Skocz do zawartości
Gość vadder

[silnik] Co to za czujnik na silniku?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vadder

Wie ktoś może co to jest za czujnik po prawej stronie na silniku- zaznaczone na zdjęciu.

 

zdjciekf0.th.jpg

 

 

Czujnik jest przykręcony równolegle do silnika grubą śrubą, nie wchodzi do środka.

Wychodzi z niego 1 kabelek, który własnie mi się urwał. Do tego gniazdo z którego wychodzi ten kabelek jest dziwnie luźne.

Nie wiem więc czy można żyć bez niego, czy muszę szybko szukać gdzieś dawcy- tylko o co pytać. Proszę o sugestię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

To jest czujnik temperatury. Kabelek jak widzę urwał Ci się od wsuwki, więc po prostu załóż nową na koniec kabelka, zdejmij starą i podepnij kabelek ponownie :D

Czujnik jest dodatkowym obwodem zabezpieczającym głowicę silnika przed przegraniem - temperatura zadziałania (przynajmniej u mnie) to ok. 120°C. Możesz go wymontować, podłączyć do korpusu i wyprowadzenia tego, gdzie był podłączony kabelek 2 przewody i podgrzewając go np. suszarką sprawdzić, czy po nagrzaniu zamknie się obwód. Wtedy w aucie uruchamia się II bieg wentylatora, żeby ratować silnik przed totalnym przegrzaniem.

Też się zastanawiałem po co on :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to czujnik temperatury komory silnika. Stosowany tylko w silnikach z wtryskiem wielopunktowym. Czujnik ten po osiągnięciu pewnej temperatury włącza wentylator chłodnicy oraz pompkę paliwa, zapobiegając zagotowaniu się (parowaniu) paliwa w przewodach i wtryskiwaczach, zapewniając łatwiejszy rozruch gorącego silnika. Ten obwód działa tylko po zgaszeniu silnika.

 

Trochę wyżej jest jeszcze czujnik ciśnienia paliwa, jest podłączony szeregowo do tego czujnika temperatury, układ chłodzenia włącza się tylko jeśli oba czujniki dadzą sygnał.

 

W zimę można żyć bez tego, ale na lato warto to poskładać w kupę.

:vw:

 

EDIT:

Bynajmniej w b3 PB 1.8 (113km) tak to działa. Załącza się 1 bieg wentylatora jednocześnie z pompką paliwa, tylko po zgaszeniu silnika, w czasie jazdy nie działał ten czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No proszę, znowu się człowiek dowiedział czegoś nowego :ok:

-uki- czy u nas ten czujnik jest w tym samym miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vadder

Panowie,

 

wiedziałem, że zawsze można liczyć na kolegów z forum.

 

Dziękuję Wam za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi. :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

The_Saint, nie - jest chyba wkręcony we wspornik łączący kolektor ssący z pokrywą rozrządu - ale już dokładnie nie pamiętam. W każdym bądź razie od strony wtryskiwacza rozruchowego powinien być :) trzeba zerkać za pokrywę głowicy od strony skrzyni biegów to się go wypatrzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-uki- dobrze pamiętasz, właśnie tam on mieszka. W książce napisali o nim "czujnik dalszej pracy wentylatora" - cokolwiek by to oznaczało...

 

A tu wątek na ten temat: http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/-inne-niezidentyfikowany-obiekt-z-urwanym-kabelkiem-vt21513.htm?highlight=dalszej+pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności