Skocz do zawartości
tcyzio

Szarpanie + kontrolka ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Pompowtryskiwacze to niestety częsta awaria w PD... ale na pewno nie ma obowiązku żeby wymieniać cały komplet. Wszystkie awarie pompek o jakich słyszałem kończyły się wymianą tylko tego padniętego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tombishop

Witam, ja swojego passata mam od paru miesiecy 1.9TDI 130km, mam podobny problem z szarpanie i wlaczaniem sie kontrolki ESP ale tylko gdy skrecam w lewo, wiem ze to brzmi smiesznie ale tak jest, ktos moze spotkal sie z czyms takim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SKITER
Pompowtryskiwacze to niestety częsta awaria w PD... ale na pewno nie ma obowiązku żeby wymieniać cały komplet. Wszystkie awarie pompek o jakich słyszałem kończyły się wymianą tylko tego padniętego.

 

SLAY i tu masz racje nie ma obowiazku wymieniać wszystkich chyba że się wymienia na inne to wtedy wszystkie ale tak się nie robi przecież.wszystkie to świece sie wymienia:) też mam problem z pompowtryskiwaczem jednym.najprawdopodobnie zawioze do regeneracji oni daja gwarancje itp.narazie nie mam kasy na nowy.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi udało sie zakupić komplet (4szt) pompek z koncówką AL za 699zł ... zobaczymy w jakim są staniej jak zamontuje je w przyszłym tygodniu, albo może zna ktos warsztat z testerem w woj pomorskim gdzie mogą je najpierw sprawdzić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku objawialo sie to poszarpywaniem tak jakby paliwa nie dostawał na zimnym silniku, na cieplym było ok aż w koncu zacząl pracować tylko na 3 garach + kontrolka ESP. Zajechałem do domu sciagnąłem pokrywe zaworów posciągałem wszystkie wtyczki do PD i zakładałem na nowo. Pprzewody dodatkowo rozruszalem poskrecalem do kupy i do dzisiaj mam spokój. Niektórzy wymieniają PD i są przekonani że to to a ja bym proponował wlasnie pogrzebać przy tych wtyczkach, niektórzy wymieniali całe wiązki i tez ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niektórzy wymieniają PD i są przekonani że to to a ja bym proponował wlasnie pogrzebać przy tych wtyczkach, niektórzy wymieniali całe wiązki i tez ok.
Dzięki forum każdy wie ze zanim cokolwiek się wymieni to trzeba wtyczki przejrzeć... Dużo można poczytać u nas o instalacji pompowtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PRZEMEK19730

witamna forum.mam paska od pol roku ale problem zaczal sie nie dawno. na zimnym jest wszystko ok ale jak sie dobrze zagrzeje to zaczyna szarpac na obrotach 2000-2400. i wlacza sie kontrolka eps.bylem na kompie i nic.powyzej tych obrotow idzie jak pszczolka. prosze o porade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ja swojego passata mam od paru miesiecy 1.9TDI 130km, mam podobny problem z szarpanie i wlaczaniem sie kontrolki ESP ale tylko gdy skrecam w lewo, wiem ze to brzmi smiesznie ale tak jest, ktos moze spotkal sie z czyms takim?

 

w moim eks-passacie było to samo (tylko przy skręcaniu przy małych lub dużych predkościach - bez znaczenia.... u mnie z kolei w prawo ), niestety nie doszedłem do tego co to może być......auto sprzedałem, ale podejrzewam pompki :(

 

Widze Tombishop że Twój post został pominięty... ale może ktoś się wypowie i Ci pomorze... nie ukrywam że też będe sledził temat, bo jestem ciekaw.

Ciekawe było to że nic na Vag-u nie pokazuje..... pewnie u ciebie jest tak samo ?

 

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na zimnym jest wszystko ok ale jak sie dobrze zagrzeje to zaczyna szarpac na obrotach 2000-2400. i wlacza sie kontrolka eps.bylem na kompie i nic.powyzej tych obrotow idzie jak pszczolka

Na początek przeczytaj posty w tym --->kliknij tutaj temacie. Następnie zrób to co napisałem w tym poście --->klik. I na koniec napisz czy pomogło. Myślę że powinno. :)

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SKITER

Moje przypuszczenia się sprawdziły, padł pompowtrysk na 1 cylindrze,nie kupowałem nowego bo chwilowo jestem bez kasy takiej więc zawiozłem do Tucholi do regeneracji.koszt 425 gwarancja 6 miesięcy koszt wymiany 100 zł. w tym 2 razy podłączenie kompa.narazie smigam i jest dobrze.polecam zakład http://www.dieselreg.pl/index.html

Edytowane przez SKITER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

no i mojego passka dopadł ten problem od paru dni po odpaleniu zapala się kontrolka ESP silnik pracuje jak stary złom klekocze, głośno chodzi, przy przyspieszaniu szarpie gdy się troszkę zagrzeje (po 3 4 odpaleniach) kontrolka po odpaleniu się już nie zapala i auto chodzi normalnie. autem szarpie w każdym zakresie obrotów co to możne być?

jutro sprawdzę okablowanie i napisze czy coś pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki sam albo bardzo podobny przypadek jak w pierwszym poscie i elektomechanik stwierdził, że nie pracuje jeden pompowtryskiwacz bo pokazało brak obwodu napięcia...

i powiedział, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów i tam są przewody które łączą pompowtryskiwacze i, że trzeba wyjąc wsuwkę trochę podgiąć żeby na ścisło wchodziło i powinno działać.

na początku, myślałem, że to jaja, ale twierdził, że miał już takie przypadki.

z kolegą zrobiliśmy co kazał i wszystko działa jak należy, kontrolka od ESP też się nie pali

tylko mam teraz inny problem

czy możliwe jest jeśli nie działał jeden pompowtryskiwacz, że do silnika dostało się ropy??

bo po tym zdarzeniu ok 6 dni sprawdziłem stan oleju i było ponad normę i strasznie rzadki nawet po nocy

przed tą sytuacją stan oleju był w normie oczywiście

i nie wiem czy wymianiać od razu olej czy szukać innej przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał kolega wyżej ;) Mi zaczął poszarpywać od 01.01.2010 i się troszkę wkur.... bo pomyślałem jaki świetny początek nowego roku ale dzięki postom takim jak kolegi "balu" nie wpakowałem się w koszty. W około 30 minut jako niedoświadczony laik przywróciłem mojego Paska do normalności, a jedyną rzeczą, w którą można zainwestować to mydło żeby doczyścić ręce z oleju.

Polecam zanim zaczniecie pakować pieniądze w pompowtryskiwacze :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kazman1

Witam wszystkich, mam podobny problem z pasatem B5 AVB 2002 rok, problem pojawia się rano gdy silnik jest całkowicie zimny. Sprawa wygląda następująco przy -6 stopniach odpala bez najmniejszego problemu, chodzi równiuteńko nic dziwnego się nie dzieje, po przejechaniu około 6-7 km przekracza 80 stopni i dochodzi do 90 (według wskazania licznika) i zaczyna szarpać silnikiem tak jakby paliwa nie dostawał, szarpie go przez około 500 metrów i problem zanika. Szarpanie to jest bardzo mocne - auto nie mam mocy. Problem z tym szarpaniem jest gorszy jak te 6-7 kilometrów wyjdzie gdzieś na skrzyżowaniu i trzeba wdusić sprzęgło bo gdy to zrobię spada z obrotów i gaśnie. A jak już zgaśnie to mordęga z odpaleniem postój około 10-15 min i kręcenie rozrusznikiem. A gdy już odpali a zrobi to jak stary traktor to już chodzi normalnie można go od razu zgasić i normalnie odpali i do końca dnia już spokój nic się nie dzieje a robię około 100 km dziennie. Nadmienię iż VAG nie pokazuje żadnych błędów, czujnik temperatury silnika wymieniany, czujnik temp. paliwa wymieniony, pompa vacum wymieniona, filtr paliwa nowy, pompa paliwowa w zbiorniku sprawdzona działa a problem jest co rano ten sam… Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem sporo i w końcu chyba znalazłem temat podobny do mego problemu z pompowtryskiwaczami

 

Na początku wywalało błąd

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent ( Komunikat o błędzie ładowania sygnału z ECU )

to wiadomo ale potem zaniepokoiło mnie to że kontrolka od ESP zapala się coraz częściej i powstają takie jakby drgania silnika w chwili wyrównywania prędkości i równej jeździe

i potem pojawiły się błędy

17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded

to też wiadomo że

N240 to Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 1 czyli został przekroczona dawka przez nie odcięcie zaworu lub dyszę

 

teraz moje pytanie czy można samemu to przeczyścić ( mam dostęp do wanny ultradźwiękowej

Edytowane przez Grzesiek24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie wpadł co może być przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt jeszcze nie wpadł co może być przyczyną

Sprawdź pompo wtryski czy mają taką samą rezystancję, to samo z kablami zasilającymi pompo wtryski. a podejrzewam że wystarczy dogiąć konektorki we wtyczce do pompo wtrysku na 1-wszym cylindrze.

Jak to zrobisz daj znać co Ci wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy przewodach byłby inny błąd mówiący o gubieniu zasilania

 

oporności ok

 

błąd 18265 - Load Signal: Error Message from ECU oraz 17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 2 3 i czasem 4 są powiązane ze sobą tylko nie wiem jak to ugryźć

O ile wiem to jest opóźnienie w jakim elektrzawór dostaje sygnał z ECU i to wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
błąd 18265

Opisany jako sporadyczny, więc mógł pojawić się tylko raz i już więcej nie wyskoczy

17669 - Pump-Jet Valve:

A ten błąd jest przypisany tylko i wyłącznie do pompki nr 1.

Rozumiem że błędy wykasowałeś i powróciły obydwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sporadyczny ale po skasowaniu pojawiają sie ponownie

 

Napisałem tylko o jednej pompce ale to samo jest na wszystkich lub czasem nie na wszystkich tylko trzech dwóch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności