Gość kortez Zgłoś #1 Napisano 19 Grudnia 2007 Witam, Nie wiem na ile jest to poważna przypadłośc , ale ostatnio zauważyłem że w moim silniku AHL 1.6 obroty potrafią zejść poniżej krytycznej. Dzieje sie to tak gdy silnik nie jest w pełni dogrzany a ssanie już " odpuściło ' . Miałem też taki objaw kiedy silnik był już dogrzany stojąc w korku podjeżdżałem do poprzedzajacego mnie samochodu , obroty ok.1300-1500 i hamulec a ten momentalnie po zatrzymaniu zszedł mi poniżej 850 i się telepie. Kontrolki wariują ( akumulator itp.) ale za chwile wszystko wróciło do normy. Z wysprzęgłąniem u mnie wszztystko ok, bo to nie jest mój pierwszy samochód. Podejrzewam silniczek krokowy , nawet myślałem o wymianie ale występuje z całą przepustnicą. Ktos mi poradził abym ją przeczyścił a objaw powinien ustąpić. Nie wiem czy ten silnik tak ma czy z moim jest faktycznie coś nie tak. Jeśli ktos z was miał lub spotkał się z podobnym problemem proszę o kontakt. Dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MURGEN Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2007 Przeczysc przepustnice powinno pomoc, jak nie szukaj lewego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Byku Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2007 te silnika mają taką przypadłość takze wyczysc tak jak kolega mowi i powinno byc wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil100_2005 Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2007 Zgadzam się z przedmówcami , te typy tak mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość budzik27 Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2007 Miałem identyczny przypadek . Po dokładnej analizie forum doszedłem do tego, że na 1 miejscu postawiłem na przepustnicę. To był strzał w 10 . Mechanik przeczyścił i jak ręką odjął. Jeśli to nie pomoże to jest jeszcze wiele innych zagwostek, ale o tym może później... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo2115 Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2007 budzik27 a po wyczyszczeniu przepustnicy mechanik wprowadał jakieś nowe nastawy czy coś takiego??? (tzw.adaptacja przepustnicy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MURGEN Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2007 W silniku ahl nie adaptuje sie przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #8 Napisano 1 Sierpnia 2008 Witam. Wreszcie na urlopie po przestudiowaniu forum i książek uporałem się z naprawą mojego autka. Wymieniłem wałek rozrządu bo silnik kulał na jeden cylinder (okazało się, że na 1 krzywce był pęknięty), ciężko było dostać używkę bo głowicę i wałek mam od ALZ, pomógł mi Radek z Warszawy, a za kupno nowego mógłbym silnik używany kupić. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (ciężko zapalał i błąd 515), przeczyściłem przepustnicę bo z obrotów za nisko schodził i gasł silnik, okazało się, że jest w środku cała czarna. Przeczyściłem przepływomierz bo od czasu do czasu pokazywał jego błąd, te dwa druciki w środku były czarne a teraz są srebrne i błędów nie ma. Pozostał mi jeszcze do wymiany emulator wtryskiwaczy bo blokuje mi drugi i czwarty wtryskiwacz, po jego odłączeniu i połączeniu wtryskiwaczy "normalnie" wszystko jest ok. Zamówiłem już w internecie emulator z kablami i za kilka dni powinienem już go założyć. Teraz pasek zapala, pracuje i śmiga super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piciu-b Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2009 Witam koledzy, tak czytam te wątki i może mi pomożecie. mam taki problem z moim paskiem 1.6 AHL (instal.gazowa)-ogólnie jestem zadowolony ,ostatnio po nocnym postoju występuje problem z uruchomieniem tj.zapala za 2, 3 razem,domyślam się że przyczyną może być,czujnik położenia wałka rozrządu. Gdzie najlepiej szukać takiego czujnika i ile kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2009 Ja bym szukał problemu w lejących wtryskach LPG i reduktorze który leje podciśnieniem do kolektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piciu-b Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2010 dzięki za podpowiedz ale myslę że z gazem jest ok. Jeździłem już tylko na samym paliwie i rano było to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2010 ,ostatnio po nocnym postoju występuje problem z uruchomieniem tj.zapala za 2, 3 Mam podobnie ale jestem przekonany, że w moim przypadku to filtr paliwa jest zapchany. Czekam z tym do wiosny chyba że któregoś pięknego dnia nie zapali;) Ja bym szukał problemu w lejących wtryskach LPG i reduktorze który leje podciśnieniem do kolektora. Nie jest nic napisane ale podejrzewam że instalacja gazowa która jest tam włożona nie "pozwoli" na przełączenie z Pb na LPG gdy silnik nie osiągnie 35*C więc ........ Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piciu-b Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2010 w sumie to u mnie też może to być wina filtra-jeszcze go nie wymieniałem,może kolega wie gdzie się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barni5 Zgłoś #14 Napisano 1 Stycznia 2010 Dobre pytanie, sam jestem ciekaw gdzie schowali ten filtr i cena jakiego poczciwego zamiennika lub ory mnie inetresi.... co do falujacych obrotów-3 miechy i dalej musze czyścić przepustnice i niestety przeplywke mam do wymiany a to nie maly koszt <fuck>. Jak po tym wszystkim dalej bedzie kulał to chyba kopne tego AHL'a i dam ojcowi niech on sie męczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxpasek2.5tdi Zgłoś #15 Napisano 1 Stycznia 2010 (edytowane) w hurtowni zapłaciłem za ten filtr ok.20zł(mann).nie wiem gdzie jest,ale podejrzewam,że pod autem.mechanior wymieniał.po 80tys.km na starym filtrze auto przy ok.160 i więcej tak jakby przyspieszało i zwalniało co sekundę.po wymianie wszystko gra,ale przy 200 licznikowych hamuje-przyspiesza,ale to już v max jest,więc ma prawo.co do obrotów to zdarza się,że po dojechaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgłą,obroty spadną o ok500 na moment,po czym wskakują na poprawne i jest ok,nie falują.wymieniam tylko filtry i olej,przy -18 odpala na dotyk.do świec i kabli nie zaglądałem.paliwo shell,ale głównie lotos.czasem 98,żeby przeczyścić.gazu nie żałuje bo trzeba kroku na trasie dotrzymać.spalanie lekko 10-11(po mieście może 10km/100 robię).jak mam czas to sprawdzam wolno jadąc,wychodzi 7/100,ale nie przekraczając 90.wg mnie silnik słaby jak na paska,ale mimo wszystko jak zadbany to bezawaryjny.a i z rozpędu niejednego szybszego może zaskoczyć.przebieg mojego w tej chwili to 204tys.km oczywiście udokumentowane. Edytowane 1 Stycznia 2010 przez xxpasek2.5tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2010 Filtr paliwa tego modelu (nie wiem jak w innych) znajduje się po prawej stronie stojąc od tyłu pojazdu za plastikową osłoną tylnej belki pod samą podłogą. Może ten rys. trochę pomoże: Pozdrawiam PS O cenach napisał kolega wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piciu-b Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2010 Dzięki za info na temat umiejscowienia filtra paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radziu Zgłoś #18 Napisano 16 Lutego 2010 a co to jest za ustrojstwo - znajduje się na obudowie filtra powietrza tuż koło przepływomierza, dochodzi i odchodzi od tego przewód paliwowy i jakieś dwa inne kabelki... mogę fotkę wrzucić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #19 Napisano 16 Lutego 2010 I robi cyk cyk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2010 Panowie ja mam tak gdy delikatnie wcisne pedal gazu i odpuszcze to spadaja obroty i wchodza na odpowiedni poziom pojechalem do mechanika podpiał pod kompa ale komp nie pokazal zxadnych bledow.Poradzil mi zeby wyczysci przepustnice co myslicie o tym a dodam ze nie mam gazu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach