robertgreenford Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2007 Panowie jak w temacie. Jeszcze nigdy nie robiłem remontu silnika i niebardzo wiem jak dobrać pierścienie do nowego tloka i jak sie sprawa ma z panewkami.Może mnie ktoś oświeci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2007 Ja nie bardzo wiem o co ci chodzi . Skoro kupiłeś tłoki, to musisz kupić pierścienie na ten sam szlif (bo chyba o to ci chodzi). Jeśli nie szlifowałeś wału to panewki kupujesz nominalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertgreenford Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2007 jeszcze nic nie kupiłem i nie wiem za co sie zabrać na początek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 28 Grudnia 2007 najpierw go rozbierz, a potem kupuj, bo moze sie okazac, ze szlif nie jest potrzebny. pierscienie to pierscienie, kupuje sie i sa. tloki juz maja swoje wymiary, tak samo jest z uszczelkami pod glowice [karby]. szlif tez wykonuje sie pod konkretny wymiar podany przez producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertgreenford Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2007 Nie chce robic szlifu bo auto nie brało oleju. Musze zmienić głowice i jeden tłok. Jedyny wyciek był z rury odpowietrzenia skrzyni korbowej bo była popękana i silnik był calutki zarzygny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2017 Czesc, mam kilka pytan odnosnie remontu bloku (1.8t AEB) : -Na jednym cylindrze gladz jest bardziej wytarta niz na 3 pozostalych ale dalej widac honowanie, i tutaj pytanie na jaki wymiar zeszlifowac cylindry, (przypuszczam, ze nikt przede mna tego nie robil)? - Jakiej firmy pierscienir mozecie polecic do seryjnych tlokow jesli okaze sie, ze sa niespekane? -Szukalem w internecie wzmacnianych zaworow do glowicy ale bez skutku. Moze ktos z Was wymienial juz zawory na nowe i podkreslam wzmacniane i podzieli sie spostrzezeniami? - Czy firmy zajmujace sie planowaniem glowicy sprawdzaja dokladne wymiary glowicy, czy wogole to.jest mozliwe? -Jakiej firmy jakies bardzo dobre wzmacniane panewki mozecie polecic? - O ile pierscienie moga byc wieksze do fabryvznych tlokow w tym silniku? - jakie sa orientacyjne koszty takich uslug jak: docieranie gniazd zaworowych, wymiana prowadnic zaworow, ew. Wymiana?gniazd zaworowych, i jakie sa orientacyjne ceny jesli chcial bym sprawdzic co tylko sie da odnosnie kompletnego bloku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2017 jak zawieziesz do szlifierza blok i glowice to on juz tobie dobierze odpowiednie pierscienie itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #8 Napisano 13 Kwietnia 2017 Zadawane przez Ciebie pytania świadczą, że nie masz pojęcia o temacie za który się zabierasz. Nie istnieją wzmacniane panewki. To nie tanie wino. Nie można zakładać nadwymiarowych pierścieni do nominalny tłoków. Do 1.8 ADR potrzebne są zwykłe zawory , żadne wzmacniane (cokolwiek to znaczy) Jeżeli chcesz robić szlif cylindrów to szykuj się na wydanie około 2500zł. Nie możesz założyć fabrycznych tłoków do bloku po szlifie. Tak więc już sam zauważyłeś że sam remont tego silnika jest nieopłacalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #9 Napisano 13 Kwietnia 2017 Andrzej nie przeczytales ze zrozumieniem tego co napisalem, panewki z tego co wiem wzmacniane istnieja(napylane czy jakos tak, tylko moze byc tak, ze takie juz seryjnie wystepuja w siliku, nie mam pojecia jak to jest wiec prosze o opinie ludzi, ktorzy sie tym zajmowali/uja, czytalem takze o wzmacnianych* zaworach, co do pierscieni to moja wiedza byla zasiegnieta u pewnego mechanika(kiedys przejazdem) wiec bylem przekonany, ze takie cos istnieje, bede zglebiac wiedze na ten i inne tematy w najblizszym czasie.. . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #10 Napisano 13 Kwietnia 2017 Do ADR nie potrzebujesz drogich panewek sputterowych. Za mały moment aby myśleć o mocniejszych panewkach. Jeżeli chodzi o zawory, to pewnie o tzw. bimetale - czyli z trzonkiem chromowo-molibdenowym i grzybkiem chromowo-manganowo-molibdenowo-niobowym. Nie ma konieczności montowania takowych w silniku NA (naturaly aspired czyli wolnossącym) - zbyt małe obciążenie termiczne. Oczywiście są panewki typowo "racingowe"np. King Racing. Niestety wcale nie jest tak, że panewki sportowe są lepsze od seryjnych. Nie ma panewek najlepszych - każda panewka jest kompromisem między trwałością, odpornością na zużycie, odpornością na pracę bez oleju itp. Ponadto panewki sportowe są bardzo wrażliwe na tolerancję wymiarową czopów wału. Drobne niedokładności oznaczają zatarcie przy pierwszym uruchomieniu. Sensowne pierścienie robi Goetze i Prima. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2017 Dalej nie doczytales, silnik to 1.8t AEB. - - - - - aktualizacja - - - - - Dodam, ze jest to jeden z moich silnikow i mam zamiar zamienic mojego aeb na tego, ktory jest gwiazda mojego postu, tak wiec nigdzie mi sie nie spieszy i chce zglebic wiedze by nie popelnic pomylki oraz poznac rozne pomysly i przy okazji temat posluzy potomnym*. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #12 Napisano 14 Kwietnia 2017 To kup sobie panewki king race albo clevite 77 a zawory supertech. Nie napisałeś dlaczego nie wystarczą seryjne części, które właściwie zamontowane spokojnie dają radę w silnikach podkręconych do 300km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #13 Napisano 14 Kwietnia 2017 xenon co Ty chcesz tym w kosmos lecieć? tak jak Andrzej napisał, te silniki wytrzymują do 300KM na seryjnych bebechach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #14 Napisano 16 Kwietnia 2017 Andrzej, bardzo dziekuje Ci za konkretne informacje, sa one w mojej opinii poparte rozlegla wiedza, za ktorej czesc bardzo Ci dziekuje To czy lece w kosmos czy nie to moja sprawa, a ciekawosc to jeden z pierwszych stopni* do piekla, bardzo prosze darujmy sobie wszelakie populizmy i demagogie, uwazam, ze to ew. Moze nam co najmniej mi probowac utrudnic myslenie, a jesli nie to i tak nie prowadzi to w mojej opinii do niczego dobrego.Szanujmy sie to bedzie dobrze i coraz lepiej. Wstepnie planowalem wyciagnac z tego silnika (jesli dobrze pamietam wartosc wydajnosci turbosprezarki) okolice 480 koni i zamontowac zakute kurby, tloki z tego co ogrom Ludzi pisze sa kute fabrycznie takze mysle, ze nie byl bym zobligowany do wymiany tlokow pod korby, po rozebraniu silnika okazalo sie to co sie okazalo i planowalem uzyc tych tfu tfu ponadwymiarowych pierscieni, bedac przekonanym, ze tak mozna. Kupilem kolejny silnik 1.8t aeb i zamontowalem go w moim passacie, silnik pracuje cichutko i nie ma zadnych wyciekow, tylko okazalo sie w koncowych dniach gwarancji, ze badanie kompresji, ktorego nawet nie chcialem wykonywac, okazalo sie byc jako taka wyrocznia - roznica 3.5bar i minimalna wartosc 9,5bara i pomyslalem o nieznacznej rebudowie silnika-gwiazdy* moich postow i wzmocnieniu nadlugie lata z uwagi na bledy konstrukcyjne/osprzetowe w tym silniku. Teraz mysle o zbiorce pieniedzy na kute korby, ponadwymiarowe tloki, panewki, wzmocnione zawory wydechowe i turbinke po czym chce go zagazowac i wykonac conajmniej 2 mapy, 1 na okolice 300, a druga prawie maksymalnie wieksza w zaleznosci od doboru turbosprezarki pod te moce - tutaj pytanie- moze ktos w takim wypadku doradzi mi jak przerobic dolot(fmic) tak by byl zapas ale nie za duzy, mysle takze o chlodzeniu intercoolera wiatrakami zeby odrobine go odciazyc, w gre wchodzi takze kupno bloku w bdb stanie i pierwszy scenariusz ale watpie, ze znajde cos sensownego, nie dosc, ze jest tego na aukcjach w polizu mnie bardzo niewiele, to w dodatku mysle, ze bedzie problem ze znalezieniem tzw. Igielki. Takie kompendioidalium tutaj rozpoczalem Pozdrawiam. - - - - - aktualizacja - - - - - Dodam, ze wyznaje zasade - jesli cos robi to pozadnie, a w tymwypadku to i z zapasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach