Skocz do zawartości
Gość toudik86

[silnik] Wymiana silnika z 1.8 benz na 1.9 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

a powiedz mi czy numery na wtyczkach bo takowe są, maja zgadzać się z numerami z wtyczek z skrzynki bezpieczników

Nie koniecznie te wtyczki muszą być wpięte do skrzynki. Numerki to są chyba tylko na wtyczkach które musisz połaczyć z inymi wtyczkami o tych samych numerkach i kolorach.

czy jak wepnę te pozostałe złącza gdzieś to przypadkiem nic nie spale?

Jak wepniesz byle gdzie to możesz coś spalić.

 

 

Ps. nie uruchomię auta bez podpiętych tych kostek

ale co nie kręci? nie ma zapłonu? czy niechce odpalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaj numery części z tych kostek, może tak dojdziemy

 

---------- Post added at 13:48 ---------- Previous post was at 13:46 ----------

 

Najważniejszy kabelek bez którego nie odpalisz ma kolor czarno-żółty (pompa wtr.)

poza tym musisz sobie podpiąć świece żarowe, z tyłu skrzynki powinien być taki krótki mostek z czerwonego, grubego kabla łączący za skrzynką 2 piny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te z zielonymi plastikami wchodzą w zieloną kostkę przy skrzynce z bezpiecznikami - to na

pewno

niebieska kostka też jest - analogicznie ale to sygnał gaussa od licznika

zostaje szara, czarna i brązowa - napisz jakie są kolory kabli ale dokładnie to coś poradzimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec tak jest 6 Kostek

 

191972704 - Czarna kostka. 4 Kable, czarny niebieski czerwony Biało-Czarny

191972711G - Szara Kostka. 1 Kabel, Pomarańczowo Niebieski

191972701 - Zielona Kostka. 1Kabel, Czarno-Czerwony

701906231 - Zielona Kostka (mniejsza z jednym zapięciem). 1 Kabel,Czarny

701906231 - Niebieska Kostka. 1 Kabel, Biało-Niebieski

701906702A - Brązowa Kostka. 1 Kabel, Biało-Czarny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i wszystkie kostki wychodzą od strony (wiązki) silnika tak? napisz jak jest z tą klimą które auto miało bo mi się już pogubiło - to może być tez od klimy bo wiązka od silnika i od klimy w komorze silnika są sklejone w jedno ale po sprawdzam jak znajdę trochę czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie kostki wychodzą od sterowania silnika to jest cała wiązka z tego TDika nazwijmy go prawdziwego klimatyzacja została ze stara instalacja nie jest połączona razem z instalacja silnika nie ruszałem nic oprócz kostek silnika. gdybyś coś jeszcze potrzebował to pisz jednak wybacz mi opóźnienie ale komp się spalił i korzystam z brata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrek nie miałem czasu ale:

klima była w tej budzie co teraz masz? czy w TDIKU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, Ty tam pakujesz D czy TDI w końcu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się nie mylę to klimę masz w tej budzie do której pakujesz TDI - nie będzie ci tak łątwo bo tak jak pisałem wiązki klimy i silnika są razem Możnaby kupić gdzieś za parę gorszy wiazkę od TDI z klimą albo to przełożyć ale to tak prosto Ci nie pójdzie - wentylatory będziesz musiał przemyśleć - możesz z dwu wiązek zrobić jedną ale troche pomyślunku ci się przyda

co nie zmienia faktu ze powinno dać się teraz tak podłaczyć żeby silnik odpalił.

a schemat elektryki silnika od TDI masz czy zasuwasz total na oślep??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. pierwsza kostka jest do tempomatu (nie trzeba podłaczać)

2. druga kostka - czy ten kabel nie jest czasem żółto niebieski? - taki kabel ma być podłaczony do + po stacyjce. taki kabel powinien przechodzić w czarny w kierunku sterownika silnika (ogólnie nie jestem pewien tej kostki na 100%)

3. kabel czarno czerwony do czujnika stop na pedale hamulca

4. zielona kostkę wąską wsadziłbym do zielonego mostka przy skrzynce bezpieczników (będa tam inne takie kable)

5. niebieska kostka z kablem biało niebieskim podobnie jak wyzej - to sygnał gaussa od licznika (też jest taki mostek-kostka przy skrzynce bezpieczników)

6. ostatnia kostka nie wiem co to

 

4 kostka musi być podłączona - może bez niej silnik nie startuje

co zrobiłeś z immobiliserem??

sprawdź komputerem czy łączy się z ECU i co on widzi

ważne jest zasilanie na czarno fioletowym i czarno żółtym kablu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima była w budzie co teraz siedzi silnik tdi i została na swoim miejscu w klimie nic nie ruszałem

Mistrzu TDI pakuje ,dodam Jeszcze że Pedały, Deska, zbiornik, układ wydechowy,komputer,i całe zawieszenie silnika poszły razem z silnikiem do budy po byłym 1.8 benza

co nie zmienia faktu ze powinno dać się teraz tak podłaczyć żeby silnik odpalił.

a schemat elektryki silnika od TDI masz czy zasuwasz total na oślep??

no własnie pasowało by zeby odpalił, schematu nie mam zasuwam na Oslep :D, jeszcze jedno co do tej wiazki jestem w 100% pewien bo pamietam jak wyjełem silnik i pózniej przekładałem wiązke silnika to klima nie była powiazana z silnikiem jest to osobna instalacja, na 100% jak powiedziałem jestem pewien. co do klimy narazie darujmy ja sobie przewody zabezpieczyłem przed brudem i przyczepiłem przy chłodnicy do pasa tak niestety na dłuzszy czas zostanienie mam chłodnicy od klimy.

 

---------- Post added at 09:58 ---------- Previous post was at 09:56 ----------

 

co zrobiłeś z immobiliserem??

immobiliser przerzuciłem razem ze stacyjka TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko czy ecu i immo sie widzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heyka. jutro podepnę go pod kompa, i dam znać. aha mam jeszcze jeden tajemniczy kabelek w okolicach radia zrobię zdjęcie to wstawię:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie ten tajemniczy kabelek w okolicach radia to dwa czerwone kabelki od światła stopu jakoś niechcący go aż do radia podciągnąłem już jest gites :D.... ale nadal samochód nie odpala została czarna wtyczka od instalacji silnika z 4 kabelkami i nie ma jej gdzie podłączyć albo ja nie wiem gdzie ja podłączyć, mało tego przy przekręceniu stacyjki miga dioda od świec wiem ze to błąd nastawnika albo wtrysku sterującego na razie dale sobie z tym spokój bo i tak nastawnik poszedł do czyszczenia... potrzebuje pomocy z ta czarna kostka

 

 

i tak na marginesie potrzebuje przedniej szyby do B4 najlepiej z województwa lubelskiego za jakaś przyzwoita cenę...

 

---------- Post added at 10:29 ---------- Previous post was at 10:09 ----------

 

1. pierwsza kostka jest do tempomatu (nie trzeba podłaczać)

wszystko jasne wiec mam prawie wszystko podłączone została tylko...

191972711G - Szara Kostka. 1 Kabel, Pomarańczowo Niebieski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
została czarna wtyczka od instalacji silnika z 4 kabelkami
To na 90% tempomat

Dlaczego nie odpala, przyczyn może być sporo - ja myślę że to immobilizer. Musisz zorganizować sobie VAGa, inaczej to zgadywanka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro podepnę pod VAG-a i zdiagnozuje... dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie po długiej przerwie,dzisiaj zabrałem się za odpalania Passata wszystko poskładane elegancko no to palimy.......kręcę kręcę kręcę odpalił zgasł kręcę kręcę kręcę odpalił zgasł i tak w kolko... podpinam pod Vag-a i błędy następujące

17978 Komputer sterujący elektroniką silnika zablokowany – (błędne kodowanie/zwarcie)

00741 - Układ nadzorowania pedału hamulca - Monitoring statusu pozycji pedału

589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131, Obwód 1 uruchamiania poduszki powietrznej - strona pasażera - N131

588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95, Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 - strona kierowcy - N95

595 Zarejestrowane dane powypadkowe, Dane z wypadku zachowane

532 Napięcie (B+)

 

jedynym niepokojącym mnie błędem jest 17978 Pomóżcie jakoś :D

Edytowane przez piotrek17120

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

ja mialem paska 2.0 synchro i wstawilem 1.9 d problemu nie bylo tylko skrzynie chyba zmienialem ale jedyna rzecz ktora mi nie chodzi to obrotomierz niewiem czemu na forach sie nie doszukalem ale bede kombinowal wiosna chyba ze ktos ma jakis pomysl??

 

wracajac do tematu nie bedzie zadnego problemu z elektryka nawet mfa mi chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam obecie paska 1.8 90 kucykow ale silnik przejechal swoje juz mu prawie swita 300 tys i mam ochote wymienic go na diesla czy silnik bez problemowo zamontowac mozna czy jednak trzeba sie duzo gimnastykowac bym mogl na dieselku smigac? Podobno nawet bak trzeba zmieniac to prawda ?? Czekam na odp Pozdrawiam Damian

 

Czy to się w ogóle opłaca???

Co będzie na przeglądzie w stacji diagnostycznej???

 

---------- Post added at 15:13 ---------- Previous post was at 15:09 ----------

 

ja mialem paska 2.0 synchro i wstawilem 1.9 d problemu nie bylo tylko skrzynie chyba zmienialem ale jedyna rzecz ktora mi nie chodzi to obrotomierz niewiem czemu na forach sie nie doszukalem ale bede kombinowal wiosna chyba ze ktos ma jakis pomysl??

 

obrotomierz w starych "dieslach" pobiera sygnał z alternatora wiec tutaj szukaj przyczyny.Może tylko problem jest gdzieś w połaczeniu instalacji.Na pewno też musisz mieć oryginalny licznik od diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

powiem tak silnik byl zajechany a mialem okazje z tym diselkiem wiec kupilem smiga do tej pory na stacji nie ma zadnego problemu przynajmniej ja nie mialem, w dowodzie zmieniasz na diesla potrzebna fakturka zakupu silnika

Edytowane przez Stricker_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności