Skocz do zawartości
eusso

Wyciek oleju z popmy Wakum. Pomocy !!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wyciekiem oleju. Na początku myslałem ze poci sie z pod pokrywy zaworów. Umyłem silnik i okazało sie ze z pokrywą zaworów jest wszystko ok. Włożyłem wiec palec pod pompe wakum i co zobaczyłem? Olej na palcu. Najprawdopodobniej wyciek jest z tamtego miejsca, a olej leci w doł po całym silniku. Jestem troche pedantyczny pod wzgledem drobnych usterek i chciałbym sam tą drobną niedogodność usunąć. Nie mam jednak pojecia jak do tego sie zabrac. Czy do pompy wakum mozna dokupic same uszczelki czy czeka mnie wymiana całej pompy ( a to juz nie mały koszt )? Jaki wogóle zabrac sie do tej czynności? Bardzo proszę o wskazówki kolegów/koleżanek którzy mieli juz do czynienia z takim problemem. Mój Passat to 1,9 TDI 2001r., Kombi, 130KM , silnik AVF. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcind

Witam

Mam podobny problem, jak wielu kolegów na forum, z tą różnicą, że mamy wyciek paliwa a nie oleju. Wakum pompa to częsć układu paliwowego. Powąchaj dobrze co to kapie, ropa, czy olej. Uszczelkę możesz dokupić pod całą pompę, kosztuje ok 20 zł, jeżeli to ona padła. Jest tam jeszcze druga uszczelka pod pompą taka w kształcie cyferki 8, - wymień obie za jednym zamachem, ta jest chyba tańsza od tej pierwszej. Jeżeli padła uszczelka pod dekielkiem pompy ( wtedy na pewno kapie ropa) to musisz całą pompę wymienić (do 115 KM ok. 1200zł). Wymiana też nie jest łatwa ale niektórzy koledzy sami ją wyjmowali ( trudny dostęp). U mnie jest objaw zapowietrzania się układu paliwowego raz na jakiś czas, szczególnie gdy mam mało paliwa w baku. Muszę czasami długo pokręcić rozrusznikiem.

Może ktoś więcej miał do czynienia z tą pompą i powie coś więcej.

I tak przy okazji, jak padła ta uszczelka pod dekielkiem to nie próbuj tego uszczelniać samemu, bo ropa rozpusci wszystko i jak się coś dostanie do pompowtrysków to bedziesz miał większy remoncik :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze jeszcze raz dokładnie czy to nie jest tak jak mówisz. Moze to ropa? Choć nie wydaje mi sie. Blok silnika jest mokry najprawdopodobniej od oleju. Poza tym wydaje mi sie gdyby była to ropa to na goracym silniku odparowała by i blok byłby suchy. Może lekkie zawilgocenie było by przy samej pompie w przypadku wycieku paliwa. Nie jestem jednak pewien czy na pewno jest to olej. Sprawdze po pracy i wieczoram napisze czy mam do czynienia z olejem czy paliwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś cieknie. Ale nie cieknie spod pompy - tylko wygląda jakby ciekło z kroćca powietrza - tego który dochodzi do pompy z lewej strony (patrząc od przodu auta) i idzie od niego przewód do ścianki/osłony grodziowej. Mam mokre połączenie tego przewodu z samą pompą (na wejściu kroćca do pompy). Podejrzewam, że w tym przypadku nie da się tego uszczelnić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Tak jak podejrzewałem cieknie olej. W drodze do mnie jest zamówiona książka VW Passat "Sam naprawiam samochód". Zobaczymy, może coś tam bedzie napisane. Zanim mi przyslą ksiązke w miedzyczasie popytam różnych mechaników. Jak to mówią koniec języka za przewodnika. Może któryś powie coś ciekawego.Gdybyście drodzy koledzy wiedzieli jak do tego sie zabrac bardzo prosze o porade. Musze sie tym zając, postawie auto w garażu i powoli bede dłubał. Jeżeli uda mi sie to usunąć zdam Wam sprawozdanie z przeprowadzonej czynności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie za pomoc. Bede się brał do roboty. Mam nadzieje ze dostane komplet tych dwóch uszczelek bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli padła uszczelka pod dekielkiem pompy ( wtedy na pewno kapie ropa) to musisz całą pompę wymienić (do 115 KM ok. 1200zł).

uszczelka jest naprawialna można ją zrobić z czerwonego silikonu odpornego na wysokie temp. ja u siebie tak zrobiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj obserwowałem mój wyciek. I co sie okazyje? Wyciek chyba nie jest z pod pompy Wakum. Olej cieknie z przewodu który jest połoczony z głowicą i znajduje sie po lewej stronie koło popmy Wakum (patrząc od strony kolektora ssącego). Dalej biegnie on pod pompą Wakum, przechodzi na prawą storne (koło pokrywy zaworów ) i łączy sie z przewodem, który idzie do zbiornika płyny chłodzocego. Nie mam pojęcia co to za przewód i jaka jest jego funkcja? Dostep w to miejsce jest utrudniony. Wziąłem wiec małe lusterko, powycierałem jeszcze raz zaoliwione miejsca koło samej pompy i wokół tego przedodu, przejechałem 10 km i sprawdziłem. Wyraźnie było widac jak olej jest wokół tego przewodu i powoli leci w dół. Może wiecie za co odpowiedzialny jest ten przewód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eusso przyjrzyj się dokładnie czy aby na pewno z tego przewodu jest olej - u mnie jak wcześniej napisałem olej pojawia się na tym kroćcu, który wchodzi do pompy (podciśnieniowym - nie paliwa). Sprawdzałem - wytarłem ładnie wszystko - nic się nie pojawiło. Uruchomiłem auto - silnik pracuje, nic się nie pojawia. Dopiero po zgaszeniu auta, gdy podciśnienie zniknie - pojawia się kropla (dopóki jest podciśnienie - olej się nie pojawia). Ta kropla potem skapuje na ten przewód pod spodem (co wchodzi do głowicy).

 

Mam pytanie do znawców - czy da się uszczelnić jakoś ten krociec? Zaznaczam, że pompa bez problemu wytwarza podciśnienie - jedyny mankament to fakt, że pojawia się tam na postoju olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram sie zrobić i załączyć fotke bo nie jestem pewien czy o tym samym myslimy. Nie wiem czy mi sie to uda bo utrudniony jest tam dostep. Ale pokombinuje moze sie uda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehhh ja dzisiaj wymieniłem tą pompę, tzn w warsztacie mi wymieniono...

tylko że u mnie była inna historia

a ciekła mi z niej ropka

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

dziwne....bo ta pompa jest naprawialna i to całkiem tanim kosztem , wiem bo robiłem sam u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak Naprawialna WAKUM - B Z D U R A !!! Może sie nie znam i racja:)) Ale dokładnie to sprawdziłem w ASO w sklepach i u mechanika uszczelka pod pompe jest ale pod dekiel NIE Jak cieknie - DO WYMIANY.

No chyba (odpukać) że każde z tych źródeł (ASO - WROCEK sklep-y i mechanik łgali)

Pozdrawiam

p.s w sumie nawet gdyby to i tak nie załuje bo pompa podciśnienia gdy jej cosik dlega to moim skromnym zdaniem lepiej wymienic to ustrojstwo przeciez wspomaga hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obok starej uszczelki kładziesz warstwę silikonu po zewnętrznej części uszczelki tak żeby się nic nie dostało do pompy. Ja jeżdze ponad rok (35tys.km.) od tej regeneracji uszczelki i nic sie nie dzieje żadnych problemów z odpalaniem po nocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcind

Cześć Radek

To właśnie mi tą uszczelkę kupowałeś i do wawki przywiozłeś i jeszcze raz wielkie dzięki :ok: . Ale to jest uszczelka pod całą pompę, a nie pod dekielek. Pojechałem z nią do RODY i Darek powiedział mi od razu, że to nie ta, nawet pokazał mi wymontowaną pompę. Znalazłem kolegę który ma Etkę i sprawdzaliśmy. Okazało się, że tej uszczelki pod dekielek nie ma w numeracji części, po serwisach też jeździłem i ludzie kilka razy sprawdzali w Etkach i też powiedzieli, że nie ma tej pod dekielek w sprzedaży.

Jeżeli kapie olej to prawdopodobnie chodzi o tą uszczelkę o której piszesz albo drugą pod pompę w kształcie cyfry 8, jeżeli ropa to padła ta pod dekielkiem i tej się nie wymieni. Nawet nie sądzę, żeby się dała dorobić bo wygląda bardzo skomplikowanie z tego co na zdjęciu widziałem.

Dlatego darowałem sobie na razie grzebanie w pompie. Dokupiłem komplet uszczelek pod EGR i po świętach zabieram się za to. Znalazłem używane w necie po 150 zł do 600zł (ciekawa rozbieżność). Ale mam obawy przed założeniem używki, bo też może nie kukać. Plan mam taki: Kupuję starą pompę, wrzycam w wiadro ropy na jakiś tydzień i rozbieram. Może uda mi się wyjąć tą uszczelkę i wtedy bedę miał do podmiany w swojej pompie. Może ktoś rozbierał ją i mi podpowie czy wogóle da się wyjąć, bo tak jak pisałem jest dość skomplikowana??

Jeżeli plan nie wypali to kupuję nową pompe i tyle. Były głosy żeby ją uszczelnić, aje jak ropa rozpuści moje uszczelnienie i coś się dostanie do pompowtrysków to .... już sami sobie dopowiedzcie, więc wolę nie ryzykować. Na razie problem u mnie pozostaje.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki dla Radka za pomoc i chęci.

 

PS. Kolego robdol, napisz coś więcej to i jak w tej pompie naprawiałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

silikonem zastąpiłem tą niby niewymienialną uszczelkę i już .przejechałem od tego czasu ok 4 tys. km i wszystko mam w najlepszym porządku.problemy z zapowietrzaniem już się nie powtórzyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem wyciek oleju jest z przewodu, który wchodzi do głowicy, a który znajduje sie pod przedowem podciśnienia z lewej strony patrząc od przodu auta. Co to za przewód? Za co on odpowiada? Jak wczesniej pisałem biegnie on dalej pod pompą Wakum, zakreca przy prawej stronie pokrywy zaworów i dalej łaczy sie z przewodem cieczy chłodzącej. Nic nie rozumniem olej i ciecz chłodząca. Załączam trzy fotki. W pierwszej niebieska strzałką zaznaczony jest przedów podciśnienia od pompy Wakum , a pod nim czerwoną stzałką zaznaczyłem przewód z którego leci olej. W nastepnych dwóch zdjęciach czerwonymi strzałkami zaznaczyłem dokąd biegnie ten przewód docelowo. Mam pytanie co to za przewód i jaką spełnia role?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie te zdjęcia? Jak je załączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten wąż pod pompą wakum od lewej strony jest to wąż z płynem chłodniczym, a nie z olejem. Może masz płyn w chłodnicy nieco brudny stąd takie wrażenie że to olej(albo się dostaję olej do płynu chłodniczego). Wąż ten pod wpływem temperatury od głowicy "puchnie" i się rozwarstwia na końcówce wychodzącej z głowicy i zacisk nie trzyma. Nie pamiętam jaka tam powinna być średnica, ale na jednym końcu jest inna niż na drugim. Wymień ten przewód bo zakładanie nowego zacisku nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności