blur Zgłoś #241 Napisano 8 Listopada 2012 Hey, podepnę mój problem z BDG może ktoś mi pomoże, ogólnie problem występuje od początku jak go mam, nie jest to jakieś mega upierdliwe bo jak wsiadam to robię najmniej 30km na krótkie przejazdy mam puncioka na lpg , ale ostatnio musiałem zrobić kilka małych przejazdów i dolegliwość dała o sobie znać. Obojętnie jaka jest temperatura na zewnątrz to silnik pali na dotyk, może być -25 i +30 zawsze pali bez problemu, ale najgorzej jak przejadę 1-4km i zostawię auto na 10min do godziny trzeba heblować i 5sec zanim odpali, potem buch chmura dymu chwilkę chodzi nierówno a po 3sec już jest wszystko ok. Dziwne jest to że jak już silnik się dobrze zagrzeje to nawet jak temperatura silnika spadnie do tych kilkunastu stopni to nie ma problemu z odpalaniem. Kilka osób poradziło mi wymianę czujnika temperatury (zielony) w pobliżu filtra oleju, wymieniłem czujnik ale niestety nie pomogło. Mam takie przypuszczenie ale nie wiem czy to może być przyczyna, jak silnik ma niewielką temperaturę ok 20-30 stopni świece włączają się tylko na 0,5sec a przy -25 na ok 15sec, może te świece powinny być grzane przynajmniej te 2-3sec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #242 Napisano 25 Września 2014 Witam wszystkich wlasnie przymierzam sie do zakupu 2.5 tdi bdg , mam pytanie jak w konu jest z ta awaryjnoscia , chodzi mi glownie o walki I rozrzad , podobno sporo bylo tez problemow z termostatami I cieknaca pompa wody z tego co wyczytalem na angielskich forach , mieszkam w uk gdzie ciezko znalezc zadbany egzemplarz , omawiane auto ma ez dwa bledy na desce jeden to motor for air intake flap , co da sie naprawic ale drugi to jakis problem z poduszka powietrzna , moze ktos z was mial podobne problemy ? Auto w niezlej cenie ze wzgledu na bledy ( juz wytargowalem pare funtow na naprawe ) ale jescze sie zastanawiam... Dzieki za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #243 Napisano 25 Września 2014 Witam wszystkich wlasnie przymierzam sie do zakupu 2.5 tdi bdg , mam pytanie jak w konu jest z ta awaryjnoscia , chodzi mi glownie o walki I rozrzad http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #244 Napisano 25 Września 2014 Posiadam paska z tym silnikiem, zrobiłem nim 30tyś km teraz ma 182tyś i nic się nie stało, wałki w tym modelu są dodatkowo utwardzone, oleju nie bierze prawie wcale to znaczy wymieniam co 10tyś i jak naleję max to przy wymianie jest min, autko zrywne, silnik fajnie mruczy, nie trzęsie budą jak przy 1.9. Spalanie w cyklu mieszanym ok 8l ale ja mam automat. Na trasie mój rekord 6l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #245 Napisano 26 Września 2014 (edytowane) miałem a6 2.5 tdi 180km AKE II generacji rocznik 2003 w tiptroniku i quattro ,trasa najmniej udało sie zejśc do 7 l jadąc 80km/h ,jadąc 100-110 paliła 8-8,5l a miasto to już gorzej 12-14l potrafiła wypić,zmieniłem na paska w 1.9 z względu na oszczędności,z jednej strony żałuje bo komfort jazdy 2.5 o niebo lepszy,nic nie trzęsie jak w 1.9 i praca silnika przyjemniejsza,przy przebiegu 248 tys jak sprzedawałem wałki ori były w dobrym stanie,olej zmieniany co 10 tys castrol edge 5w40,turbina ori,wtryski i pompa paliwa nie była nigdy regenerowana,byłem bardzo zadowolony z auta ,jedynie spalanie na minus ale coś za coś... Edytowane 26 Września 2014 przez coffin80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #246 Napisano 29 Września 2014 witam , jestem posiadaczem auta z silnikiem o oznaczeniu BDG , wszystko smiga super ale zastanawia mnie jedna sprawa , czasam plyn g12 w zbiorniczku wyrownawczym zmienia poziom , tzn po dobrem butowaniu poziom plynu sie podnosi a kiedy auto przestygnie opada , nie mam problemow z moca , silnik cyka az milo , nic tez nie kopci ale nie podoba mi sie ze dolny waz wychodzacy z chlodnicy jest ciagle zimny tak samo jak i dolna czesc chlodnicy ( zaraz przy trojniku z czujnikiem temperatury ) pytanie brzmi czy to padniety termostat ? czy moze one tam maja ? a moze uklad jest zapowietrzony ? Gdyby ktos mogl sprawdzic to na swoim aucie bylbym wdzieczny , z gory dzieki i pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #247 Napisano 29 Września 2014 To normalne że płyn po nagrzaniu się rozszerza, co Ty miałeś z fizyki ? Jeśli auto w miarę szybko osiąga 90 stopni u mnie Tak po 6 km a z nagrzewnicy dmucha gorące powietrze to nie wnikaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #248 Napisano 30 Września 2014 no z tego co mowisz wszystko gra , tylko zastanawialo mnie to czemu ten dolny waz jest zimny bo nie wydaje mi sie ze woda az tak sie chlodzi w chlodnicy , no coz bede sprawdzal poziom plynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach