Skocz do zawartości
carlito123

[ elektryka/elektronika] Silnik gaśnie w czasie jazdy, probl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

Mam Passata 1.9 TDI 94r. i mam z nim mały problem. Podczas jazdy silnik gaśnie w najmniej oczekiwanym momencie, zapalają sie kontrolki a kontrolka świec żerowych nie gaśnie przez co uruchomienie silnika jest niemożliwe. Dopiero po kilku próbach przekręcenia kluczyka kontrolka gaśnie i bez najmniejszych problemów silnik się uruchamia. Dodam że dzieje sie to na rozgrzanym silniku. Podłączałem samochód do kompa i ten nie wykrywa żadnych błedów.

Wcześniej zdarzyło się kilka razy że po krótkim postoju kotrolka świec nie gasła lecz było to sporadyczne i nie zdarzało się gaśnięcie silnika. Ogólnie silnik nie stwarza żadnych problemów. Pracuje równo. Proszę o pomoc... Co należy sprawdzić? :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowy problem w passage VW, wina to prawdopodobnie autoalarm, poszukaj na grupie, bylo juz sporo na ten temat. m.in. u mnie byl ten sam (identyczny) problem. Zimne luty na autoalarmie, przekazniki (sa tam jak pamietam 4) trzeba spryskac plynem na osady do elektroniki na styki, oczyscic, sprawdzic ich stan czy nie przypalone, kowadelka przekaznikow czy dobre. U mnie pomoglo przelutowanie przekaznikow (tzn. wylutowalem i wlutowalem ponownie tes same) i od ponad 10kkm mam spokoj (ani jednego przypadku jak wczesniej).

 

Na poczatku podejrzewalem przekaznik 109 w skrzynce bezpiecznikow (ten zasila elektronike, pompe wtryskowa), takze jak pada to nie ma wtrysku i mimo ze silnik rozgrzany i kreci, to Ci nieodpali, ale to nie byl on. Zauwazylem gdy dzialy sie te jaja, to musialem kilka, klikanascie razy przekrecac kluczykiem i gdy zalapywalo (tzn. kontrolka swiec przy rozgrzanym silniku od razu gasla, a silnik byl w stanie odpalic) to cykal 109 w tym momencie i to moze byc jak najbardziej on winowajca (czasami moze nie zalapac) :)

 

Co do autalarmu to siedzi on na wysokosci wlacznika swiatel, ktory z reszta nalezy wyjac zeby tam sie dostac, ogolnie to troche grzebaniny i wygibasow, ale sie oplaca, bo elektromechanik moze niezle skasowac za taka naprawe, bo wiekszosc mowi na opis usterki "to moze byc wszystko" takze rozgrzebie i wymieni pol auta a tu dalej nie dziala :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja równierz miałem taki sam problem tylko w golfie3 też 1Z i okazało się że we wtyczce do komutera był jakiś problem. Po tej naprawie wszystko sie uspokoiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za porady. W takim razie będę sprawdzał po kolei instalację... Zacznę o autoalarmu. Znajomy mechanik powiedział, że w takich wypadkach nawet największe mózgi rozkładają ręce i mówią że może to być .... wszystko:) Będę informował...

 

Na razie spokój... Odłączyłem alarm, podłączyłem jeszcze raz i póki co 300 km spokoju....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z passatem b4 1.9tdi 1z

Gasnie mi podczas jazdy najpierw przelutowalem auto alarm oczywiscie u fachowca ale problem pozostal potem myslalem ze to przekaznik 109 bo bardzo sie grzał i juz ktos kiedys przy nim makstrowal kupilem nowy ale gdy go wkladalem to tylko sie zaiskrzylo i nowiutki od razu sie spalil dodam jeszcze ze gdy zgasnie to jak wtrakcie jazdy uderze od lewej strony pod włacznikiem to zapala z powrotem ale nie raz sie to nie udaje i musze sie zatrzymac zeby go odpalic nie raz wystarczy ze przekręce raz kluczyk i odrazu zapala a nie raz przekrecam kluczyk kilka razy i dioda od swiec Nie gasnie i nie moge odpalic dodam ze auto alarm nie byl fabryczny pomocy !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto alarm nie byl fabryczny

 

Musisz znaleźć i przelutować oryginalny alarm VW, jest za włącznikiem świateł po lewej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy musi byc orginalny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy musi byc orginalny ?

 

Jeżeli masz czerwoną diodę przy ryglu w drzwiach kierowcy która mruga po zamknięciu auta to na 99% masz fabryczny alarm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ale jeden elektryk twierdzi ze to nie jest fabryczny :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam ale jeden elektryk twierdzi ze to nie jest fabryczny :/

 

No i pewnie ma racje Możesz mieć dwa alarmy - jeden fabryczny, który odcina zasilanie komputera silnika, z którym masz problemy i drugi nieoryginalny, który ktoś sobie założył dodatkowo, którego już przelutowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności