Jericho Zgłoś #401 Napisano 14 Stycznia 2012 witam......ja za to zeby pokazalo 90 stopni to musze przejezdzic z godzine po miescie..na autostradzie to juz w ogole nie wspomne...wymienilem 2 termostaty w tym jeden oryginalny vw,raz wymienilem czujnik temp a pare dni temu pompe wody.razem juz wydalem ok 2500tys zl bo do tego doszedl pasek rozrzadu....co to moze byc??????????zaznacze ze za kazdym razem jechalem do innego warsztatu...napewno juz nie pojade do mechanika bo znowu mnie skasuja Masz climatronic czy manualna klome? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #402 Napisano 15 Stycznia 2012 hejka...mam climatronic.dziek z gory za pomoc.czy instalacja gazowa moze miec cos z tym wspolnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #403 Napisano 15 Stycznia 2012 mam climatronic. To jak odpalisz auto, to wejdz w tryb diagnostyczny climatronica i na kanale 45 bedziesz widzial aktualna temp silnika. W czasie jazdy obserwuj jak rosnie. Pozniej napisz spostrzezenia i bedziemy dalej myslec. Jak wejsc w tryb diagnostyczny? Odsylam do zasobow forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #404 Napisano 15 Stycznia 2012 ok.jutro to zrobie.dzis jestem w pracy jeszcze....a nie ma to nic wspolnego z uszczelka pod glowica??bo niektorzy zaczeli mnie tak straszyc...dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #405 Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) ok.jutro to zrobie.dzis jestem w pracy jeszcze....a nie ma to nic wspolnego z uszczelka pod glowica??bo niektorzy zaczeli mnie tak straszyc...dzieki wielkie Objawow na walnieta uszczelke jest duzo i w cale nie musza wystepowac jednoczesnie. Edytowane 16 Stycznia 2012 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #406 Napisano 15 Stycznia 2012 witam...tak mnie to meczylo ze az musialem wejsc na climatronic.pl i znalazlem obsluge tegoz urzadzenia...a wracajac z pracy zapamietalem cala podroz...zaznacze na poczatku ze mam 50km w jedna strone odpalilem samochod i do 45 doszlo w miare szybko...pozniej przez nast 5km cisza.jazda ok 55km/h dojazd do autostrady pierwsze 5 km 120km/h i wzrasta do 55stC nastepne 10km bez zmian.male wachania 53-55-56....dodalem gazu 145km/h ok 3.5tys obrotow bez zmian..wrzucam na luz samochod zwalnia do 100km/h a temperatura wzrasta do 62.wrzucam bieg 5,przyspieszam do 125km/h i temp spada do ok 55..i tak bez zmian 30km..nastepnie zjazd z autostrady.pierwsze swiatla...zatrzymuje sie...mam 60stopni.ruszam...spada na 57...za ok 5 km nastepne swiatla.60stopni..dojazd do miasta..jazda 55km/h i raczej 60 stopni sie nie zmienia dopiero jak dojechalem zatankowac samochod zatrzymalem sie na 5 min..po odpaleniu mialem 69 stopni ale jak ruszylem to spadlo do 62....temp zewnetrzna to -1..chcialem tez zauwazyc ze zegarek pokazuje z 10 stopni wiecej niz na climatronic...dziekuje za pomoc i czekam na odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #407 Napisano 16 Stycznia 2012 Zegarek pokazuje tyle samo co climatronic tylko w przez chwile przy ok 55-60C. Czy masz faktyczne 75-110C to na zegarach zawsze bedzie 90C. Z tego wynika, ze bez podpiecia VAGa nigdy nie wiadomo czy termostat/czujnik jest OK. Wg. mnie u ciebie zaniza czujnik. Ale aby sie o tym przekonac, to proponuje wyciagnac termostat, wrzucic go do garnka, zagotowac i obserwowac kiedy sie otwiera i kiedy zamyka. Jesli bedzie OK, to zostaje tylko czujnik. Czy przy tych 40-50C masz juz cieple weze ukladu chlodzenia i zbiorniczek wyrownawczy? Sprawdz tez waz idacy od dolu chlodnicy do silnika-termostatu. U mnie dluzszy czas jest zimny. U mnie tez bardzo szybko osiaga 40C (tak do 2km), a pozniej nagrzewa sie coraz wolniej, ale do 90C na climatronicu dobija - po ok 8-10km przy temp. zewn. ok 3-5C. Teoretycznie na postoju z wylaczonym ogrzewaniem (ustawione na LO i wylaczony nawiew) silnik powinien sie po dluzszym czasie zagrzac do 90C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #408 Napisano 16 Stycznia 2012 dzieki..a gdzie znajde cos na temat jak wyciagnac termostat???nigdy wczesniej nie mialem z tym do czynienia i nie wiem czy dam rade.weze sa zimne przynajmniej tak na 99 procent.sprawdze raz jeszcze..a co do nagrzania na postoju to nawet jak wszystko wylacze to i tak nie dojdzie do 90..no chyba ze na zwenatrz bedzie 15 stopni.tak bylo z 2 tyg temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #409 Napisano 16 Stycznia 2012 dzieki..a gdzie znajde cos na temat jak wyciagnac termostat???nigdy wczesniej nie mialem z tym do czynienia i nie wiem czy dam rade.weze sa zimne przynajmniej tak na 99 procent.sprawdze raz jeszcze..a co do nagrzania na postoju to nawet jak wszystko wylacze to i tak nie dojdzie do 90..no chyba ze na zwenatrz bedzie 15 stopni.tak bylo z 2 tyg temu Stoisz przodem do maski. Po prawej stronie chlodnicy masz wychodzace z niej weze na gorze i dole. Ten dolny rozdziela sie na dwa - jeden idzie do gory do zbiorniczka wyrownawczego, drugi lekko do gory w lewa strone do silnika, czyli do termostatu - to wlasnie ten drugi przewod cie interesuje.Aby latwo dostac sie do termostatu, najlepiej jest odkrecic wspornik kolektora dolotowego. Gdzies na forum sa zdjecia/screeny jak to wyglada na silniku. Tu masz cos pokrewnego: http://forum.vw-passat.pl/threads/26643-1-8T-AWT-Jaka-temperatura-plynu-na-climatroniku-w-trybie-serwisowym http://forum.vw-passat.pl/threads/69466-Temperatura-cieczy-chlodzacej-w-1-8T-AWT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #410 Napisano 16 Stycznia 2012 ok.dzieki pobawie sie dzis..ale ja juz mialem niedawno wymieniany czujnik temp...a zanim wymienialem go to na tablicy rozdzielczej mialem zapalona kontrolke awarii silnika a jak podpialem pod vag to pokazywalo blad termostat i tym podobne..juz zglupialem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #411 Napisano 16 Stycznia 2012 blad termostat Bledu termostatu VAG nie pokaze, bo nie ma tam zadnego czujnika. Tylko blad czujnika temp. moze byc w tym przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #412 Napisano 16 Stycznia 2012 dzis po przejechaniu 50 km na zegarku mialem prawie 90 stopni a na climatronic 72...otworzylem maske i jakby jakis dymek sie unosil po lewej stronie silnika.....zauwazylem tez jakies plamy na betonie pod przednia czescia samochodu..coraz bardziej zatrzynam sie obawiac..co do termostatu to byl kupiony w serwisie vw takze jak ten by nie byl sparwany to juz nie wiem jaki mam kupic..dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #413 Napisano 16 Stycznia 2012 dzis po przejechaniu 50 km na zegarku mialem prawie 90 stopni a na climatronic 72...otworzylem maske i jakby jakis dymek sie unosil po lewej stronie silnika.....zauwazylem tez jakies plamy na betonie pod przednia czescia samochodu..coraz bardziej zatrzynam sie obawiac..co do termostatu to byl kupiony w serwisie vw takze jak ten by nie byl sparwany to juz nie wiem jaki mam kupic..dzieki za pomoc Śmiem podejrzewać, że Twój problem leży po stronie termostatu. Odpal zimne auto i kiedy osiągnie tak ok 50*C dotknij wąż idący od termostatu i upewnij się czy jest zimny czy ciepły. Co to za różnica czy kupiony w serwisie czy w zwykłym motoryzacyjnym zarówno w jednym jak i w drugim można kupić bubla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #414 Napisano 16 Stycznia 2012 moze masz racje.sprawdze raz jeszcze rano...wlasnie wrocilem z miasta.w korkach 1 godz...wskazowka pieknie na 90 stopni...jutro bede jechal autostrada.na bank bedzie 60stopni i to max..standardowo...no podobno jak kupiony w vw to musi dzialac...tak mechanik mowil ale ja juz zadnemu nie wierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #415 Napisano 16 Stycznia 2012 jakby jakis dymek sie unosil po lewej stronie silnika Jaki mial zapach? Spalin czy plynu chlodzacego?Plame zawsze mozesz sprobowac - na palec i na jezyk;). Jesli slodki smak to plyn chlodniczy. I pisz bardziej czytelnie, tzn. przecinki, duze litery, odstepy, itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #416 Napisano 16 Stycznia 2012 raczej spalin, a te plamki to moze pozostalosc po zepsutej pompie wody ktora wymienialem tydzien temu.Najgorsze to jest, ze nigdy nie bawilem sie w naprawe takich aut,jedynie stare, typu fiat 126 itp.tam szybko mozna bylo rozpoznac co jest nie tak.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #417 Napisano 17 Stycznia 2012 dzis sprawdzilem.zapach,smak i wyglad przypomina olej.. ---------- Dodano o 15:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:03 ---------- przy 50*C waz lekko cieply Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #418 Napisano 17 Stycznia 2012 przy 50*C waz lekko cieply Jesli to dolny waz, to wskazuje na przepuszczajacy termostat. Poz. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancho1981 Zgłoś #419 Napisano 18 Stycznia 2012 (edytowane) przepuszczajacy termostat??czyli termostat tak?a jakim numer na zdjeciu jest on oznaczony?? Edytowane 18 Stycznia 2012 przez pancho1981 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #420 Napisano 18 Stycznia 2012 przepuszczajacy termostat??czyli termostat tak?a jakim numer na zdjeciu jest on oznaczony?? Na zdjeciu go nie widac, ale jest mocowany pod plastikowa rura oznaczona nr 2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach