majek666 Zgłoś #21 Napisano 25 Października 2007 niektórych odbrotach Jakich obrotach opisz to lepiej. ak długo celowac żeby poduszki "weszły" lekko bez przeszkód, nie wolno naciągać ich żeby sie tylko zmieściły!!?? A silnik powinien byc zawiesony w powietrzu..... Jak poduszki moga sie nie naciagac skoro w czasie pracy silnika sie same naprezaja i tlumia drgania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #22 Napisano 25 Października 2007 Mam drgania między 1000 a 1300 obrotów i powyzej 2200. Poduszki wszystkie zmienione, jak juz wczesniej wspominałem. Układ wydechowy cały, oprócz rury, gdzie jest tłumik drgań(ale sciagana była i ta rura i wygląda cała OK). Już naprawdę nie mam pojęcia co to może byc juz byłem u kilku mehcaniorów i nadal nic. Wieszaki ad tłumików też dobre.POMOCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #23 Napisano 25 Października 2007 Mam drgania między 1000 a 1300 obrotów i powyzej 2200. Poduszki wszystkie zmienione, jak juz wczesniej wspominałem. Układ wydechowy cały, oprócz rury, gdzie jest tłumik drgań(ale sciagana była i ta rura i wygląda cała OK). Już naprawdę nie mam pojęcia co to może byc juz byłem u kilku mehcaniorów i nadal nic. Wieszaki ad tłumików też dobre.POMOCY Witam. Ja też mam wibracje i huczenie silnika w zakresie obrotów 1000-1100 oraz 2500-3500, tyle że nie w dieslu, lecz w benzyniaku. Pisałem już o tym na forum. Jak do tej pory nikt nie zdołał mi pomóc. Przeprowadziłem mnóstwo szczegółowych diagnoz w moim samochodzie i nie wykryłem przyczyny. Nie znaczy to, że rezygnuje. Nadal będę poszukiwał przyczyny tego stanu rzeczy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #24 Napisano 25 Października 2007 Dodam jeszcze że do tych drgań dochodzi straszne "buczenie' słyszalne w samochodzie, ja wiem że to disel ale ciszej miałem w polonezie(naprawdę)!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #25 Napisano 25 Października 2007 do tych drgań dochodzi straszne "buczenie' słyszalne w samochodzie A czy przypadkiem te drgania i buczenie nie są skutkiem naprężonego układu wydechowego? Miałem kiedyś (w innym samochodzie) podobne objawy i okazało się, że powodem był właśnie naprężony układ wydechowy! Jeżeli wydech jest najpierw złożony, a dopiero później skręcony to nie będzie naprężony. W przeciwnym wypadku może wpadać w rezonans przy niektórych prędkościach obrotowych silnika. Pomóc może rozkręcenie połączeń układu wydechowego, "ułożenie" go i ponowne skręcenie. To, że przed wymianą poduszek silnika nic nie hałasowało może oznaczać, że albo stare poduszki powodowały więcej drgań i hałasu niż wydech lub, że po założeniu nowych poduszek silnik na tyle zmienił położenie, że układ wydechowy "naprężył się". U mnie (w tamtym wypadku) rozkręcenie połączeń tłumików i rur wydechowych, "ułożenie" wydechu i ponowne skręcenie, pomogło. "Ułożenie" wydechu polega na parokrotnym poruszeniu (potrząśnięciu) układem wydechowym przy poluzowanych obejmach i dopiero wtedy skręcenie go. Niestety niektórzy mechanicy zapominają o tym! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #26 Napisano 25 Października 2007 Dzięki wielkie za rade przy najbliższym czasie spróbuję i tego. Co prawda jeden z mechaników próbował luzować rurę przy tłumiku drgań ale zobaczę może jeszcze gdzieś indziej spróbuję poluzować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #27 Napisano 25 Października 2007 Co prawda jeden z mechaników próbował luzować rurę przy tłumiku drgań ale zobaczę może jeszcze gdzieś indziej spróbuję poluzować. A masz wszystkie czesci "oryginalne" czy spawane wydechu ? Jesli wydech byl spawany moglo dojsc do wydluzenie lub skrocenia wydechu poprzez niedokladnosc mechanika. Wartowy mieniac elementy wydechu na zasadzie numer za numer czyli czesc o danym numerze na nowa ale zamiennik a nie spawac za wszelka cene Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość karol983 Zgłoś #28 Napisano 26 Października 2007 Właśnie zamiast katalizatora mam strumienicę ale przed jej złożeniem działo się tak samo. To nawet skłoniło mnie do wywalenia katalizatora(myślałem że może jest w środku gdzieś rozwalony). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k Zgłoś #29 Napisano 28 Października 2007 Cześć Przymierzam sie do wymiany poduszek przy okazji wymiany rozrządu. U mnie przenosi drgania szczególnie w zakresie 3000-3500 (94r-2.0E-manual) Ale tak czytając powyższe wypowiedzi to mam pytanie czy ktoś może wie czy można założyć lepsze poduszki? Np. w miejsce zwykłych założyć takie z tłumieniem olejowym. Ktoś może tak zrobił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #30 Napisano 28 Października 2007 Np. w miejsce zwykłych założyć takie z tłumieniem olejowym. Ktoś może tak zrobił? Jesli tylko wymiary sie zgadzaja (sa takie same jak oryginalen) to tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczepanmas Zgłoś #31 Napisano 28 Października 2007 Panowie,mam pytanie o poduchę skrzyni biegów.Czy trudno ją wymienić i jak się do tego zabrać?Chodzi o B3 1,9TD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #32 Napisano 28 Października 2007 grzegorz k, w B3 w przypadku silnika 2E przednia poduszka jest na 100% olejowa a z tylnych ta za silnikiem (przynajmniej fabrycznie zakładana). Ta po stronie skrzyni biegów jest zwykła, gumowa, w katalogu nie widziałem zamiennika hydro... Jeśli za silnikiem masz gumową, to znaczy, że ktoś już wcześniej postanowił wymienić, albo w przypadku B4 zmienili podejście do sprawy (w co wątpię). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #33 Napisano 28 Października 2007 Np. w miejsce zwykłych założyć takie z tłumieniem olejowym. Ktoś może tak zrobił? Jesli tylko wymiary sie zgadzaja (sa takie same jak oryginalen) to tak trzeba wymienić całą przednia belkę poduszka ma inne mocowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #34 Napisano 28 Października 2007 Panowie,mam pytanie o poduchę skrzyni biegów.Czy trudno ją wymienić i jak się do tego zabrać?Chodzi o B3 1,9TD. Opcja szukaj na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #35 Napisano 28 Października 2007 majek666, cytuj dokładnie! Gdzie w tym topicu widzisz moje pytanie o wymianę poduchy skrzyni biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #36 Napisano 29 Października 2007 majek666, cytuj dokładnie!Gdzie w tym topicu widzisz moje pytanie o wymianę poduchy skrzyni biegów? szczepanmas, pytal to mu odpowiedzialem i nie wiem czemu wyswietlilo mi sie ze ciebie cutyje bo ciebie nie cytowalem. Nie rob z tego takiej wielkiej afery bo kazdy kto to czyta widzi o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #37 Napisano 4 Listopada 2007 Jestem po wymianie poduszek, podaje koszty: Przednia Febi-60zł Lewa Febi-68zł Prawa Myle-58zł Robocizna 60zł. Wszystki 3 poduszki kwalifikowały się do wymiany. Po wymianie znikneły mi drgania na kierowncy, drgania całego auta podczas gaszenia silnika, stuki i luzy całego silnika przy zmianie biegów. Ogólnie jazda stała się przyjemniejsza. Przebieg mam 306tys więc jeżeli ktoś ma taki przebieg to też powinien wymienić poduszki pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #38 Napisano 6 Listopada 2007 To ja mam pytanie, jak ocenić czy poduchy są do wymiany nie wyjmując ich z samochodu? Mam dziwne szarpania samochodem podczas przyśpieszania w okolicach 1800obr i zwalniania na biegu poniżej 1200obr. Tom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Markus911 Zgłoś #39 Napisano 27 Listopada 2007 Jestem po wymianie poduszek, podaje koszty:Przednia Febi-60zł Lewa Febi-68zł Prawa Myle-58zł Robocizna 60zł. Wszystki 3 poduszki kwalifikowały się do wymiany. Po wymianie znikneły mi drgania na kierowncy, drgania całego auta podczas gaszenia silnika, stuki i luzy całego silnika przy zmianie biegów. Ogólnie jazda stała się przyjemniejsza. Przebieg mam 306tys więc jeżeli ktoś ma taki przebieg to też powinien wymienić poduszki pod silnikiem. Możesz mi coś podpowiedzieć? Mam do wymiany poduszkę pod silnikiem (od strony pasażera). Oczywiście chće wymienić dwie. Czy to są poduszki nazwane przez Ciebie lewa i prawa? Która to jest poduszka nazwana przez Ciebie "przód". Pod skrzynią???? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #40 Napisano 27 Listopada 2007 no ja wymienialem ta przy chlodnicy i ona nie jest olejowa tlyko gumowa z takimi dziurami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach