waldek40 Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2007 a więc zapytam sie posiadaczy climatoników w celu porównania,czy siła nadmuchu jest taka sama jak sie ustawi na LO i na HI, bo w moim aucie ustawiłem nadmuch tylko na jedną szybę boczną kierowcy( resztę wylotów zamknąłem ) i gdy ustawiłem nadmuch na ful obrotów wentylatora ( nie auto ) przy ustawieniu na HI leciało z mniejszą wydajnością niż po przejściu na ustawienie LO, i tu moje pytanie czy w waszych passatach też tak jest?, czy mam coś nie tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2007 Siła nadmuchu climatronika jest zależna od różnicy temperatur w samochodzie z nastawioną w climatroniku. A więc jak nastawisz temp o jeden stopień wyższą niż w panującą w samochodzie, climatronic słabo dmucha. Jak nastawisz na 10stopni wyższą, dmucha mocniej, aby szybciej rozgrzać wnętrze auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2007 acha... dziś było rano tylko 5 stopni ale może jak będzie z -10stopni to będzie z lepszą siłą wiało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2007 Zależy też na co ma wiać. Jak jest ustawione tylko na środkowy nawiew, wtedy dmucha słabiej. Jak włączymy na szybę, nogi i środkowy nawiew, wtedy dmucha mocniej. Jednym słowem climatronik masz ok, u mnie jest tak samo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McMann Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2007 Witam. U mnie sytuacja wygląda tak samo nie martw się niczym jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2007 ok dzięki wszystkim za odpowiedzi a przy okazji jeśli już mowa o nadmuchu to jak radzicie sobie ustawieniami nadmuch w zimę gdy rano wsiadacie do zimnego zaszronionego autka, bo słyszałem że dopiero passaty maja lepsze ogrzewanie powyżej 2000 tys. obrotów, niby logiczne szybciej płyn krąży w układzie ale podejrzewam że zasada jest taka sama jak w autach bez climatronica czyli ogrzewanie na ful obieg wewnętrzny i bierzemy sie za odśnieżania samochodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2007 Zasada jest taka sama, full na szybę, obieg wewnętrzny. Ale climatronik myśli trochę za nas, i nie daje maksymalnego nadmuchu na szybę, mimo że ustawimy na maks. nadmuch. Wtedy powietrze ma trochę wyższą temperaturę, i trochę szybciej odejdzie lód z szyby. W przypadku wersji bez climatronika, jak ustawimy na maks nadmuch, to nie dość że trochę spowalnia się czas rozgrzewania silnika, to jeszcze nagrzewnica nie nagrzewa tak mocno powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #8 Napisano 19 Lipca 2009 (edytowane) a ja mam problem z temperatura wymienilem nagrzewnice i po tym bylo ok zaraz po wymianie grzalo super dzis sie troche ochlodzilo dalem na cieple powietrze i co i nic lecialo ledwo letnie dalem na HI i na maksymalny nawiew i jeszcze zimniejsze polecialo weze od nagrzewnicy oba gorace co to moze byc? czyzby przesłona zimne cieple? Bo climatornic zadnych bledów nie podaje a jak dam na obieg wewnetrzny to wyraznie cieplejsze powietrze leci Edytowane 19 Lipca 2009 przez uszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 19 Lipca 2009 Zdejmij kostkę zasilającą sprzęgiełko sprężarki i porównaj Jak dasz na max ciepło i działa sprężarka klimy to ogrzewanie jest mizerne, może sprawdzałeś jak w klimie nie było czynnika A w vr6 to że oba węże nagrzewnicy są gorące to nie znaczy że obieg jest ok, elektryczna pompka lubi się zawieszać, układ chłodzenia lubi się zapowietrzać itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #10 Napisano 19 Lipca 2009 pompka wody elektryczna jest nowa bo wymienilem i zgadza sie sprawdzalem na wylaczonej klimie tzn nie bylo czynnika wiec pewnie i sprezarka nie dzialala a uklad odpowietrzony raczej tak jak powinno byc czyli zagrzalem na otwartym korku dolalem co brakowalo i zakrecilem korek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 19 Lipca 2009 W zimie sprężarka nie będzie pracować i ogrzewanie powinno być ok, najlepiej sprawdzić odpinając kostkę sprężarki. Dodam że u mnie po odpaleniu nie ma ogrzewania, dopiero po dodaniu gazu do ok 1500 słychać 'kamyczki' w konsoli i dopiero zaczyna grzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2009 monter masz u mnie piwo nawet 4 pak odlaczajac sprezarke malo co sie nie ugotowalem wydaje mi sie ze nie jest to co bylo na orginalnej ale jest dosc goraco zreszta znajac zycie to climatornik mysli za nas wiec pewnie puszczal powietrze i tak z zewnatrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach