azibela Zgłoś #41 Napisano 6 Stycznia 2013 ok dzięki dzisiaj to wypróbuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lehr Zgłoś #42 Napisano 2 Marca 2013 Podłączę się pod ten temat żeby nowego nie zakładać. Mam problem po wymianie bendiksa. Wymieniałem dlatego ponieważ byłołychać zgrzyt w rozruszniku i odpalał czasami nawet za 4-5 razem. Teraz odpala za pierwszym tylko przy zanim odpali silnik to słychać takie dość mocne 3 jakby uderzenia- szarpnięcia i dopiero odpala. Wcześniej odpalał na pierwszym razem (tzn zaraz po przekręceniu kluczyka). Teraz tez wystarczy raz przekręcić ale trzeba dłużej przytrzymać i po tych uderzeniach odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #43 Napisano 2 Marca 2013 Teraz tez wystarczy raz przekręcić ale trzeba dłużej przytrzymać i po tych uderzeniach odpala. Może coś się dostało do tłoczka elektomagnesu i tak uderza tam powinno być wszystko czyste żeby dobrze działało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lehr Zgłoś #44 Napisano 2 Marca 2013 Może coś się dostało do tłoczka elektomagnesu Wszystko wyczyściłem i wydaje mi się że raczej nic tam nie zostawiłem. Ale zawsze coś mogło coś się tam dostać. A gdyby to nie było to to może być przyczyną że coś źle złożyłem. I jeszcze jedna sprawa. Po zamontowaniu rozrusznika i próby odpalenia po przekręceniu kluczyka wszystko zgasło i cisza. Dopiero za 3x zaczęło auto odpalać ale właśnie z tym stukaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #45 Napisano 2 Marca 2013 tulejki zmieniałeś w rozruszniku i skrzyni?? dobrze przykręciłeś przewody że wszystko zgasło?? chodzi mi o moc przykręcenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lehr Zgłoś #46 Napisano 3 Marca 2013 Tulejki wymieniłem, a dość mocno wszystko przykręcone. Za trzecim razem dopiero nic nie gasło i zaczął odpalać- chyba nic się nie uszkodziło przez to. A dużo trzeba smaru dokładać? Dałem tyle co było na starym, czyli tak trochę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #47 Napisano 13 Marca 2013 Podepnę się tutaj. Problem ma podobny do autora tematu. Czasem Passek zapali od razu, a czasami po przekręceniu kluczyka słychać tylko takie jednolite buczenie spod maski. Za którym przekręceniem kluczyka rozrusznik zakręci silnikiem to już loteria, raz za 1, a raz za 5. Dodam, że rozrusznik po wyjęciu z silnika i podłączeniu do aku kręci za każdym razem. Walnięty może być bendix czy coś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #48 Napisano 13 Marca 2013 Ja bym obstawiał umierająca kostkę stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #49 Napisano 13 Marca 2013 Odłączyłem dzisiaj kostkę, zmostkowałem te dwa grube przewody od rozrusznika i dalej to samo. Jutro jeszcze spróbuje na krótko do aku go odpalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #50 Napisano 13 Marca 2013 słychać tylko takie jednolite buczenie spod mask Buczenie czy świst silniczka elektrycznego, jak świst to bendix...po wyjęciu będzie krecił zawsze bo bendix lata luźno-nie zatrybia o wieniec na kole zamachowym. Jeśli jednak nie ma siły przekręcić to stawiam na szczotki-czyli szczotkotrzymacz do wymiany. Jutro jeszcze spróbuje na krótko do aku go odpalić. Nic nie musisz z aku ciągnąć aby odpalić na krótko...mostkujesz wkrętakiem śrubą na elektromagnesie do której podpięty jest kabel z aku z cienkim przewodem na elektromagnesie=który idzie od stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #51 Napisano 14 Marca 2013 (edytowane) Buczenie czy świst silniczka elektrycznego, jak świst to bendix...po wyjęciu będzie krecił zawsze bo bendix lata luźno-nie zatrybia o wieniec na kole zamachowym.Jeśli jednak nie ma siły przekręcić to stawiam na szczotki-czyli szczotkotrzymacz do wymiany. Taki dźwięk jakby chciał kręcić ale coś by go blokowało. Przypomniałem sobie, że jak go wyjąłem(ale dalej był podłączony do instalacji auta) to po przekręceniu kluczyka znowu buczał, bendix zaskakuje wtedy do przodu ale nie kręci tylko buczy. Jeśli chodzi o sam bendix to za każdym razem wskakuje i odskakuje. Nic nie musisz z aku ciągnąć aby odpalić na krótko...mostkujesz wkrętakiem śrubą na elektromagnesie do której podpięty jest kabel z aku z cienkim przewodem na elektromagnesie=który idzie od stacyjki. To właśnie miałem na myśli Edytowane 14 Marca 2013 przez olsonek36 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #52 Napisano 14 Marca 2013 bendix zaskakuje wtedy do przodu ale nie kręci tylko buczy Ewidentnie szczotki, wymontuj cały szczotkotrzymacz na wzór i do sklepu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #53 Napisano 22 Marca 2013 (edytowane) Szczotkotrzymacz wymieniony, w środku siedział jeszcze oryginał BOSCH'a ale na niewiele się to zdało. Rozrusznik kręci żwawiej ale też nie zawsze zaskakuje. Zastanawiam się czy to nie wina elektromagnesu? EDIT: Po wymianie szczotek lepiej słychać jak rozrusznik kręci i mam wrażenie, że kręci cholernie szybko ale bendix nie wchodzi w talerz. Może to być wina elektromagnesu czy tej łapki(?) co popycha bendix? Edytowane 22 Marca 2013 przez olsonek36 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #54 Napisano 22 Marca 2013 ale bendix nie wchodzi w talerz Nie wiem co masz na myśli pisząc talerz ale np. uszkodzony elektromagnes to brak przepływu prądu na szczotki i cisza po przekręceniu kluczyka. Musisz być pewny czy wszystko dobrze złożyłeś i czy sam bendix dobrze pracuje na ośce=przesmarować świeżym smarem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #55 Napisano 23 Marca 2013 Koło zamachowe miałem na myśli Wszystko zostało na nowo przesmarowane, nie doszukiwałbym się przyczyny w złym złożeniu rozrusznika ponieważ problem wystąpił parę miesięcy temu bez uprzedniego demontażu czy rozbieraniu rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #56 Napisano 23 Marca 2013 Ślimak na ośce jest tak zbudowany że ułatwia zazębienie się zębatki bendixu z wieńcem koła jak i jego powrót. Skoro faktycznie przyblokowuje się w połowie drogi i nie jest to wina zacierania się na ośce to jak najbardziej może to być wina elektromagnesu lub bolca który popycha dżwigienkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4oln Zgłoś #57 Napisano 11 Października 2013 odgrzewam kotlecika:) odnośnie bendix'u('a?) nie istotne. grzebie w etka 7.2 w poszukiwaniu numeru bendixu co by na alledrogo zakupic takowy, ale jestem troszkę skołowany - raz ze w spisie rozruszników są dwa nr'y rozrusznika przypisane do tego samego silnika (agg r96) to jak patrze na "rozrusznik i jego części" tych "sprzęgiełek jednokierunkowych" jest pińcet... "sprzgiełko jednokierunkowe dla rozrusznika:5" albo 7 albo 2??? o co kaman? skąd ja mam wiedzieć jaki ja mam rozrusznik(2 5 czy 7?) skoro nie ma nic na ten temat przy rozrusznikach? ogarnia ktos? pomocy plz... póki co znalazłem coś takiego http://allegro.pl/bendix-rozrusznika-bosch-1006209921-vw-audi-i3546615955.html i ten numer 020 911 335D troche nei pasi bo albo początek jest 02A a nie 020 (w etce) albo nie kończy sie D tylko A.... co robic? mądre głowy pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #58 Napisano 14 Października 2013 ogarnia ktos? Nie ma lepszej metody jak wyjąc rozrusznik bo i tak nie sprawny i z nim do sklepu....albo z wyjętym bendixem. W każdym motoryzacyjnym go dostaniesz, internet jest tu totalnie zbędny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4oln Zgłoś #59 Napisano 16 Października 2013 zaiste tak tez rozwiazalem temat przy okazji zrobilem generalny remont rozrusznika:D (bendix, szczotki i plajstikowa obudowa przekladni planetarno galaktyczno kosmicznej- 90zl) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertl Zgłoś #60 Napisano 10 Grudnia 2013 Witam, jestem tu nowy ale czytam to forum od dawna. mam taki problem z moim passatem b4 1,9 tdi 95r. Od jesieni do wiosny gdy autko postoi z 24 godz mam dziwny objaw z zapalaniem a mianowicie gdy przekręce kluczyk i kontrolka od świec zgaśnie przekręcam kluczyk i wtedy jest coś takiego że raz przekręci i na ułamek sekundy się zatrzyma i zakręci normalnie i zapala, dodam że w tym momencie nie puszczam kluczyka, na 10 zapaleń 4 zapali normalnie a 6 z tym zająknięciem, tak się dzieje jak przychodzi poniżej +10 stopni. powiem jeszcze to bo o tym zapomniałem, mam nowy akumulator a z rozrusznikiem walczyłem już w zeszłym roku, wszystko już w nim wymieniłem oprócz szczotek. Walczyłem z nim do wiosny jak się zrobiło ciepło to mu przeszło ale teraz powróciło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach