Skocz do zawartości
Gość bogdan07

Jak prawidłowo użytkować i stosować ESP?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomekwawa

ESP - pilnuje twojego autka żeby nie wpadało w poslizg w czasie jazdy (przyhamowuje koła). Jezeli chcesz sprawdzić jak działa to możesz np. w bezpiecznym miejscu (bo to próba :rotfl: ) na zakręcie na morej nawierzchni dać buta i auto powinno iść jak po sznurku. Inne przydatne zachowanie ESP to kotrola trakcji jak np. w jedziesz w kałuże albo w koleine wypełniną wodą, wtedy też zamiga ci kontrolka od ESP i pojedziesz prosto :)

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP nie pozwala by auto pod wpływem różnych czynników (śliska nawierzchnia, za duża prędkości w zakręcie) zmieniało wyznaczony tor jazdy bez zgody prowadzącego.

 

ESP nie pozwala "spalić gumę" przy starcie z pod świateł...

 

chcesz sprawdzić czy działa? jak nie świeci Ci się kontrolka ESP na desce rozdzielczej to znaczy że ma działać :D można ESP odłączyć, ale nie radzę bo ja już jechałem bokiem bez ESP... a do sprawdzania to najlepszy jest nowy parking z kostki brukowej, kostka posypana piachem i spróbuj pojechać tam bokiem, albo zaciągnąć ręczny podczas skrętu, albo wystartować z piskiem opon. Można też łatwo sprawdzić ten system w zimie...

 

Jeśli na desce nie świeci się kontrolka ESP to znaczy że system jest gotowy do pracy i działa ok.

Jeśli kontrolka się świeci to znaczy że albo system ESP został wyłączony, albo jest uszkodzony

Jeśli kontrolka mruga to znaczy że system ESP właśnie nam pomaga, słychać wtedy takie trykanie przy kołach

 

jak chcesz w inny sposób zobaczyć czy z ESP wszystko w porządku to podepnij pod vaga (lub inne „dziadostwo”) i sprawdź układ ABS/ESP

 

ESP pomaga ale jak za bardzo przegniemy pałę to nic nie pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale oczywistym jest , ze żaden system elektroniczny stabilizujacy tor jazdy nei zastąpi zdrowego rozsadku i procesu zwanego mysleniem... Więc mimo wszechpanujacej elektroniki 'przeginać' nie ma co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP to pochodna ABSu. Dodatkowe funkcje ESP to:

- antyposlizg przy ruszaniu

- elektroniczny mechanizm roznicowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie ma esp to wcale nie znaczy ze kazdy zakret przejedzei sie z dowolnie wielka predkoscia.ostroznosc na pierwszym miejscu bo mozna sie "przejechac" :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale ESP baaardzo pomaga!!! zwłaszcza w zimie na naszych koleinach

 

wiele dobrego wnosi ten system dla naszego bezpieczeństwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ESP nie pozwala "spalić gumę" przy starcie z pod świateł...

 

nieprawda u mnie dla przykładu system ESP jest na 100% sprawny a gumy przy starcie,jak potrzeba to pali.

POZDRAWIAM :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to możliwe???

 

ESP pozwala tylko na chwilowy uślizg kół przy starcie (max 1 sekunda) później zaczyna działać, miga kontrolka ESP i auto przyśpiesza ale bez uślizgu przednich kół

 

co innego jak się ESP wyłączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poważnie system załączony i sprawny :ok:

 

edit-acha piszesz 1 sek a to już dużo czasu jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIEKONIECZNIE :dobani:

jesli do ESP nie zostal "zakupiony" przeciwposliz, to przy ruszaniu mozna palic gume.

ESP to kontrola toru jazdy a nie ruszania :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piszesz 1 sek a to już dużo czasu jest

 

mój przy wyłączonym ESP mieli znacznie dłuuużej

 

 

jesli do ESP nie zostal "zakupiony" przeciwposliz, to przy ruszaniu mozna palic gume.

ESP to kontrola toru jazdy a nie ruszania :hyhy:

 

a czy pod system ESP nie podpina się automatycznie system ASR i/lub coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój przy wyłączonym ESP mieli znacznie dłuuużej

 

no to czujesz to jakbym mój wyłączył,ale dobra nie kłóćmy się już są to tylko sytuacje podbramkowe :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BAZA wyjsciowa do TYCH wszystkich bajeranckich systemow jest ABS 4 kanalowy. Potem doklada sie akcelerometry przemieszczen bocznych, obrotu samochodu wokol pionowej osi, wychylenia kol, predkosci itp. Kolejne bajery sa poprostu upgradami do systemu, nic wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BAZA wyjsciowa do TYCH wszystkich bajeranckich systemow jest ABS 4 kanalowy..... Kolejne bajery sa poprostu upgradami do systemu, nic wiecej.

 

czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ??

czy nie koniecznie bo mogę nie mieć jakiegoś elementu, nazwijmy to nadzorującego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ??

czy nie koniecznie bo mogę nie mieć jakiegoś elementu, nazwijmy to nadzorującego.

o ile element wykonawczy to obsłuży, w tym przypadku pompa abs :-)

są różne, +to +tamto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ??

 

panowie, a gdzie zostaje miejsce na frajdę z jazdy?? :rotfl: Taki samochód już na nic kierowcy nie pozwala :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIESTETY nie jest TO az tak latwe. Procz softu potrzeba kilku innych duperel opisanych przezemnie, w moim poprzednim posci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan07

Dziękuję Panowie za tak szerok rozwiniętą kwestię z ESP. Równocześnie chciałbym zapytać się szanownego gremium, czy prawidłowe uruchomienie ABS tj. 1 ( równoczesne naciśnięcie pedału hamulca i sprzęgła czy może 2 (samego pedału hamulca). Jak to wygada w waszym przypadku? W TVN Turbo widziałem jak w szkole jazdy prawidłowy manewr to jednoczesne włączenie pedału sprzęgła i hamulca gdzie słychać charakterystyczne grzechotanie. Proszę szanowne :ok: gremium o własne praktyczne uwagi, dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak posprawdzać czy te wszystkie duperele znajdują się w moim bolidzie??

Tylko nie mówcie że VAG :kwasny:

bo jak narazie to mój Vag, laptop i VW nie chcą żadnej koalicji zawrzeć ba nawet kiepsko ze sobą gadają (nawet po przeczytaniu dużej częsci działu Vag'owskiego)

 

marecek

zawsze trzeba zostawić sobie możliwośc wyłączenia. Robisz pstryk i bawisz się na maxa.

A do auta wsiada np siostra to załączasz wszystko na maxa żeby sobie krzywdy nie zrobiła.

Aha jeszcze trzeba zrobić dodatkowy pstryczek z opcją "teściowa" który wyłącza wszystko nawet hamulce :rotfl::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności