Skocz do zawartości
Gość CeeKey

[ skrzynia] Mechanizm różnicowy, jakie objawy?

Rekomendowane odpowiedzi

gdyz slyszalem

Hmm....

Masz jakieś problemy z określeniem własnej płci.

Potraktuj to jako żart ;)

Wszystko jest w normie , bardziej bym się obawiał gdyby tego delikatnego luzu nie było wcale...nie ma wycia, zgrzytów, wycieków to nie ma się czego obawiać.

A co do działu to tez polecam odpowiedni czyli TEN...tutaj są same zrudziałe staruszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh tak juz wyszlo z ta plcia gdyz zapomnialem loginu i hasla do forum i zalozylem nowe konto na e-mail zony i tak juz wyszlo z tym pisaniem jako on czy nie on:blink

wielkie dzieki za odpowiedz pozdro

 

 

Hmm....

Masz jakieś problemy z określeniem własnej płci.

Potraktuj to jako żart ;)

Wszystko jest w normie , bardziej bym się obawiał gdyby tego delikatnego luzu nie było wcale...nie ma wycia, zgrzytów, wycieków to nie ma się czego obawiać.

A co do działu to tez polecam odpowiedni czyli TEN...tutaj są same zrudziałe staruszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Szukałem podobnego problemu i nie znalazłem więc tu się dołączę ;)

 

Mam taki dziwny problem ze swoim paskiem a mianowicie jakiś czas temu usłyszałem dziwne piszczenie/tarcie,świergotanie no nie wiem jak to opisać ;) coś takiego jakby guma o gumę obcierała przy skręcaniu w lewo (bardzo dobrze to było słychać na rondzie) jeździłem z tym dalej i niby to ucichło,zrobiłem tak z 1000km. i teraz już jest to głośniejsze,teraz jak się jedzie wolniutko i skręca w lewo to słychać tak jakby klocków nie było,jakby blacha o blachę tarła a jak troszkę szybciej np.na rondzie to dalej tak jakby guma o gumę tarła i pomieszane to z tym tarciem blach,takie jakieś dziwne dźwięki :D

Dodam,że jak skręcałem w prawo czy jechałem prosto to niby cisza :what

Sprawdzane luzy i zero luzów,klocki też ok.(trze bez używania hamulca) nigdzie nic nie widać żeby tarło a ewidentnie słychać,że coś trze :wsciekly podnieśliśmy drania z jednej strony i przy kręceniu kołem ręką słychać piszczenie w skrzyni biegów (automat) i to takie dosyć podobne jak by guma o gumę tarła,tylko,że ten pisk jest ciągły a jak jadę po rondzie to tak jakby przerywany :niewiem

 

Co to do cholery może być,skrzynia się kończy czy co,może ktoś z Was coś podpowie,bo mi się pomysły kończą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia by razczej nie miała nic wspólnego z tym ze jak skrecasz to wtedy słychać. to raczej cos z układu jezdnego, może przegub? albo łożysko? cos na co działają obciążenia podczas skrętu;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podnieśliśmy drania z jednej strony i przy kręceniu kołem ręką słychać piszczenie w skrzyni biegów (automat) i to takie dosyć podobne jak by guma o gumę tarła,tylko,że ten pisk jest ciągły a jak jadę po rondzie to tak jakby przerywany

Mój automat też tak miał, ale to było ciche, wątpię żeby to było słychać w czasie jazdy. Zdarzyło się kilka razy że na ostrym łuku w prawo lub lewo(nie pamiętam) wpadał sobie w tryb awaryjny, czyli z D redukował na 3 i tak aż do wyłączenia zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skrzynia by razczej nie miała nic wspólnego z tym ze jak skrecasz to wtedy słychać. to raczej cos z układu jezdnego, może przegub? albo łożysko? cos na co działają obciążenia podczas skrętu
na początku też obstawiałem łożysko koła prawego,ale trochę mnie to dziwi,że było to już wcześniej,później tak jakby przestało (albo ja tego nie słyszałem) zrobiłem tak ponad 1000km. więc według mnie jakby to było łożysko to już by się rozleciało,albo przynajmniej huczało by podczas jazdy prosto itp. ale może się mylę?
Mój automat też tak miał, ale to było ciche, wątpię żeby to było słychać w czasie jazdy.
też tak mi się wydaje,że to jest za ciche żeby było słychać w czasie jazdy,ale nie wiem czy wcześniej tak było czy nie,bo jakoś nigdy tego nie sprawdzałem ;)
Zdarzyło się kilka razy że na ostrym łuku w prawo lub lewo(nie pamiętam) wpadał sobie w tryb awaryjny, czyli z D redukował na 3 i tak aż do wyłączenia zapłonu.
na szczęście mój jeszcze nie wchodził w tryb awaryjny,więc może ze skrzynią wszystko :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest to cykliczny huk narastający z prędkością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest to cykliczny huk narastający z prędkością?
to nie jest nawet huk,tylko tarcie/piszczenie i tylko przy skręcie w lewo,przy większych prędkościach tego nie słychać tylko przy niskich powiedzmy tak do 50km/h bo przy większych to już nie bardzo jest jak skręcać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak skręcasz w lewo to z której strony dochodzi ten dziwny dzwięk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej ewidentnie było to słychać od strony pasażera,ale dzisiaj jeździłem i już nie jestem taki pewien czy na pewno to ta strona.

 

Łożysko raczej to nie jest,ale raczej na pewno coś w układzie napędowym,ponieważ dzisiaj jeździłem troszkę w koło :D i wychodzi na to,że jak dodaje gazu to,to jakby przestawało,ale wcześniej to mi się wydaje,że było odwrotnie,ale ręki za to nie daje ;)

Zostają do dokładnego sprawdzenia przeguby,bo to jest odgłos obcierania gumy o gumę,coś w tym stylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby sprawdzone i niby ok.ale teraz zaczyna to samo się dziać przy skręcaniu w prawo :wkurzony przy dodaniu gazu/przyśpieszeniu ucisza się to i o co tu chodzi? :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nigdy o nic nie pytałem szanownych forumowiczów ponieważ wszystko co mnie trapiło z moim autkiem było świetnie opisane jak sobie poradzić... i tak do dziś... wieczór-powrót z pracy pod domem zatrzymuje się auto na luz otwieram bramkę wjeżdżam na posesje tzn chciałem to zrobić i nagle wrrrr puk auto zgasło pod silnikiem znajduje jakieś dwie zębatki i dwa wałki na oko 3 cm, nie mam biegów ogólnie jestem w szoku .Dodam iż stało się to dosłownie przed chwilą wiec nie mam jak zajrzeć pod auto brak warunków plus noc.Może ktoś mi podpowie co mogło paść gdzie szukać przyczyny , pomijając fakt ze pod spodem ... Poradźcie Proszę ...Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pod silnikiem znajduje jakieś dwie zębatki i dwa wałki na oko 3 cm

Nic nie wspomniałeś ze pojawiła sie plama oleju zatem wnoszę ze te "zębatki" to nie są kola zębate.

Weź latarke i poświeć z góry czy wewnętrzne przeguby (ich kielichy) są w skrzyni.

Od razu sprawdź wybierak czy cały..piszesz ze nie masz biegów ale jak dla mnie to biegi możesz włączyć tylko nie ruszysz.

 

Inna rzecz to mogła pęknąć półoś, luz rozsypał sie któryś przegub.

Napisz trochę więcej bo wymieniłem potencjalne przyczyny które nie wskazują ( na razie) na uszkodzoną skrzynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt przepraszam nie napisałem ,plama oleju była nie duża ale jednak, natomiast jeżeli chodzi o biegi to lewarek wskakuje na swoje miejsca od jeden do piec wsteczny również z tym ze efektu żadnego nie ma przy puszczaniu sprzęgła .Bez wciśniętego sprzęgła biegami również mogę się bawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem skrzynia okey, pozostają kielichy...dość poważny problem jeśli się wysunęły ze skrzyni.

Stawiam jednak na pękniętą półoś i rozsypany przegub.

Sprawdź która strona i łykaj coś z używek, czyli kompletna półoś z obydwoma przegubami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed chwila leżałem pod nim na moje laickie oko lewa strona mowie o półosi wydaje mi się ok natomiast z prawej strony czyli od aku przy skrzyni jest zauważalny odstęp chyba przegubu od skrzyni nie wiem czy tak ma być, kręcąc ręką półoś ma pewien obrót po przeciwnej stronie tego nie ma przepraszam za dziwny opis ale naprawdę nie czuje się i nie jestem doświadczonym mechanikiem poznaje dopiero to cudo a nauka nie idzie w las... Bardzo proszę o wyrozumiałośc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zrobisz fotosa?? Ale uwazam podobnie jak lebow ze wysypal sie przegub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze poprostu muszę zaczekać z oględzinami do dnia bo przy latarce na śniegu raczej tego nie wykryje na pewno jeszcze napisze co i jak, a na ta chwile Panowie życzę spokojnej nocy i serdecznie Dziękuje za pomoc i cierpliwość-Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dowiedziałem się co padło w mojej skrzyni ,a mianowicie mechanizm różnicowy:rozpacz z tego co się dowiadywałem to nie ma sensu tego robić wiec u mnie w Legnicy na szrocie znalazłem skrzynkę gość woła 300 zł bez półosi.Patrząc cenowo wydaje mi się ,że jest to kwota taka nawet...Zaraz jadę ją wziąć ale mam pytanie czy jest coś na co mam zwrócić uwagę przy zakupie?Autko muszę niestety dać do mechanika na przekładkę (nad czym ubolewam)nie mam warunków do takich prac żeby był chociaż garaż to już jakiś sukces a jeszcze z kanałem ....No ale cóż...Pozdrawiam i jeszcze jedno czy seat a vw mają takie same skrzynie bo coś mi tam gość marudził ze to niby to samo? tylko nie pamiętam modelu tego seata ale od b3 tez ma a jak wygląda sprawa 1.8 benzyna a 2.0 czy one są takie same?

Edytowane przez dragsterlca
...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozdrawiam i jeszcze jedno czy seat a vw mają takie same skrzynie bo coś mi tam gość marudził ze to niby to samo? tylko nie pamiętam modelu tego seata ale od b3 tez ma a jak wygląda sprawa 1.8 benzyna a 2.0 czy one są takie same?

Tu masz oznaczenia skrzyń biegów:

http://forum.vw-passat.pl/threads/35049-Oznaczenia-skrzyn-biegow-B3-B4%2835i%29

Dobierz z tabeli skrzynię z 2.0 115 koni, nie ważne oznaczenie silnika, nie ważne czy z b3 czy z b4 ale najlepiej z takiego samego silnika o takiej samej mocy żeby przełożenia skrzyni były takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności