damszk Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2007 Od pewnego czasu mam problem z wrzuceniem 5 biegu. Wszystkie inne biegi wchodzą lekko tylko 5 czasami wcale nie chce wejść (jak by coś przeszkadzało) Pomaga poruszanie lewarkiem na boki i przesunięcie lewarka max. w prawo i wtedy wchodzi. Auto ma przejechane 300tys. Proszę o porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2007 A nie masz rozwalonej poduszki silnika Bo tak się czasem dzieje jak silnik się opuści to 5 nie chce wchodzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2007 Dzięki jutro sprawdzę poduszkę pod silnikiem. Mam jeszcze coś takiego że przy wrzucaniu 1 bądź 2 czuje na pedałach jakieś luzy, stuki gdzieś z okolic silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2007 Poduszki pod silnikiem wymieniłem wszystkie 3 były rozwalone. Problemy z 5 biegiem mam w dalszym ciągu, trzeba dać dźwignię max. w prawo żeby weszła. Czy można to jakoś wyregulować i w jaki sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2007 Można wyregulować. http://img208.imageshack.us/my.php?image=srubamv3.jpg Ciebie powinna zainteresować śruba oznaczona nr 3 (tylko ta po lewej stronie!!) Metodą prób i błędów, poluzować, przesunąć około 2mm i sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2007 Zaznaczona przez Ciebie na czarno śrubka odpowiada za poruszanie wybierakiem przy ruszaniem lewarkiem przód-tył i jest nie regulowana. Trzeba regulować tą drugą "trójką" - ona odpowiada właśnie za ruch wybieraka przy przechylaniu lewarka lewo-prawo. EDIT: Nie doczytałem "(tylko ta po lewej stronie!!)"... Ale przynajmniej kolega damszk będzie miał jasność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2007 Jak chciałem wyregulować to rozleciał mi się w rękach ten plastikowy wybierak, przykręciłem tą linkę samą śrubą tak jaj jest chyba zrobione na tej fotce. Biegi działają lecz ciężko trochę chodzą. Czy można kupić taki wybierak w sklepie czy tylko serwis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek.ustronie Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2007 kolego miałem ten sam problem w skrzyni coś tam się odkręciło i zębatka spadła z frezu wymiana zębatki już nie pamiętam ale chyba jakieś 300 zł i po kłopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2007 Problem z 5 już załatwiony, wymieniłem wybierak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2007 Kolego miałem dokładnie to samo, przy czym u mnie stało się to nagle (niestety w trakcie wyjazdu na urlop - w drodze powrotnej 700km wbijałem 5-ke synchronizując obrotami). Myslałem że synchronizator ale jednak wybierak. Dzięki za pokrywe z boku skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2007 Problem z 5 już załatwiony, wymieniłem wybierak a stary wybierak pękł czy były luzy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damszk Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2007 a stary wybierak pękł czy były luzy?? Stary wybierak mi się rozleciał w rękach jak chciałem go wyregulować. Wybierak w serwisie kosztuje 100, zamienników nie ma. Polecam ten z allegro za 48zł. Nie wiem czy jest oryginalny ale ma znaczek VW i jest naprawdę dobrze wykonany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2007 a stary wybierak pękł czy były luzy?? Stary wybierak mi się rozleciał w rękach jak chciałem go wyregulować. Wybierak w serwisie kosztuje 100, zamienników nie ma. Polecam ten z allegro za 48zł. Nie wiem czy jest oryginalny ale ma znaczek VW i jest naprawdę dobrze wykonany. kurcze ty miałeś tylko problem z 5-tym biegiem ja natomiast mam problemy z wyregulowaniem (haczeniem ) biegów, próbowałem na mechanizmie skrzyni wyregulować poprzez przestawianie tej śruby od linki co jest w otworze owalnym ale to nic nie dało, lewarek biegów nie ma też luzów ażeby latał na boki, już nie wiem co zrobić ażeby wyeliminować te haczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianB3 Zgłoś #14 Napisano 20 Stycznia 2011 Witam mam taki problem z moją B3. Na początku wyskakiwała 5tka potem ją w trasie zakleszczyło po zgaszeniu i wyjęciu biegu przy użyciu siły przestała wchodzić to znaczy że wchodził lewarek tak jak na 5 ale jej nie zapinał. Wymieniłem wybierak na inny wraz z lewarkiem i linkami to teraz sprawa jest taka że lewarek ledwo się porusza i jest tylko 2ka a reszty nie da się wbić bo można lewarek złamać regulacja nie pomaga. Proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2011 Witam mam taki problem z moją B3. Na początku wyskakiwała 5tka potem ją w trasie zakleszczyło po zgaszeniu i wyjęciu biegu przy użyciu siły przestała wchodzić to znaczy że wchodził lewarek tak jak na 5 ale jej nie zapinał. Wymieniłem wybierak na inny wraz z lewarkiem i linkami to teraz sprawa jest taka że lewarek ledwo się porusza i jest tylko 2ka a reszty nie da się wbić bo można lewarek złamać regulacja nie pomaga. Proszę o podpowiedź. no to masz zablokowaną skrzynię kolego zdejmij ją i odblokuj wodziki biegów a to że 5 się zakleszczyła to już był objaw blokady no chyba że masz sprzęgło do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DamianB3 Zgłoś #16 Napisano 20 Stycznia 2011 Przed wymianą wybieraka i lewarka były biegi i ładnie wchodziły tylko tą nieszczęsną 5 po zakleszczeniu się wkładało a jej nie było reszta ładnie wchodziła R i 1 wchodziły elegancko bez zgrzytania więc sprzęgło wykluczyłem. Czyli to będzie zablokowana skrzynia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #17 Napisano 20 Stycznia 2011 Czyli to będzie zablokowana skrzynia? przełóż stare linki. ja też miałem zakleszczony wybierak i urwałem linkę i mocowanie przy wybieraku na dwójce... dobrze że na miejscu a nie w trasie. założyłem nowy wybierak i linki i lewarek i problem był taki że nie mogłem ustawić albo wstecznego albo 5. ile ja się wtedy naszukałem przyczyny.. kombinacje z innymi wybierakami, leżenie pod autem, próby ustawienia... nawet u fachmenów dwóch byłem i żaden mi nie powiedział żeby linki sprawdzić.. przy kolejnej próbie obejrzałem linki i okazało się że jedna sprawnie nie chodziła - nie chowała się na tyle ile powinna. akurat miałem starą dobrą, więc przełożyłem, nasmarowałem i śmigam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach