buki Zgłoś #41 Napisano 25 Marca 2009 co do kolorów to miałem kiedyś zabawe z czujnikiem od cisnienia oleju, zamiast czarnego dostałem biały ale numery dobre a jak narazie nic sie nie dzieje, a drugie pytanie, mam dwa czyjniki temp, jaki jest od ECU?? niebieski czy czarny???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba371 Zgłoś #42 Napisano 26 Marca 2009 hmmm to czemu mi dali w ASO VW czujnik z niebieskim paskiem ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #43 Napisano 10 Stycznia 2010 Witam serecznie. To mój pierwszy post na forum. Mam pytanie odnośnie czujnika 078919501B (niebieski 4 piny firmy ELTH). Świece żarowe nie chciały mi grzać w temp powyżej 5 stopni (nie było słychać specyficznego kliknięcia przekaźnika) i wiązało sie to z dłuższym ręceniem rozrusznika (ok 5-7sekund). W temp powżej 15stopni znacznie szybciej odpalał. Wymieniłem go na taki sam symbol ale firmy TOPRAN i problem z odpalaniem zniknął ale za to źle wskazywał temperaturę na desce. Wymieniłem na firmę EPS i także były problemy. Muszę zakupić oryginał. Ale moje pytanie brzmi - od jakiej temperatury (otoczenia-cieczy chłodzącej) nie muszą być załączane swiece żarowe. Od +5, +10, +15,+20, +25 ? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #44 Napisano 10 Stycznia 2010 (otoczenia-cieczy chłodzącej) nie muszą być załączane swiece żarowe. Od +5, +10, +15,+20, +25 ? Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. Około + 5 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #45 Napisano 10 Stycznia 2010 Jednak zaobserwowałem, że silnik odpala poprawnie bez swiec żarowych dopiero przy ok +20. Przy +10 dłużej kręci. Przy jednym z czujników jakie zastosowałem zawsze odpalał poprawnie (bez długiego kręcenia) jednak wskazywał za niską temperaturę. To znaczy, że mogę mieć coś jeszcze uwalone jak długo kręci przy +10 bez świec żarowych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #46 Napisano 10 Stycznia 2010 To znaczy, że mogę mieć coś jeszcze uwalone jak długo kręci przy +10 bez świec żarowych? Zerknij tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18254&highlight=ci%EA%BFko+pali+TDI ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:59 ---------- I tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41325&highlight=ci%EA%BFko+pali+TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #47 Napisano 10 Stycznia 2010 Dzięki. Jest tego sporo. Ale w moim przypadku pytałem o górną granicę temperaturową żarzenia świec (to kliknięcie przekaźnika to odłączenie napięcia na świece. Jak jest temperatura niska czyli ujemna to przekręcając kluczyk (świeci się sprężynka) zwalniają obroty wentylatora nadmuchu lub lekko przygasa oświetlenie z powodu żarzenia świec (duże obciążenie do akumulatora) wtedy pali bez zająkniecia ( jak zagrzeje świece słychać kliknięcie przekaźnika(rozłączy zasilanie na świece). Jak mam to kliknięcie ( od -skrajnych temperatur do +5 stopni) to silnik odpala bez problemu. Natomiast problemy mam od + 5 do + 15 wtedy nie mam kliknięcia (świece żarowe nie są podgrzewane) I czy "załączyć świece czy nie" od tego jest ten czujnik o którym pisałem.On ma 2 zadania : załączenie świec i wskaźnik temperatury na desce. Pod koniec tygodnia mam dostać oryginał z ELTH i wtedy podzielę sie informacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #48 Napisano 10 Stycznia 2010 A może masz słabe ciśnienie na cylindrach że tak ciężko pali, dobrze by było zmierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #49 Napisano 10 Stycznia 2010 Ale mnie pocieszasz. Ale silnik pracuje równo, cicho (jak na diesla) 1l oleju na 10tys km(ale czytałem, ze mieści się w normie zresztą diesle vw biorą nawet nowe) ma przyzwoite przyspieszenie, 190 osiągam i silnik do d....? Jakoś w to nie uwierzę. Pozdrówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #50 Napisano 10 Stycznia 2010 Ale mnie pocieszasz. Ale silnik pracuje równo, cicho (jak na diesla) 1l oleju na 10tys km(ale czytałem, ze mieści się w normie zresztą diesle vw biorą nawet nowe) ma przyzwoite przyspieszenie, 190 osiągam i silnik do d....? Jakoś w to nie uwierzę. Pozdrówka. Ciężko jest zdiagnozować na odległość co go boli, to była taka sugestia. A jaki jest stan twojego silnika to skąd mam wiedzieć A VAG był podłączany? Od tego powinno się zacząć, sprawdzić błędy, jakie temperatury czujniki podają. Wtedy można powiedzieć coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek70 Zgłoś #51 Napisano 10 Stycznia 2010 Jak wymienię czujnik na oryginał ELTH i dalej będą problemy to podjadę na komputer. Teraz to faktycznie rozmowa o kraterach na marsie. Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #52 Napisano 20 Września 2010 A czy komuś zdarzyło się że po wymianie tego czujnika temp. cieczy zaczął wylatywać płyn? Czujnik jest porządny (za 80pln), zmieniony oring oraz zawleczka. Czujnik wkładany i sprawdzany czy dobrze siedzi kilka razy i za każdym razem ucieka mi gdzieś bokiem płyn. Nie wiem o co kaman. Miał ktoś takie szopki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #53 Napisano 20 Września 2010 Jesteś pewny że z czujnika leci? Mógł pęknąć króciec przy wymianie (jest dość kruchy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #54 Napisano 20 Września 2010 Jesteś pewny że z czujnika leci? Mógł pęknąć króciec przy wymianie (jest dość kruchy) Który króciec? Jesteś w stanie pokazać mi to na jakims rysunku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #55 Napisano 20 Września 2010 Ten króciec w który wkładasz czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #56 Napisano 20 Września 2010 Ten króciec w który wkładasz czujnik. Wydaje mi się że jest on metalowy (1,8T AWT) wiec raczej nie powinien się uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach