmm w dziale B2 zima - nic sie nie dzieje... wiec moze tu sie podłącze u mnie w 1,6TD jest lotos syntetyk 5w40, jesli wiekszosc robie po miescie to zmieniac co 7500 czy co 10000km? nadmienię ze silnik nie połyka oleju w jakis wiekszych ilosciach mimo leciwego wieku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariku Zgłoś #16 Napisano 15 Stycznia 2008 JA mam passata 1.9 tdi...ostatnio przejechałem nim jego 250.000km i zalewam tam olej marki elf turbodiesel 15w/40.. pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2008 Panowie odgrzewam kotleta. Mojemu 1z zaraz stuknie 500tys trochę już głośno stuka więc hciałbym przejść z pelnego syntetyku na połsyntetyk a wiec co byście polecili. Podobno ktoraś firma robi specjalne oleje z dodatkami do przelatanych silników lał ktoryś z was cos takiego?? Osobiści mam dobre zdanie na temat wszelkich ceramizerów no ale czas paskowi wlac coś smaczniejszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2008 jesli stuka to zmierzyc cisnienie oleju, zmienic popychacze i dalej pelny sysntetyk. nie ma co swirowac. szacun za przebieg i olej. porzadny uzytkownik z ciebie. dajesz silnikowi poczuc, ze jest wazny. tak trzymac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2008 Panowie odgrzewam kotleta. Mojemu 1z zaraz stuknie 500tys trochę już głośno stuka więc hciałbym przejść z pelnego syntetyku na połsyntetyk a wiec co byście polecili. Podobno ktoraś firma robi specjalne oleje z dodatkami do przelatanych silników lał ktoryś z was cos takiego?? Osobiści mam dobre zdanie na temat wszelkich ceramizerów no ale czas paskowi wlac coś smaczniejszego. valvoline max life jest do przelatanych silnikow - nie wiem czy jest pelny syntetyk, ja leje polsyntetyk do tdi, niemniej zmien popychacze, zmierz cisnienie oleju i bedzie wiadomo co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Slawomir Zgłoś #20 Napisano 1 Lutego 2008 Do mojego passata 1.9 TDI 1Z- B4 byl wlewany olej BP Visco3000 czyli 10w40 Półsynt. czy to dobry olej? Myślę na jego zmianą na Mobile Super S ale sa dwa rodzaje: 1.Mobile Super S 2. Mobile Super S Turbo diesel! Czy mogę używać tego pierwszego, bo zostalo mi troche po benzynie którą jeździłem? Czy cos sie moze stac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach