Skocz do zawartości
rysio

Stuki w tylnym zawieszeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy te silentbloki wymienia się całe czy dokupuje się odpowiednie tuleje+gumy i wymienia? (mechanik <kolega> za wymiane powiedział 250 z częsciami) a kolega dowiadywał się w fota o cenę to 71,00 PLN 1 szt, LEMFÖRDER)

 

marcel_76 kilka postów wstecz SlawekS napisał że jest to kompletna część . A co do ceny Lemfordera o której piszesz to jest podejrzanie niska - sprawdź to w Focie jeszcze raz.:)

Martines w poście 18 opisuje dokładnie ceny.Poczytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcel_76 kilka postów wstecz SlawekS napisał że jest to kompletna część . A co do ceny Lemfordera o której piszesz to jest podejrzanie niska - sprawdź to w Focie jeszcze raz.:)

Martines w poście 18 opisuje dokładnie ceny.Poczytaj.

 

Byłem w Focie przy tym jak kolega się pytał - (znajomy co ma znaczne upusty na swój warsztat) i taka cena padła przy mnie.

Tylko nie wiem czy koleś za kompem sie nie pomylił i nie wziął pod uwagę silentblocków ale do przedniego zawieszenia bo zdaje mi się że też są tam jakieś tylnie w przednim zawieszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla zainteresowanych podaję numery i ceny części w poszczególnych serwisach ASO.

 

Nazwa części: TULEJA OSADCZA

Nr katalogowy: 4B0 501 521E dla strony lewej i 4B0 501 522E dla strony prawej!

 

Tuleja osadcza jest identyczna jak w Skodzie SuperB - występuje nawet pod tym samym numerem.

A ceny prezentują się w sposób następujący (oczywiście ASO)

Serwis ASO VW ZASADA w Wawie - koszt 1 szt. to 334 zł

Serwis ASO Skoda carsed Biała Podlaska - koszt 1 szt. to 413 zł

 

Dla porównania komplet FEBI Bilstein tak jak na powyżej wspomniałem 552 zł za komplecik. Tak więc chyba doinwestuję i zakupię oryginały.

 

Pozdrawiam.

Wstawiłem do znajomego mechanika i po 3 godz odebrałem silentblocki lemfordera - koszt z założeniem 500,00PLN

 

Silent block-i wymienione i dalej jeszcze troszkę inny stuk

Przy sprzątaniu auta okazało się że poluzowała się śrubka regulująca górny zawias przy tylnych drzwiach i stąd ten stuk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wstawiłem do znajomego mechanika i po 3 godz odebrałem silentblocki lemfordera - koszt z założeniem 500,00PLN

 

Silent block-i wymienione i dalej jeszcze troszkę inny stuk

Przy sprzątaniu auta okazało się że poluzowała się śrubka regulująca górny zawias przy tylnych drzwiach i stąd ten stuk.

 

No i niestety znowu stuka.

już nie wiem co może być byłem sprawdzić całe zawieszenie i nic nie wychodzi myślę że trzeba jak to wczesniej którys z kolegów opisywał wyjąć tylnie amorki i sprawdzić co znimi.

Stuk mam przy chamowaniu przy ostrzejszych zakretach, rzadko kiedy na jakiś nierównościach.

Może ktoś miał coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam o tych tulejach metalowo gumowych (silentblokach) i próbuje to porównać do mojego problemu. U mnie trzeszczy coś w tylnym zawieszeniu. Nie słychać tego podczas jazdy ale jak bujam tyłem, to trzeszczy jak stara kanapa, z jednej i z drugiej strony. Trzeszczy nawet jak wsiadam do samochodu. Czy to mogą być silentbloki?

 

Czy da się jeden zdemontować żeby zobaczyć w jakim jest stanie?

Poprostu podnieść z jednej strony na lewarek i go odkręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak sobie czytam o tych tulejach metalowo gumowych (silentblokach) i próbuje to porównać do mojego problemu. U mnie trzeszczy coś w tylnym zawieszeniu. Nie słychać tego podczas jazdy ale jak bujam tyłem, to trzeszczy jak stara kanapa, z jednej i z drugiej strony. Trzeszczy nawet jak wsiadam do samochodu. Czy to mogą być silentbloki?

 

Czy da się jeden zdemontować żeby zobaczyć w jakim jest stanie?

Poprostu podnieść z jednej strony na lewarek i go odkręcić?

 

witam kolege, sprobuj pobujac autkiem, lub wsiadac i wysiadac, pozniej zrzuc go z recznego i pozostaw na "luzie", mysle ze nie uslyszysz wiecej tych dzwiekow... ja jezdze 3 z kolei passatem i w kazdym mialem to samo.. dzwieki wysiedzianej kanapy, po zwolnieniu hamulca recznego cisza :)

pozdrawiam

JJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jotXjot właśnie wróciłem z garażu i do tych samych wniosków doszedłem. Skrzypi tylko jak jest ręczny zaciągnięty albo wciśnięte hamulce. Na luzie/biegu jest cisza. Ale przy okazji obejrzałem te tuleje gumowe i są pęknięte z obydwu stron, myślę że to ich sprawka. A ty jak sobie z tym poradziłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie radzilem sobie :P

jak zobaczylem ze efekty dzwiekowe sa tylko podczas gdy "zaciagniety" jest reczny to odpuscilem. Jak zwolnisz lewarek recznego, inaczej rozkladaja sie sily na tylnej osi, i wtedy cisza czyli tak jak byc powinno...u siebie nie widze problemow z tulejami... 4 letnie auto, mysle ze nawet w prawie nowych beda dzwieki gdy zaciagniety reczny. ale daj znac jak bedzie po wymianie tulei...ciekawy jestem, choc mysle ze dzwieki i tak bedziesz mial gdy zaciagniesz lewarek recznego. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe że masz rację i wymiana tulejek nie pomoże, bo odgłos jest taki jakby się prężył metal, dokładnie trzeszczenie starej kanapy, ale skoro tulejki tak mają spękaną gumę od strony łączenia z belką to pewnie trzeba je wymienić, wygląda to podobnie jak w poście #13 na dwóch ostatnich zdjęciach siniakTDI. Tylko jeszcze nie w takim stopniu. :P

 

Z wymianą jeszcze z miesiąc pewnie poczekam, ale po wymianie dam znać czy coś pomogło.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na poduszki amorków,też mi pukało i po wymianie przestało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jotXjot jak jesteś ciekawy czy wymiana tulei pomogła to ci powiem że nie. Faktycznie stary były popękane i tak czy siak nadawały się do wymiany ale po wymianie żadnej różnicy przy hamowaniu i na ręcznym trzeszczy jak stara kanapa. Nie wiem już co to może tak trzeszczeć z tyłu:confused:

 

A tak BTW, to dostępne są zestawy naprawcze do tych tulei, tzn. sama guma którą podobno da się jakoś wcisnąć w tą tuleje metalową, cena takiego zestawu to około 85 zł, ja wolałem kupić nowe tuleje lemfordera za bardzo okazyjną cenę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie dla mnie od tygodnia stuka cos w tylnym prawym kole.nie jest to metaliczny dzwiek, sam nie wiem jak to nazwac.cos jakby bylo poluzowane..nawet jak przejezdzam przez jakies male nierownosci na drodze to slysze nie jedno uderzenie tylko dwa albo trzy..cos jakby bylo poluzowane..sprawdzalem dzisiaj co to moze byc, myslalem ze moze amortyzator sie odkreca ale jednak to nie to wszystko jest chyba ok..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie dla mnie od tygodnia stuka cos w tylnym prawym kole.nie jest to metaliczny dzwiek, sam nie wiem jak to nazwac.cos jakby bylo poluzowane..nawet jak przejezdzam przez jakies male nierownosci na drodze to slysze nie jedno uderzenie tylko dwa albo trzy..cos jakby bylo poluzowane..sprawdzalem dzisiaj co to moze byc, myslalem ze moze amortyzator sie odkreca ale jednak to nie to wszystko jest chyba ok..

 

 

Witam

Ja mam dokładnie to samo co ty. Sprawdzałem amory, tuleje belki, wszystko wzrokowo wygląda na git. Ale jest takie stukanie jakby nie zależne od zawieszenia, jakby soć grzechotało (dwa lub trzy uderzenia). Daj znac jak coś znajdziesz. Ja już myślałem że to poluzowane koło zapasowe, dokręciłem i nic to nie dało.

 

 

 

Witam ponownie.

No i zlokalizowałem stukanie !!! A mianowicie puka odbój amortyzatora z osłoną (taki "bałwanek"). Oberwał się i lata sobie luźno po amorku i na dołkach słychać właśnie takie grzechotanie. Z drugie strony mam to samo i stąd te stuki raz z prawej a raz z lewej strony. VrobekW u ciebie też pewnie będzie to samo na bank. Tak jak napisałem wcześniej nie stukały zaraz po ruszeniu bo były przymarznięte, dobiero na dołkach się odkleja i sobie już stuka aż miło. Ogólnie jest to w opłakanym stanie jakby myszy wyżarły więc do wymiany. Dziwię się tylko mechanikowi, że jak wymieniał amortyzator to zostawił te odboje chyba był ślepy. No i znowu sprawdza się moja teoria, że jak sm sobie nie przypilnujesz to żaden mechanik ci dobrze nie naprawi.

Edytowane przez Marbels

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm

Witam

Ja mam dokładnie to samo co ty. Sprawdzałem amory, tuleje belki, wszystko wzrokowo wygląda na git. Ale jest takie stukanie jakby nie zależne od zawieszenia, jakby soć grzechotało (dwa lub trzy uderzenia). Daj znac jak coś znajdziesz. Ja już myślałem że to poluzowane koło zapasowe, dokręciłem i nic to nie dało.

 

 

 

Witam ponownie.

No i zlokalizowałem stukanie !!! A mianowicie puka odbój amortyzatora z osłoną (taki "bałwanek"). Oberwał się i lata sobie luźno po amorku i na dołkach słychać właśnie takie grzechotanie. Z drugie strony mam to samo i stąd te stuki raz z prawej a raz z lewej strony. VrobekW u ciebie też pewnie będzie to samo na bank. Tak jak napisałem wcześniej nie stukały zaraz po ruszeniu bo były przymarznięte, dobiero na dołkach się odkleja i sobie już stuka aż miło. Ogólnie jest to w opłakanym stanie jakby myszy wyżarły więc do wymiany. Dziwię się tylko mechanikowi, że jak wymieniał amortyzator to zostawił te odboje chyba był ślepy. No i znowu sprawdza się moja teoria, że jak sm sobie nie przypilnujesz to żaden mechanik ci dobrze nie naprawi.

 

dzieki:) dzisiaj sprawdze czy to samo jest u mnie..nie bardzo wiem o ktora czesc chodzi ale jakos zlokalizuje..wydawalo mi sie ze wszystko jest tam na miejscu i nie jest nic luzne no ale dzisiaj sprawdze. mam nadzieje ze to jest to samo:) boi juz nie moge sluchac tych stukow..pozdro i jeszcze sie odezwe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam następujący problem / pytanie, z tylnego zawieszenia przy mocnijeszym dobicu zawieszenia odzywa sie taki głuch stukot, coś dobija jakby metal o meatal, amortyzatory miałem wymienione jakieś 15tys temu na kayaby, ostatnio po pojawieniu sie tych stuków wymieniłem tuleje belki, wydaje mi sie że troche to pomogło, bo teraz to dobijanie występuje tylko przy mocniejszym dobiciu zawieszenia, wcześniej nawet przy jakichś delikatnych zabujaniach juz sie ten stuk sie dzywał.

 

Proszę o pomoc co może mi tam stukać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam następujący problem / pytanie, z tylnego zawieszenia przy mocnijeszym dobicu zawieszenia odzywa sie taki głuch stukot, coś dobija jakby metal o meatal, amortyzatory miałem wymienione jakieś 15tys temu na kayaby, ostatnio po pojawieniu sie tych stuków wymieniłem tuleje belki, wydaje mi sie że troche to pomogło, bo teraz to dobijanie występuje tylko przy mocniejszym dobiciu zawieszenia, wcześniej nawet przy jakichś delikatnych zabujaniach juz sie ten stuk sie dzywał.

 

Proszę o pomoc co może mi tam stukać....

 

 

Sprawdź odboje amortyzatorów, czy wszystko jest na swoim miejscu, czy osłona jest zamocowana do odboju, a odbój siedzi w gnieździe amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze sprezynami wszystko wporzo na pewno?sprawdz to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się do tematu, otóż w swoim pasku zauważyłem dziwne puknięcia z lewej strony z tyłu. Jak koła wpadnie w dziurę to je słychać. dodam iż amortyzator z tej strony jest wylany. Czy to może właśnie pukać amorek??

Edytowane przez Marki24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MOSKIT6666

Witam , mialem podobny problem , walilo z tylu , wymienilem mocowania amorow i nie pomoglo , ciezko z diagnoza w warsztatach , wymienilem tuleje belki po 200 zl za sztuke i amorki kyb 180 za sztuke . Pomoglo ;) . Mam tylko pytanie czy trzeba z tylu zbierznosc ustawic po wymianie tulej belki ? pozdr .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem slysze stuki w tylnym prawym kole jak wpadne w dziure amortyzatory ponoc trzymaja .dodam gazu szybko ujme slysze z tylu delikatne piszczenie moze to powiazane razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności