Skocz do zawartości
Gość marguzik

układ wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

 

Przyznaje POMÓGŁ oczywiście.

 

Rozebrałem jak piszesz. Do wymiany łożysko pod piastką. Reszta jest ok.

... odnośnie osadzenia piastki to chodzi o głoębokość na jaką wchodzi na ten wałek tak ? ( to zapamiętałem) ...

I jeszcze sprawa łożyska - jakieś specjalne czy najzwyklejsze kryte łożysko ?

 

Wybacz moje trucie , ale bardziej związany jestem z lakiernictwiem a mechanika to jedynie to co musnąłem palcem... stad pytania :) Jestem licealistą.

 

Z góry dziękuję i czekam na odp.

POZDRAWIAM !!

 

---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:26 ----------

 

Przydatna stronka :

ZDJĘCIA POPMY

http://picasaweb.google.pl/d4tura/PompaWspomagGolf02#

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakieś specjalne czy najzwyklejsze kryte łożysko ?

No ja kupiłem za cos około 20 zł i ...żałuje .lepiej wydać na markowe te dwie dychy więcej, a co do osłonek-simeringów jak je nazywam to czy będą metalowe czy plastikowe to też znawca nie jestem ....ale te droższe chyba maja metalowe.

Aco do zdjeć to miałe zasugerować ze gdzieś w necie je spotkałem, i widac wymarałeś przedemna,

Fotki są ekstra zrobione i naprawdę dużo na nich widać.

 

Z ta pistka chodziło mi o to że jak sie ja odwróci tył na przód to jest inne osadzenie,wszystko zależy jaki masz układ pasków czy np. jest klimatyzator i czy masz płaskie czy wypukłe koło ale jak zapamietałeś jak jest osadzone to okey.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumowe uszczeniacze w łozyskach są szczelniejsze niż metalowe , ja zakładałem z gumowymi bo miejsce jest raczej narażone na wilgoć

A ha jeszcze jedno ! niekoniecznie trzeba rozbierac tył pompy , wystarczy wytargać wałek od przodu , wtedy mniej klamotów może sie zapodziać

Edytowane przez arkady4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miejsce jest raczej narażone na wilgoć

I to właśnie jest przyczyna padajacych łozysk we wspomaganiu, woda i błoto z koła wali prosto na pompe,no chyba że osłona jest w całosci...u mnie jej nie było i musiałem wymodzić samoróbkę z blachy aluminiowej ale i tak w kałużach pasek czasem zapiszczy, czyli woda nadal odbja się o pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I to właśnie jest przyczyna padajacych łozysk we wspomaganiu, woda i błoto z koła wali prosto na pompe,no chyba że osłona jest w całosci...u mnie jej nie było i musiałem wymodzić samoróbkę z blachy aluminiowej ale i tak w kałużach pasek czasem zapiszczy, czyli woda nadal odbja się o pompę.

Ja dorobiłem z jakiejś osłony od innego VW nawet działa ! tylko i tak pompa wody(HEPU) padła po 24000 , a łozysko w pompie wspomagania hula już 50000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja sie podepne pod temat, moze mi kto pomoze?? piszczał pasek potem pekl, wymieniłem pasek i patrze a wspomaganie nie działa. pomyslałem padła pompa i dlatego ja brzyblokowało. wymieniłem pompe i nie pomogło. podczas wymiany plyn był az czarny a na dole był osad jak by kto piachu nasypał. a teraz nie wiem czy cos z listwa czy nie>?> dodam ze układ odpowietrzyłem stawiajac auto przodem w gorze i szło powietrze do zbiorniczka, gdy skrece koła plyn ubywa o dobre 2 3 cm z poziomu a jak wyprostuje koła wraca do poziomu. mało tego gdy przod uniosłem do gory i krecilem fajera dalej nie czulem wspomagania na odpalonym silniku, gdy go zgasiłem kierownica chodziła lekko jak trzeba, a to juz nie jest normalne. plyn sie nie gotuje i pompa nie rzezi bo na starej zezilo przy skrecie. szykuje sie do wymiany listwy ale nie jestem pewien czy to napewno maglownica. pomóżcie:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lewarować auta nie musiałeś aby odpowietrzyć ale przed zalaniem płynu warto było albo przedmuchać powietrzem przewody na maglownicę albo przepłukać je świeżym płynem tym bardziej ze jak napisałeś był syf w zbiorniczku,wszystko możliwe że coś się w przekładni pozatykało ....ja przed wymianą przedmuchałem wężyki powietrzem i płynem i zdziwiło mnie że tak lekko dało sie je przewentylować...a że opada poziom gdy sie kreci to normalne ,powinno też delikatnie wirować płynem w zbiorniczku gdy silnik odpalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy z tego co czytam to da sie pompe wspomagania naprawić? bo ja w tamtym tygodniu wymieniłem pompe na używke ponieważ w starej rozsypały sie łożyska i uciekał płyn. i mam ta stara jak by sie dało ja naprawic to by była na wymiane jak by ta obecna niewytrzymałą za długo. i pytanie co moze byc powodem dzwonienia przy dokrecaniu kierownicy na maxa, wymieniłem pompe normalnie chodzi nic nie jeczy itd tylko przy maxymalnym dokrecaniu cos dzwoni?? tuż po wymianie tego nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ozsypały sie łożyska i uciekał płyn

Uszczelniacz prawdopodobnie jest cały tylko łozysko a dokładniej koszyczek z kulkami sie rozsypał i luz rozszczelnił pompę-do zrobienia.

A to dzwonienie to na pewno pompa? może wibracje przenoszą się na jakiś luźny element.

W pompie raczej nie ma co "dzwonić",co najwyzej pasek może sie ślizgać, może delikatnie szumieć lub inaczej "charczeć" przy skręcaniu.

Upewnij się skąd to "dzwonienie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. a sa w necie jakies przydatne informacje na temat jak najprościej wymienic ten koszyczek? bo tam kilku kulek brakuje i przez to jest luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak najprościej wymienic ten koszyczek?

To będziesz pierwszy...tego się nie wymienia,tylko całe łożysko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem na mysli to całe łożysko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miałem na mysli to całe łożysko

Cofnij siekilkapostów wyżej pisałem tam jak rozebrać pompę, są tez w tym watku zdjecia jak wyglada pompa po rozebraniu, ale zwrócę uwagę na jeden istotny fakt, przy zakładaniu łożyska mozna oberwać tai gruby oring w pompie, trzeba najpierw nabić łozysko w korpus pompy a potem wbić ośkę ale za dobrze nie pamiętam no i w pompie jest kilka drobnych części jak takie pręciki prowadzące tłok wirnika i ważne jest aby zapamiętać gdzie jak co było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki sproboje sie tym zajać zobaczymy co wyjdzie z tego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wie jak precyzyjnie namierzyc pasek od wspomagania tak zeby bezpiecznie go kupic np na allegro, np nr katalogowy?

 

pasek b3, 1.9 tdi 55kW, 1991r

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawels72

mam problem z układem wspomagania w b5 z 97r. niestety nie znalazłem żadnych odpowiedzi na innych postach więc pytam? płyn ucieka mi ze zborniczka od wspmagania górą spod korka . zbiorniczek jest cały i korek również co może być przyczyną tego? wyciek płynu jest tylko przy kręceniu kierownicą(wiem rośnie ciśnienie) ale czemu górą? pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z układem wspomagania w b5 z 97r. niestety nie znalazłem żadnych odpowiedzi na innych postach więc pytam? płyn ucieka mi ze zborniczka od wspmagania górą spod korka . zbiorniczek jest cały i korek również co może być przyczyną tego? wyciek płynu jest tylko przy kręceniu kierownicą(wiem rośnie ciśnienie) ale czemu górą? pomóżcie

nie ten dział Pawle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności