Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

turbo to gadżet, z którym da się żyć, tylko trzeba nauczyć się go "rozumieć". Kabelek za 100zł rozwiązuje wszystkie wątpliwości i pozwala ustrzec się kosztów (już na poziomie kupowania auta). Do tego lektura forum i można spokojnie kupować autko z przebiegiem rzędu 150 000 (tzn. kupować "nie w ciemno", tylko poprzedzić kupno rzetelnym sprawdzeniem parametrów układu doładowania...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wasabi

Co do instalacji BRC to odradzam, wiem że na tym forum znajdzie się dużo osób które są z nich zadowolone. Jednak najlepszą instalacją w tej cenie to stag 300/400 i jeśli zakładać to tylko ją. Są oczywiście jeszcze inne instalacje które kosztują po 4 tyś zł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moje spostrzeżenia po 2 latach użytkowania 2.0 ALTU z 2002r. są następujące:

- stosunkowo duże zużycie oleju - ok 1 ltr. na 3 tys. km przy przebiegu 150 tys km, ale przy szybkiej jeździe autostradą może być więcej;

- dynamika wystarczająca - powyżej 3 tys. obrotów b. ładnie przyspiesza;

- spalanie w mieście - 12-14 ltr, trasa 7-8 ltr,

- 1.8T jest na pewno dużo bardziej dynamiczny - jeździłem autem kolegi i wyraźnie czuć te dodatkowe 20 KM;

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy

Potrzebuje troche opiniji o silniki 1,9 TDI 101KM PD. W całym tym wątku nie ma wiele informacji i nim. Wyprzedze trochę fakty i nie interesują smnie opinje że "130 to ogier, a 101 to muł". Zastanawiam się nad zakupem paska z takim silniczkiem dla ocja.

Sam zamęczam drugiego passata i jestem zadowolony to idę dalej w tym samym kierunku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo fajna jednostka, i wcale nie taka słaba bo jeździ to zwinniej od 110 w budzie B5. Typowy silnik na PD, ważne aby nie był zjeżdżony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaskoczył duży moment w danych katalogowych. Trochę dziwne aby przy tej mocy taki moment był. Więc albo jest tak że moc jest defakto większa lub troche przekoloryzowano moment.

i wcale nie taka słaba bo jeździ to zwinniej od 110 w budzie B5

Ja mam AFN w B4 na poczatku mułowaty był, ale po korekcji dawki silnik ożył. Z tymi na pompie VP37 jest różnie, zalezy jaka dawka.

 

Jeszcze dwa pytanka. Czy na początku serji tych 101KM były jakies felerne modele związane z nową jednostką i czy nie jest to przypadkiem przerobiony silnik 116KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie zaskoczył duży moment w danych katalogowych. Trochę dziwne aby przy tej mocy taki moment był. Więc albo jest tak że moc jest defakto większa lub troche przekoloryzowano moment.

 

Moc z reguły jest troche większa, jak w większości TDI. Moment wcale nie jest przekoloryzowany, inna technologia zasilania powoduje że jest sporo większy przez co właśnie w codziennym użytkowaniu autko jest "zwinniejsze" od mocniejszej 110 na VP.

 

Jeszcze dwa pytanka. Czy na początku serji tych 101KM były jakies felerne modele związane z nową jednostką i czy nie jest to przypadkiem przerobiony silnik 116KM?

 

Z tego co kiedyś czytałem to jest właśnie "przyduszona" 115. Miałem kiedyś AJM 115KM i też sie nasłuchałem że to niby nieudany silnik, ale narzekają wszyscy oprócz właścicieli

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam AVB i jaką mam serię 113 i 277Nm i nie jest to odosobniony przypadek na tym forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co kiedyś czytałem to jest właśnie "przyduszona" 115. Miałem kiedyś AJM 115KM i też sie nasłuchałem że to niby nieudany silnik, ale narzekają wszyscy oprócz właścicieli

No własnnie stawiał bym na takie rozwiazanie, ze sooft inny i wszytsko. Ja się przekonałem do PD w VW po tym jak w firmie nalano do golfa 116KM benzyny do zbiornika i sie ropa zważyła. Silnik chodzi do dziś ma 350tys i ma sie dobrze jedynie turbo padło, ale przy tym przebiegu to już musiało. A odnośnie innych firm to astra z common rail nie przysfoiła diesel ultimate z bp i wtryski trzeba było wymienić.

mam AVB i jaką mam serię 113 i 277Nm i nie jest to odosobniony przypadek na tym forum

Właśnie ciągl;e sie spotykam że diesle grupy VW są ,mocniejsze niż katalog podaje. Może to chwyt marketingowy, że wyprodukowali 101Km diesla który jest tak dynamiczny. Cholera ich tam wie, a jak kolego Szklana masz z dawka na cykl na jałowym, jest większa niż norma przewiduje???

 

To i ja przyłącze się do rad

Ad 1) dbane turbo turbo żyje długo i nie ma znim problemów, a jesli kupujemy niedbane to porównując sumaryczny koszty eksploatacji benzyny z gazem jest znacznie większy od ksoztów wymiany turbiny przy założeniu ze się jeździ duzo a nie w niedziele do kościoła

AD2)czemu nie jak dobrze zrobiony

ad3)ja bym się klucil czy benzyny sa teraz takie proste, jesli ktoś dużo jeździ to tylko diesel, bezyna z gazem dobra dla ludzi co jezdżą z domu do pracy, z pracy do sklepu etc. diesel wtedy bedzie duzo palil szczegolnie zimą. a na trasy beznyna z gazem to masakra, albo stajesz co 300km albo nie masz bagaznika

ad4)tu masz calkowita racje diabel tkwi w szczegolach, a nawet jak masz to gdzies to latwo na drobiazgach, z serji brak jakiejs ważnej zaslepki, z ceny zjechać

ad5)to juz kwestia gustu, ja tam uwazam ze jak sie ma jedno auto i duze to lepiej miec kombi, zawsze w to rodzine na wczasy upchniesz latwiej a i nowy telewizor przewiezeisz lub szafe, bez pomocy sąsiada:)

 

P.S. przepraszam ze sie rozpisałe, taka wena mnie naszła po powrocie z trasy:)

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Logan

A co powiecie na temat B5 z silnikiem 2.3 VR5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiecie na temat B5 z silnikiem 2.3 VR5?

bardzo egzotyczny motor, zarówno pod względem występowania jak i konstrukcji ;) Poza fajnym brzmieniem nie widzę chyba żadnych korzyści z posiadania takiego silnika :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiecie na temat B5 z silnikiem 2.3 VR5?

Podobno jest złotym środkiem między osiągami V6 a spalaniem 2.0 R4... Ja takiego szukałem :)

Ale wylądowałem z amierykanckim 1.8T R4, seryjnie 170KM :evil: i jest fajnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grisza

Dzień dobry wszystkim.

Zamierzam kupić passata 3b i dzięki temu forum wiele rzeczy się dowiedziałem. Miałem do tej pory seiczka 1,1 no ale niestety jeden fachowiec nie wyhamował i tak oto pozbyłem się go.

Posiadam 16-17 tys gotówki, interesuje mnie 1,9TDI (sedan lub kombi) i czytając posty to 90KM z powodzeniem by mi wystarczyło (przesiadając się z seiczka na passata to na pewno poczuję różnicę). Ale mam 3 pytania:

1. Czy za te pieniądze kupie coś dobrego?

2. Widziałem passaty, gdzie na tylnej klapie było "tdi" całe srebrne a na pokrywie silnika "i" było czerwone. Sprzedawca twierdzi, że to 110KM. Jak sprawdzić co to za silnik?

3. Czy to prawda, że można sprawdzić czy był cofnięty licznik? I ewentualnie jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Cos mozna szukac - ale wsrod ofert bedzie cala masa badziewia

2. Grzegorzu tu masz link i poczytaj (wszystko ladnie wyjasnione):

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=672&highlight=oznaczenia+tdi

3. niech sie madrzejsi wypowiedza - ja sprawdzalem w ASO gdzie byl serwisowany (przy kazdej fakturze wydrukowanej z bazy masz rowniez podany przebieg, VAGiem pewnie tez da sie to zrobic)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Lestat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grisza

Przemek, dziękuję za szybką odpowiedź.

Czyli cudów nie mogę się spodziewać. Co do tych kolorów to myślę, że musiał być bity skoro różniły się na tylnej klapie i na pokrywie silnika. I widzę, że ASO "prawdę Ci powie".

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem zdarzają się sprowadzane rodzynki z elegancko podrobiona dokumentacja w bazach ASO... smutne ale prawdziwe.

Poczytaj troche na http://bezwypadkowe.net - nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. Czy to prawda, że można sprawdzić czy był cofnięty licznik? I ewentualnie jak to sprawdzić?

Właściwie czy był cofniety to najprościej w ASO. Z kabelka też można oszacować porównać z ASO i ma sie jakis obraz. Tu masz wyjaśnione co i jak http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=526879#post526879

 

Widziałem passaty, gdzie na tylnej klapie było "tdi" całe srebrne a na pokrywie silnika "i" było czerwone. Sprzedawca twierdzi, że to 110KM. Jak sprawdzić co to za silnik?

Jeśli ma czerwone i to powinna być 110, a sprawdzasz to numerach silnika. Poczatek numeru to sa litery i opisują one rodzaj silnika. W 3B na 110KM miał napewno oznaczenia AFN, inne 110KM jeśli były to nie pamietam. Sparzdasz to albo w książce serwisowej, albo wlepa w bagażniku w komorze koła zapasowego.

 

Czy za te pieniądze kupie coś dobrego?

Kupisz napewno, tylko może to nie być w polsce. W związku z ceną euro teraz większośc to szroty ciągną. Albo rozbite i klepią albo przebiegi cofają bo samochody maja po 400tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy za te pieniądze kupie coś dobrego?

Na pewno. Nawet V6 TipTronic syncro, który o mały włos byłby mój, a teraz stoi gdzieś w komisie ze skręconą szafą. Forumowy zresztą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli ma czerwone i to powinna być 110, a sprawdzasz to numerach silnika

ja bym skreślił pierwsze pół zdania i zostawił tylko "po numerach silnika". Ustaliliśmy już DAWNO TEMU PONAD WSZELKĄ WĄTPLIWOŚĆ, że kolor literek na tylnej klapie nie ma żadnego sensownego pokrycia z wersją silnikową - jedynie w zależności od rocznika można było z takim lub innymp prawdopodobieństwem podejrzewać że to AFN a nie AVF bo ma czerwone I albo DI ;)

3. Czy to prawda, że można sprawdzić czy był cofnięty licznik? I ewentualnie jak to sprawdzić?

100% pewności nigdy nie będzie. Jedyna rada to jeździć i się nie przejmować. Zadbany B5 będzie w lepszym stanie wizualnym i technicznym po przebiegu 300 000 niż auto używane przez flejtucha po 100 000 ... prawda jest taka, że auta z 200 000 km na szafie mają już wytartą kierownicę i nowe/skrajnie wytarte drążki zmiany biegów - tego nie podrobisz. Przy 300 000 będą już widoczne ślady zużycia na pedałach (przy 150 000 od nowości nie mam jeszcze pedałów nawet lekko (!) wytartych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym skreślił pierwsze pół zdania i zostawił tylko "po numerach silnika". Ustaliliśmy już DAWNO TEMU PONAD WSZELKĄ WĄTPLIWOŚĆ, że kolor literek na tylnej klapie nie ma żadnego sensownego pokrycia z wersją silnikową - jedynie w zależności od rocznika można było z takim lub innymp prawdopodobieństwem podejrzewać że to AFN a nie AVF bo ma czerwone I albo DI ;)

100% pewności nigdy nie będzie. Jedyna rada to jeździć i się nie przejmować. Zadbany B5 będzie w lepszym stanie wizualnym i technicznym po przebiegu 300 000 niż auto używane przez flejtucha po 100 000 ... prawda jest taka, że auta z 200 000 km na szafie mają już wytartą kierownicę i nowe/skrajnie wytarte drążki zmiany biegów - tego nie podrobisz. Przy 300 000 będą już widoczne ślady zużycia na pedałach (przy 150 000 od nowości nie mam jeszcze pedałów nawet lekko (!) wytartych).

 

nie zgodzę się z tym, że po 300kkm kierownica, pedały czy drążek zmiany biegów muszą być zniszczone/wytarte...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności