JurekW Zgłoś #21 Napisano 17 Kwietnia 2008 Czy te silentbloki wymienia się całe czy dokupuje się odpowiednie tuleje+gumy i wymienia? (mechanik <kolega> za wymiane powiedział 250 z częsciami) a kolega dowiadywał się w fota o cenę to 71,00 PLN 1 szt, LEMFÖRDER) marcel_76 kilka postów wstecz SlawekS napisał że jest to kompletna część . A co do ceny Lemfordera o której piszesz to jest podejrzanie niska - sprawdź to w Focie jeszcze raz. Martines w poście 18 opisuje dokładnie ceny.Poczytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #22 Napisano 17 Kwietnia 2008 marcel_76 kilka postów wstecz SlawekS napisał że jest to kompletna część . A co do ceny Lemfordera o której piszesz to jest podejrzanie niska - sprawdź to w Focie jeszcze raz.Martines w poście 18 opisuje dokładnie ceny.Poczytaj. Byłem w Focie przy tym jak kolega się pytał - (znajomy co ma znaczne upusty na swój warsztat) i taka cena padła przy mnie. Tylko nie wiem czy koleś za kompem sie nie pomylił i nie wziął pod uwagę silentblocków ale do przedniego zawieszenia bo zdaje mi się że też są tam jakieś tylnie w przednim zawieszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #23 Napisano 4 Maja 2008 Dla zainteresowanych podaję numery i ceny części w poszczególnych serwisach ASO. Nazwa części: TULEJA OSADCZA Nr katalogowy: 4B0 501 521E dla strony lewej i 4B0 501 522E dla strony prawej! Tuleja osadcza jest identyczna jak w Skodzie SuperB - występuje nawet pod tym samym numerem. A ceny prezentują się w sposób następujący (oczywiście ASO) Serwis ASO VW ZASADA w Wawie - koszt 1 szt. to 334 zł Serwis ASO Skoda carsed Biała Podlaska - koszt 1 szt. to 413 zł Dla porównania komplet FEBI Bilstein tak jak na powyżej wspomniałem 552 zł za komplecik. Tak więc chyba doinwestuję i zakupię oryginały. Pozdrawiam. Wstawiłem do znajomego mechanika i po 3 godz odebrałem silentblocki lemfordera - koszt z założeniem 500,00PLN Silent block-i wymienione i dalej jeszcze troszkę inny stuk Przy sprzątaniu auta okazało się że poluzowała się śrubka regulująca górny zawias przy tylnych drzwiach i stąd ten stuk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #24 Napisano 16 Czerwca 2008 Wstawiłem do znajomego mechanika i po 3 godz odebrałem silentblocki lemfordera - koszt z założeniem 500,00PLN Silent block-i wymienione i dalej jeszcze troszkę inny stuk Przy sprzątaniu auta okazało się że poluzowała się śrubka regulująca górny zawias przy tylnych drzwiach i stąd ten stuk. No i niestety znowu stuka. już nie wiem co może być byłem sprawdzić całe zawieszenie i nic nie wychodzi myślę że trzeba jak to wczesniej którys z kolegów opisywał wyjąć tylnie amorki i sprawdzić co znimi. Stuk mam przy chamowaniu przy ostrzejszych zakretach, rzadko kiedy na jakiś nierównościach. Może ktoś miał coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #25 Napisano 27 Czerwca 2008 Tak sobie czytam o tych tulejach metalowo gumowych (silentblokach) i próbuje to porównać do mojego problemu. U mnie trzeszczy coś w tylnym zawieszeniu. Nie słychać tego podczas jazdy ale jak bujam tyłem, to trzeszczy jak stara kanapa, z jednej i z drugiej strony. Trzeszczy nawet jak wsiadam do samochodu. Czy to mogą być silentbloki? Czy da się jeden zdemontować żeby zobaczyć w jakim jest stanie? Poprostu podnieść z jednej strony na lewarek i go odkręcić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jotXjot Zgłoś #26 Napisano 27 Czerwca 2008 Tak sobie czytam o tych tulejach metalowo gumowych (silentblokach) i próbuje to porównać do mojego problemu. U mnie trzeszczy coś w tylnym zawieszeniu. Nie słychać tego podczas jazdy ale jak bujam tyłem, to trzeszczy jak stara kanapa, z jednej i z drugiej strony. Trzeszczy nawet jak wsiadam do samochodu. Czy to mogą być silentbloki? Czy da się jeden zdemontować żeby zobaczyć w jakim jest stanie? Poprostu podnieść z jednej strony na lewarek i go odkręcić? witam kolege, sprobuj pobujac autkiem, lub wsiadac i wysiadac, pozniej zrzuc go z recznego i pozostaw na "luzie", mysle ze nie uslyszysz wiecej tych dzwiekow... ja jezdze 3 z kolei passatem i w kazdym mialem to samo.. dzwieki wysiedzianej kanapy, po zwolnieniu hamulca recznego cisza pozdrawiam JJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #27 Napisano 27 Czerwca 2008 jotXjot właśnie wróciłem z garażu i do tych samych wniosków doszedłem. Skrzypi tylko jak jest ręczny zaciągnięty albo wciśnięte hamulce. Na luzie/biegu jest cisza. Ale przy okazji obejrzałem te tuleje gumowe i są pęknięte z obydwu stron, myślę że to ich sprawka. A ty jak sobie z tym poradziłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jotXjot Zgłoś #28 Napisano 27 Czerwca 2008 nie radzilem sobie jak zobaczylem ze efekty dzwiekowe sa tylko podczas gdy "zaciagniety" jest reczny to odpuscilem. Jak zwolnisz lewarek recznego, inaczej rozkladaja sie sily na tylnej osi, i wtedy cisza czyli tak jak byc powinno...u siebie nie widze problemow z tulejami... 4 letnie auto, mysle ze nawet w prawie nowych beda dzwieki gdy zaciagniety reczny. ale daj znac jak bedzie po wymianie tulei...ciekawy jestem, choc mysle ze dzwieki i tak bedziesz mial gdy zaciagniesz lewarek recznego. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #29 Napisano 27 Czerwca 2008 Całkiem możliwe że masz rację i wymiana tulejek nie pomoże, bo odgłos jest taki jakby się prężył metal, dokładnie trzeszczenie starej kanapy, ale skoro tulejki tak mają spękaną gumę od strony łączenia z belką to pewnie trzeba je wymienić, wygląda to podobnie jak w poście #13 na dwóch ostatnich zdjęciach siniakTDI. Tylko jeszcze nie w takim stopniu. Z wymianą jeszcze z miesiąc pewnie poczekam, ale po wymianie dam znać czy coś pomogło. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #30 Napisano 27 Czerwca 2008 Ja stawiam na poduszki amorków,też mi pukało i po wymianie przestało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #31 Napisano 30 Czerwca 2008 jotXjot jak jesteś ciekawy czy wymiana tulei pomogła to ci powiem że nie. Faktycznie stary były popękane i tak czy siak nadawały się do wymiany ale po wymianie żadnej różnicy przy hamowaniu i na ręcznym trzeszczy jak stara kanapa. Nie wiem już co to może tak trzeszczeć z tyłu:confused: A tak BTW, to dostępne są zestawy naprawcze do tych tulei, tzn. sama guma którą podobno da się jakoś wcisnąć w tą tuleje metalową, cena takiego zestawu to około 85 zł, ja wolałem kupić nowe tuleje lemfordera za bardzo okazyjną cenę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #32 Napisano 23 Stycznia 2010 panowie dla mnie od tygodnia stuka cos w tylnym prawym kole.nie jest to metaliczny dzwiek, sam nie wiem jak to nazwac.cos jakby bylo poluzowane..nawet jak przejezdzam przez jakies male nierownosci na drodze to slysze nie jedno uderzenie tylko dwa albo trzy..cos jakby bylo poluzowane..sprawdzalem dzisiaj co to moze byc, myslalem ze moze amortyzator sie odkreca ale jednak to nie to wszystko jest chyba ok.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #33 Napisano 1 Lutego 2010 (edytowane) panowie dla mnie od tygodnia stuka cos w tylnym prawym kole.nie jest to metaliczny dzwiek, sam nie wiem jak to nazwac.cos jakby bylo poluzowane..nawet jak przejezdzam przez jakies male nierownosci na drodze to slysze nie jedno uderzenie tylko dwa albo trzy..cos jakby bylo poluzowane..sprawdzalem dzisiaj co to moze byc, myslalem ze moze amortyzator sie odkreca ale jednak to nie to wszystko jest chyba ok.. Witam Ja mam dokładnie to samo co ty. Sprawdzałem amory, tuleje belki, wszystko wzrokowo wygląda na git. Ale jest takie stukanie jakby nie zależne od zawieszenia, jakby soć grzechotało (dwa lub trzy uderzenia). Daj znac jak coś znajdziesz. Ja już myślałem że to poluzowane koło zapasowe, dokręciłem i nic to nie dało. Witam ponownie. No i zlokalizowałem stukanie !!! A mianowicie puka odbój amortyzatora z osłoną (taki "bałwanek"). Oberwał się i lata sobie luźno po amorku i na dołkach słychać właśnie takie grzechotanie. Z drugie strony mam to samo i stąd te stuki raz z prawej a raz z lewej strony. VrobekW u ciebie też pewnie będzie to samo na bank. Tak jak napisałem wcześniej nie stukały zaraz po ruszeniu bo były przymarznięte, dobiero na dołkach się odkleja i sobie już stuka aż miło. Ogólnie jest to w opłakanym stanie jakby myszy wyżarły więc do wymiany. Dziwię się tylko mechanikowi, że jak wymieniał amortyzator to zostawił te odboje chyba był ślepy. No i znowu sprawdza się moja teoria, że jak sm sobie nie przypilnujesz to żaden mechanik ci dobrze nie naprawi. Edytowane 1 Lutego 2010 przez Marbels Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #34 Napisano 4 Lutego 2010 hm WitamJa mam dokładnie to samo co ty. Sprawdzałem amory, tuleje belki, wszystko wzrokowo wygląda na git. Ale jest takie stukanie jakby nie zależne od zawieszenia, jakby soć grzechotało (dwa lub trzy uderzenia). Daj znac jak coś znajdziesz. Ja już myślałem że to poluzowane koło zapasowe, dokręciłem i nic to nie dało. Witam ponownie. No i zlokalizowałem stukanie !!! A mianowicie puka odbój amortyzatora z osłoną (taki "bałwanek"). Oberwał się i lata sobie luźno po amorku i na dołkach słychać właśnie takie grzechotanie. Z drugie strony mam to samo i stąd te stuki raz z prawej a raz z lewej strony. VrobekW u ciebie też pewnie będzie to samo na bank. Tak jak napisałem wcześniej nie stukały zaraz po ruszeniu bo były przymarznięte, dobiero na dołkach się odkleja i sobie już stuka aż miło. Ogólnie jest to w opłakanym stanie jakby myszy wyżarły więc do wymiany. Dziwię się tylko mechanikowi, że jak wymieniał amortyzator to zostawił te odboje chyba był ślepy. No i znowu sprawdza się moja teoria, że jak sm sobie nie przypilnujesz to żaden mechanik ci dobrze nie naprawi. dzieki:) dzisiaj sprawdze czy to samo jest u mnie..nie bardzo wiem o ktora czesc chodzi ale jakos zlokalizuje..wydawalo mi sie ze wszystko jest tam na miejscu i nie jest nic luzne no ale dzisiaj sprawdze. mam nadzieje ze to jest to samo:) boi juz nie moge sluchac tych stukow..pozdro i jeszcze sie odezwe:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamylek8v Zgłoś #35 Napisano 5 Lutego 2010 Koledzy mam następujący problem / pytanie, z tylnego zawieszenia przy mocnijeszym dobicu zawieszenia odzywa sie taki głuch stukot, coś dobija jakby metal o meatal, amortyzatory miałem wymienione jakieś 15tys temu na kayaby, ostatnio po pojawieniu sie tych stuków wymieniłem tuleje belki, wydaje mi sie że troche to pomogło, bo teraz to dobijanie występuje tylko przy mocniejszym dobiciu zawieszenia, wcześniej nawet przy jakichś delikatnych zabujaniach juz sie ten stuk sie dzywał. Proszę o pomoc co może mi tam stukać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marbels Zgłoś #36 Napisano 5 Lutego 2010 Koledzy mam następujący problem / pytanie, z tylnego zawieszenia przy mocnijeszym dobicu zawieszenia odzywa sie taki głuch stukot, coś dobija jakby metal o meatal, amortyzatory miałem wymienione jakieś 15tys temu na kayaby, ostatnio po pojawieniu sie tych stuków wymieniłem tuleje belki, wydaje mi sie że troche to pomogło, bo teraz to dobijanie występuje tylko przy mocniejszym dobiciu zawieszenia, wcześniej nawet przy jakichś delikatnych zabujaniach juz sie ten stuk sie dzywał. Proszę o pomoc co może mi tam stukać.... Sprawdź odboje amortyzatorów, czy wszystko jest na swoim miejscu, czy osłona jest zamocowana do odboju, a odbój siedzi w gnieździe amortyzatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GT88 Zgłoś #37 Napisano 5 Lutego 2010 ze sprezynami wszystko wporzo na pewno?sprawdz to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marki24 Zgłoś #38 Napisano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam! Podepnę się do tematu, otóż w swoim pasku zauważyłem dziwne puknięcia z lewej strony z tyłu. Jak koła wpadnie w dziurę to je słychać. dodam iż amortyzator z tej strony jest wylany. Czy to może właśnie pukać amorek?? Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez Marki24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MOSKIT6666 Zgłoś #39 Napisano 8 Września 2010 Witam , mialem podobny problem , walilo z tylu , wymienilem mocowania amorow i nie pomoglo , ciezko z diagnoza w warsztatach , wymienilem tuleje belki po 200 zl za sztuke i amorki kyb 180 za sztuke . Pomoglo . Mam tylko pytanie czy trzeba z tylu zbierznosc ustawic po wymianie tulej belki ? pozdr . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jezu77 Zgłoś #40 Napisano 25 Listopada 2010 witam mam podobny problem slysze stuki w tylnym prawym kole jak wpadne w dziure amortyzatory ponoc trzymaja .dodam gazu szybko ujme slysze z tylu delikatne piszczenie moze to powiazane razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach