Skocz do zawartości
Gość Krawcol

Jakie macie opony ZIMOWE w swoich Passatach plus opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe więc dlaczego mój passat ma indeks 97W, czyli do 270 km/h i 730 kg...

też mnie to zastanawia.

Ten nacisk co podajesz to jest jak auto stoi.

dlatego nazywa się go naciskiem statycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barum Polaris 3 :)

 

 

 

 

 

//zastanów się co ten post wnosi do tematu? artmin

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki indeks prędkości i nacisku.

 

Już jestem zdecydowany na te gumy. Indeks prędkości T = 190 km/h - bo więcej mi nie trzeba. Ale problem jest z indeksem nacisku statycznego. Dostępne od ręki są 91 = 610 kg (lub 615 kg, nie pamiętam dokładnie), jednak zastanawiam się czy to odpowiedni indeks dla B5 kombi, czy powinienem poczekać na indeks 95 = 715 kg?

 

W dowodzie wbite masy własnej 1490kg / 4koła = 372 kg/koło - tak to wygląda w teorii, a jak się do tego ma praktyka i doświadczenie?

 

 

Myślę że najlepiej by było mieć ten indeks 95, bezpieczniej dla opon. Ale k zakupiłem z 91T, nie było w moich okolicach z większym indeksem, a nie kupię opony przez alledrogo- muszę sam je osobiście odebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku zakładam na przód nową Dębicę Frigo. Jedyny realny minus tej opony to podobno jej głośność. Ale mi to jakoś średnio przeszkadza, i tak jeżdżę z włączonym radiem :) Jak eksperyment się sprawdzi, za rok przesiadam się totalnie na Dębicę, bo tylne opony też mam już do zaorania...

 

_______________________________________________

Odszkodowania powypadkowe - poradnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja w tym roku zakładam na przód nową Dębicę Frigo. Jedyny realny minus tej opony to podobno jej głośność.

 

Nie tylko głośność, na mokrym tez rewelacji nie ma. Za to na śniegu ... czołg :D

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Które oponki polecacie:

1) 899 zł za komplet opon Pirelli Snowcontrol III 91T,

2) 859 zł za komplet opon Goodyear Ultragrip 7+ 91T,

3) 809 zł za komplet opon Bridgestone Blizzak LM-32 91T,

4) 929 zł za komplet opon Dunlop Winter Sport 4D 91T.

Ceny wszystkie dobre. Ja skłanialbym się do UG7+ lub dunlopów. Co wy na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam goodyear

 

Goodyear Eagle UG GW3 91h 195/65/15.

 

i jestem bardzo zadowolony a letnie mam dunlop też dobre ale jakoś za szybko moim zdaniem się ścierają więc polecam goodyear.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,ale mi chodzi o opinie na te konkretne modele oponek, bo co model to inaczej się zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ContiWinterContact TS790 z 2001r które zostały mi po poprzednim aucie.

Opony są rewelacyjne, zawsze kupowałem nowe ale ten 11-letni Conti mnie zaskoczył - jest rewelacja.

Nawet gumiarze mówią, że Conti z tamtych lat to tzw."Mercedes" wśród opon.

Tak czy siak przekonałem się, że stare nie zawsze oznacza złe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Falkeny i sobie chwale mogę polecic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam ContiWinterContact TS790 z 2001r

strach jeździć na tak starej gumie :wmorde

 

Pierwsze spostrzeżenia po zrobieniu ponad 2tys km na Conti TS850 - opona miękka, auto lekko podsterowne przy dynamicznym pokonywaniu ciasnych zakrętów, jazda na wprost na mokrym i lekkich łukach przy temp w okolicy 0 - b.dobrze, czuć że się klei. Hamowanie - zero problemów. Trochę głośne. Ogólnie porównując do asymetrycznego Dunlopa Winter Responsa - trochę słabiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie mam Continental ContiWinterContact TS 790 a z tyłu Fulda Kristall Supremo i jestem bardzo zadowolony głownie z tych przednich, poprzednio miałem cały komplet i są bardzo ciche podczas jazdy na suchym jak i mokrym asfalcie, co do jazdy po śniegu to trakcja i ruszanie są na zadowalającym poziomie.

W porównaniu do opon GOOD YEAR VECTOR 5 ROTATION CONTINENTAL wypada rewelacyjnie.

Edytowane przez tppl1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"strach jeździć na tak starej gumie''

Nie żebym zawsze stare zimówki zakładał bo zawsze zimę kupowałem nową ale te Conti zostały mi po poprzednim aucie.

Mają 7mm i uwierz mi na słowo jest rewelacja, nie widzę żadnej różnicy w porównaniu do nowych.

Hamowanie, ruszanie, generalnie trakcja BDB.

Conti to Conti, nie ma lipy nawet przy 11-letniej gumie.

Polecam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Conti to Conti, nie ma lipy nawet przy 11-letniej gumie.

 

To nie chodzi oto co widzisz tylko o strukturę samej gumy - to czego ty nie widzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy spotkaliście się z oponami Vredestein Snowtrac 3? Przy zakupie auta takie dostałem i poprzednią zimę bardzo przyjemnie przelatałem na nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma michelin alpin a4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przymierzam się do zakupu zimówek. Na oku mam:

 

Nokian WR D3

Bridgestone LM32

 

Passat B6, 205/55R16.

 

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi oponami? Cena podobna i skłaniałbym się do zakupu Nokianów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w tym roku zakładam na przód nową Dębicę Frigo. Jedyny realny minus tej opony to podobno jej głośność. Ale mi to jakoś średnio przeszkadza, i tak jeżdżę z włączonym radiem :) Jak eksperyment się sprawdzi, za rok przesiadam się totalnie na Dębicę, bo tylne opony też mam już do zaorania...

 

A które Frigo? Jeździłem na Frigo Directional i na Frigo 2 i potwierdzam, że obydwa modele to super opony - a rozrzut aut, którymi jeździłem na nich jest dość duży: Vectra A, Vectra B, Renault 19, Seicento i Mitsubishi Lancer. Natomiast w Passacie postanowiłem pójść pod prąd i właśnie zakupiłem całoroczne Goodyear Vector 4 Seasons :) Zrecenzuję je po założeniu i przetestowaniu w różnych warunkach.

 

"strach jeździć na tak starej gumie''

Nie żebym zawsze stare zimówki zakładał bo zawsze zimę kupowałem nową ale te Conti zostały mi po poprzednim aucie.

Mają 7mm i uwierz mi na słowo jest rewelacja, nie widzę żadnej różnicy w porównaniu do nowych.

Hamowanie, ruszanie, generalnie trakcja BDB.

Conti to Conti, nie ma lipy nawet przy 11-letniej gumie.

Polecam!!!

Branża oponiarska od pewnego czasu wyolbrzymia problem starzejącej się gumy i sieje propagandę strachu wśród kierowców. W zeszłą zimę jeździłem przez jakiś czas na zimówkach Savy rocznik 1998 i sprawowały się one rewelacyjnie. Śmiem twierdzić, że niewłaściwe użytkowanie - np. jazda na zbyt niskim ciśnieniu (a jest to nagminne) - zabija oponę dużo szybciej niż sam upływ czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że branża oponiarska wyolbrzymia problem starzejących się gum bo przecież to leży w interesie.

Mają sprzedawać gumy nowe a nie używki importowane.

Mam kilku znajomych którzy wożą opony z Niemiec od kilkunastu lat i wszyscy zgodnie twierdzą, że kiedyś to były

opony, nie to co teraz(oszczędność).

Wielu z nich a przecież można powiedzieć, że"zjadło zęby na oponach" woli założyć starego Continentala lub Michelina

niż współczesną produkcję.

Podstawową sprawą jak mówią jest sposób przechowywania opon a nie rok produkcji.

I żeby nie było, powtarzam tylko to co mówią ludzie którzy się tym zajmują od lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo Bridgestone LM32 posiadam te oponki 2gi sezon i specjalnie złego słowa o nich nie można powiedzieć ale nie jestem nimi zachwycony, podobno Nokian WR D3 są lepszym wyborem. Osobiście jak miałbym 2gi raz kupować wybrałbym GY UG 7+ lub 8 tegoroczny model. Mam bardzo pozytywne wspomnienia z tymi oponami. Krótko mówiąc tam gdzie obecnie zaczynałem mieć poważne problemy z trakcja, ruszaniem i trzymaniem toru jazdy na LM32, GY UG szły jak po szynach bez żadnego poślizgu czy mielenia przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności