Gość podikar Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2007 Witam, mam problem z Passatem B5 1,9 TDi 110 KM, a mianiowicie ubywa mi woda z zbiornika od ukladu chłodzenia i nie wiadomo gdzie wycieka... ten korek wymienilem bo jakis osad jasny byl na zbiorniku wiec myslalem ze moze tu wycieka ale kupilem nowy i dalej lipa... na warsztat odstawilem i nie moga zlokalizowac albo twierdza ze gdzies dostaje sie do komory spalania i trzeba planowac glowice zeby uszczelnic!!! a na podjezdzie jak stoi to centralnie pod silnikiem jest duza plama tego plynu zawsze i trzeba dolewac srednio co ok 3 dni. Poradzcie cos pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2007 Hmm, jeśli jest plama pod autem to znaczy, że jest wyciek i raczej tu nieszczelna uszczelka chyba nie wchodzi w gre. No chyba, że wszystka na raz. Jeśli jest wyciek to powinno sie móc go zlokalizować. Zacznij od dokładnego przejrzenia chłodnicy. Ja u siebie musiałem wymienić, bo niestety jest to słaby punkt naszych aut. Zazwyczaj jak puszcza to gdzieś na łączeniu środka aluminiowego z bocznymi plastikowymi listwami. Jeśli masz płyn w jakimś kolorze, to może zdołasz zaobserwować go gdzieś tam. Ogółem musiałbyś wejść pod auto i ściągnąć osłonę no i popatrzeć dokładnie. Można też patrzeć mniej więcej, w którym miejscu robi się plama pod autem i tam szukać. Drugą raczej słabą rzeczą jest plastikowy krucieć dochodzący do silnika. On też często puszcza. Myślę, że Twoi mechanicy jednak jakoś niedokładnie szukali, bo przy tak dużym wycieku jak mówisz to raczej powinno się dac zaobserwować. Poszukaj tez na forum o tym, bo sporo juz było podobnych przypadków pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2007 odkręć osłonę pod silnikiem i szukaj wycieku. Taki wyciek powinno się zlokalizować bez większego problemu. Szukaj po chłodnicy, przewodach… Maź na korku może sygnalizować walnięta uszczelkę pod głowicą, masz też taką maź na korku od wlewu oleju? I do układu chłodzenia nie wlewa się samej wody tylko płyn chłodniczy bądź koncentrat który rozrabia się z wodą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2007 Drugą raczej słabą rzeczą jest plastikowy krucieć dochodzący do silnika. ja bym stawiał na ten kruciec - miałem podobny problem - nie było widać ubytku bo woda z chłodnicy leciała po silniku i parowała. Zdejmnij pokrywę silnika - ten plastyk u góry i luknij. Cena krućca w aso to 45 zł i wymiana nie jest skąplikowana - pół godziny roboty. aaa, jeszcze jedno - nie kupuj zamienników po 19zł bo to lipa pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomson Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2007 Witam miałem podobny problem choć nie w takiej ilości sprawdż pompę wody lubi puszczać u mnie była uszczelka pod głowicą i ciśnienie wyrzucało płyn ze zbiorniczka przelewem od dołu.Załóż gumowy balonik na króciec u dołu zbiorniczka i pojeżdż pare dni jak uszczelka to balonik będzie pełny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2008 U mnie był problem z krućcem plastikowym. Poprzedni właściciel go wymienił (nie wiem czy org.) i przestało lecieć. Od 3 dni znika mi po przejeździe do i z pracy (ok. 30km w każdą str.) ok 1,5-2l płynu. Pod samochodem jest plama. po jeździe odkręcam korek zbiornika wyrównawczego (zmniejszam ciśnienie) wtedy przestaje ubywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Niewiadomy Zgłoś #7 Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam Serdecznie kolegów jak to w życiu bywa i mnie pech dopadł mam ubytki płynu i to zaje.....e, ale tylko jak jade na trase jakieś 200-300km bo jak pomykam koło domku to jest ok. poszperałem troszkę na forum i znalazłem kilka opcji: 1.uszczelka olej normalny nie przybywa ,płyn normalny, jak dodam gazu to nie ma bombelków w zbiorniczku, nie dymi jak bagnet wyjmę i wąż ten gruby od chłodnicy nie twardnie jak dodaję gazu! 2. wycieki Brak jakichkolwiek plam pod autkiem, posypałem nawet mąką blok i belkę pod chłodnicą i nic 3. korek ostatnio po krótkiej trasie do sklepu (kupiłem uszczelniacz:-) ) odkręciłem korek ze zbiorniczka i wyj....o mi płyn powrotem i strasznie bulgotało więc pomyślałem że to korek i zamówiłem. Jakieś pomysły? Jak założe korek to to podzielę się opiniami!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek72 Zgłoś #8 Napisano 20 Kwietnia 2008 Witam,miałem podobny problem,wymiana uszczelki pod głowicą załatwiło sprawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2008 Po wymianie korka (w sklepie 9 zł) objawy całkowicie znikły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość patarek Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2008 Witam ja proszę o następującą pomoc. Tak jak poprzednicy mam wyciek - na postoju - znika okolo 5 mm plynu na godzinke ze zbiornika. Widzę na chlodnicy po prawej stronie rdzę a takze różowy nalot - plyn mam koloru różowego. Problem polega na tym iż jestm 800 km od polski i muszę jakos dojechać. dokladnie jestem w holandii. czy ktos mi moze poradzić czy moge kupic jakies tymczasowe uszczelnienie ukladu? jakis plyn lub srodek ktory mi to na czas dojazdu do polski rozwiaze problem. zaznaczam iz chyba nie jest to problem uszczelki bo plyn ucieka mi na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2008 http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/silnik-i-chlodnica/uszczelniacze-chlodnicy/uszczelniacz-chlodnicy-250ml/ - może tego spróbuj. Nigdy nie używałem więc lejesz na własną odpowiedzialność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2008 Tak jak poprzednicy mam wyciek - na postoju - znika okolo 5 mm plynu na godzinke ze zbiornika. Widzę na chlodnicy po prawej stronie rdzę a takze różowy nalot - plyn mam koloru różowego.Problem polega na tym iż jestm 800 km od polski i muszę jakos dojechać. dokladnie jestem w holandii. czy ktos mi moze poradzić czy moge kupic jakies tymczasowe uszczelnienie ukladu? jakis plyn lub srodek ktory mi to na czas dojazdu do polski rozwiaze problem. a nie jest tak, że ucieka Ci tylko do pewnego momentu-minimum i od tej chwili jakby reką odciął.Jeśli tak masz to spokojnie dojedziesz do domu, oczywiście sprawdzając co jakiś czas stan i w razie czego uzupełniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość patarek Zgłoś #13 Napisano 3 Czerwca 2008 Juz zlokalizowalem wyciek - faktycznie mam dziurawa chlodnice - no i nie pozostaje mi nic innego jak dolewac w trakcie jazdy plynu. dzieki za klopot juz wszystko wiem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #14 Napisano 6 Czerwca 2009 boommax ponad miesiąc temu zalałem do max w ciągu dwóch dni zjechał mi na min i tak trzyma już miesiąc czy to coś nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek_80 Zgłoś #15 Napisano 3 Lipca 2009 witam Koledzy U mnie ten sam problem-gdzieś znika!ale chciałem zapytać czy ktoś z was ściągał dolną pokrywę silnika?odkręciłem przód i wisiało mi na środku.czy tam są jakieś śruby do odkręcenia lub może wystarczy szarpnąć i wyjdzie.Jak zauważyłem przednia osłona jest chyba na zakładkę z tylną? Podpowiedzcie jakieś solucje na ten temat z góry dzieki Jacol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #16 Napisano 3 Lipca 2009 juz gdzies bylo na forum o tym, ja mam podobnie, jak doleje na max to zaraz gdzies to ubywa, stanie na min i stoi do usranej smierci , wiec te typy tak maja:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek_80 Zgłoś #17 Napisano 3 Lipca 2009 Myslisz że to norma?dzisiaj poluzowałem troche korek zobaczymy czy rano to cos da.ladna bryka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek_80 Zgłoś #18 Napisano 5 Lipca 2009 Zdiagnozowałem wyciek.Jest temu winny wąż który idzie z pompy wody dalej do chłodzenia silnika.Przy pompie wody zaraz za obejmą sciskającą wąż sie poci i caly jest bardzo miekki.Może ktoś z was wymieniał taki wąż bo dojście do niego jest ciężki.Prosze o wskazówki Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2009 Ja dzis zauwazylem ze mam troche malo plynu ale dawno nie zagladalem to nie wiem od jakiego czasu tak jest...Mam pytanie.. czy petrygo,borygo czy jakis inny ogolnie dostepny plyn miesza sie z tym rozowym plynem VW..?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #20 Napisano 6 Lipca 2009 Ja dzis zauwazylem ze mam troche malo plynu ale dawno nie zagladalem to nie wiem od jakiego czasu tak jest...Mam pytanie.. czy petrygo,borygo czy jakis inny ogolnie dostepny plyn miesza sie z tym rozowym plynem VW..?? Dlaczego pytasz, nie możesz dolać oryginała VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach