Skocz do zawartości
kononowicz

Spryskiwacz tylnej szyby (Kombi)

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo, jak wczesniej koledzy pisali 1do 2h pracy i koszt 10PLN +2 pifa. Na foto masz pokazane jak wyglada ta rurka.

Pozdrawiam

spr_6a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Big bROTHER

Sprawdziłem dzisiaj u dealera VW w Krakowie cały kpl. naprawczy (VW nr 8LO998711) to koszt 140 zł, sama dysza spryskiwacza (VW nr 3B9955985A) stoi 25 zł.

I teraz pytanie - po co kupować cały zestaw naprawczy jak można wymienić samą dyszę - a może nie można samej dyszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem dzisiaj u dealera VW w Krakowie cały kpl. naprawczy (VW nr 8LO998711) to koszt 140 zł, sama dysza spryskiwacza (VW nr 3B9955985A) stoi 25 zł.

I teraz pytanie - po co kupować cały zestaw naprawczy jak można wymienić samą dyszę - a może nie można samej dyszy?

Kolego wymiana samej dyszy nic nie da.

W poprzednim poście pisałeś, że leje wraz ruchem wycieraczki czyli jest oczywiste iż zapieczona ośka w wycieraczce, a nie zapchana dysza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Big bROTHER

Zakupiłem dzisiaj zestaw naprawczy VW nr 8LO998711 - zestaw nazywa się: "zestaw naprawczy do silnika tylniej wycieraczki - awaria : obracająca dysza".

Czyli powinno być OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak napisał kolega ZIPPO68, na moim foto masz pokazane jak wyglada twoja rurka :-) trzeba ja wymienic a jak kazdy ma jakies sposoby jak kupilem w castoramie rurke za 5PLN klej 5PLN a w spozywczym 2 piwa wszystko tylko czas i checi

 

pozdrawiam

KJUK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mialem podobnie tylko ze z lewej strony w bagazniku w schowku jak sie wsadzilo tam reke w dol to bylo mokro okazalo sie ze sie rozlaczyly tam rurki zlaczylem je zakleilem tasma klejaca tak ze juz sie tam samo nic nie rozlaczy i wycieraczka juz dziala jakies 7 miesiecy ;)

 

 

U mnie to samo, z lewej strony w bagazniku w schowku (polecam wziac latarke i zajrzec z dołu do góry schowka) u mnie w 3BG jest tam takie kolanko, które się rozłączyło, złaczyłem i działa :) zobaczymy jak długo bo brak dostępu w moim przypadku żeby to taśmą dodatkowo zakleic.

 

 

Doszedłem do tego w cichym garazu odchyliłem tylna wycieraczke i było słychac jak sie z tyłu gdzies płyn leje, otwieram a tam mokro w schowku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie to samo, z lewej strony w bagazniku w schowku (polecam wziac latarke i zajrzec z dołu do góry schowka) u mnie w 3BG jest tam takie kolanko, które się rozłączyło, złaczyłem i działa :) zobaczymy jak długo bo brak dostępu w moim przypadku żeby to taśmą dodatkowo zakleic.

 

 

Doszedłem do tego w cichym garazu odchyliłem tylna wycieraczke i było słychac jak sie z tyłu gdzies płyn leje, otwieram a tam mokro w schowku...

 

ja tez mam 3BG jest miejsce trzeba poprostu to rekami na slepca zrobic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko jak sie znowu rozepnie to bede się męczył żeby to jakos zalepic, teraz jakby co wiem juz gdzie szukac ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waszka.t

Witam

miałem ten sam problem zapieczona rurka wkońcu się urwała.

Jest tanie rozwiązanie znalazłem na forum -należy wybić starą rurkę ona jest chyba miedziana i łatwo się zgniata i wychodzi. W jej miejsce wstaiłem rurkę z płynu do mycia okien pasuje na 100 % dużo smaru do środka i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arutip

Panowie.. mialem to samo, znalazlem idealne rozwiazanie :)

Tez mialem ukrecona rurke 1 cm od konca. Na kombinowaniu jak to naprawic spedzilem pol niedzieli, az w koncu wybralem sie do Castoramy. Kupilem rurke miedziana (a moze mosiezna) srednica o niecaly 0,5 mm wieksza niz ta w orginale. To co zostalo z orginalnej przecialem na pol wstawilem brakujacy 1 cm (z tej z Casto) i polaczylem to wszystko za pomoca cyny i lutownicy. Polaczene jest szczelne i bardzo mocno trzyma!! :D Koszt - ok 3 zl rurka z Casto ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zastosować rurkę z starej anteny teleskopowej z radyjka przenośnego.Jest ona mosięzna a z wierzchu niklowana i srednica jej jest idealna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha
Witam

Chciałbym trochę odświeżyć wątek jako że mój temat wykastrowano.

Trzy tygodnie temu spryskiwacz tylnej szyby zaczął mi latać za wycieraczką, obecnie go nie używam.

Pytanie - czy trzeba kupić już teraz cały kpl. naprawczy (VW nr 8LO998711) i to wymieniać czy może czekać aż się całkiem zepsuje. A może wystarczy coś tam przesmarować i będzie ok, ewentualnie wymienić samą dyszę spryskiwacza (VW nr 3B9955985A).

Jakieś sugestie?

 

 

Witam,

 

Nikt nie pociągnął tematu co zrobić jak jeszcze się nie leje, ale spryskiwacz zaczął się kręcić z wycieraczką.

Czy można to jakoś z zewnątrz popsikać WD i przestanie się kręcić?

U mnie do tej pory było wszystko oka, aż tu dzisiaj się rurka zaczęła kręcić.

 

Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie cieklo okazalo sie ze to odlaczona rurka w lewym tylnym boku passata wsadzilem zakrecilem drucikiem zeby nie wyskakiwalo i teraz jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie nic nie cieklo okazalo sie ze to odlaczona rurka w lewym tylnym boku passata wsadzilem zakrecilem drucikiem zeby nie wyskakiwalo i teraz jest OK

 

Konkretnie i u mnie wystąpił TEN właśnie przypadek.

Rozłączyły się rurki w lewym schowku bagażnika (tam gdzie niektórzy mają zmieniarkę lub lewarek).

Przyczyna była zbyt mała przepustowość dyszy która się trochę przytkała. Samo złączenie rurek nie dawało rezultatu bo znowu się rozłączały pod wpływem ciśnienia.

Wymiana dyszy (w ASO 30 zł) i sprawa załatwiona pięknie psika i rurki sie już nie rozłączają.

 

Tylko tyle wystarczyło aby znowu móc się cieszyć sprawnym spryskiwaczem ...

I tak się będę nim cieszył dopóki znowu się coś nie spierniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niedawno kupiłem Passka i również mój tylni spryskiwacz nie pryskał.

Naprawa zajęła mi ok. 30 min, rozkręciłem dekielek od silniczka wycieraczki i przedmuchałem sprężarką rurkę od spryskiwacza, następnie wyciągnąłem końcówkę spryskiwacza, którą potraktowałem igłą, a następnie powietrzem. Na koniec zostało tylko wyregulowanie strumienia. Jak komuś moja porada pomoże to życzę powodzenia w naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość coyot

to ja sie podepne tez w temacie tylnej wycieraczki a mianowicie

 

Jak ścxiągnąć całe ramie wyciaraczki, albo nie wiem jaksie za tozabrac, albo czas zrobił swoje i nie można jej ściągnąć

 

potrzebuje zdjąc tylną wyciaraczke bo po ostatnich deszczach odkryłem że pod tą plastikową osłonką przy wycuaeaczce zaczeła mi sie przedostawać woda i leje sie do bagażnika

 

potrzebuje zdjąć tylne ramie wyciaraczki coby sie dostać do szybki i potraktować ja silikonem

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja sie podepne tez w temacie tylnej wycieraczki a mianowicie

 

Jak ścxiągnąć całe ramie wyciaraczki, albo nie wiem jaksie za tozabrac, albo czas zrobił swoje i nie można jej ściągnąć

 

potrzebuje zdjąc tylną wyciaraczke bo po ostatnich deszczach odkryłem że pod tą plastikową osłonką przy wycuaeaczce zaczeła mi sie przedostawać woda i leje sie do bagażnika

 

potrzebuje zdjąć tylne ramie wyciaraczki coby sie dostać do szybki i potraktować ja silikonem

 

pozdrawiam

 

ramię ściągasz na siłę ale z wyczuciem, popuszczasz nakrętkę, podnosisz ramie i bujasz nim w jedną i drugą stronę aż puści i zejdzie z wieloklinu (wcześniej śrubę traktujesz wd lub innym penetratorem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość coyot

dzięki

 

nigdy nie ściagałem i wole sie zapytać co by potem nie trzeba kupować całości, jak bym sie na siłe do tego zabrał :0

 

a jeszcze pytanko, pod całym ramieniem jest nakretka /chyba 22/ w jakim celu ona tam jest ?? kręci sie w palcach a gwintu tam żadnego nie widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze pytanko, pod całym ramieniem jest nakretka /chyba 22/ w jakim celu ona tam jest ?? kręci sie w palcach a gwintu tam żadnego nie widze

 

gwint musi być

prawdopodobnie po prostu nie dokręcona ona jest lub odkręcona całkowicie, ta nakrętka jest po to by silnik czegoś się trzymał (ramię silnika przełożone jest właśnie przez dziurę w szybie i nakrętką jest przykręcone poprzez gumową przelotkę do szyby)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc,

mialem to samo (urwana miedziana rurke) i po prostu wstawilem na goraco kawalek plastikowej o podobnym przekroju i wszystko dziala/pryska;)

a rurka-przewod byl od jakies maszyny-instalacji pneumatycznej do konca nie wiem po prostu pasowal.

nic trudnego... 1h robory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności