Gość slawo1972 Zgłoś #1 Napisano 13 Listopada 2007 Tydzień temu wymieniałem płyn w układzie chłodzenia i niestety ogrzewania nie ma , a rano jest masakra. W tamtą zimę ogrzewanie było słabe ale było, przy mniejszych predkościach-znośne. Teraz zero, ale przy 130-140 km/h i zamkniętym obiegu powietrze leci ciepłe. Próbowałem dzisiaj odpowietrzyć nagrzewnice ale płyn wypływa przez otwór odp. jak tylko uniosę zbiornik wyrównawczy, więc to chyba nie to. Po jeździe przewód wodny wchodzący do nagrzewnicy jest dobrze nagrzany zaś wychodzący trochę chłodniejszy ale temperature ma. Ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze zrobić oprócz wymiany nagrzewnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #2 Napisano 13 Listopada 2007 Może zasyfiona nagrzewnica, ktoś (już nie pamiętam w którym temacie) napisał ze miał zasyfioną nagrzewnice i problemy z temp. silnika. Poszukaj, sprawdź nagrzewnice. Spuść płyn i podepnij od strony wylotu wąż z wodą, czyść, płukaj. Może coś pomoże. Przy okazji powiedz mi gdzie znajduje sie owy odpowietrznik którym odpowietrzałeś u siebie, może jakieś foto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #3 Napisano 13 Listopada 2007 Odpowietrznik masz na przewodzie wodnym wychodzącym z nagrzewnicy(lewy). Jest to po prostu dziura w wężu.Trzeba zsunąć go do momentu zejścia z rurki nagrzewnicy. Nie mam tu warunków (brak kanału) ale może spróbuje ją dmuchnąć bez spuszczania płynu. Można tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2007 Nie bardzo, bo cały syf i tak pozostanie w układzie. Nie ma rady trzeba spuścić płyn i zrobić porządnie zanim konkret mrozy przyjdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2007 Ale chodzi mi o to żeby zdjąć oba węże z nagrzewnicy( mam nadzieje że dużo płynu nie wyleci, w końcu to najwyżej położony punkt) i z nią powalczyć jak nie wodą to powietrzem ???????/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2007 dużo płynu zleci, nagrzewnica jest w małym obiegu. Zleci prawie wszystko z bloku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #7 Napisano 13 Listopada 2007 I tak spróbować muszę innej rady nie widzę . Najwyżej się upaćkam ,a płynu doleje .Zresztą czyszczona ona była w zeszłym sezonie ,efekt niewielki ,ale zawsze lepsze to niż szron na kratce. Teraz jak jej zapodam ciśnienie ,to kilka litrów płynu więcej będe zmuszony dolać ,albo wstawić piecyk Dzięki za zainteresowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2007 No i operacja się powiodła. Po wyciągnięciu przewodów z nagrzewnicy praktycznie nic płynu nie poleciało. Przeczyśiłem ją ciśnieniem "kranowym" w przeciwnym kierunku i poleciało sporo syfu, potem w kierunku normalnym i grzeje Mam nadzjeje że na długo. Także nie trzeba spuszczać całego płynu żeby to wykonać, a nie jest to pracochłonne - można nawet robić to co jakiś czas. Doszedł za to nowy problem który podejrzewałem przed czyszczeniem - termostat. Długo się nagrzewa a na odcinku 15 km nawet nie doszło do 90 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2007 Doszedł za to nowy problem który podejrzewałem przed czyszczeniem - termostat. Długo się nagrzewa a na odcinku 15 km nawet nie doszło do 90 st. ja też tak mam zwłaszcza rano, tylko że u mnie dochodzi 90 st. właśnie jestem 2 tyg. po wymianie termostatu na nowy z ASO. Przed wymianą było podobnie. Sam nie wiem co jest. Chyba tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #10 Napisano 14 Listopada 2007 ja nadal nie wiem gdzie jest ten odpowietrznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #11 Napisano 14 Listopada 2007 Witajcie Panowie. Mianowicie, do rzeczy: Problem z ogrzewaniem mialem Ja i to ja o nim pisalem. Co do nagrzewania sie auta ... tak Ci sie tylko wydaje gdyz teraz po odpaleniu silnika ustawiasz temperature na 20 albo wiecej i i w tym momecie automatycznie chlodzisz chlodniczke i schladzasz silnik, wiec wiecej troche zajmuje nagrzanie. To samo sie pojawilo u mnie... przed czyszczeniem auto grzalo sie w ze hej a po czyszczeniu i wymianie termostatu grzeje sie i grzeje, ale po 5 - 10 minutach leci cieplutkie powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #12 Napisano 15 Listopada 2007 Witajcie Panowie. Mianowicie, do rzeczy: Problem z ogrzewaniem mialem Ja i to ja o nim pisalem. Co do nagrzewania sie auta ... tak Ci sie tylko wydaje gdyz teraz po odpaleniu silnika ustawiasz temperature na 20 albo wiecej i i w tym momecie automatycznie chlodzisz chlodniczke i schladzasz silnik, wiec wiecej troche zajmuje nagrzanie. To samo sie pojawilo u mnie... przed czyszczeniem auto grzalo sie w ze hej a po czyszczeniu i wymianie termostatu grzeje sie i grzeje, ale po 5 - 10 minutach leci cieplutkie powietrze. co to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #13 Napisano 15 Listopada 2007 ojojojojjj chyba bylo pozno ? chodzilo mi o szybkosc nagrzewania sie silnika w aucie. Zapalasz silnik, ustawiesz temperature na klimatyzacji na okolo 20 stopni lub wiecej, w tym momecie nawiew schladza nagrzewnice co powoduje spowolnienie nagrzewania sie silnika. Sorry za ostatni post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #14 Napisano 17 Listopada 2007 Powoduje spowolnienie i z tym się zgodze, ale po ponad 20 min jazdy do 90 było jeszcze daleko. Po dłuższej trasie po wieździe do miasta( postój na światłach ) temp. spada i TO JEST FAJNE? Longby dostałeś moją wiadomość? Wrzuciłem Ci rysunek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #15 Napisano 17 Listopada 2007 Po wymianie płynu bądź naprawach należy odpowietrzyc układ chłodzący. Po odpowietrzeniu należy uzupełnic ciecz chłodzącą. Dla niewtajemniczonych odpowietrza się w najwyższym punkcie chlodzenia silnika. Jeśli nie ma odpowietrznika odpowietrzamy w punkcie łączącym wąż z chłodniczką jeśli jest to najwyższy punkt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
synek99 Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2011 Witam, z tego co sie orietuje to w takich samochodach jest uklad ktory sam sie odpowietrza,mam passata 1.9tdi 2001r 96kw od tygodnia mialem problem z ogrzewaniem czterech mechaniko mi patrzylo na to kazali wymienic rozrzad pompe wody,inny znowu ze zrobila sie poduszka powietrzna przy nagrzewnicy,a inny ze sterownik od podgrzewacza silnika bo tez byl problem z utrzymaniem tem silnika.Okazalo sie ze w moim aucie jest cos takiego jak elektryczna pompa wspomagajaca przeplyw cieczy i poprostu spalil sie bezpiecznik i od wczoraj problem znikl a w aucie cieplutko mam nadzieje ze komus pomoglem i dzieki temu zaoszczedzi piedziadze i nerwy pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truchol Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2011 Witam! Ludzie pomocy bo zamarznę. Temp silnika 90stopni, a tu mi ciągle leci zimne, w najlepszym przypadku letnie. Wogl, nie wiem co się dzieje, ale kiedyś jak dało się nawiew na szybę, to od razu dmuchawa dawała max, a teraz nie zawsze. Cały czas leci takie sobie letnie, a gdy wyłączę klime całkowicie (OFF) i ponownie ją włączę, to przez chwile leci ciepłe, i znów zimne daje, co może być? ;/ Sprawdzałem błędy tym testowaniem climatronika, i nie ma żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #18 Napisano 1 Stycznia 2011 yłączę klime całkowicie (OFF) i ponownie ją włączę, to przez chwile leci ciepłe, i znów zimne daje, co może być? ;/ No wlaśnie co to może być? Mam ten sam problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 1 Stycznia 2011 No wlaśnie co to może być? Mam ten sam problem. zrób test klimy a okaże się który silnik nie trybi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #20 Napisano 1 Stycznia 2011 Sprawdzalem vagiem bęlędy i nie pamiętam jaki mam bląd. Ale jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach