Tomek1978 Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2007 Witka jeżdze automatem od dawna ale pare dni temu zauważyłem ze jak już wrzuci 4 to nawed po wciśnięciu kick-downa nie redukuje na niższy bieg, wcześniej nawet gdy mocniej wcisnołem gaz to redukował na niższy bieg, i wchodził na wyższe obroty, cała reszta pracuje tak jak dawniej czyli normalnie. Passat b3 90r 1.8 pf 107km skrzynia 096. Może ktoś miał podobny problem i wie co można z tym zrobić. Pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2007 Na lince gazu, w ścianie grodziowej(pod maską) jest czujnik do kick-down. Zmierz miernikiem czy wogóle działa ten czujnik. Może linkę gazu wystarczy naciągnąć ? Jak czujnik działa to zostaje tylko podłączenie pod vaga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2007 Tomek1978, mi sie zdaje że w Twoim roczniku kick-down był w przełączniku ekonomic/sport dopiero w 93' pod pedałem. Moge sie mylic jako początkujący aftomaciarz Jak czujnik działa to zostaje tylko podłączenie pod vaga... Sprawdź ten czujnik jak pisze monter, a co do VAGa to go nie sprawdzisz, tylko kody błyskowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2007 kuczlaw przełącznik eco/sport a kick-down to dwie niezależne od siebie tryby pracy skrzyni. Kick down ma każda skrzynia 01M, O95 i 096, niezależnie czy jest przełącznik eco/sport. A co do vaga to jednak normalnie się go podłącza Vag normalnie widzi sterownik skrzyni 096. Passaty od roku 87 (b3) diagnozuje się vagiem, pod warunkiem że jest skrzynia automat lub silnik vr6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2007 skrzynie już kiedyś sprawedzłem i komp , jakis stary pod dos midział mi go i podawał nr odnośnie błedów więc wiem co mam robić dz iza info. ale sterownik kompa silnika nie ma opci samodiagnostyki, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2007 Sprawdź ten czujnik miernikiem. W vagu w którymś bloku też będzie widać czy czujnik ten działa. Może być tak że jest jakiś błąd w skrzyni, i sterownik skrzyni nie reaguje na kick-down. Dlatego najlepiej podpiąć pod vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2008 sprawdziłem przełącznik kick - down jest sprawny, a na złączu jest niecałe 12v i nadal nie wiem co mam robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baztek Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2008 jeśli czujnik jest dobry to masz problem ze sterowaniem w skrzyni biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2008 I dlatego najlepiej podłączyć pod vaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2008 jeśli czujnik jest dobry to masz problem ze sterowaniem w skrzyni biegów oki ale czy chodzi o płytę w samej skrzyni biegów czy z kompem który znajduje sie pod kanapą tylnego fotela? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2008 A jeszcze jedno zauważyłem również że wcześniej jak już jechałem na 4 to np przy 70km\h wciskając pedał gazu tak aby otwarła sie 2 przepustnica na kolektorze dolotowym to nawet nie wciskając pedału do końca redukował na bieg poniżej obecnie tak sie nie dzieje. A może przyczyną jest to ze któraś lub któreś poduszki mi sie pozrywały bo czuć uderzenia przy zmianie biegów. Jedną przednia zmieniałem kiedyś ale niedawno sie doczytałem że trzeba wymieniać kpl. Nie wiecie gdzie można zakupić kpl. poduszek i jaskiej firmy polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2008 Jak czuć uderzenia przy zmianie biegów to mogą być winne poduszki, ale może też siadać skrzynia... Jak się skończą tarczki sprzęgłowe/hamulcowe wtedy skrzynia szarpie przy zmianie biegów. A jak coś pada w skrzyni, sterownik uruchamia tryb awaryjny, wtedy nie reaguje na kick-down, nie działa też tempomat(w benzyniakach). Zależnie od rodzaju błędu, niektóre kasują się samoczynnie po 1000 km. Podstawa to podłączyć do komputera i sprawdzić czy nie ma błędów, i sprawdzić czy sterownik widzi sygnał kick-down. Od wymiany poduszek kick-down się nie naprawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2008 Witam ponownie bylem dziś sprawdzić sterownik skrzyni i na początku znalazł 6 błędów po skasowaniu został 1 błąd przepustnicy. Rozbiorę ją w najbliższym czasie i zobaczę co da sie zrobić. Chyba gdzieś w Książce widzialem dane odnoście pinów na przepustnicy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2008 Błąd czujnika położenia przepustnicy(tps) będzie głównym powodem nie działania kick down. Po naprawie/wymianie tego czujnika kick-down wróci i autko będzie śmigać jak wcześniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2008 1.Wmiatam oto foto przeplywki wraz z napięciem na nim. Jest to napięcie na jałowym biegu i maleje jak sie doda gazu, czyli otworzy mocniej przepustnice.Czy tak być powinno? 2. Czy ktoś wie do czego jest trzecie (NIEBIESKIE) złącze diagnostyczne widoczne poniżej: Nr mojego przepływomierza to bosch to 0280 202 106. czy Ktoś sie orientuje czy to normalne. napięcie co widać na rysunku 1 mierzone jest na 2-3 styku, a gdy silnik nie jest uruchomiony , jedynie stacyjka przekręcona w pozycje on jest ok 5,48V. 3. Czy ktoś wie do czego jest ten przewodzik czarny , bo po jego nieodliczeniu nic sie nie działo, a może to on odpowiada za prace kick downa w tym modelu paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1978 Zgłoś #16 Napisano 12 Lutego 2008 Witam sprawa kick -downa rozwiązana na drugiej kostce urwał sie kabel i nie dochodziło napiecie do potencjometra. już wszystko ok ale nadal nie wiem do czego jest niebieska kostka z poprzedniego postu:?:, która wyglkada tak samo jak kostka diagnostyczna ale jest niebieska, moze ktoś sie orjetuje? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach