kedzior Zgłoś #301 Napisano 24 Listopada 2011 Panowie, przy temperaturach porannych ok 0 C auto po przejechaniu 20km (dojazd do pracy miasto) nie nagrzewa sie do konca tzn na wskazniku pokazuje 80-85st - po podlaczeniu VAG-a pokazuje podbnie termostat zmienilem na BEHR - bez zmian VAG nie pokazuje zadnego bledu eletroniki silnika czy to by mimo wszystko wskazywalo na czujnik? zmieniac ten na bloku (miedzy sciana grodziowa) czy ten ktory jest z przodu przed chlodnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #302 Napisano 24 Listopada 2011 Panowie, przy temperaturach porannych ok 0 C auto po przejechaniu 20km (dojazd do pracy miasto) nie nagrzewa sie do konca tzn na wskazniku pokazuje 80-85st - po podlaczeniu VAG-a pokazuje podbnie termostat zmienilem na BEHR - bez zmian VAG nie pokazuje zadnego bledu eletroniki silnika czy to by mimo wszystko wskazywalo na czujnik? zmieniac ten na bloku (miedzy sciana grodziowa) czy ten ktory jest z przodu przed chlodnica? Czy masz założoną osłonę pod silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #303 Napisano 24 Listopada 2011 tak, osłona jest na swoim miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #304 Napisano 24 Listopada 2011 Panowie, przy temperaturach porannych ok 0 C auto po przejechaniu 20km (dojazd do pracy miasto) nie nagrzewa sie do konca tzn na wskazniku pokazuje 80-85st - po podlaczeniu VAG-a pokazuje podbnie termostat zmienilem na BEHR - bez zmian VAG nie pokazuje zadnego bledu eletroniki silnika czy to by mimo wszystko wskazywalo na czujnik? zmieniac ten na bloku (miedzy sciana grodziowa) czy ten ktory jest z przodu przed chlodnica? ale jak masz na VAGu temperature 85stopni to na zegarch juz dawno powinna byc na 90stopniach i mysle ze ciezko przy takiej temperaturze po przejechaniu 20km dojsc do rzeczywistej temp cieczy 90stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #305 Napisano 24 Listopada 2011 85C to mam max jak go przegonie kiedy sie zatrzymam po przejechaniu 20km i chwile odczekam z wlaczonym ogrzewaniem to tem spada do ~75C i taki jest wtedy odczyt na desce czyli uwazasz ze przy tych tem to normalny objaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #306 Napisano 24 Listopada 2011 85C to mam max jak go przegonie kiedy sie zatrzymam po przejechaniu 20km i chwile odczekam z wlaczonym ogrzewaniem to tem spada do ~75C i taki jest wtedy odczyt na desce czyli uwazasz ze przy tych tem to normalny objaw? to to juz 100% wina termostatu i to na pewno nie jest juz dobry objaw, a pewnie jak przyjda prawdziwe mrozy to bedzie jeszcze gorzej takze chyba musisz jeszcze raz zmienic ten termostat nalepiej na orginal ewentualnie wahler bo widac ze ten Ci nie domaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #307 Napisano 24 Listopada 2011 termostat przed montazem zagotowalem w garnku i tem otwarcia mial jak podaje producent w okolicach 87C zastanawiam sie czy czujnik moze podawac przeklamana temperature - spotykalem sie ze uszkodzony czujnik powodowal wariowanie wskazan ale nigdy takich objawow jak u mnie stad moje pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #308 Napisano 24 Listopada 2011 czujnik jak by Ci wariowal to bylo by 90 za sekunde 50 wg mnie to na 100% termostat i moze wtedy bylo dobrze a termostaty sa teraz takiej jakosi ze po kilku razach moze juz puszczac wczesniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konter1948 Zgłoś #309 Napisano 24 Listopada 2011 Czy masz założoną osłonę pod silnikiem? Co ma osłona pod silnikiem? Miałem bardzo podobny problem,że długo mi się nagrzewał i nie do końca i u mnie przyczyną był termostat. Wymieniłem i np. dzisiaj o 5-tej rano jechałem do pracy (-2C ) i po przejechaniu 7 km miałem już 90 stopni na zegarach.. ( nie mam osłony pod silnikiem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #310 Napisano 25 Listopada 2011 tez wydaje mi sie ze plyta niewiele tu zmienia ... a jest roznica w nagrzewaniu sie PD a starszych TDI na pompie? brata A3 TDI 110ps nagrzewa sie znacznie szybciej niz moj PD podobnie jest z kolegi octavia TDI 110ps? to norma? dzis znow jechalem do pracy 21km dokladnie (tem -1C) i wskazowka 80-85C pokazuje a chlodnica zimna - moze po prostu zbyt delikatnie jezdze i nie dogrzewam silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil2021 Zgłoś #311 Napisano 25 Listopada 2011 Witam u mnie po przejechaniu około 30 km, pokazuję mi dalej max 80 stopni, rano jak jade do pracy około 4 km to podniesie się tak do 60 stopni, i to przy takiej temperaturze jaka jest na polu czyli -2 jak było lato nie było problemu do 90 dochodziło i to zaraz, osłona pod silnikiem jest, co zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #312 Napisano 25 Listopada 2011 a termostat zmieniales? czy po przejechaniu tych 30km chlodnica nadal jest zimna? jak mozesz sprawdz na klimatronik tem cieczy chlodzacej czy zgadza sie z pokazywana na wskazniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil2021 Zgłoś #313 Napisano 25 Listopada 2011 Termostatu jeszcze nie wymieniałem jak mam sprawdzić na klimatroniku temperature cieczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #314 Napisano 25 Listopada 2011 econ+niebieski kwadrat+wiatrak ze strzalka w dol (jednoczesnie) pozniej zmieniasz kanaly czerony/niebieski - econ powracasz sa dwie wersje klimatronika - jesli masz te 'bogatsza' to na 45kanale masz tem cieczy sprawdz czy chlodnice masz ciepla po jakims dystansie - jesli chlodnica bedzie ciepla przed tym jak wskazowka pokaze 90C to znaczy ze termostat za wczesnie otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #315 Napisano 25 Listopada 2011 koledzy, wymieńcie termostaty, najlepiej te z "górnej półki", to jest inwestycja na kilka lat a jak ciepło w zimie:) i zdrowo dla silnika. Przy temperaturach na zewnątrz około 0 stopni, ogrzewanie włączone od chwili uruchomienia pojazdu, przejadę 6-7 km po mieście i wskazówka jest na 90 stopniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #316 Napisano 25 Listopada 2011 kurcze ... po zakupie auta od razu zmienilem na wahlera termostat - ale zima dlugo sie nagrzewal teraz zmienilem na BEHR i tez to samo az mi sie nie chce wierzyc ze oba sa wadliwe od momentu zakupu pozostaje ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #317 Napisano 25 Listopada 2011 kurcze ... po zakupie auta od razu zmienilem na wahlera termostat - ale zima dlugo sie nagrzewal teraz zmienilem na BEHR i tez to samo az mi sie nie chce wierzyc ze oba sa wadliwe od momentu zakupu pozostaje ASO? Kolego w ASO ok 90zł termostat z uszczelką to nie są aż takie duże pieniądze. Ja miałem kiedyś przypadek że auto podczas jazdy na trasie osiągało na zegarach te niby 90C ale wystarczyło że zjechałem z drogi i zatrzymałem się temp automatycznie spadała na 75-80C przyczyną tego był uszkodzony czujnik temp ten zielony. U mnie temp 90C na zegarach auto osiąga po przejechaniu 6-7km i to delikatnej jazdy. Więc coś napewno u Ciebie jest nie tak kolego może winą być czujnik albo termostat być wadliwy. Czujnik jak byś kupował to nie żałuj kup od razu ori bo zamiennik są wadliwe i będzie jeszcze gorzej pokazywał i tak będziesz musiał kupić ori. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #318 Napisano 26 Listopada 2011 az mi sie nie chce wierzyc ze oba sa wadliwe od momentu zakupu Osobiście wymieniałem 2 szt. z rzędu Wahlera A dopiero za trzecim razem ori zatrybił! Chłopy nic nie kombinujcie tylko od razu zakup ori z serwisu! Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #319 Napisano 26 Listopada 2011 Chłopy nic nie kombinujcie tylko od razu zakup ori z serwisu Wiele razy o tym pisałem-wyda się raz 90-100zł i spokój na lata. Ale przeważnie każdy chcę zaoszczędzić i kupuje tańsze. Rozumiem chęć przyoszczędzenia w dzisiejszych czasach, ale niestety w temacie aut to nie przechodzi-myślisz, że przyoszczędzisz, a w ogólnym rozrachunku zapłacisz więcej, o wkurzasz się, o wymieniasz inne rzeczy, no bo przecież nie podejrzewasz nowej części, stracisz czas i w końcu i tak kupisz ori. I przykład termostatu obrazuje to bardzo dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #320 Napisano 26 Listopada 2011 Wiele razy o tym pisałem-wyda się raz 90-100zł i spokój na lata. Ale przeważnie każdy chcę zaoszczędzić i kupuje tańsze. Rozumiem chęć przyoszczędzenia w dzisiejszych czasach, ale niestety w temacie aut to nie przechodzi-myślisz, że przyoszczędzisz, a w ogólnym rozrachunku zapłacisz więcej, o wkurzasz się, o wymieniasz inne rzeczy, no bo przecież nie podejrzewasz nowej części, stracisz czas i w końcu i tak kupisz ori.I przykład termostatu obrazuje to bardzo dobrze. śmieszne chłopaki to co tu piszecie,ostatnie 10 postów to rady dotyczace wymiany termostatu z serwisu a nie zawsze to jest takie proste a najgorsze nie zawsze konieczne,ja 3lata temu kupilem paska tak jak wszyscy miałem problem z niedogrzewaniem sie i nie trzymania temp,wymienilem 3 termostaty(ale nie z serwisu ale 2ost Wahlera)czujnik temp,swiece zarowe do podgrzewania plynu,swiece rozruchowe bo i to chłopy na forum radzili,wreszcie ostatecznosc uszczelka z rozrzadem przy okazji(koszt2,5tys) i co?wielkie NIC bez zmian:dolamam:dolamamWkurzylem sie i zostawilem sprawe,w tamtym roku tez dalem spokoj ale w tym roku wrocilo. Dzis jestem po wymianie termostatu z serwisu 126zl z oringiem,jeszcze raz nowy plyn i nowe swiece do podgrzewania płynu i wiecie co????dalej NIC:niekumam przejechałem 50km po jakis 25 zlapal wreszcie 90 po nastepnych 25 zatrzymalem sie i dalem ogrzewanie na max i na 2bieg nawiewu i juz po chwili temp zaczela ladnie spadac Wiec mam pytanie do tych wszystkich kolegow ktorym autko lapie temp po 4-6km i ktorzy zalecaja termostat z serwisu bo tylko wtedy wszystko jest ok CO JA MAM JESZCZE ZROBIC!!!!za rozwiazanie problemu stawiam duza flache pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach