Skocz do zawartości
Charakterek

Przeżyłem szok...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pshemo
Swoją drogą zwróćcie uwagę na konstrukcję tego urządzonka i niech jakiś sprytny inżynier od razu przewidzi jak można zabezpieczyć stacyjkę przed użyciem w/w przyrządu !

 

Nie znam za bardzo skomplikowania stacyjki. Czy tam sa jakies dodatkowe elementy elektryczne specyficzne dla marki/modelu? Jak ktos by sie uparl, to moglby probowac znalezc rozmiarowo podobna stacyjke od innej marki i bawic sie w dopasowanie montazu. Zlodziej podchodzi do sprawy zakladajac, ze bedzie pasowal lamak do Passata... a co jesli siedzi tam stacyjka od np. Forda? Lamak nie wejdzie, bo jest inny profil grotu. Tylko....czy da sie i czy sie oplaca kombinowac? Przeciez mozna pominac stacyjke przy odpalaniu. Z drugiej strony na plus przemawia to, ze kazde zabezpieczenie zwiekszajace czas potrzebny na kradziez i wszystko co niestandardowe moze spowodowac, ze zlodziej zrezygnuje i pojdzie do innego auta, ktore jest gole tak jak z fabryki wyjechalo. Po co sie ma trudzic - Passatow bez jakichkolwiek zabezpieczen jest multum.

 

BTW inzynierem jestem... ale informatykiem :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak :rotfl:

 

Jest to popularnie zwany "Łamak" lub inaczej "Grat" jest to urządzenie służące do łamania zapadek w zamkach i stacyjce. Do niego powinien być specjalny uchwyt mocujący z przetyczką (dźwignią).

 

Materiał z którego jest on wykonany to bardzo często stal narzędziowa Super HSS z domieszkami utwardzającymi. Twardość ma tu bardzo duże znaczenie poniważ musi być na tyle twardy aby zmielić zawartoęć bębęnka i nie pęknąć przy tej operacji. Najpierw wykonuje się frezarką wzór surowego klucza następnie poddaje się go obróbce utwardzającej. Łamak ze zdjęcia jest wykonany z bardzo dobrej klasy narzędzia warsztatowego "X" klasy HiTec z końcówką utwardzaną.

 

Dobrze wykonany łamak jest w stanie otworzyć kilka tysięcy zamków zanim pęknie. Czas otwierania jest porównywalny z normalnym otwieraniem zamka właściwym kluczem. Więc otwarcie drzwi przy użyciu łamaka jest dziecinnie proste i bardzo często nie zauważalne dla normanego człowieka.

 

Podchodzi koleś do drzwi "Sru" i drzwi otwarte = 2...3 sekudy wystarczą

Następnie wtyczka w gniazdo VAG immo "sru" łamak w stacyjkę i jedziemy...

 

więc dlatego jest to takie proste...

 

Jak się zabezpieczyć???

 

 

....

Patent znany od ponad 20 lat - nic się nie zmieniło... łamak kosztuje średnio około 100-300zł w hurcie oczywiście... :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dudek
Na dowód walki z bandziorami... zniszcz to urządzenie.

 

 

polknij :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie zostało komisyjnie zniszczone i ślad po tym gównie zaginął. Niech żyje szlifierka kątowa Bosha i imadło! Po tym gównie pozostały tylko iskierki... Mięliśmy ze szwagrami piękny wieczór przy piwku i szlifierce kątowej :)

 

Koszt jaki poniosłem to jedna tarcza szlifierska, 6 Taterek (po dwie na głowę) i ogrom satysfakcji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 Taterek -po 2 na głowe???To chyba coś nie tak.

 

mnie udało się raz złapać dwóch gości na goracym jak włamywali sie do Audi A6. W wawie na Kruczkowskiego. Teraz panowie mają długi urlop i sanatoriumnakilka latekzapewnione. Dołożyli mu recydywe za podobne skoki.

I dobrze im tak.

 

A nie wiem czy wiecie cała opearcja uruchomienia samochodu od chwili wyłamania zamka łamakied do odjazdu dla najleprzych w tej dziedzinie nie zajmuje dłużej niż 20 sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szwagrów mam dwóch - napisałem, że ze szwagrami. Więc po zakupie 6 taterek po tyle waśnie wypadło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się char- nie czytałem uważnie :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej by było oddać ten keygen :rotfl: do FBI. Złodziej zostawił krew więc istnieje duża szansa, że zostanie kiedyś zidentyfikowany. A gdyby jeszcze ściągnęli odcisk palucha to by było już całkiem fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Tak mi przyszlo jeszcze do glowy odnosnie sposobow na zabezpieczenie przez lamakiem. Ale to juz wieksza sprawa i pomysla bradziej do fabryki. Zreszta tez nie na dlugo pewnie. Lamaka jest robiony z bardzo twardej stali odpowiednio dodatkowo utwardzanej. Powoduje to, ze wklad zamka wykonany z miekszego materialu lamie sie, gniecie, miazdzy itd. A co byloby gdyby zamki wykonywac tez z takiego materialu? Lub twardszego (bo zapewne takie istnieja). Istnieja pewnie jakies przeciwskazania typu co z kluczem zeby nie wyrobil sie na tych mega-zabkach itp.

Chociaz z drugiej strony - po co? Skoro najprosciej jest wyrzucic zamek? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam w jakim aucie, ale spotkałem się z zamkiem, w którym bębenek można było obracać do woli, a jedynie prawidłowy klucz powodował uaktywnienie zamka - czyli z powodu braku mechanicznej blokady nie było czego łamać.

 

A jak by tak wstawić drugą stacyjkę w innym miejscu.... a do fabrycznej podłączyć obrzyna :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
A jak by tak wstawić drugą stacyjkę w innym miejscu.... a do fabrycznej podłączyć obrzyna :evil:

 

Czyli patent z malucha, ze wkladasz kluczyk i odlokowujesz, a silnik startujesz dzwigienka :rotfl: Ot polska mysl techniczna :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak mi przyszlo jeszcze do glowy odnosnie sposobow na zabezpieczenie przez lamakiem. Ale to juz wieksza sprawa i pomysla bradziej do fabryki.

Błąd w rozumowaniu. Producentom nie zależy na tym, żeby ich samochody były trudne do "podprowadzenia", a nawet wręcz przeciwnie...

 

(jak sobie kupisz Passata B6 i Ci go po miesiącu zwiną to kaskę z AC przeznaczysz na następnego...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież taki sposób już istnieje. Karta zbliżeniowa. Zamków nie ma, wszystko na pilota i stacyjki jako takiej nie ma tylko przycisk start - stop. Czemu mi nie wyłamali zamka w drzwiach? Bo go tam nie było! A włażenie przez okno do auta w środku dnia raczej sporo podejrzeń budzi, dlatego przynajmniej w dzień złodzieje sobie dają spokój z takim autkiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam byc szczery to obawiam się, że w przypadku takiego rozwiązania nie trzeba włazic przez oknko, wystarczy tylko podłączyc się do VAGa, a autko samo się otworzy...

 

To tylko moje gdybanie, ale jednak karty zbliżeniowe nie wzbudzają mojego zaufania jako jedyne zabezpieczenie pojazdu (seryjne). Natomiast użycie ich jako oddzielnego zabezpieczenia samochodu (niestadardowego) to już zupełnie innna bajka.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dkojak

A mozesz mi powiedziec jak podlaczyc sie do VAG-a nie wchodzac do auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybic szybe i siegnac reka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dkojak

Jasne ,stoisz z laptopem przy aucie z wybita szyba i nikt nie zwroci na ciebie uwagi.

Hm.,jak widac w Polsce wszystko jest mozliwe. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to sięganie nie jest takie oczywistew ze względu na moje urządzenia. Przez to, że je mam dosięgnięcie do gniazda jest mocno utrudnione i trzeba dwóch rąk, by się tam dostać. A jeszcze poprzez wybicie szyby od strony pasażera, to już HC totalne!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łoooooo no nieźle.Miałeś szczęście Stary, miałeś szczęście :padam: Widać musi ten Passat zostać u ciebie ;) Ja na twoim miejscu uznałby Łamak za Talizman szczęścia i nosiłbym cały czas przy sobie.......a może by się przydał :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności