Gość marek0191 Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2007 Jak można skutecznie udrożnić nagrzewnicę?? bym wymienił na nową ale nie chce mi się bawic w rozbieranie tego wszystkiego.. złyszałem od znajomego mechanika aby spuścić płyn z chłodnicy i wlać ok 2 l octu a reszta wody przejechać tak ok 100km i wszystko będzie ok.. próbował ktoś z was tego sposobu???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2007 Jak można skutecznie udrożnić nagrzewnicę?? bym wymienił na nową ale nie chce mi się bawic w rozbieranie tego wszystkiego.. złyszałem od znajomego mechanika aby spuścić płyn z chłodnicy i wlać ok 2 l octu a reszta wody przejechać tak ok 100km i wszystko będzie ok.. próbował ktoś z was tego sposobu???? możesz i tak ale kwasek cytrynowy będzie skuteczniejszy lepiej zabiera sie za kamień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek0191 Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2007 a ile trzeba tego kwasku wsypać?? rozumiem że trzeba go z wodą zmieszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #4 Napisano 28 Grudnia 2007 to może lepiej odkamieniacz do czajników wsypać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek0191 Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2007 możę trzeba będzie spróbować różnych metod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2007 Ale czy taki kwasek cytrynynowy nie narobi bałaganu w układzie. Wycieki itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2007 hmmm... w autach leję koncentrat i wodę demineralizowaną. Tania jest jak barszcz a z tego co wiem nie zawiera żadnych zanieczyszczeń. Skąd więc miałby się w układzie pojawiać kamień? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2007 Wycieki będą i to na pewno Przeprowadzałem takie zabiegi na 2 autach i co prawda kamień się usuwa, ale nie tam gdzie trzeba. Rozszczelniona chłodnica, króćce przy głowicy... Znajomy też użył odkamieniacza (K2) w audi a4, niedługo po tym zmieniał uszczelkę pod głowicą. Lepiej spróbuj odkamienić samą nagrzewnicę. Zalej czymś (kamix, ocet, gotowy płyn np k2) samą nagrzewnicę, zostaw na całą noc, później przepłukaj nagrzewnicę wodą pod ciśnieniem, podając wodę na przemian do wejścia i wyjścia nagrzewnicy. cervandes, może ktoś kiedyś zalał zwykłej wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #9 Napisano 28 Grudnia 2007 Ja kiedys jak mialem beczke mercedesa woda pod cisnieniem przepłukiwałem i powiem wam, że po zalaniu boryga na nowo szyby zaczely cholernie parowac normalnie wlaczyles i odrazu na szybach i coras wiecej bylo tego okazalo sie jak wiadomo nagrzewnica dziurawa a poprzedni wlasciciel nalał uszczelniacza do układu ... po wyjeciu nagrzewnicy okazało się, że to tylko taka malutka dziurka jest ale borygo jak wiadomo paruje strasznie i slodki smak/zapach. Więc moze i ty bedziesz musial sie na to szykowac ... A polecam nalac octu do nagrzewnicy na noc potem wyplukac moze to pomoże .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2007 kurcze szkoda że nie miałem cyfrówki jak swoją starą nagrzewnicę rozbierałem już kiedyś pisałem że budowa jej jest kiepska pod względem przepłukania, jak toś widział nagrzewnicę od passata to może kapnie sie o co mi chodzi jeśli nie widział to niech poszukają zdjęcia sobie na allegro a więc podłączając wąż z wodą do jednego króćca woda będzie spokojnie sobie wylatywała drugą strona ( wrażenie takie jakby nagrzewnica nie była wcale zapchana ) czyli zapchane są rurki wygięte w kształt litery U czyli nie wchodzi w rachubę żadne nalanie octu itp. ja ze swoją starą nagrzewnica po wyjęciu jej robiłem experymenty nawet wsypałem do niej specjalnego niemieckiego udrażniacza do rur w granulacie ( piekielnie silny ) nagrzewnica zrobiła sie cała gorąca zaczęło w niej coś syczeć czyli nastąpiła reakcja chemiczna, po tym zabiegu oderwałem ten kapelusz plastikowy co jest na górze nagrzewnicy i ukazała sie naga prawda wszystkie rurki były zapchane kamieniem woda krążyła sobie tylko w tym plastikowym czarnym czopie , uwierzcie mi nie ma siły ażeby przepchać nagrzewnice strumieniem wody raz z jednej strony raz z drugiej najlepszy i zarazem najdroższy sposób to wymiana na nową i cieszyć sie ciepełkiem tak jak ja to zrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2007 waldek40, wiem jak wygląda nagrzewnica, rozbierałem 2 sztuki. Kształt literki U działa jako odstojnik do wszelkich syfów w układzie chłodzenia. Temu jestem zdania że odkamienianie całego układu chłodzenia nie przynosi efektów, ten syf co odejdzie np z chłodnicy lub bloku silnika wkrótce zapcha nagrzewnicę. Jeżeli nagrzewnica jest tylko częściowo zapchana przepłukanie może pomóc. Może być w niej tylko szlam, który się wypłucze, nie zawsze jest to twardy kamień. Dziwi mnie trochę jak piszesz że podłączając wąż z wodą do jednego króćca woda będzie spokojnie sobie wylatywała drugą strona nie ma siły ażeby przepchać nagrzewnice strumieniem wody raz z jednej strony raz z drugiej wszystkie rurki były zapchane kamieniem woda krążyła sobie tylko w tym plastikowym czarnym czopie w tym czarnym "czopie" jest ścianka, której u ciebie chyba nie było woda krąży przez te rurki, nie ma możliwości aby krążyła tylko w tym czarnym plastiku, jeżeli wszystkie rurki byłyby zapchane, woda nie przepływała by. Nalanie octu lub jakiegoś odkamieniacza wchodzi w rachubę, przez noc ten syf spokojnie zdąży przesiąknąć i płukanie może pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2007 nie zauważyłem żadnej ścianki ?? chodniczka była oryginalna valeo, ale i tak jestem za wymianą na nową , ale nich próbują a nuż sie uda ja nie mam garażu mieszkam w bloku i musiałem udać sie na wymianę do warsztatu znalazłem najtańszy 150km od domu ale zrobili to za 200zl a przy okazji odwiedziłem rodzinkę, a w Warszawie chcieli 500 do 1000 zł albo wcale nie chcieli sie za to zabierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2007 zrobili to za 200zl Warszawie chcieli 500 do 1000 zł No to ładnie zaoszczędziłem jednak warto samemu naprawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2009 A zna ktoś z Was taki preparat COOLING SYSTEM FLUSH to jest do udrażniania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2009 A zna ktoś z Was taki preparat COOLING SYSTEM FLUSH to jest do udrażniania Ja znam ten środek, skutecznie rozszczelnia chłodnice, nagrzewnice, wyżera wszelkie króćce plastiki itp Ale bez obaw, to wyjdzie dopiero z czasem, śmiało możesz lać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #16 Napisano 14 Stycznia 2009 A zna ktoś z Was taki preparat COOLING SYSTEM FLUSH to jest do udrażniania Tylko zastanawiam się po co to lać do tak młodego auta jak Twoje, carere. Mam B4 1Z o 4 lata starsze, ale żadnego osadu ani na pompie ani na wężach czy w zbiorniczku nie ma, czyli w chłodnicy też nie powinno być. A temp trzyma książkowo. Więc nie kapuje po co Ci taki specyfik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #17 Napisano 14 Stycznia 2009 Po wlaniu kreta do samej nagrzewnicy i odczekaniu 4 godz. stwierdziłem że mam okropnie zapchaną nagrzewnice, już się cieszyłem ciepełkiem które leciało dość intensywnie, aż tu nagle znowu lodówa, czyli wniosek jeden. ZNOWU SIĘ PRZYPCHAŁA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach