Gość bogdan07 Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekwawa Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2007 ESP - pilnuje twojego autka żeby nie wpadało w poslizg w czasie jazdy (przyhamowuje koła). Jezeli chcesz sprawdzić jak działa to możesz np. w bezpiecznym miejscu (bo to próba ) na zakręcie na morej nawierzchni dać buta i auto powinno iść jak po sznurku. Inne przydatne zachowanie ESP to kotrola trakcji jak np. w jedziesz w kałuże albo w koleine wypełniną wodą, wtedy też zamiga ci kontrolka od ESP i pojedziesz prosto Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2007 ESP nie pozwala by auto pod wpływem różnych czynników (śliska nawierzchnia, za duża prędkości w zakręcie) zmieniało wyznaczony tor jazdy bez zgody prowadzącego. ESP nie pozwala "spalić gumę" przy starcie z pod świateł... chcesz sprawdzić czy działa? jak nie świeci Ci się kontrolka ESP na desce rozdzielczej to znaczy że ma działać można ESP odłączyć, ale nie radzę bo ja już jechałem bokiem bez ESP... a do sprawdzania to najlepszy jest nowy parking z kostki brukowej, kostka posypana piachem i spróbuj pojechać tam bokiem, albo zaciągnąć ręczny podczas skrętu, albo wystartować z piskiem opon. Można też łatwo sprawdzić ten system w zimie... Jeśli na desce nie świeci się kontrolka ESP to znaczy że system jest gotowy do pracy i działa ok. Jeśli kontrolka się świeci to znaczy że albo system ESP został wyłączony, albo jest uszkodzony Jeśli kontrolka mruga to znaczy że system ESP właśnie nam pomaga, słychać wtedy takie trykanie przy kołach jak chcesz w inny sposób zobaczyć czy z ESP wszystko w porządku to podepnij pod vaga (lub inne „dziadostwo”) i sprawdź układ ABS/ESP ESP pomaga ale jak za bardzo przegniemy pałę to nic nie pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2007 Ale oczywistym jest , ze żaden system elektroniczny stabilizujacy tor jazdy nei zastąpi zdrowego rozsadku i procesu zwanego mysleniem... Więc mimo wszechpanujacej elektroniki 'przeginać' nie ma co... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2007 ESP to pochodna ABSu. Dodatkowe funkcje ESP to: - antyposlizg przy ruszaniu - elektroniczny mechanizm roznicowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtkn Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2007 jak sie ma esp to wcale nie znaczy ze kazdy zakret przejedzei sie z dowolnie wielka predkoscia.ostroznosc na pierwszym miejscu bo mozna sie "przejechac" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2007 no tak ale ESP baaardzo pomaga!!! zwłaszcza w zimie na naszych koleinach wiele dobrego wnosi ten system dla naszego bezpieczeństwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2007 ESP nie pozwala "spalić gumę" przy starcie z pod świateł... nieprawda u mnie dla przykładu system ESP jest na 100% sprawny a gumy przy starcie,jak potrzeba to pali. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2007 jak to możliwe??? ESP pozwala tylko na chwilowy uślizg kół przy starcie (max 1 sekunda) później zaczyna działać, miga kontrolka ESP i auto przyśpiesza ale bez uślizgu przednich kół co innego jak się ESP wyłączy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #10 Napisano 22 Października 2007 poważnie system załączony i sprawny edit-acha piszesz 1 sek a to już dużo czasu jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 22 Października 2007 NIEKONIECZNIE jesli do ESP nie zostal "zakupiony" przeciwposliz, to przy ruszaniu mozna palic gume. ESP to kontrola toru jazdy a nie ruszania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #12 Napisano 22 Października 2007 piszesz 1 sek a to już dużo czasu jest mój przy wyłączonym ESP mieli znacznie dłuuużej jesli do ESP nie zostal "zakupiony" przeciwposliz, to przy ruszaniu mozna palic gume.ESP to kontrola toru jazdy a nie ruszania a czy pod system ESP nie podpina się automatycznie system ASR i/lub coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2007 mój przy wyłączonym ESP mieli znacznie dłuuużej no to czujesz to jakbym mój wyłączył,ale dobra nie kłóćmy się już są to tylko sytuacje podbramkowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2007 BAZA wyjsciowa do TYCH wszystkich bajeranckich systemow jest ABS 4 kanalowy. Potem doklada sie akcelerometry przemieszczen bocznych, obrotu samochodu wokol pionowej osi, wychylenia kol, predkosci itp. Kolejne bajery sa poprostu upgradami do systemu, nic wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krys_kl Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2007 BAZA wyjsciowa do TYCH wszystkich bajeranckich systemow jest ABS 4 kanalowy..... Kolejne bajery sa poprostu upgradami do systemu, nic wiecej. czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ?? czy nie koniecznie bo mogę nie mieć jakiegoś elementu, nazwijmy to nadzorującego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavi Zgłoś #16 Napisano 23 Października 2007 czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ?? czy nie koniecznie bo mogę nie mieć jakiegoś elementu, nazwijmy to nadzorującego. o ile element wykonawczy to obsłuży, w tym przypadku pompa abs :-) są różne, +to +tamto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2007 czy to oznacza że jak mam ESP to mogę wgrać inny soft do kompa i będę miał też ASR itp. ?? panowie, a gdzie zostaje miejsce na frajdę z jazdy?? Taki samochód już na nic kierowcy nie pozwala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #18 Napisano 23 Października 2007 NIESTETY nie jest TO az tak latwe. Procz softu potrzeba kilku innych duperel opisanych przezemnie, w moim poprzednim posci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan07 Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2007 Dziękuję Panowie za tak szerok rozwiniętą kwestię z ESP. Równocześnie chciałbym zapytać się szanownego gremium, czy prawidłowe uruchomienie ABS tj. 1 ( równoczesne naciśnięcie pedału hamulca i sprzęgła czy może 2 (samego pedału hamulca). Jak to wygada w waszym przypadku? W TVN Turbo widziałem jak w szkole jazdy prawidłowy manewr to jednoczesne włączenie pedału sprzęgła i hamulca gdzie słychać charakterystyczne grzechotanie. Proszę szanowne gremium o własne praktyczne uwagi, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krys_kl Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2007 No to jak posprawdzać czy te wszystkie duperele znajdują się w moim bolidzie?? Tylko nie mówcie że VAG bo jak narazie to mój Vag, laptop i VW nie chcą żadnej koalicji zawrzeć ba nawet kiepsko ze sobą gadają (nawet po przeczytaniu dużej częsci działu Vag'owskiego) marecek zawsze trzeba zostawić sobie możliwośc wyłączenia. Robisz pstryk i bawisz się na maxa. A do auta wsiada np siostra to załączasz wszystko na maxa żeby sobie krzywdy nie zrobiła. Aha jeszcze trzeba zrobić dodatkowy pstryczek z opcją "teściowa" który wyłącza wszystko nawet hamulce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach