Skocz do zawartości
Nuttie

po czym poznać uszkodzone panewki, szklanki?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Pytanie jak w temacie. Po czym poznać, że auto ma uszkodzone panewki albo szklanki? Słychać to jakoś wyraźnie? Coś się dzieje z silnikiem innego niż normalnie?

 

Pytanie drugie. Ile może kosztować sprawdzenie kompresji silnika? Bardzo czasochłonna jest to praca? Jak to wygląda tak z grubsza?

 

Pozdrawiam

Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panewki słychać na dole silnika a szklanki na górze, pod pokrywą zaworów :)

panewki bardziej tłuką kiedy silnik jest pod obciążeniem np. podczas przyspieszania, chyba że są bardzo mocno zmęczone, tak jak tu: http://video.google.com/videoplay?docid=-8368787262393216253

Generalnie słychać je bardziej od popychaczy

 

popychacze słychać praktycznie zawsze zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez parę sekund (nawet w nowych silnikach). Jeśli są już w słabej kondycji to słychać je na ciepłym silniku szczególnie kiedy silnik wytraca obroty z wysokich na niskie, dźwięk wtedy przypomina trochę walenie w maszynę do pisania

http://video.google.com/videoplay?docid=-725632632756600358

http://video.google.com/videoplay?docid=-264917246602295511

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie ciśnienia w poszczególnych cylindrach trwa zaledwie kilka minut. Dostajesz wydruk graficzny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie kompresji polega na wykręceniu świecy i wkręceniu w jej miejsce manometru, następnie zakręcenie silnikiem. O ile w benzynowych silnikach zwykle jest łatwo, to w dieslu może być gorzej, bo dostęp do świec żarowych jest często utrudniony. Pomiar dokonuje się na zimnym silniku, koszt zwykle od 30 zł w górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! jesli mogę skomentowac linki to pierwszy nie dotyczy na pewno odgłosu stukajacej panewki, to jak dla mnei odgłos z głowicy . z pozostałym linkami tez moze byc róznie ,bo mazda nie we wszyskich 2 wałkowych 16 zaworówkach stosowała hydrauliczna kasacje luzu zaworowego starsze silniki maja ,podobnie jak w przypaku "wiertarek" hondy regulacji "manulana" (niwewyregulowany luz zaworowy daje podobne tykanie,ale to nie kompenstarory) byc moz czepiama sie szcezgółów . uwazam jednak, ze linki sa mimo wszystko bardzo pomocne . stuk kompensatorów ,jak napisano, wyraznie dochodzi z głowicy i bedzie to na obrotach biegu jałowego własnie takie dosyc czeste cykanie (diagnoza kompensatorów jest wiec bardzo jasna: jedynie spore problemy w przypadku silników typu boxer ,ale to vw nie dotyczy) .odnosnei panewek to sprawa jest bardziej złozona. problemu nie ma ,gdy sie ustrojstwo przekreci :(jesli jeszcze nie zblokowało wału_ wtedy mamy na obrotach biegu jałowego o wiele rzadsze niz kompenstarory , głosniejsze, metaliczne udzerzenia z dołu silnika (nie cykanei ,ale metaliczne uderzenia ,nie da sie tego z niczym pomylic).problem zaczyna sie w momencie gdy wał nie ma owalizacji i niszczy panewki, a jakis pseudomechanik, półsrodkiem podłozył nowe panweki na nieszlifowany wał .wtedy stuk bedzie słyszalny ,jednak panewka sie jeszce nie przekreciła(do katastrofy mozna w nieswiadomosci przejechac nawet z 30 tys km ) ,bedzie stukac delikatniej ,ciszej i rzadziej niz kompensatory ,jednak jest to odgłos który bardzo łatwo pomylic ze stukiem sworznia tłokowego(przynajmniej ja, na wielu przykładach nie miałem 100 % pewnosci ) . tak stukajaca panewke da sie jedynie zdiagnozowac po oględzinach (czyli konieczne sciagniecie miski olejowej).warto tez zauwazyc ,ze czesto tak stukajaca panewka wycisza sie pod wpływem zmiany temperatury silnika(silnik zimny ,silnik ciepły ) i zmiany oleju( mineralny uzupełniony "doktorkiem" potrafi z głosnego ,rozklekotanego silnika zrobic cicha jak myszka maszyne) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności