Skocz do zawartości
O_losie

[ elektryka/elektronika] Termowłącznik wentylatora chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Akurat wczoraj w nocy wyjeżdżam z garażu do roboty swoim passatem i ogólnie było dobrze gdzieś do czasu jak zobaczyłem iż wskaźnik temperatury płynu chłodniczego wskazuje powyżej 100 st. C. i pnie się w górę... myślę nie dobrze - ale ponieważ jechałem do roboty to ujechałem jeszcze trochę i widzę iż nie mam odwrotu trzeba stawać... :wstyd: mam już max na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej ... Jak wysiadłem z auta i podniosłem pokrywę silnika to ździwił mnie kompletny brak hałasu silnika wentylatora :/ myślę no to pięknie ledwo co wymieniałem z miesiąc temu :zdegustowany: ale stwierdziłem iż skoro i tak już szybko do roboty nie dojadę to zobaczymy co to może być => odpiąłem zasialenie wentylatora chłodnicy i z akumulatora wziąłem zaisilanie na krótko ... efekt zadowalający I bieg działa; II bieg działa... temperatura spada :hurra: ponieważ nie miałem taaak długich kabli aby prowadzić operację załączania wentylatora z środka auta; pozostawiłem passata na czas pracy...

Jestem ciekaw czy sprawa rozbija się o uszkodzony : "Termowłącznik wentylatora chłodnicy" czy może jeszcze jakiś czujnik ???

Czy termowłącznik wentylatora chłodnicy znajduje się u dołu... tejże chłodnicy- ktoś to rozbierał ... czy można jeszcze w jakiś prosty sposób sprawdzić czy jest sprawny czy nie?

Czy należałoby jeszcze wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej?

 

Pozdrawiam :634: [/i]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Czujniki wentylatora przeważnie są zamontowane na dole chłodnicy, może to tylko zaśniedziałe styki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zb.gniew

 

co do styków to sprawdzałem dziś - ok ; przynajmniej tak to wygląda :kwasny:

 

Myślę iż nie pozostaje mi nic innego jak kupić nowy i podmienić :]

 

 

[/i]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Jeżeli do termostatu dochodzą Ci przewody ;czerwony ,czerwono/czarny,czerwono/biały,a do wentylatora czerwono/czarny ,czerwono/biały i brązowy to patrzyłem na dobry rosyjski schemat.Jeśli się to zgadza to przy padniętym termostacie zwierając czerwony z czerwono/czarnym w mijscu termostatu wentylator powinien pracować ,jeśli nie zadziała to może to spawka bezpiecznika S19 -30A.Jeżeli kolory ,które podałem się nie zgadzają to nie klnij za mocno w garażu bo mój rosyjski jest na poziomie dna i broń Boże nic nie zwieraj .ppowodzenia Zb.gniew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zb.gniew

 

Dzięki :D:ok: lecę do garażu posprawdzać... :P Zdam relację jak dożyję :hyhy:

 

 

Pozdrawiam :634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij wtyczkę od wentylatora i grubym przewodem połącz + akumulatora z pinem wentylatora nr 1 (bieg normalny, czerwono-czarny przewód) a potem z pinem nr 2 (wolniejszy bieg, czerwono-biały kabel). Nie łącz z 3 (masa, brązowy). Uważaj na ręce.

Jeśli wentylator chodzi to dalej sprawdzasz bezpiecznik, jeśli jest ok to wymień czujnik w chłodnicy (dolny róg od strony kierowcy), koszt koło 20 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec

 

test wentylatora robiłem {jak napisałem wyżej wczoraj} ale dziś też też to sprawdziłem :P działa w każdą stronę;) Co do bezpiecznika to myślę iż jest ok... chyba że sprawdzam nie ten rząd... A co do samego czujnika cena sprawdzałem - u mnie cena 20 PLN jest nieosiągalna około ~ 65 - 98 PLN :/ wiem nie tragedia ale za bliskość :krzeslem: Wawy się płaci :[

 

Pozdrawiam :kosci:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglądało wszystko podobnie z tym że nie ciągnąłem przewodem plusa z akumulatora tylko wyciągnąłem wtyczkę z termowyłącznika wentylatora (dolny lewy róg chłodnicy) i tam za pomocą mostka (gruby kabel jak dobrze pamiętam 1,5 kwadrat) zwarłem piny i wentylator chodził cały czas. Nie przegrzałem silnika i to najważniejsze a potem wymieniłem termowyłącznik i było wszystk w "pariadkie".

PPOZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GoBo

 

jak byś pamiętał i mógł podać które piny zmostkowałeś to bym był wdzięczny :padam:

 

Pozdrawiam :kosci:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, masz blisko duże miasto i z tej okazji ceny 500% większe :P

Może zamów na allegro albo inter cars. Takie prowizorki z mostkowaniem sobie odpuść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec

 

Co do mostkowania to na test tylko... myślisz iż spie... coś innego przy okazji :niepewny: ?

 

A ceny podaje z Inter Cars-u z Warszawy :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pinów to naprawdę nie pamiętam bo to było jakiś czas temu ale generalnie nie ma tam zbytniej filozofii bo o ile pamiętam zrobiłem to z biegu co do sp.....nia to jest jeszcze bezpiecznik w razie czego w skrzynce bezpiecznikowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuzaj63

zmostkuj czerwony z którymś z pozostałych.Załączy ci sie 1 lub 2 bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę pociągnąć temat dalej :[

 

A więc wczoraj stwierdziłem iż odpuszczam mostkowanie na starym termowłączniku - i dziś w chwili wolnej zakupiłem nowy termowłącznik {być może źle iż nie kupiłem najdroższego FEBI} tylko producenta włoskiego ale nie był to zakup najtańszy...

Niestety po wymianie starego na nowy zero :kwasny: zero efektektów - wentylator chłodnicy jak nie kręcił tak nie kręci więc :krzeslem: w ten nowy termowłącznik - albo coś jeszcze...

Wentylator podłączany na krótko działa - styki wydają się być w porządku - bezpiecznki wymieniłem tak dla św. spokoju...

 

 

W takim razie GDZIE TU szukać błędu - wszystkie węże prowadzące czy do chłodnicy czy do pompy cieczy człodziącej są gorące... nowy termowłącznik też się nagrzewa ; naprawdę nie mam pojęcia gdzie tkwi problem :dobani:

 

Pozdrawiam :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby załączył się wentylator na pierwszą prędkość, temperatura cieczy chłodzącej (w okolicach termowyłącznika) musi być w granicach 92 -97stC. Drugi stopień załączy sie przy temp. 99 - 105stC.

Jaką masz pewność że silnik ma temperaturę podawanę przez wskażnik?

Może to czujnik wskażnika temp. jest uszkodzony i podaje zawyżoną wartość?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zyga0440

 

ok temperatury termometrem nie sprawdzałem - ale jak pierwszy raz mi się ostatnio zagotował - to było to widać i słychać w przewodach i zbiornku wyrównawczym :kwasny:

 

Ale dzięki za wskazówkę spróbuję z tym czujnikiemt temperatury :ok:

 

Pozdrawiam :kosci:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuzaj63

próbowałeś mostkować w kostce (którą wpinasz w termowłącznik) kable?

Może siadł przekaznik (włącznik nie wiem jak fachowo sie to nazywa)który znajduje sie po prawej stronie obok akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kuzaj63

zmostkuj czerwony z którymś z pozostałych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WitaM

 

Dziękuję za wcześniejsze rady :ok: - gdyż dzisiaj mam przynajmniej taką nadzieję zakóńczyłem walkę z usterkami układu chłodzenia :super:

 

Po pierwsze wziłąłem do łapy zapożyczony termometr [wyskalowany do około 200 st. C] i zacząłęm porównywać wskazania termometru i wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej - dzięki temu dość szybko okazało się iż są ogromne różnice we wskazaniu obu urządzeń,

nie zabardzo to była pocieszająca informacja{gdyż zanosił się kolejny zakup :znudzony: } ale tak to jest z wiekowym autem :hyhy:

Następnie odłączyłem czujnik temperatuty cieczy chłodzącej i grzałem płyn chłodniczy dalej {badając wskazania termometru} i sukces wentylator włączył się w granicach 84 st. C :ok: { a więc zakup termowłącznika był potrzebny} ... stwierdziłem iż lecimy dalej z temperaturą i podjechałem gdzieś ponad 95 st. C. wentylator również pracował i temperatura zaczęła stopniowo maleć :P

Nie pozostało mi nic innego niż przejechać się na Odłączonym Denewującym Błędnie Wskazującym temperaturę cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej po nowy czujnik... zdecydowałem się na Hella - z braku Niemieckiego odpowiednika - nie miałem zamiaru czekać do ... {data bliżej nie określona} :wpale: przez Inter Cars.

Po powrocie zamontowałem nowy czujnik iii... WOW w końcu mam sensowne wskazania temperatury - silnik się nie przegrzewa temperatura stoi max 95 st C. :P

Mam nadzieję iż taki stan utrzyma się długo :D Mimo zainstalowania Włoskiej produkcji czujników ;)

 

Pozdrawiam :kosci: [/scroll]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"WitaM

 

Dziękuję za wcześniejsze rady :ok: - gdyż dzisiaj mam przynajmniej taką nadzieję zakóńczyłem walkę z usterkami układu chłodzenia :super:

 

Po pierwsze wziłąłem do łapy zapożyczony termometr [wyskalowany do około 200 st. C] i zacząłęm porównywać wskazania termometru i wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej - dzięki temu dość szybko okazało się iż są ogromne różnice we wskazaniu obu urządzeń,

nie zabardzo to była pocieszająca informacja{gdyż zanosił się kolejny zakup :znudzony: } ale tak to jest z wiekowym autem :hyhy:

Następnie odłączyłem czujnik temperatuty cieczy chłodzącej i grzałem płyn chłodniczy dalej {badając wskazania termometru} i sukces wentylator włączył się w granicach 84 st. C :ok: { a więc zakup termowłącznika był potrzebny} ... stwierdziłem iż lecimy dalej z temperaturą i podjechałem gdzieś ponad 95 st. C. wentylator również pracował i temperatura zaczęła stopniowo maleć :P

Nie pozostało mi nic innego niż przejechać się na Odłączonym Denewującym Błędnie Wskazującym temperaturę cieczy chłodzącej na desce rozdzielczej po nowy czujnik... zdecydowałem się na Hella - z braku Niemieckiego odpowiednika - nie miałem zamiaru czekać do ... {data bliżej nie określona} :wpale: przez Inter Cars.

Po powrocie zamontowałem nowy czujnik iii... WOW w końcu mam sensowne wskazania temperatury - silnik się nie przegrzewa temperatura stoi max 95 st C. :P

Mam nadzieję iż taki stan utrzyma się długo :-D Mimo zainstalowania Włoskiej produkcji czujników ;-)

 

Pozdrawiam :kosci: """

Witam kolegę !!!

W związku ze widzę ze miałeś taki sam problem z układem chłodzenia co ja mam teraz. Mam parę pytań do Ciebie. :)Mam paska 1,9TDI silnik to dokładnie 1Z z klimą. Problem polega na tym ze nie włączają mi się wentylatory wiec wyczytałem na forum ze trzeba kupić termo włącznik, kupiłem i dupa dalej się nie włącza grzeje silnik do 110 i się nie włącza dalej boje się go grzać. W kosce przy termo włączniku mam trzy kabelki: jeden z nich jest cienki czerwono czarny. Później jest dwa grube cały czerwony i chyba czerwony z białym. Po mostkowaniu cienkiego czerwono-czarnego z grubym czerwonym wentylator się włącza. Możesz mi powiedzieć czemu nie włącza go termo włącznik ?? Czy to jak u Ciebie jest wina złego wskazania na zegarach ? Tu jest moj post http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=335384#post335384

P1040026.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności