kujon Zgłoś #21 Napisano 5 Października 2008 Te tiptronic'i w passacie juz tak maja;) Niestety trzeba to tlerowac:) Nie tak mają tylko to jest typowa budowa tego rodzaju skrzyń. Wyjaśniam Tzw. zejście na trójce około 300 obr lub podobnie jest normalnym zjawiskiem związanym ze zesprzęgleniem sprzęgła hydrokinetycznego tzw. na stałe czyli lock-up. Piałem to już nie raz, że nie jest to żaden defekt i nadbieg. Po zesprzęgleniu brak jest strat mocy na sprzęgle czyt. uślizgów. Także po różnicy obrotów między zesprzęgleniem i przed można ocenić stopień zużycia i stanu sprzęgła, ale tylko przez dobrego fachowca od skrzyń. Przeważnie im większe obroty tym ten moment jest mniej wyczuwalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #22 Napisano 5 Października 2008 Nie tak mają tylko to jest typowa budowa tego rodzaju skrzyń. Wyjaśniam Tzw. zejście na trójce około 300 obr lub podobnie jest normalnym zjawiskiem związanym ze zesprzęgleniem sprzęgła hydrokinetycznego tzw. na stałe czyli lock-up. Piałem to już nie raz, że nie jest to żaden defekt i nadbieg. Po zesprzęgleniu brak jest strat mocy na sprzęgle czyt. uślizgów. Także po różnicy obrotów między zesprzęgleniem i przed można ocenić stopień zużycia i stanu sprzęgła, ale tylko przez dobrego fachowca od skrzyń. Przeważnie im większe obroty tym ten moment jest mniej wyczuwalny. Chyba mowisz o czyms innym;) I chyba wiem o czym.. Podczas przyspieszania szybkiego schodzi z obrotow tak jak na tym filmiku moim http://pl.youtube.com/watch?v=zaaAWnUUIvQ okolo 8-9s nagle staniecie. cofniecie na obrotomierzu? To jest chyba to zesprzeglenie sprzegla hydrokinetycznego.. A tu mowa o tym ze automat dlugo przeciaga wrzucenie 3 biegu z 2 biegu.. I to najczesciej czuc przy delikatnym przyspieszaniu. Przyostrym przyspieszaniu nie odczuwa sie tego.. Jesli sie myle to popraw:o:o Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość posejdon Zgłoś #23 Napisano 5 Października 2008 Cześć. Ja mam paska w tiptroniku, który nie szarpie na żadnym biegu (przebieg 84329km). Ale ludzie mówią,że cos można odczuć po 200000km. Nie przejmuj sie. Jak nie będzie chciał jechać to się martw. To będzie za około 100000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #24 Napisano 5 Października 2008 Chyba mowisz o czyms innym;) I chyba wiem o czym.. Podczas przyspieszania szybkiego schodzi z obrotow tak jak na tym filmiku moim http://pl.youtube.com/watch?v=zaaAWnUUIvQ okolo 8-9s nagle staniecie. cofniecie na obrotomierzu? To jest chyba to zesprzeglenie sprzegla hydrokinetycznego.. A tu mowa o tym ze automat dlugo przeciaga wrzucenie 3 biegu z 2 biegu.. I to najczesciej czuc przy delikatnym przyspieszaniu. Przyostrym przyspieszaniu nie odczuwa sie tego.. Jesli sie myle to popraw:o:o Pozdrawiam Teraz już sam nie wiem o co użytkownikom tiptronica chodzi, może jednak zainteresowani dopowiedzą i będziemy wiedzieć. Że przeciąga między 2 a 3 jak kolega pisze to też normalne ze względu na przełożenie między tymi biegami i programem komputera skrzyni przy mniejszych obrotach. Podobny jest efekt przytrzymywania biegów po mocniejszym przygazowaniu, też oprogramowanie. A ogólnie fajnie ciągnie na filmiku, ja tak jeszcze nie próbowałem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #25 Napisano 5 Października 2008 Cześć. Ja mam paska w tiptroniku, który nie szarpie na żadnym biegu (przebieg 84329km). Ale ludzie mówią,że cos można odczuć po 200000km. Nie przejmuj sie. Jak nie będzie chciał jechać to się martw. To będzie za około 100000km. Nikomu nic nie szarpie, to jedynie widać na obrotomierzu i jedynie na niższych obrotach tak poniżej 2000 po zmianie z 2 na 3. Np zmienia na 3 spada na 1900 i po chwili jeszcze raz na np. 1700. i przy tym nic nie szarpie. Dlaczego tylko przy niższych obrotach... sprawność sprzęgła i jego budowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #26 Napisano 5 Października 2008 Dokladnie nic nie szarpie.. Tylko przeciaga ale da sie to odczuc podczas wolnego przyspieszenia, natomiat tego spadku obrotu co widac w filmiku sie wcale nie odczuwa.. I tak jest za kazdym razem . Na tamtym filmiku to czysta seria..Zobacz ten po malym modzie http://pl.youtube.com/watch?v=o8kg_h2blaw i skrzynia oczywiscie na D nie na sekwencji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #27 Napisano 31 Lipca 2011 Passek 2004 1.8T TIPTRONIC. Na cipelym silniku szarpnie na wstecznym po dodaniu gazu. Po przelaczeniu na R bez dodania gazu toczy sie normalnie. Przy przelaczaniu lewarkiem 0 szarpniec. Zna ktos przyczyne i koszta jej usuniecia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lingerin Zgłoś #28 Napisano 3 Maja 2012 Witajcie, Odgrzeję trochę temat Mam problem ze wstecznym w Tiptronicu. Otóż jak teraz temperatury są w okolicach 30 stopni przy przełączeniu na R - samochód normalnie cofa a po ok 3 sekundach następuje takie walnięcie (szarpnie całym autem) i jedzie dalej, tak samo jak stojąc przełączę na R to tak samo silnik podskoczy i słychać takie walnięcie. Jak już jest bardzo rozgrzany jak dam na R to robi żabki do tyłu, do przodu na D oraz ręcznej zmianie jest wszystko idealnie. (tak samo jak wsteczny działa jak skrzynia jest zimna to nic się nie dzieje) Olej zmieniany jakieś 10tyś temu. Czy to może być ten koszt wstecznego? Jakie są koszty takiej naprawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #29 Napisano 3 Maja 2012 Ja podobnie mialem . potem padl wsteczny kompletnie tzn wyskakiwal a jak wskoczyl to sie slizgal strasznie. efekt tego taki ze teraz mam manuala po przekladce i jestem cholernie zadowolony z tej decyzji...polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #30 Napisano 3 Maja 2012 potem padl wsteczny kompletnie tzn wyskakiwal a jak wskoczyl to sie slizgal strasznie.Mi wsteczny tez szarpie, ale tylko w momencie jak szybko dodam gazu. Dlatego operuje gazem delikatnie Taki sam przypadek opisalem wyzej, ale w innym passku ktory chcialem kupic i mial teor. przebieg ok 80kkm. Moj ma ori. 212kkm. I wiem jedno. Nigdy wiecej manuala . Na naprawe jestem przygotowany finansowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #31 Napisano 3 Maja 2012 Kazdy ma swojego bzika.... trzymam kciuki za sprawna naprawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lingerin Zgłoś #32 Napisano 4 Maja 2012 Ehh ja też podjadę naprawię to bo z automata jestem zadowolony. Generalnie to mam gościa który za 2700 ma regenerowaną skrzynię EYF + rok gwarancji, tylko nie wiadomo czy konwerter też będzie do regeneracji. Kolega z takimi szarpnięciami 3 rok jest i mu to nie przeszkadza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #33 Napisano 5 Maja 2012 Ehh ja też podjadę naprawię to bo z automata jestem zadowolony. Generalnie to mam gościa który za 2700 ma regenerowaną skrzynię EYF + rok gwarancji, tylko nie wiadomo czy konwerter też będzie do regeneracji. Kolega z takimi szarpnięciami 3 rok jest i mu to nie przeszkadza Podziel sie pozniej uwagami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faustyn Zgłoś #34 Napisano 10 Maja 2015 Witam Jestem nowy na tym forum ale problem z tego co czytam mam taki sam, Od wczoraj Auto zaczęło się dziwnie zachowywać, mianowicie rano odpalam wkładam R i tu szok!!!! Nie dość że wskoczył z opóźnieniem to jak dodam lekko hamulec to auto skaczę jak żaba. Olej wymieniałem jakieś 12 tyś temu. Dodam ze resztą biegów bez zarzutów, co robić co sprawdzić, czy nastawić się na jakieś 3 tyś ? Pozdrawiam i czekam na pomoc z waszej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #35 Napisano 10 Maja 2015 Pozdrawiam i czekam na pomoc z waszej stronyNa poczatek diagnostyka vagiem.A najprowdopodobniej uszkodzenie kosza biegu wstecznego. Naprawa od min. 1500zl w gore, w zaleznosco id ilosci uszkodzen i miejsca naprawy. Nie wykluczone, ze padl sam zawor, gdzie koszta sa nizsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #36 Napisano 10 Maja 2015 No właśnie wszyscy od razu pisza i mowia ze to kosz wstecznego.... mialem na początku takie same objawy i nawet w serwisie ASB podmieniali jakis sterownik od owego wstecznego i olej z filtrem przy okazji ale nic nie dało i szczerza mowiac ja tak jeżdżę już ponad rok bo nie mam odwagi dodać auta do jakiegoś warsztatu żeby mi naprawiali za kosmiczne pieniądze a nie wiadomo czy naprawią. Spróbuj odłączyć np czujnik ciśnienia doładowania ktory jest na plastikowym dolocie powietrza do silnika i zobacz czy czasem nie przestanie szarpac jak jest u mnie właśnie i tym momencie zaświecić się powinna kontrolka ESP a skrzynia pracuje wtedy w trybie awaryjnym ale wsteczy łapie lepiej. Daj znać jak u Ciebie to zadziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ra-Moto Zgłoś #37 Napisano 8 Lipca 2015 Witam, Odświeżam temat.. Mam efelke z 2001r 1.9tdi 131km przebieg 278tys (pewnie ze 2x cofniety) Pasek jeździ wręcz idealnie do przodu! problem tkwi z wstecznym biegiem.. 2 miesiace temu po wrzuceniu R auto zaczęło lekko opóźniać rozruch wstecznego i delikatnie szarpać, nic z tym nie robilem.. Natomiast teraz mam kosmiczny problem, stopniowo dzaiło się co raz gorzej czyli bardziej zaczął szarpać az teraz kiedy stoje na lekkim wzniesieniu po wrzuceniu R auto szarpnie ale nie wyjedzie, po dodaniu gazu auto reaguje tak jak by ślizgał na sprzęgle, (tak jak by wcisnieto pedał sprzęgła w manualu). Auto na zimnym silniku po wrzuceniu R lekko szarpnie i nie ruszy na równym terenie po rozgrzaniu dopiero cofnie ale i tak mu to ciężko idzie. Tak samo jak kolegą wyżej po wciśnięciu pedału hamulca auto robi robi żabki tak jak by miał przy pchany jakiś zawór albo albo lekki zator w przewodach oczywiście tylko pisze, nic nie stwierdzam. Właśnie wymieniłem 2x po 3 dniowym odstępie częściowo olej po 4 litry więc olej odpada. Boje się jechać na dynamiczną wymiane z czyszczeniem bo moge juz nie wyjechać o tej skrzyni,(wypłukają mi tam wszystko co jeszcze jakoś prosperuje) oni tam wprowadzają specyficzny czyszczący preparat który czyści skrzynie z jakiegoś osadu wiem ze ten preparat nie moze byc w skrzyni wiecej jak 30 min, tyle w temacie. Tak ze z moim przypadkiem i przebiegiem nie pisze sie na takie płukanko. Jeśli ktoś miał podobny przypadek i go rozwiązał to proszę o ugryzienie tematu, Bardzo może mi to pomóc Pozdrawiam Rafał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #38 Napisano 9 Lipca 2015 Podobnych przypadków bylo juz duzo. Na 99% uszkodzony kosz biegu wstecznego i płukanki nic tu nie dadza. Pierwszy raz czytam, ze do dynamicznej wymiany uzywa sie specjalnego specyfiku. Z tego co wiem, to uzyty powienien byc tylko swiezy olej dedykowany do danej skrzyni. Wpisz w google np "kosz biegu wstecznego 5hp19", "nie działa wsteczny passat", itp. Tematow jest multum jak i rozwiazan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach