Skocz do zawartości
dolkom

Jaki olej do wspomagania?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jaki olej dolać do układu wspomagania,bo mi ubyło do poziomu minimum (poszła gumowa osłona drążka kierowniczego) i nie wiem jakim dopełnić?I jeszcze jedno nie wiem co tam Niemiec wlał wcześniej ,ale chyba jest oryginalny ,bo wg instrukcji się go nie wymienia niemniej jednak ,czy jak doleję nowego to nie zwarzy mi się czy cuś takiego?Z góry dzięki za podpowiedzi. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielony FEBI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nic się nie stanie jak go wleję a nie mam pojęcia o pochodzeniu tamtego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zlej cały stary płyn !!!

 

Jeśli chcesz to zrobić porządnie to wypadało by przepłukać cały układ.

Wiąże sie to niestety z większym kosztem ( płyn do płukania taki jak będziesz zalewał nowy )

 

Zalej płyn zielony VW lub odpowiednik !!!

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dolkom, Generalnie to zielony, ale ja mam juz 3 lata czerwony Mobil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G002 0000 FEBI zielony, ale czerwony tez powinien byc ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

..włóż do zbiorniczka pasek białego papieru jeśli odcień będzie brązowawy lub brunatny to wlewaj płyn czerwony np. MOBIL ATF 220 lub CASTROL TQ-D ( w każdym razie Dextron II) a jeśli odcień bardziej bezbarwny lub żółtawy to płyn zielony np. FEBI 6162 lub SWAG 99906162 , pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może niech ktoś napisze jeszcze jak ten płyn się wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy pompie jest przewód giętki powrotu płynu wspomagania. Odłączyć i zleci, można też uruchomic silnik i zleci .......szybciej :)

Później uzupełnić płyn i odpowietrzyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Przód auta w górę, żeby łatwo się kołami kręciło, zalać płynem. Pokręcić kierownicą lewo-prawo do oporu kilka razy. Kontroluj poziom płynu i uzupełniaj. Po odpaleniu silnika przeprowadź kręcenie kierownicą jeszcze raz - powinno być cacy. Oczywiście skontroluj poziom płynu w zbiorniczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się odpowietrza ?

 

_wyszukiwarka i FAQ

 

:wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klimekp

a co sie stanie jak do takiego jakby zolty doleje sie troche czerwonego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

dla tego dobrze przepłukać układ z resztek starego takim jakim się zalewa; ja ten temat ostatnio przerabiałem - byłem nawet pytać w Skodzie (38zł) i VW (46zł) - serwisach jaki ma być - w obydwu powiedzieli że do Pasków mojego rocznika oryginalnie leją zielny VW, a jak bym chciał czerwony to i tak takiego nie posiadają bo takim powinien być zalany.

 

Najlepsze jest to że u mnie jest taki brunatny szary itp., że jak pobrałem szczykawką próbkę żeby się odstała z syfów, to po kilku mies. kolor dalej jest nie do określenia.

 

Mój mechanik mówił mi że kiedyś jeden gość miał tak zasyfiony układ że po 2-ch nowych pompach się uspokoiło

 

Może nie tyle nie chodzi o jakieś ścinanie się w układzie olejów, co o dostosowanie ich do rodzaju uszczelnień tak by się nie uszkodziły (nie lały)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Dokładnie, chodzi o reakcję między olejem a uszczelniaczami (w zastosowaniach przemysłowych na 100%).

Nie wiem, jak ma się "czerwony" płyn do uszczelniaczy w pasku, ale skoro lali "zielony", to chyba dla świętego spokoju lepiej się tego trzymać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności