Skocz do zawartości
Gość szychoski

TipTronic-zmiana jakby miał półbiegi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szychoski

Witam wszytskich. Mam pytanie do użytkowników vw z automatyczna skrzynią 5-biegową tiptronic. Czy normalne jest że skrzynia dzieli 3-bieg jakby na dwie części tzn odczuwa się to tak że skrzynia zmienia na 3 bieg a za chwile na 4 bieg ale tak naprawde jedziemy caly czas na trójce....Czy to normalne czy świadczy o awarii??? Kto wie coś na ten temat niech pisze.Dzieki!!!

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman

A może jest 6 biegów sorki ale się nie zastanawiałem muszę sprawdzić u siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest normalne. U mnie biegi przechodzą płynnie, a na każdym z biegów nie mam szarpnięć ani innych pipsztyków. Moja rada: po pierwsze znajdź dobrego mechanika i wymień olej i filtr w skrzyni biegów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szychoski

U mnie też nic nie szarpie tylko ten 3-bieg dzieli sie na jakby na dwa ale to też robi płynnie....Skrzynia na 100% 5-biegowa. Po prostu może coś sie tam zaczyna niedobrego dziać ale jeżdżę już tak 15 tyś km. Olej zmieniałem już. Dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pjk

panowie, mam taka mala dygresje... a nie jest to skrzynia 4-biegowa?

2,3,4,D? to sa 4 biegi a nastepnie 5 biegow w manualu (tronic`u) tez mam taka skrzynke, i mialem wczesniej kilka ( jestem maniakiem automatow :hurra: ) i zawsze, nawet w ksiazkach serwisowych byly ome opisyweane jako skrzynie 4-biegowe.. moze sie myle ale chyba tak jest, a co do problemu, to mysle o stanie oleju w skrzyni i paskach naciagowych (zalezy od przebiegu), ale raczej stawiam na niski poziom oleju. powodzenia i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
panowie, mam taka mala dygresje... a nie jest to skrzynia 4-biegowa?

2,3,4,D? to sa 4 biegi a nastepnie 5 biegow w manualu (tronic`u) tez mam taka skrzynke, i mialem wczesniej kilka ( jestem maniakiem automatow :hurra: ) i zawsze, nawet w ksiazkach serwisowych byly ome opisyweane jako skrzynie 4-biegowe.. moze sie myle ale chyba tak jest, a co do problemu, to mysle o stanie oleju w skrzyni i paskach naciagowych (zalezy od przebiegu), ale raczej stawiam na niski poziom oleju. powodzenia i pozdrawiam

Racja :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojtekj23

Tiptronic jest na 100% 5-biegowy i taż mam takie wrażenie jak szychoski ale tylko przy ruszaniu po minucie jak silnik troszkę się nagrzeje i pewnie olej w skrzyni wszystko wraca do normy. Pewno albo stary olej w skrzyni ale dopiero co kupiłem autko wiec na wymiane musi troszke poczekac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tiptronic jest 5 biegowy. to 2,3,4 to do jazdy w górach. Czyli ma 2 działa Ci tylko 1 i 2 bieg na 3 - 1, 2, 3 a jak zapniesz 4 masz tylko biego 1,2,3,4. Na D masz 1,2,3,4,5.

 

Poniżej całość tekstu:

 

tip02lb0.th.jpg tipjj5.th.jpg

 

pjk, Weż tak chociaż z raz rozpędź porządnie swojego pasia i policz te biegi na D :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedyś że miedzy którymiś biegami jest tak jakkby półbieg (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i u mnie jest tak że jeżeli ruszam powoli to wiadomo przy ruszeniu jedynka, nastepnie przy ponad 20 dwójka, przy 40 trójka, przy 60 czwórka, a przy 80 piątka, a skrzynie mam 4-ro biegową :) i u mnie chyba przy tych 20 jest taki "półbieg"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
Tiptronic jest na 100% 5-biegowy i taż mam takie wrażenie jak szychoski ale tylko przy ruszaniu po minucie jak silnik troszkę się nagrzeje i pewnie olej w skrzyni wszystko wraca do normy. Pewno albo stary olej w skrzyni ale dopiero co kupiłem autko wiec na wymiane musi troszke poczekac

U mnie jest też podobnie pierwsza minuta delikatnie czuć zmianę biegów a po rozgrzaniu się oleju wszystko wraca do normy :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze sa tu tacy ludzie jak Char, ktorzy udostepnili troche wiedzy pisanej niedowiarkom! Ludzie, a moze macie po 3 i pol biegu, a niektorzy po 7 i dwie dziesiate, jet piec biegow i koniec, i nie wymyslajcie juz i nie wymieniajcie co 15 tys, czy co weekend oleju w automatycznych skrzyniach biegow! Macie super autko jakim jest Passat, nie jest to samochod do grzebania w nim na podworku, tylko auto dla pewnej klasy kierowcow, zapewniajace pewien komfort i technike, to jest samochod do jezdzenia, do plyniecia nim po drodze, do tego zeby cieszyc sie jazda, a nie medrkowaniem przy nim i wymyslaniem "czego to te niemcy nie wymyslili", jezeli nie mozemy jakiejsc tam srubki wykrecic. Chcecie grzebac w samochodzie, to kupcie jakies Tico, czy Toyote- tam sa wszystkie sruby na wierzchu, albo cos innego, chcecie tuningowac- to kupcie sobie Golfa, to jest autko dla mlodzierzy, w miare tanie w utrzymaniu fajne na tuning, takie poprostu jak jego tworcy mowia samochod na dyskoteke, ale Passat, zobaczcie kto tak wlasciwie jezdzi w swiecie takimi samochodami, jak na moje obserwacje to ludzie troche bardziej zamozni niz kierowcy Golfow, czyli mlodziezy z dyskoteki. Dlaczego bardziej zamozni? Powiecie ze nie drogie to auto, wiec serwisujcie go jak nalezy, a zobaczycie czy jestescie go w stanie utrzymac? Wiec prosba taka, kazdy jak kupil juz to auto, to ma raczej w nim taka ksiazeczke, cos jakby instrukcje obslugi i ksiazke opisowa co nabyliscie, i tam wszystko jest , i jest ile ma biegow i ile razy trzeba wymieniac olej w tej skrzyni, a nie grzebcie po swojemu w tym samochodzie! Chcecie miec Passata to uzytkujcie go tak jak jego stworzyciel, czyli producent nakazuje uzytkowac i tyle, a bedziecie dlugo jezdzili! Wielu z was ma te ksiazeczki, ale poza rysunkami to pewno nic z nich nie zrozumialo, bo sa po francusku, angielsku czy niemiecku, i nie kazdy zna jezyk, ale chyba mozna kupic gdzies oryginalny przedruk na polski i poczytac, zeby wiedziec co sie ma! Albo jak ktos ma to niech poskanuje strony i szystko bedzie wiadomo co i jak robic, bo jak sluchacie naszych krajowych mechanikow, ktorzy tez sa niejednokrotnie zaskoczeni rozwiazaniami i nowosciami w samochodach, to nie dziwie sie ze wam doradzaja to czy tamto. Zadnych rad! Wszystko jest napisane w tym "elementarzu" Passata! Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze ze sa tu tacy ludzie jak Char, ktorzy udostepnili troche wiedzy pisanej niedowiarkom!

 

Dziękuję kolego! Właśnie jestem w trakcie pisania co i kiedy należy wymienić. A co do książeczek pisanych po Polsku. To zaleta aut kupowanych w Polsce, że takie ksiązżeczki mają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
Dobrze ze sa tu tacy ludzie jak Char, ktorzy udostepnili troche wiedzy pisanej niedowiarkom! Ludzie, a moze macie po 3 i pol biegu, a niektorzy po 7 i dwie dziesiate, jet piec biegow i koniec, i nie wymyslajcie juz i nie wymieniajcie co 15 tys, czy co weekend oleju w automatycznych skrzyniach biegow! Macie super autko jakim jest Passat, nie jest to samochod do grzebania w nim na podworku, tylko auto dla pewnej klasy kierowcow, zapewniajace pewien komfort i technike, to jest samochod do jezdzenia, do plyniecia nim po drodze, do tego zeby cieszyc sie jazda, a nie medrkowaniem przy nim i wymyslaniem "czego to te niemcy nie wymyslili", jezeli nie mozemy jakiejsc tam srubki wykrecic. Chcecie grzebac w samochodzie, to kupcie jakies Tico, czy Toyote- tam sa wszystkie sruby na wierzchu, albo cos innego, chcecie tuningowac- to kupcie sobie Golfa, to jest autko dla mlodzierzy, w miare tanie w utrzymaniu fajne na tuning, takie poprostu jak jego tworcy mowia samochod na dyskoteke, ale Passat, zobaczcie kto tak wlasciwie jezdzi w swiecie takimi samochodami, jak na moje obserwacje to ludzie troche bardziej zamozni niz kierowcy Golfow, czyli mlodziezy z dyskoteki. Dlaczego bardziej zamozni? Powiecie ze nie drogie to auto, wiec serwisujcie go jak nalezy, a zobaczycie czy jestescie go w stanie utrzymac? Wiec prosba taka, kazdy jak kupil juz to auto, to ma raczej w nim taka ksiazeczke, cos jakby instrukcje obslugi i ksiazke opisowa co nabyliscie, i tam wszystko jest , i jest ile ma biegow i ile razy trzeba wymieniac olej w tej skrzyni, a nie grzebcie po swojemu w tym samochodzie! Chcecie miec Passata to uzytkujcie go tak jak jego stworzyciel, czyli producent nakazuje uzytkowac i tyle, a bedziecie dlugo jezdzili! Wielu z was ma te ksiazeczki, ale poza rysunkami to pewno nic z nich nie zrozumialo, bo sa po francusku, angielsku czy niemiecku, i nie kazdy zna jezyk, ale chyba mozna kupic gdzies oryginalny przedruk na polski i poczytac, zeby wiedziec co sie ma! Albo jak ktos ma to niech poskanuje strony i szystko bedzie wiadomo co i jak robic, bo jak sluchacie naszych krajowych mechanikow, ktorzy tez sa niejednokrotnie zaskoczeni rozwiazaniami i nowosciami w samochodach, to nie dziwie sie ze wam doradzaja to czy tamto. Zadnych rad! Wszystko jest napisane w tym "elementarzu" Passata! Pozdrawiam:)

Co do Toyoty to bym się z tobą sprzeczał mam jeszcze Avensisa i nie jest tak prosto jak piszesz blezor :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Toyoty to napisalem tak bo poprostu nie lubie tych samochodow, ale to tylko i wylacznie moja sprawa, jechalem ostatnio Avensisem i powiem Tobie tak, jak dla mnie typowy japonczyk, czyli slabe plastiki jak w jakiejs starej Astrze, a przeciez to drogi samochod z wyzszej polki, wiec powinien byc zrobiony dokladnie, a nie na plastkikach wewnatrz widac odlewy po formach z fabryki, no poprostu japonczyki mi sie nie podobaja i tyle, nigdy nie mialem takiego i nie zamierzam miec choc jak to mowia sa to auta niezastapione, i tu wrzuce kilka moich groszy: od lat siedze za granica, pracowalem tu i tam, i z reka na sercu stwierdzam ze wszystko co niemieckie jest poprostu rewelacyjnie wykonane. Dlaczego? Widzialem jak to jest w pracy, w niemczech przyjmowano glownie ludzi z doswiadczeniem takim gdzie mieli pracowac, i naprawde sie do tego przykladaja co robia, jest czysty niemiecki porzadek, inaczej pracownik ponosi niemile konsekwencje, wiem jak sie naprzyklad pracuje w Irlandii, Angli, Francji czy Belgii, wiem bo osobiscie sie zetknalem z praca w tych panstwach, jak to wyglada, dokladnie odwrotnie, tu zatrudniasz sie uczysz sie co masz robic i robisz, robisz byle do przerwy, i byle by bylo, niejednokrotnie widzialem jak niejeden szef wezwany do jakiegos troche zle zrobionego produktu popatrzy i kiwnie reka i powie jest O.K. i tak niestety jest w dzisiejszym swiecie, zobaczcie jakie rzeczy kupujemy, jakis telewizor, ktory przed koncem gwarancji sie psuje, czy komorke z jakas wada, coraz wiecej bubli, bo sie nie przykaldaja do pracy bo nikomu na pracy nie zalezy. Na zachodzie mozna swobodnie teraz pracowac, pominmy dokumenty zwiazane z zatrudnieniem, i zatrudnijcie sie w niemczech, oj beda od was duzo wymagali i patrzyli wam na rece, zebyscie im marki i renomy nie zepsuli, a zatrudnijcie sie we Francji, czy Irlandii, zatrudniasz sie i robisz co masz robic i tyle, jak dla mnie zaduzy luz. Dlaczego tak sie rozpisalem, dlatego ze chcialem pokazac jak sa robione tez samochody, zobaczcie na niemieckie, jaka jakosc i jaka technika w nich jest, mimo ze czesci tez produkowane za granica, ale liczy sie zlozenie i jakosc, a kupie np nie lubianego przezemnie japonczyka, nie dosc ze od nowosci paskudnie pachna plastiki, to widac ze sa tanie i twarde, jeszcze to wykonanie, np zapalniczka na wierzchu, radio troche dziwnie dopasowane, srobki kolo klamek wewnetrznych na wierzchu, bagaznik tylko kluczem otwierany, a zamek srebrny na wierzchu. Tak wiec na koniec, nie bede miec japonczyka bo sa poprostu kiepsko wykonane, ze niezawodnie nie mowie, ale kiepsko wykonane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blezor,

Dużo piszesz, ale z Twojego pisania nic nie wynika, znaczy wynika to że nie wiem po co zabierasz głos na tym forum, podniecasz sie niezdrowo passatem i udajesz jaki to jest samochód dla "bogaczy" - ostygnij chłopie - passaty w takim roczniku jak mój czy Twój trafiają już pod strzechy i nie trzeba być bogaczem żeby pozwolić sobie na taki wydatek. Co do naprwy autka to gdybyś nie wiedził forum jest właśnie po to żeby wymieniać sie wiedzą i poglądami, a nie kierować wszystkich do serwisu, bez obrazy ale są tu ludzie dużo mądrzejsi od Ciebie którzy pracują w seriwsach i udzielają pomocnych rad, a nie jak Ty tylko sie wymądrzją, jeżeli chcesz to korzystaj z serwisów, ja nie ukrywam że po pierwsze nie stać mnie na serwisy, po drugie wiadomo jak to jest z tymi naprawami(oczywiście nie we wszystkich serwisach), a po trzecie sprawia mi to satysfakcje jeżeli coś zrobie sam i nawet gdybym miał B6 to co mógłbym to robiłbym sam, skoro ty tego nie potrafisz to nie ubliżaj innym forumowiczom. Co sie tyczy niemiec to mam tam bardzo bliską rodzine i często bywam, widziłem jak na przeglądzie stał "okularnik" z podpiętą sondą do spalin, a serwisant wpisywał tylko dane innych samochodów i w ten oto piękny sposób każdy samochód miał dobre spaliny, więc nie wpieraj że niemcy robią wszstko tak dobrze, oczywiście jest dużo, dużo lepiej niż u nas,ale bez przesadyzmu. A co do takiej super techniki passatów(jak Ty twierdzisz) to mi i większości użytkowników dużo rozwiązań technicznych się nie podoba(m.in zawieszenie)ale podoba mi sam samochód dlatego go mam.

Odnośnie skrzyni automatycznych, to czy posiadasz takową??????Mało jest tu ludzi którzy mają styczność z naprawą takich skrzyń, więc każdy pisze z własnego doświadczenia. Ja posiadam i wiem jak "rozkłdają" mi sie biegi, wiec nie polemizuj na ten temat.

Sorki że tak dużo sie rozpisałem,ale jak czytam te Twoje "mądrości" to mnie trafia :kwasny:

Mam sugestie dla Ciebie - może załóż forum gdzie bedziesz wymieniał się adresami serwisów w których najlepiej naprawiają passata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja cos podobnego zaobserwowalem u siebie ale jedynie na typ tronicu jesli chce zmienic bieg na wyzszy za wczesnie jest jeden taki monemt kiedy da sie wrzucic wyzszy bieg i chwile auto jedzie i pozniej przy "normalnej" predkosci dla tego biegu czuc delikatna zmiane. jest to chyba miedzy 3 a 4 i probie wrzucenia 4 przy 50 na godz czy tam jakos tak :) na polozeniu D takie cos u mnie nie wystepuje.

podobnie na sekwencji jeszcze mialem jadac w audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslana
U mnie jest też podobnie pierwsza minuta delikatnie czuć zmianę biegów a po rozgrzaniu się oleju wszystko wraca do normy :ok:

 

nie bede oryginalny

 

U mnie jest to samo:super:

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w nowszych skrzyniach występuje tzw. półbieg to się nazywa "loktail" czy coś takiego zapięcie 3,4,5 biegu następuje po półbiegu przy małych mocach silników jest to mało wyczuwalne a przy większych trochę lepiej po startujcie na prostej powoli i każdy to wyczuje . W przypadku niższych temp to wyczuwalne jest wyraźniej tak jak napisali poprzednicy po rozgrzaniu zanika w rzeczywistości jest zawsze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie "loktail" tylko "lock up" czyli spięcie na "sztywno" jak w tradycyjnym sprzęgle skrzyni biegów z silnikiem aby uniknąć strat w prędkości obrotowej pomiędzy silnikiem a wyjściem ze sprzęgła hydrokinetycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo111

Witam wszystkich stałem sie posiadaczem Passata 1.9 115km ze skrzynią tiptronic.Auto mam od trzech dni ma przejechane 200 000 km i jest z roku 2000 testujac przed kupnem jeździłem po mieście wszystko chodziło ok lecz gdy wyjechałem w trase to sie okazuje że cos nie gra jadąc na 4-5 biegu ok 80 km/h chcąc wyprzedzić auto to przy zmianie na niższy bieg auto szarpnie.teraz prośba do urzytkowników lub znawców od czego zacząć co złego tam sie może dziać i czy wymiana oleju zmieni coś.Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności