Deca-Durabolin Zgłoś #21 Napisano 8 Kwietnia 2010 Przyznaje POMÓGŁ oczywiście. Rozebrałem jak piszesz. Do wymiany łożysko pod piastką. Reszta jest ok. ... odnośnie osadzenia piastki to chodzi o głoębokość na jaką wchodzi na ten wałek tak ? ( to zapamiętałem) ... I jeszcze sprawa łożyska - jakieś specjalne czy najzwyklejsze kryte łożysko ? Wybacz moje trucie , ale bardziej związany jestem z lakiernictwiem a mechanika to jedynie to co musnąłem palcem... stad pytania Jestem licealistą. Z góry dziękuję i czekam na odp. POZDRAWIAM !! ---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:26 ---------- Przydatna stronka : ZDJĘCIA POPMY http://picasaweb.google.pl/d4tura/PompaWspomagGolf02# Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #22 Napisano 8 Kwietnia 2010 jakieś specjalne czy najzwyklejsze kryte łożysko ? No ja kupiłem za cos około 20 zł i ...żałuje .lepiej wydać na markowe te dwie dychy więcej, a co do osłonek-simeringów jak je nazywam to czy będą metalowe czy plastikowe to też znawca nie jestem ....ale te droższe chyba maja metalowe. Aco do zdjeć to miałe zasugerować ze gdzieś w necie je spotkałem, i widac wymarałeś przedemna, Fotki są ekstra zrobione i naprawdę dużo na nich widać. Z ta pistka chodziło mi o to że jak sie ja odwróci tył na przód to jest inne osadzenie,wszystko zależy jaki masz układ pasków czy np. jest klimatyzator i czy masz płaskie czy wypukłe koło ale jak zapamietałeś jak jest osadzone to okey. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady4 Zgłoś #23 Napisano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Gumowe uszczeniacze w łozyskach są szczelniejsze niż metalowe , ja zakładałem z gumowymi bo miejsce jest raczej narażone na wilgoć A ha jeszcze jedno ! niekoniecznie trzeba rozbierac tył pompy , wystarczy wytargać wałek od przodu , wtedy mniej klamotów może sie zapodziać Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez arkady4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #24 Napisano 8 Kwietnia 2010 miejsce jest raczej narażone na wilgoć I to właśnie jest przyczyna padajacych łozysk we wspomaganiu, woda i błoto z koła wali prosto na pompe,no chyba że osłona jest w całosci...u mnie jej nie było i musiałem wymodzić samoróbkę z blachy aluminiowej ale i tak w kałużach pasek czasem zapiszczy, czyli woda nadal odbja się o pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady4 Zgłoś #25 Napisano 8 Kwietnia 2010 I to właśnie jest przyczyna padajacych łozysk we wspomaganiu, woda i błoto z koła wali prosto na pompe,no chyba że osłona jest w całosci...u mnie jej nie było i musiałem wymodzić samoróbkę z blachy aluminiowej ale i tak w kałużach pasek czasem zapiszczy, czyli woda nadal odbja się o pompę. Ja dorobiłem z jakiejś osłony od innego VW nawet działa ! tylko i tak pompa wody(HEPU) padła po 24000 , a łozysko w pompie wspomagania hula już 50000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arni17 Zgłoś #26 Napisano 11 Kwietnia 2010 to i ja sie podepne pod temat, moze mi kto pomoze?? piszczał pasek potem pekl, wymieniłem pasek i patrze a wspomaganie nie działa. pomyslałem padła pompa i dlatego ja brzyblokowało. wymieniłem pompe i nie pomogło. podczas wymiany plyn był az czarny a na dole był osad jak by kto piachu nasypał. a teraz nie wiem czy cos z listwa czy nie>?> dodam ze układ odpowietrzyłem stawiajac auto przodem w gorze i szło powietrze do zbiorniczka, gdy skrece koła plyn ubywa o dobre 2 3 cm z poziomu a jak wyprostuje koła wraca do poziomu. mało tego gdy przod uniosłem do gory i krecilem fajera dalej nie czulem wspomagania na odpalonym silniku, gdy go zgasiłem kierownica chodziła lekko jak trzeba, a to juz nie jest normalne. plyn sie nie gotuje i pompa nie rzezi bo na starej zezilo przy skrecie. szykuje sie do wymiany listwy ale nie jestem pewien czy to napewno maglownica. pomóżcie:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #27 Napisano 11 Kwietnia 2010 Lewarować auta nie musiałeś aby odpowietrzyć ale przed zalaniem płynu warto było albo przedmuchać powietrzem przewody na maglownicę albo przepłukać je świeżym płynem tym bardziej ze jak napisałeś był syf w zbiorniczku,wszystko możliwe że coś się w przekładni pozatykało ....ja przed wymianą przedmuchałem wężyki powietrzem i płynem i zdziwiło mnie że tak lekko dało sie je przewentylować...a że opada poziom gdy sie kreci to normalne ,powinno też delikatnie wirować płynem w zbiorniczku gdy silnik odpalony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #28 Napisano 12 Kwietnia 2010 koledzy z tego co czytam to da sie pompe wspomagania naprawić? bo ja w tamtym tygodniu wymieniłem pompe na używke ponieważ w starej rozsypały sie łożyska i uciekał płyn. i mam ta stara jak by sie dało ja naprawic to by była na wymiane jak by ta obecna niewytrzymałą za długo. i pytanie co moze byc powodem dzwonienia przy dokrecaniu kierownicy na maxa, wymieniłem pompe normalnie chodzi nic nie jeczy itd tylko przy maxymalnym dokrecaniu cos dzwoni?? tuż po wymianie tego nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 12 Kwietnia 2010 ozsypały sie łożyska i uciekał płyn Uszczelniacz prawdopodobnie jest cały tylko łozysko a dokładniej koszyczek z kulkami sie rozsypał i luz rozszczelnił pompę-do zrobienia. A to dzwonienie to na pewno pompa? może wibracje przenoszą się na jakiś luźny element. W pompie raczej nie ma co "dzwonić",co najwyzej pasek może sie ślizgać, może delikatnie szumieć lub inaczej "charczeć" przy skręcaniu. Upewnij się skąd to "dzwonienie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #30 Napisano 12 Kwietnia 2010 ok. a sa w necie jakies przydatne informacje na temat jak najprościej wymienic ten koszyczek? bo tam kilku kulek brakuje i przez to jest luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 12 Kwietnia 2010 jak najprościej wymienic ten koszyczek? To będziesz pierwszy...tego się nie wymienia,tylko całe łożysko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #32 Napisano 13 Kwietnia 2010 miałem na mysli to całe łożysko:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #33 Napisano 13 Kwietnia 2010 miałem na mysli to całe łożysko Cofnij siekilkapostów wyżej pisałem tam jak rozebrać pompę, są tez w tym watku zdjecia jak wyglada pompa po rozebraniu, ale zwrócę uwagę na jeden istotny fakt, przy zakładaniu łożyska mozna oberwać tai gruby oring w pompie, trzeba najpierw nabić łozysko w korpus pompy a potem wbić ośkę ale za dobrze nie pamiętam no i w pompie jest kilka drobnych części jak takie pręciki prowadzące tłok wirnika i ważne jest aby zapamiętać gdzie jak co było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #34 Napisano 13 Kwietnia 2010 ok dzieki sproboje sie tym zajać zobaczymy co wyjdzie z tego:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo80 Zgłoś #35 Napisano 15 Kwietnia 2010 Czy ktos wie jak precyzyjnie namierzyc pasek od wspomagania tak zeby bezpiecznie go kupic np na allegro, np nr katalogowy? pasek b3, 1.9 tdi 55kW, 1991r dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawels72 Zgłoś #36 Napisano 22 Kwietnia 2010 mam problem z układem wspomagania w b5 z 97r. niestety nie znalazłem żadnych odpowiedzi na innych postach więc pytam? płyn ucieka mi ze zborniczka od wspmagania górą spod korka . zbiorniczek jest cały i korek również co może być przyczyną tego? wyciek płynu jest tylko przy kręceniu kierownicą(wiem rośnie ciśnienie) ale czemu górą? pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #37 Napisano 22 Kwietnia 2010 mam problem z układem wspomagania w b5 z 97r. niestety nie znalazłem żadnych odpowiedzi na innych postach więc pytam? płyn ucieka mi ze zborniczka od wspmagania górą spod korka . zbiorniczek jest cały i korek również co może być przyczyną tego? wyciek płynu jest tylko przy kręceniu kierownicą(wiem rośnie ciśnienie) ale czemu górą? pomóżcie nie ten dział Pawle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach