Skocz do zawartości
Gość pablo1

[silnik] totalny spadek mocy po uszczelnieniu pompy wtryskow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pablo1

Oddałem swojego pasia 1.9 TDI motor 1Z do mechanika w celu uszczelnienia pompy wtryskowej (ciekła ropka), sprawdzenia wtrysków i ciśnienia sprężania - ogólnie był problem z odpalaniem zimnego silnika zachowywał się tak jakby łapał na 2,3 cylindry - trzeba było przeciągnąć na rozruszniku i jak już załapał to chwile potrzęsło całym autem i było OK.

Pompa wtryskowa została wymontowana, uszczelniona, sprawdzona i wyregulowana. Kąt i dawka ustawiona na podpiętym VAGu. Wtryski w porządku - nie leją, ciśnienie sprężania 28, 28, 30 i 32 bary (przebieg 290 000 km może nawet "więcej"). Niby wszystko powinno być OK aż do pierwszej jazdy. Auto przyspiesza tak jak by miało o połowę mniej mocy. Nie ma odczuwalnego przyrostu mocy w okolicy 2000 obrotów - powinno ciągnąć. Nawet na biegu jałowym po dodaniu "gazu" leniwie wkręca się na obroty. Tym się nie da jeżdzić - nie można mówić o przyspieszeniu.

Dodam że przed naprawą było OK, silnik ciągnął jak szalony.

Może już ktoś miał podobny problem? Pomóżcie proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec i kuzyn mają dokładnie to samo tylko w AUDI B4 obydwaj silniki 1Z. Po uszczelnienu pompy auta zrobiły sie mułowate a na dodatek kuzynowi zaczoł jeszcze kopcić na czarno. Dodam że nie robił im tego ten sam mechanik tylko każdemu kto inny. Narazie problem nie rozwiązany więc też chętnie się dowiem dlaczego tak jest i co trzeba zrobić żeby było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obciete dawki, przestawiona pompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kazio_pkw
Oddałem swojego pasia 1.9 TDI motor 1Z do mechanika w celu uszczelnienia pompy wtryskowej (ciekła ropka)

 

Ile kosztowała cała operacja? Też mnie to czeka :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że spec przestawił fabryczne ciśnienie na wtryskiwaczach.

28, 28, 30 i 32 bary

Jak ostatnio kolega robił końcówki takich wtrysków to ciśnienie mial 180ba (lały wtryski) i końcówki były do wymiany. Teraz ciśnienie jest rzędu 200ba, auto zaczęło palić mniej i zbierać się lepiej. Koszt operacji 1700zł (5wtryskiwaczy w silniku 2,5 ltr- takie same wtryskiwacze jak w 1Z)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablo1
Ile kosztowała cała operacja? Też mnie to czeka

 

Robota wstępnie miała kosztować 250 - 300 PLN. Autko z powrotem do poprawki u mechanika. Próby regulacji zmian wartości kąta wtrysku i dawki pompy wtryskowej nie przyniosły poprawy pracy silnika. W poniedziałek ma zostać wymieniona pompa wtryskowa na poprawnie działającą - tak dla sprawdzenia i zobaczymy co dalej. Podobno musi pomóc jeśli auto przed naprawą było w porządku - bo tylko to było naprawiane. Mam nadzieje, że to pomoże bo zasugerowano mi, że autko z takim spadkiem mocy już przyjechało do warsztatu. Szkoda tylko, że nikt przed naprawą nie sprawdza jak jeździ auto, ani nie sprawdza przed demontażem pompy jej ustawień (kąta i dawki).

 

A mi się wydaje że spec przestawił fabryczne ciśnienie na wtryskiwaczach.

 

Nie wiem czy jest możliwe przestawienie ciśnienia fabrycznego na wtryskiwaczach. Zostały one tylko wymontowane i sprawdzone na pompce czy nie leją. Ciśnienia otwarcia nie znam ale podobno są OK. A ciśnienie które podawałem dotyczyło sprężania poszczególnych cylindrów 28, 28, 30 i 32 bary. Mam nadzieję że na tej rozbieżności 0,4 bara jeszcze trochę polata. Na 10 tyś łyka 1 litr oleju 10w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy jest możliwe przestawienie ciśnienia fabrycznego na wtryskiwaczach

Właśnie mechanicy często i gęsto o tym nie wiedzą a wysypanie wtrysku, czyli zmiana cisnienia fabrycznego to skutek ogromnego spadku mocy auta. We Wrocłaiu robi to tylko 1 firma, wtrysk sprawdzają za 16zł i wiesz co i jak. Sami mi mówili że często po zwykłych mechanikach ludzie przyjeżdzają do nich, ale niestety nie da sie juzustawić cisnienia fabrycznego- wymiana. A co Ci będą mówlili mechanicy- to bierz na to poprawkę, bo oni będą Ci wpierać że z wtryskami jest wszystko ok. pzdr i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablo1

A czy jest ktoś w posiadaniu danych na temat kąta wyprzedzenia i dawki paliwa ustawianych na pompie wtryskowej? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Może różnie są interpretowane i ustawiane te wartości. Chociaż z drugiej strony mechanik twierdzi, że takich pomp wtryskowych uszczelnia klika w miesiącu i problem, który wystąpił w moim przypadku pojawił się po raz pierwszy. Osobiście znam osobę która robiła taką naprawę i jest wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablo1

Totalna klapa autko dalej nie zrobione - ponownie wyciągali pompę, sprawdzali - ale niestety nic lepiej - wszelkie pomysły im się wyczerpały i złożyli broń.

Koledzy może jeszcze jakieś sugestie z Waszej strony bo mnie już pomysłów zabrakło. Ewentualnie może ktoś poleci mi jakiś adres dobrego mechanika (jestem z okolic Tarnobrzega) który by pomógł uleczyć moje autko.

Czy w tym przypadku jest sens robić logi dynamiczne, czy to może coś wyjaśnić - jeśli tak to proszę o ewentualne namiary na kogoś z VAG-iem z okolic podkarpacia.

Do 2 tyś. obrotów auto praktycznie nie ma przyspieszenia, powyżej jest ciut lepiej chociaż i tak maluszek by mnie chyba wyprzedził. Jeszcze jedno moje spostrzeżenie: nawet po wciśnięciu "gazu do dechy" nie widać za mną żadnego dymu - przed usterką pojawiał się :???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy oni chociaz pompe ustawili na znaki, zeby sie zgrywala z walkiem rozrzadu i walem? poczatek tloczenia i te sprawy? czy moze sobie tak zalozyli od niechcenia? strzez przed takimi mechanikami. niestety nie znam nikogo z twoich okolic kumatego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablo1
a czy oni chociaz pompe ustawili na znaki, zeby sie zgrywala z walkiem rozrzadu i walem? poczatek tloczenia i te sprawy?

 

Wszystko jest ustawione tak jak należy sprawdzali 2 razy (tak mówią) dla pewności - ci goście robili już uszczelnienie takich pomp u 2 moich znajomych i wszystko jest OK. Wobec tego co mogło zawieść :065:

Dodam jeszcze że autko jak je zapalam po nocnym postoju to na początku pracuje bardzo głośno jak traktor (trochę trzęsie w środku) i mocno dymi. Tak przez może 30 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolor dymu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablo1
a jaki kolor dymu?

dymi na siwo niebiesko i chwile nie rowno pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka wygląda, że kąt wtrysku nie ten.. Spróbuj zrobić logi dynamiczne to będzie coś widać. Przy okazji mogli uszkodzić pompę a teraz udają głupich. Zapytaj ich o kąt wyprzedzenia wtrysku i dawki jakie ustawili. Jeżeli nie podadzą konkretów jedź do innego warsztatu. Jeżeli dane nominalne w jakiś sposób ci pomogą to daj znać - przyślę na maila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na wtryski, a bardziej na wtrysk sterujący, takie są częste objawy awarii wtrysku. Zobacz na Vagu czy niema błędu dotyczącego wtrysku.

P.S. Mam kolegę który zajmuje się TDI, pompy, wtryski etc. Jest z okolic Sieniawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarza że po sprawdzeniu wtryskiwaczy tdi (często czystość oleju napędowego w próbniku daje wiele do życzenia ) spada moc i kultura pracy .Prace prowadzone przy układzie wtryskowym muszą być prowadzone przy zachowaniu wyjątkowej czystości ( wtryskiwacze dwusprężynowe ) a ponowny montaż zastosowaniem nowych podkładek pod wtryski.Przed pracami tego typu sprawdza się VAG-iem dawkę paliwa i korekcję wtryskiwaczy aby później sprawdźić czy naprawa nie przyniosła odwrotnego efektu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Nalezy rowniez pamietac ze we wtryskiwczach TDI nie wymienia sie koncowek,bo w polsce nie ma maszyny na ktorej da sie ustawic dawke pilotujaca i zasadnicza w takim wtryskiwaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na 216-tki ,ahf były dawcą a końcówki Bosch (cały komplet naprawczy).Od roku śmigam na sofcie robionym u Aligatora (seryjna 110-tka odpada w przedbiegach),po wymianie wtrysków z 1z na ahf okazało sie że najsłabszym ogniwem jest ori pompa więc po prawie półrocznych poszukiwaniach ( dobry stosunek ceny do jakość ) zabudowałem pompę z afn-na ( poprawa szybkość reakcji na gaz oraz mniejsza zadyszka w górnym zakresie obrotów ). Miesiąc temu zakupiłem 216-tki ,postanowiłem że dla dobra nauki sam wymienię końcówki.Mam próbnik ciśnienia do wtryskiwaczy jednosprężynowych , po kilku próbach na różnych wtryskiwaczach dwusprężynowych okazuje się że przyrząd wskazuje ciśnienie przedwtrysku poprawnie (po lekturze i konsultacjach z praktykami uznałem że ciśnienie zasadnicze po wymianie całego kompletu naprawczego nie ulega zmianie ) .Po wymianie końcówek ciśnienie przedwtrysku z 190 bar wzrosło na 210 bar (+ - 5) a na vag-u na kanale 13 zmalała korekcja dawek.Samochód dostał niezłego kopa,ale potrafi zostawić trochę dymu. Mam lekarstwo na tą przypadłość-suszarka awx ( cały komplet czeka,ale jak to mówią -szewc w dziurawych butach chodzi ) a potem tylko do Aligatora-ciekawe ile wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gst

a jak były wyciągane wtryski (jeśli udarowo to ok, lecz kręcone w prawo i lewo kluczem) to tylko wymiana ci pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności