sergiusz- Zgłoś #1 Napisano 14 Kwietnia 2006 Witam czy to zawór N75 ostatnio zauważyłem że ta membrana jest cała brudna czyms w rodzaju sadzy lub jakby okopcenia ktos mi powiedział że w tym przypadku ten zawór jest do wymiany.Czy to prawda ?? Może wiecie jak sie to dokładnie nazywa i co moze byc przyczyna takiego zabrudzenia i ile to może kosztować , poniżej zamieszczam fotke tylko z czystym zaworem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 14 Kwietnia 2006 sterowanie cisnieniem doladowania.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #3 Napisano 14 Kwietnia 2006 OT: Skądś znam tą fotę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #4 Napisano 14 Kwietnia 2006 Witam To jest zawór recyrkulacji spalin EGR. ostatnio zauważyłem że ta membrana jest cała brudna czyms w rodzaju sadzy lub jakby okopcenia ktos mi powiedział że w tym przypadku ten zawór jest do wymiany.Czy to prawda ?? Powinien być szczelny,jesli nie jest to byc może ma uszkodzoną membranę.Aktualnej ceny nie znam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sergiusz- Zgłoś #5 Napisano 14 Kwietnia 2006 Fotka zapozyczona z naszego forum myśle ze nikt sie nie obrazi A czy ten zawór EGR może mieć coś wspólengo z mocą auta przyspieszeniem albo czymś takim?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2006 Tak ma wpływ na parametry silnika,poza tym spaliny mogą przedostawać się do wnętrza auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2006 jeżeli w tym zaworze w części pneumatycznej (w bańce) będzie pęknięta membrana to cały układ podciśnień będzie nieszczelny a w związku z tym nie będzie też sterowania zmienną geometrią turbinyi nie będzie mocy- dorażnie w czasie trasy można przewód podciśnieniowy zaślepić małą kulką od łożyska lub śrubką. w przypadku gdy uszkodzona jest część mechaniczna zaworu przy połączeniu z kolektorem (zawór nie domyka się -auto ma mniejszą moc możę grzechotać przy przyśpieszaniu i dymi na czarno) to możemy ewentualnie zaślepić egr docinając z cienkiej blaszki uszczelkę na przewód doprowadzający spaliny ale w ten sposób żeby nie było otworu na środku tylko dwa po bokach na śrubki -auto odzyska moc -jedyny skutek to gorsza emisja spalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2009 Ogrzewam kotleta Czy jesli EGR jest walniety, tzn nie domyka sie to moze byc tak ze cisnienie doladowania moze byc caly czas za wysokie- wyzsze niz wymagane o okolo 300mbar w calym zakresie? tzn N75 nie moze prawidlowo wysterowac kierownic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2009 To jest gruszka sterująca EGR, ktora jest sterowana przez zawor N18. N18 jest polaczony z N75, ktory steruje gruszką turbiny. Jezeli masz nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia to prawdopodobnie bedzie ci szwankowal N18 i N75, a tym samym EGR i turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #10 Napisano 20 Marca 2009 tmstp, wg. mnie nie. wrecz byloby nie-doladowanie. dlaczego? bo spaliny zamiast w wiekszosci trafiac na turbine umykalyby zaworem egr do kolektora ssacego. zaworek n75 polozylby juz plasko lopatki z turbinki, a ta nie nabralaby odpowiedniej predkosci. przeladowanie to w wiekszosci przypadkow okazuje sie, zatarcie lopatek uniemozliwiajace ich calkowite polozenie "po sobie". pozdrawiam Daniel ps. wlasnie skonczylem czyszczenie swojej turbinki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #11 Napisano 20 Marca 2009 tmstp, wg. mnie nie. wrecz byloby nie-doladowanie. dlaczego? bo spaliny zamiast w wiekszosci trafiac na turbine umykalyby zaworem egr do kolektora ssacego. zaworek n75 polozylby juz plasko lopatki z turbinki, a ta nie nabralaby odpowiedniej predkosci.przeladowanie to w wiekszosci przypadkow okazuje sie, zatarcie lopatek uniemozliwiajace ich calkowite polozenie "po sobie". pozdrawiam Daniel ps. wlasnie skonczylem czyszczenie swojej turbinki A gdy silnik nie chodzi to lopatki sa ulozone w stanie max czy min doladowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #12 Napisano 21 Marca 2009 A gdy silnik nie chodzi to lopatki sa ulozone w stanie max czy min doladowania? dokladnie opisalem to tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47508 zgaszony silnik, w gruszcze cisnienie atmosferyczne, wiec dziala tylko sprezyna, ktora wypycha trzpien maksymalnie w dol do srubki blokujacej na turbince - lopatki maksymalnie prostopadle do turbiny. po odpaleniu auta powstaje na wezach podcisnienie cos ok 0.6 i zaciaga lekko sztange do gory - lopatki lekko sie klada. dodajac wiecej gazu, podcisnienei w ukladzie rosnie i kladzie lopatki bardziej plasko. dlatego przy duzych obciazeniach - wytwarzajacych duza ilosc gazow - pojawiajacych sie przy predkosciach ok 80-120 km, lopatki musza byc polozone calkowicie plasko. pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2009 Cześć mam także problem z tym czujnikiem n75 posiadam Passka 1.9TDI 115KM silnik ATJ w którym miejscu jest ten czujnik (N75) patrzyłem i nie widziałem jego. W Borze ojczulka jest ten sam objaw obydwa były podłączone pod kmompa i turbina jest ok u niego ten czujnik jest przy podszybiu a tu jest inaczej umiejscowiony silnik i za cholere nie wiem gdzie on jest(MOŻE ŚLEPNE). Jeszcze jedno pytanko nie wiecie jaki jest koszt tego g.wna chciałem w sobote to rozebrac i wyczyścić ale zastanawiam się czy nie kupic drugiego na wszelki wypadek żebym nie został bez samochodu jak coś się rozsypie przy czyszczeniu i nie dam rady tego poskładac do kupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2009 N75 znajduje się z przodu silnika (patrząc z przodu) bardziej po lewej stronie. Biały kapturek. Na allegro kosztuje koło 150zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2009 jakoś go znajde,a powiedz mi jeszcze jedno dostęp do niego lepszy z dołu czy góry ??pytam o to bo jakiś gość pisał mi żeby dobierać się do niego od dołu. Od bory n75 chyba bedzie pasował do paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2009 jesli wygladaja tak samo to raczej tak jakbys napisal cos wiecej o tej Borze ( ) to mozna by sprawdzic w katalogu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #17 Napisano 25 Marca 2009 Wiem tylko że ona ma 130KM oczywiście 1.9 DTI rocznik 1999 i to wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2009 Powiedzcie mi czy któryś z tych numerów to bedzie numerem katalogowym zaworu ,ojczulek spisał niby wszystko co było na czujnkiu (vag out iHo986 627H13/99 72190325 99T099 ) chciał żeby jemu zamówić N75(do VW BORA) tylko nie mam pojęcia które to numer katalogowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2009 Numer wg. VW to 1H0 906 627- wtyk starego typu (prostokątny), cena w ASO około 500pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2009 to chyba do mojego nie bedzie pasował (Passat1.9 115KM ATJ) kombinowałem jak staruszek swój wymieni to jego stary wyczyszcze i sobie jego wrzuce. A powiedz mi po czym doszedłes ze to jest wg. VW to 1H0 906 627 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach