Skocz do zawartości
Gość gt82

mokra wykładzina..

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gt82

Witam.dzis zauwazyłem ze jest mokra wykładzina pod gumowym "dywanikiem":-)Przód pasazera mokry a kierowcy wilgotny..W ostatnim czasie padało i to sporo..Gdzie szukać przyczyny??Nieszczelne podwozie czy jest gdzieś jakieś odprowadzenie np z szyby które moze gdzieś przepuszczać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Witaj w klubie :cwaniak:

 

1. Uszczelka linki otwierania maski

2. Nagrzewnica

3. Uszczelki drzwi

4. Folia w drzwiach

5. Szyberdach

6. Dziura w podłodze :przestraszony:

 

i jeszcze kilka innych nietypowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

To musi byc cos przy prawej stronie i u góry gdyż w tej miseczce pod silnikiem od nawiewu stało troche wody(tu przy prawym błotniku pod schowkiem)...Także chyba cos nad nią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

No to do listy zamiet-a dopisz uszczelkę obudowy filtra przeciwpyłkowego lub kratki zasłaniającej wlot powietrza do dmuchawy (w zależności od wersji) :D

 

Poza tym wszystko masz w Jego wypowiedzi i to trzeba sprawdzić, no poza uszczelkami - winna jest raczej regulacja drzwi na zawiasach/ryglach zamka a nie same uszczelki, jeśli oczywiście są całe.

Ja się u siebie przed sezonem jesiennym za to wziąłem - kiedyś po takim deszczu, jaki lał w piątek w Wa-wie miałbym mokro, a teraz - suchutko, ani śladu wody :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

Mam samą badziewiana kratkę..Czy tam nie powinno właśnie być jakiegoś filtra...Nawiew potrafi mi liściem walnąć..Czy tak ma być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
Poza tym wszystko masz w Jego wypowiedzi i to trzeba sprawdzić, no poza uszczelkami - winna jest raczej regulacja drzwi na zawiasach/ryglach zamka a nie same uszczelki, jeśli oczywiście są całe.

Ja się u siebie przed sezonem jesiennym za to wziąłem - kiedyś po takim deszczu, jaki lał w piątek w Wa-wie miałbym mokro, a teraz - suchutko, ani śladu wody

 

napisz mi prosze w miare przystepnie i dokladnie jesli mozesz, jak przeprowadziles ta regulacje, bo tez sie bede musial tym zajac, moze byc na priv (chociaz przydalo by sie tez innym)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj w klubie :cwaniak:

 

1. Uszczelka linki otwierania maski

2. Nagrzewnica

3. Uszczelki drzwi

4. Folia w drzwiach

5. Szyberdach

6. Dziura w podłodze :przestraszony:

 

No a SZYBA PRZEDNIA - odklejanie? To też się zdarza dość często.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Maarcin

 

Fakt, zapomniałem. A tyle się nakląłem demontując deskę rozdzielczą :fuckyou2:, żeby poprawić klejenie od środka. Z zewnątrz pod uszczelkę wpsiknąłem fluidol w sprayu i uszczelnił przecieki, lecz na wszelki wypadek od wewnątrz poprawiłem klejenie masą poliuretanową.

 

zamiet

 

Regulacja rygla - bierzesz klucz nr. 15, odkrecasz lekko rygiel i przesuwasz w poziomie w kierunku wnętrza samochodu, żeby dobrze drzwi przylegały do uszczelek. Ale to tylko w przypadku, gdzy cieknie po uszczelce (posyp talkiem, zatrzaśnij drzwi i polej auto - jeśli talk zamoknie, to cieknie po uszczelce)

Zawiasów w zasadzie nie ma co regulować, jeśli nikt przy nich nie grzebał i drzwi są "równo" z karoserią. Jeśli jest coś nie tak, to kluczem bodaj 17 należy lekko poluzować śruby zawiasów wkręcone w drzwi (najlepiej pojedynczo - drzwi są dość ciężkie) i przesuwać drzwi względem zawiasu tak, aby dobrze przylegały do nadwozia. Ale to jest bardzo rzadko potrzebne, zazwyczaj tylko rygle wymagają podregulowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
Regulacja rygla - bierzesz klucz nr. 15, odkrecasz lekko rygiel i przesuwasz w poziomie w kierunku wnętrza samochodu, żeby dobrze drzwi przylegały do uszczelek. Ale to tylko w przypadku, gdzy cieknie po uszczelce (posyp talkiem, zatrzaśnij drzwi i polej auto - jeśli talk zamoknie, to cieknie po uszczelce)

 

moknie mi qrcze uszczelka, ale w dolnej czesci, w okolicach uchylanego schowka w dzwiach, u góry jest sucha, czy taka regulacja pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Czyli jak otwierasz drzwi, to wewnętrzna część uszczelki jest mokra?

Jeśli tak, to woda wlewa Ci się spod tej plastikowej osłony. Trzeba w drzwi folię wkleić tak, żeby dolna część folii kończyła się wewnątrz drzwi, to cała woda dostająca się przez nieszczelności zewnętrznych uszczelek szyb będzie ściekać po foli do wnętrza drzwi a nie po tapicerce (od wewnątrz) do środka samochodu.

Pamiętaj tylko o tym, żeby kable np. do głośników, czy przycisków szyb elektrycznych przechodziły przez folię "pod górkę" (puszczone od dołu po stronie wnętrza drzwi do góry przez otwór w folii po stronie tapicerki), aby woda po nich nie spływała do wewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet
Czyli jak otwierasz drzwi, to wewnętrzna część uszczelki jest mokra?

cała uszczelka jest mokra

 

Jeśli tak, to woda wlewa Ci się spod tej plastikowej osłony.

czy chodzi o plastikową osłonę progu? (po uszczelce, pod tą osłoną woda przedostaje się do wewnątrz?)

Trzeba w drzwi folię wkleić tak, żeby dolna część folii kończyła się wewnątrz drzwi, to cała woda dostająca się przez nieszczelności zewnętrznych uszczelek szyb będzie ściekać po foli do wnętrza drzwi a nie po tapicerce (od wewnątrz) do środka samochodu.

czyli demontuję tapicerkę drzwi i robię swego rodzaju "kołnierz" po którym woda będzie spływać do dolnej cześci drzwi i wypływać przez ich dolne otwory?

 

Pamiętaj tylko o tym, żeby kable np. do głośników, czy przycisków szyb elektrycznych przechodziły przez folię "pod górkę" (puszczone od dołu po stronie wnętrza drzwi do góry przez otwór w folii po stronie tapicerki), aby woda po nich nie spływała do wewnątrz.

nie mam głośników w drzwiach, ani też elektrycznych szyb :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-
Czyli jak otwierasz drzwi, to wewnętrzna część uszczelki jest mokra?

cała uszczelka jest mokra

 

Jeśli tak, to woda wlewa Ci się spod tej plastikowej osłony.

czy chodzi o plastikową osłonę progu? (po uszczelce, pod tą osłoną woda przedostaje się do wewnątrz?)

W sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi o plastikową kieszeń drzwi. Mea culpa.

Trzeba w drzwi folię wkleić tak, żeby dolna część folii kończyła się wewnątrz drzwi, to cała woda dostająca się przez nieszczelności zewnętrznych uszczelek szyb będzie ściekać po foli do wnętrza drzwi a nie po tapicerce (od wewnątrz) do środka samochodu.

czyli demontuję tapicerkę drzwi i robię swego rodzaju "kołnierz" po którym woda będzie spływać do dolnej cześci drzwi i wypływać przez ich dolne otwory?

Dokładnie tak. Zarówno w przednich jak i tylnych drzwiach. Najlepiej płachtą folii przykryć całą blachę drzwi pod tapicerką a tylko dolną część wpuścić w środek drzwi. Dobrze jest solidnie przykleić folię do blachy, ja kupiłem na Allegro taki specyfik (FolieFix f-my Den Braven) do klejenia folii, ale skurczybyk nie wiąże natychmiast a dopiero po ok. 4 dobach, więc jest dość kłopotliwy w użytkowaniu (4 dni jazdy bez tapicerki, z folią umocowaną tymczasowo taśmą klejącą). Weź pod uwagę też to, że płaszczyzna drzwi nie jest płaska, więc arkusz folii będzie ciężko dopasować (oryginalna była odpowiednio wyprofilowana). Trzeba się trochę z tym pogimnastykować, generalnie folia musi przykrywać wszelkie otwory w blasze drzwi i być do niej dookoła przymocowana w taki sposób, aby woda nie miała się jak przecisnąć. W wersji minimalistycznej możesz pozaklejać wszelkie otwory łączące wewnętrzne części drzwi ze stroną tapicerki a w większe otwory wkleić folię, przy czym w dolnym otworze drzwi zrobić właśnie taki rękaw, żeby cała ściekająca woda zbierała się w ich wnętrzu.

Pamiętaj tylko o tym, żeby kable np. do głośników, czy przycisków szyb elektrycznych przechodziły przez folię "pod górkę" (puszczone od dołu po stronie wnętrza drzwi do góry przez otwór w folii po stronie tapicerki), aby woda po nich nie spływała do wewnątrz.

nie mam głośników w drzwiach, ani też elektrycznych szyb :kwasny:

No to nie będziesz miał też potencjalnych źródeł przedostawania się wody przez folię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr19

Równiesz walczę z tematem ale od strony kierowcy cała reszta podłogi suchutka . Podobno pod pszednią szybą są kanały odprowadzające wodę ,muszę sprawdzić czy są drożne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest mokry cały tył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobną sytuację mokra podłoga po stronie pasażera i wiecznie zaparowane szyby co się okazało niestety dziura w podłodze proponuje ci podwinąć wykładzinę i zobaczyć wiele czasu to nie zajmie albo wjechać na kanał ale przy taj pogodzie pewnie będzie podłoga w śniegu wiec wiele nie zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drodzy koledzy, z tym samym problemem się borykałem... :( woda z tyłu spływa od przodu, ba z tylu jest troszke nizej podloga, u mnie tak było bynajmniej, a z przodu woda ciekla z łączenia dachu pod relingiem po słupku i na podłogę... :angry: teraz w zime też mam wilgotno ale to z wycieraczki :D bo mi spływa z niej i wsiaka w dywanik :( przyjdzie cieplo to znow wytargam cała wykładzinę i na powietrze wyprać i wysuszyć :) znów będzie sucho i czysto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba czesta przypadłosc:) ja mam mokro pod wycieraczka od strony kierowcy i tak mysle ze to moze spływac z dywanika:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po ostatnich deszczach mam też duży problem z wodą w samochodzie od strony pasażera. Podniosłem wykładzinę i ogólnie podłoga nie wygląda za ciekawie. Być może samochód był bity i ktoś niedokładnie poskładał,ale do rzeczy. Możecie napisać mi trochę info z dwóch zdjęć które zmieściłem ?

 

Tutaj jest przód od pasażera:

http://img690.imageshack.us/img690/1842/dsc00571im.jpg

 

1. Kiedy nacisnąłem tę plastikową zaślepkę to się zarwała i niestety okazało się, że naokoło jest nieciekawie. Blacha jest rozwarstwiona i podrdzewiała. Nie ma tragedii, bo przerdzewienie nie jest rozległe, ale chyba warto się wybrać i od nowa przespawać tam jakąś łatę, żeby mi się za kilka sezonów dziura w podłodze nie zrobiła :)

 

2. Czym jest ta przestrzeń z Otworem 1. Mam tam trochę wody, ale nie tak,żeby się przelało górą. Czy ta woda nie powinna być gdzieś odprowadzana ?

 

3. Podłoga w tym miejscu była mocno zasilikonowana, a chyba nie powinna - po lewej stronie leży kupka silikonu jaki ściągnąłem. Nie podoba mi się też ten kawałek gumy który widać na zdjęciu.. To chyba nie jest oryginalne ? :)

 

A tutaj tył od strony pasażera:

http://img265.imageshack.us/img265/7496/dsc00569v.jpg

 

1. Czy część oznaczona Otwór 2 to to samo co wyżarte z przodu ? Czy powinno być tak dokładnie zalepione (teraz stoi tam trochę wody, ale może to przez inne niedrożności)

 

2. Do czego służy ten płaski plastik (rura) ?

 

Dzięki wielkie za informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma tragedii, bo przerdzewienie nie jest rozległe, ale chyba warto się wybrać i od nowa przespawać tam jakąś łatę, żeby mi się za kilka sezonów dziura w podłodze nie zrobiła

Warto. Trzeba odstawić do blacharza żeby wspawał łatę.

Czym jest ta przestrzeń z Otworem 1

To jest wzmocnienie pod przednie mocowanie fotela.

Podłoga w tym miejscu była mocno zasilikonowana, a chyba nie powinna

Nie powinna. Fabryka nie składa niczego na silikon. Ktoś już musiał to uszczelniać.

Czy część oznaczona Otwór 2 to to samo co wyżarte z przodu ?

Tak, to samo. Czy powinno być zalepione to nie wiem. Zależy czym to jest zalepione, bo jeśli też jest to silikon to znaczy że ktoś to uszczelniał - podobnie jak z przodu.

Do czego służy ten płaski plastik (rura) ?

Hmm... Nie wiem ;)

Generalnie - wyjmij fotele, zdejmij plastiki na progach, odkręć parę nakrętek na ścianie grodziowej i wyjmij całą wykładzinę z auta. I ona wyschnie i auto ;) W Twoim wypadku woda dostała się na podłogę raczej z powodu tej wyżartej dziury, jednak nie zaszkodziło by sprawdzić czy nie ma źródła innych wycieków. Jeden siedzi w środku i patrzy skąd cieknie, a drugi z karcherem na zewnątrz atakuje ;) Podszybie, uszczelki na drzwiach itd. itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności