Skocz do zawartości
Gość peterson

Ściaganie w lewo...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość peterson

Nurtuje mnie jedna kwestia. A mianowicie mój pasek ma tendencje do ściągania podczas jazdy w lewą stronę. Przejrzałem opinie zawarte na forum i muszę stwierdzić iż wszystkie możliwe przyczyny ewentualnego zjawiska wyeliminowałem. A więc:

 

- ustawiłem zbieżność

- amorki, sprężynki są ok

- wymieniłem obsady amortyzatorów

- opony są w porządku (właśnie założyłem zimówki), powietrza jest pod dostatkiem;

 

Zauważyłem też, iż kierownica ma tendencje do skrętu w lewą właśnie stronę nawet podczas postoju. Ponadto przed zmianą kół na zimowe 14 tki, jeździłem na 15 tkach i problem był dużo mniej wyczuwalny.

Czy ktoś ma może pomysł na to co może być powodem takiego stanu rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Nie jestem w tym obryty ale jeżeli masz też to samo na postoju to ja stawiam na wspomaganie ,pomaga Ci na lewo ;pompa, zawory -coś puszcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

geometria zawieszenia = kąt pochylenia kół + zbieżność

 

sprawdź jeszcze poduszki drążka stabilizatora i tuleje w wachaczach

 

walnięty nie był przypadkiem ? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- opony są w porządku (właśnie założyłem zimówki), powietrza jest pod dostatkiem;

Zauważyłem też, iż kierownica ma tendencje do skrętu w lewą właśnie stronę nawet podczas postoju. Ponadto przed zmianą kół na zimowe 14 tki, jeździłem na 15 tkach i problem był dużo mniej wyczuwalny.

 

Witam.

A felgi też są w porządku? Spróbuj zamienić miejscami koła przednie - jeśli nadal będzie ściągało w lewo, to koła są w porządku; w każdym innym przypadku przyczyną ściągania będą koła przednie.

Jak to rozumiesz, że "kierownica ma tendencje do skrętu w lewą właśnie stronę nawet podczas postoju"?

Zamiana kół na koła o innym rozmiarze może zmienić kąt pochylenia kół.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

peterson, kilka lat temu slyszalem, ze przy zmianie felg z letnich na zimowe powinno sie robic geometrie...

Nie potrafie tego uzasadnic, ale moge tylko dopisac, ze bylo to powiedziane na przykladzie Golfa IV, w ktorym latem byly felgi 17 cali, a zima felgi 15 cali... Moze ma to zwiazek ze zmiana srednicy kol :niepewny: A moze powinno sie robic geometrie zawsze przy sezonowej zmianie kol :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Krawcol, nie powtarzaj zasłyszanych głupot. Geometria odnosi się do zawieszenia, rodzaj założonego koła nie ma znaczenia pod warunkiem, że na osi będą dwie identyczne opony na dwóch identycznych felgach z identycznym ciśnieniem.

Jedynie "zwichrowane" koło ze skrzywioną felgą może mieć wpływ na ustawienie zbieżności i kąta pochylenia, ale dobry zakład mierzy bicie felgi i to uwzględnia przy regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

Pisząc o tym , iż kierownica ma tendencje do skrętu w lewo nawet podczas postoju miałem na myśli to że gdy pojazd jest zatrzymany to kierownica delikatnie "ucieka" w lewą stronę na ok 10 stopni, nie utrzymuje jednej płaszczyzny (gdy koła są skierowane na wprost). Zaś obrót kierownicy w przeciwnym kierunku (w prawo) napotyka większy opór.

Poza tym moje autko było puknięte (nie wiem jak dokładnie wyglądały szkody), ale wcześniej nie miałem z nim takich problemów.

p.s. Felgi są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
Poza tym moje autko było puknięte

 

jeśli wyeliminujesz defekty w zawieszeniu, to chyba mamy winowajcę...oby ograniczyło się tylko do belki...

 

co zaś się tyczy "uciekania kierownicy", to "ucieka" ona w lewo w każdym aucie, kiedy koła ustawione są na wprost, ponieważ tak juz jest zamontowana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

Czyli powinienem sprawdzić geometrię całego pojazdu i wtedy będzie chyba wiadomo czy winowajcą owego stanu rzeczy nie jest "skoszenie".

Mam rację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesto przyczyna "sciagania" auta sa tuleje gumowo-metalowe na belce na tylniej osi, jak sa wyrobione to auto moze uciekac na ktoras strone, tuleje na wahaczach,

 

Ogolnie to studnia bez dna czasami jak auto sciaga. Ja u siebie mialem z przodu zmieniane tuleje wahaczy, z tylu wlasnie na belce wszystko zmienione, sworznie, amortyzatory, poduszki te na gorze od amortyzatorow, lozyska w nich etc. Wladowalem w remont jakies 1500 zl. Auto dalej ucieka troche na prawo, jak ostatnio mi blacharz powiedzial bylo bite w tylek bo poznal to po prawym boku, takze juz darowalem sobie to i przyzwyczailem sie do tej niedogodnosci. Co najlepsze auto na letnich oponach pomyka sobie fajnie, a na zimowkach sciaganie daje sie we znaki bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, wymieniłem prawie wszystko i już wiem na 100 procent że to wina maglownicy, po zdjęciu gum drążka kierowniczego okazało się że listwa dolikatnie chodzi góra dół przy lewym kole. Auto niby jedzie prosto ale mam wrażenie że zaciąga je dolikatnie w lewo, zawieszenie było robione i geometria z kątami też i to samo. Załamałem się już kompletnie ale wyszło że samochód miał jakąś przygodę z kołem kierowcy i uderzenie z boku właśnie uszkodziło maglownicę chociaż nie ma wycieków i zewnętrznie żadnych oznak uszkodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
Czyli powinienem sprawdzić geometrię całego pojazdu i wtedy będzie chyba wiadomo czy winowajcą owego stanu rzeczy nie jest "skoszenie".

Mam rację?

 

Najpierw kompleksowe sprawdzenie elementów zawieszenia: końcówki drążków, poduszki, tuleje w wachaczach itd., jak słusznie zaznaczył szynszyl_83 przyczyną ściągania mogą być także tuleje metalowo-gumowe na belce, kolega tak miał (a w zasadzie wogóle ich nie miał :D ) . Jedź na "szarpaki" na stację diagnostyczną i za 10-20 zł powinienieś wiedzieć co jest grane. Jeśli coś będzie nie tak, to naprawiaj i na koniec ustaw geometrię (zbieżność + kąt pochylenia koła - 60-90 zł).

I jeszcze jedno pytanko, bo chyba nie doczytałem, nie tnie Ci opon? U mnie przyczyną ich "koszenia" były wybite poduszki drążka stabilzatora (ściągało mi także delikatnie w prawo a koła przy prędkości powyżej 100 biły tak, że czuć było to wyraźnie na kierownicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

A wiec tak jak mi szanowni koledzy podpowiadają pozostało mi jeszcze do sprawdzenia: tuleje gumowo-metalowe na belce na tylnej osi (przód mam zrobiony na tip-top) oraz maglownice (tu jestem kompletnie zielony - co to jest ta maglownica :681: ?).

 

zamiet, nie "tnie" mi opon. Bieżnik równo się ściera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownica to jest to cudo podłączone do kierownicy oraz kół za pomocą drążków kierowniczych inaczej zwana przekładnią kierowniczą. W niej płynie płyn do wspomagania układu kierowniczego. Też potrafi odwalać cuda np wspomagać jedną stronę lepiej jak już ktoś pisał na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość peterson

Wielkie dzięki. Przynajmniej już wiem gdzie szukać. A to już coś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności