Skocz do zawartości
cervandes

silnik 1z i pompa mechaniczna

Rekomendowane odpowiedzi

Hej hej.

 

Mam na stanie jednego B4, w którym silnik po zakatowaniu zamiast remontu został wymieniony. Miałem też 1 silnik 1z ale bez elektroniki. Mechanik zaproponował, że włoży silnik 1z, a pompę zostawi mechaniczną, czyli od silnika TD a nie TDI.

 

Samochód jeździ, ale ma bardzo mało mocy. 110km/h to maks, do tego przyspieszenia rzędu 40 sek do 100 to wszystko co może zaproponować.

 

Kiedyś spotkałem się z ogłoszeniem na allegro: golf 3 z silnikiem 1z oraz mechaniczną pompą. Niestety, było to dawno temu, kontaktu z gościem nie mam żadnego - a na aukcji twierdził, że samochód ma odejście jak każdy inny TD.

 

Spotkaliście się z taką sytuacją? Macie jakieś doświadczenia? Jak to diagnozować?

 

Silnik kompresję ma, nie kopci, zapala idealnie, spalanie też w normie - około 5,5 ON.

 

Znacie jakiegoś mechaniora któremu warto to pokazać? Może znacie warsztat który trudni się takimi przeróbkami?

 

Ostatecznie mam pompę od 1z, ale brak mi komputerów, wiązek, stacyjki z immobiliserem... a wiem że to wszystko jest potrzebne do uruchomienia tego jako pełne 1z...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za mala dawka paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1Z ma inne fazy rozrządu, więc nie wiem jak to ma działać :cisza:

Wyprzedzenia wtrysku też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormowiec dziwne ja tez mam taka pompe ;) tyle ze od golfa 3 moze troche inna jest ale lata nawet 160 kiedyś ale już brakowało drogi ( nie katuje samochodow zreszta niemam gdzie i sie bujnać i po miescie latam przewaznie) ale powyzej 140 slabo sie rozpedza ;/ ja mam wogle juz pogmatfane sprowadzilem z Niemiec ma turbo od paska td niewiem czy wogle dobrze dziala bo z tymi wezykami jest to pogmatfane ale cos tam ciagnie bo slychac. O osiagach to zapomnij na tym silniku:/ nigdy nie bedzie jak 1z jak chcesz cos wiecej gg czy cos to na pw pisz:P z ta pompa mialem przygody ... ;/ od momentu kiedy mi zwalili pompę po zatankowaniu syfu na stacji :/ to juz byla zatarta bo źle zlożyli i wzery na walku ma ze jak skonczy paliwo to trzeba niezle nakrecic zeby sie odpowietrzyl . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale pieprzycie 3 po 3. mozna spokojnie zbudowac mocne auto na mechanicznej pompie i reszcie tdi. mowie za malo paliwa dolane, to wymyslacie pierdoly, az mnie skreca. fazy rozrzadu inne :przestraszony: wtf?

 

podjedz tym paskiem do mnie to bedzie jezdzil normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna zbudowac oczywiscie ale jak sami pompiarze powiedzili ze ta pompa od td nigdy tak nie przepchnie jak ta z 1z.A jeszcze jedno jak zbudujesz taki silnik juz bedzie wysilony podniesiesz doladowanie to dlugo ci nie potrzyma mysle ze mechaniczne sa lepsze ale jak juz mialby modzic z silnikiem to by wiecej uzyskal chyba przy zwyklym 1,9 td ;) u mnie po naprawie pompiarzy tez auto zle szlo rozbielali ja 2 razy okazalo sie ze glowiczka byla zwalona a regulacje nic nie dawaly tylko smugi dymu i 120 miejscami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompiarze powiedzili ze ta pompa od td nigdy tak nie przepchnie jak ta z 1z

 

jak zbudujesz taki silnik juz bedzie wysilony podniesiesz doladowanie to dlugo ci nie potrzyma mysle

 

mechaniczne sa lepsze ale jak juz mialby modzic z silnikiem to by wiecej uzyskal chyba przy zwyklym 1,9 td

 

roznica pomiedzy pompa td/tdi 8/9 mm glowiczka. elektronika ma niewiele do wydajnosci.

 

tdi normalnie jezdzacy, tak jak by wypadalo, ma byc wysilonym silnikiem? :rotfl: podniose doladowanie i co sie stanie? chcesz mi powiedziec, ze sie rozleci? zajrzyj w moj podpis. pomiar robiony na 1.6 bara, dla porownania afn fabryka ma 0.95 bara, arl chyba 1.35.

 

mechaniczne lepsze? ciezka sprawa. maja swoje zalety, ale lepsze nie sa, a juz koszt uzyskania konkretnej mocy to jak w tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mow ze zwiekszenie cisnienia doladowania nie zmniejszy trwalosci silnika ... ale nie bd robic ot Do autora postu moze n75 czy jakis tam zaworek przy turbie ci nie dziala ?Ale jak napisal Dzik najpierw sprawdź dawke paliwa. Napisz co to bylo bo samego mnie ciekawi :D ps. TDI 1z jesli dobrze pamietam na 95% ma ic a td nie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić jaką podaje dawkę paliwa? Zaplecze sprzętowe mam naprawdę dobre, warsztat przy domu wyposażony świetnie więc większych kłopotów ze sprzętem mieć nie będę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie mów że masz stanowisko do diagnostyki pomp wtryskowych w przydomowym warsztacie :550:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

owszem, stanowiska do diagnostyki to nie mam niestety i tylko w tym celu nie będę się zaopatrywał. Jaki jest przewidywany koszt takiej diagnozy, oraz przy okazji wizyty u pomparzy na co jeszcze zwrócić uwagę.

 

grasias

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Krec ta śruba na pompie do momentu az zacznie dymic,i sam sobie ustawisz dawke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krec ta śruba na pompie do momentu az zacznie dymic,i sam sobie ustawisz dawke.

 

dobra wskazowka. kwestia czy kolega wie, ktora to sruba :) obroty sie zmienia przy okazji, ale przeciez dla nas dieslowcow to zaden problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności