Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Fenio no niby tak, ale ile jest przypadków uszkodzenia dwómasów w 1,8t a 1,9? W tygodniu zawsze jakiś dwumas do TDI sprzedaję a do 1,8t......nie pamiętam kiedy ostatni raz. Głowica?? Fakt, wrażliwa ale przez 100tyś oszczędzę tyle na gazie ze mnie to rybka a koszt regeneracji głowicy też nie jest nie wiadomo jak drogi. Koszt instalacji, fakt.....ale po 25 tyś już mi się ten koszt zwrócił prawie w całości. Problem z mocą.....częście wina partacza gazownika. :)

A teraz ile diesle przy -25 stopniach nie odpala a ile benzyn? Ile benzyniaków wiadać na ulicy które dymią, kąpcą lub są zajechane a ile diesle?? Kultura pracy?? Proszę Cię, nawet najnowsze diesel słychać z dala ze to diesel. A PD to wogóle....traktor i tyle. :P Wiec że diesel jak zadbany to jeździ i jeździ a szczególnie starsze na pompie VP. Ale dla mnie ani osiągi nie przekonują mnie do posiadania diesla, ani oszczędności ani kultyra pracy...

A po za tym zasadniczo pastuch to takie.....jak dozbieraj to powrót to tylnonapędowca z porządną rzędową 6 pod maską lub możę i nawet V8 :P :P :P

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra tylko ile po drogach jeździ 1.8t a ile tdi :hmm A zresztą w przypadku Passata jest duży wybór wersji silnikowych że każdy znajdzie coś dla siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra tylko ile po drogach jeździ 1.8t a ile tdi :hmm A zresztą w przypadku Passata jest duży wybór wersji silnikowych że każdy znajdzie coś dla siebie.

Passatów 1.8t jest naprawdę mało w porównaniu do 1.9tdi, ale nie ma żadnego problemu z dostępnością gratów bo jak wiadomo ta jednostka była pakowana do prawie każdego auta VAG.

 

Co do komfortu podróżowania to mam porównanie, ostatnio smigalem a4 b6 1.9tdi AWX i po kilku metrach zapytałem kierowcę czy coś jest zepsute bo buda telepala się na wszystkie strony a niby audi lepiej wygłoszone i wykonane. Niestety te argumenty przynajmniej dla mnie przemawiają za benzyna nawet jeśli jest to kosztem większego spalania. Jedynymi jednostkami TDI której kultura pracy mi odpowiada to 2.5 tdi r5 i 3.0 tdi v6 ale to już nie w tych autach ;-)

 

Panowie właściciele tdi nie odbierajcie tego jako atak w waszą stronę

Edytowane przez r4d3oN
I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi tyle racji :D

 

Passatów 1.8t jest naprawdę mało w porównaniu do 1.9tdi,

Na forum A4 jest bardzo dużo 1.8T pewnie z racji większej gamy tego motoru. W TT MK1 był tylko 1.8T. W A3/S3 też więcej tego było i większy wybór. Audi tak nie żydziło tego motoru jak VW. I nie ma się co oszukiwać jedna z bardziej udanych jednostek benzynowych na tamte czasy, to samo można powiedzieć o 1.9 TDI kręcą grube kilometry. Jak się nie będzie dbało to każdy będzie niewdzięczny.

Nie ma się co doszukiwać wyższości jednego nad drugim gdyż każdy ma inne upodobania. ;) Dla jednego większe walory ma TB, a dla innego TDI... Cóż to by było jak byśmy nie mieli żadnego wyboru tylko jeden silnik z jednym wypasem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przeliczyć koszt przejechanego kilometra. Koszt to znaczy koszt. Wszystko. Zakup auta, serwis, paliwo, ubezpieczenie itd itp. Niech to bedzie średnia waszych Passerari czyli lekko 250 tys km. Jak dodacie to wszystko podzielcie przez kilometry to wyjdzie wam rzeczywista co wychodzi taniej w użytkowaniu. Problem macie inny. Kto inny do czego innego i w innych warunkach używa swego wozu to co dla jednych jest rozwiązaniem idealnym dla innych bedzie katastrofą. Wiekszosc z was kupiła auto uzywane i nie nalatała nimi nawet połowy tego co niby budzik wam wskazuje a rzeczywistość jest taka ze jak ciężarówka robi kilometry to tankuje gnojówke (no teraz z dodatkiem wody) kto jeździ wokół komina lata na benie (bo tak jest taniej i tu racja).

Ja powroce do pytania ze strony poprzedniej.

Czy jest ktos z okolic Białogardu i mógłby mnie wyręczyć w ogledzinach samochodu?

Na forum BMW chłopaki mi e39 w sedanie i 2.0 dieslu oglądneli i mam dylemat, BMW podobno lalka ale Passerari jakoś lepiej do mnie przemawia. Tylko daleko mam. Oczywiście odwdzięczę się.

Edytowane przez Kajus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha było jeszcze 3.2 w TT 8N:-)

Edytowane przez r4d3oN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Mój pierwszy post choć forum śledzę od dawna ;).

Kiedyś już miałem passata i ponownie chciałbym kupić b5. Problem w tym że w okolicy(poznań) aż roi się od egzemplarzy w cenach dość atrakcyjnych.

Więc czy kładąc 7-8 tys. mogę dostać egzemplarz który nie będzie pułapką? Rozumiem że Wodotrysków nie będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tam kupisz ale raczej tyłka nie urwie :-) mój kumpel za podobną monetę kupił zadbanego kombiaka b5 1.8 ADR z pełną historia serwisowa i śmiga od roku nie dokładając do niego złotówki wiec da się tylko trzeba dobrze patrzeć przy zakupie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja może wyrażę swoją opinie,przesiadałem sie z 1.8 adr w gazie do to pierwszego mojego diesla audi a6 2.5 tdi 180km w quattro + tip ,była to dla mnie bajka jeśli chodzi o kulturę pracy tego silnika (siedząc w środku) na zewnątrz nie był już tak cichy ale podobała mi sie jego praca i moc itp,następnie przesiadłem sie do paska 1.9 tdi AWX i był szok (drgania na karoserii,chodzi jak rozrzutnik do gnoju) te drgania niby w normie nie były jakieś przesadne ale kultura pracy tego silnika (obecnie mam kolejnego paska AVF) pozostawia wiele do życzenia,plusem tych silników to chyba tylko spalanie i w miare dobra elastyczność ,wolałem AWX bo nie było tyle machania lewarkiem co przy AVF i skrzyni 6 ,ale AWX mi ukradli a kupiłem AVF w bradzo dobrym stanie i małym przebiegu (dlatego go kupiłem) bo ogólnie już w tym czasie szukałem 1.8t ale nic ciekawego nie znalazłem więc pozostałem nadał przy dieslu,przy obecnym aucie praktycznie zero awarii oprócz części typu hamulce w których trzeba klocki zmienić,więc na awaryjność nie mogę narzekać,staram sie dbać o auto pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Mam straaaszną rozterkę nt. zmiany B5FL w dieslu na B5FL w benzynie..

Obecnie mam 1.9TDI 130KM - jestem zadowolony ale z racji niedługiego wyjazdu do DE na stałe zmuszony będę wymienic diesla na benzynę (auto tańsze w naprawach, w dieslu obecnym nie dostanę EKO4 (zielonej etykietki))

 

W związku z tym pytanie - jak wygląda spalanie w Passacie B5FL w 1.8 oraz 2.0 (wersja kombi), nie ukrywam że chciałbym 1.8T ale ciezki dorwać dobry egzemplarz..

Na co zwrócić uwagę przy zakupie B5FL w benzynie ?

Jaka wersję lepiej wybrać?

 

Myślałem o Opel Vectra C, silnik 1.8 16V 122km - nie jest to demon prędkości ale silnik stosunkowo bezawaryjny, łatwy w obsłudze etc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem oba tzn 1.8T 150km jaki 2.0 130 km i powiem Ci ze oba nie sprawiały mi żadnego problemu. Pierwszy był przedlift z końca produkcji i jeździło mi się nim super aż do momentu jak musiałbym w niego dużo kasy włożyć (zawieszenie przód już tłuklo, tarcze i klocki i chyba rozrząd był do wymiany) ale i dynamika jazdy jak i spalanie super w trasie ok 8,5L. Drugi był to polift i też z końca produkcji. Jedynie co mnie wku...denerwowało to właśnie osiągi i dynamika ten samochód wogole nie jechał. Niby 130 km a mi się wydawało jakby miał 80 i 1.4 pod maską. I silnik podobno podatny na branie oleju. Ja tego nie zaobserwowałem,może dobry egzemplarz mi się trafił. Spalanie większe jak w 1.8 ok 9L mi spalił w trasie. Sam musisz zdecydować. Ja na twoim miejscu jak już jedziesz to DE to poszukałbym tam jakiegoś dobrego egzemplarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyzwyczaiłeś do dynamiki TDI 130KM to wolnossącą benzynę 1.8 czy 2.0 będziesz odczuwał jako muła. To samo tyczy się 1.8 w Oplu, to są wszystko silniki o beznadziejnej elastyczności względem twojego obecnego diesla. Poszukaj lepiej 1.8t albo 2.0 TDI z działającym DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy post na tym forum.

Koledzy czekam na sprowadzenie swojego Passata B5FL 1.9 TDI 130KM. Passat ma być sprowadzony z książką serwisową (będę go prawdopodobnie sprawdzał w serwisie w kwestii autentyczności o czym sprzedawca wie i zgodził się na to). Pytanie na co mam zwrócić uwagę po zakupie w sensie przeglądów/wymian?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym że również nie należy brać dosłownie wszystkiego co jest w tamtym wątku napisane. Przykładowo

 

"Sprawdź wtedy czy nie ma wycieku oleju w układzie dolotowym- wystarczy rozpiąć rurki układu i zobaczyć, czy w środku są ślady oleju."

 

Ślady oleju są praktycznie w każdym klekocie. Turbina zawsze przepuszcza jakieś ilości a najwięcej leci z odmy. Przy autach mających >10 lat jest niemal niemożliwe aby w dolocie nie było nawet śladu oleju.

 

"Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy (jeśli kopci może mieć zmieniony program sterujący silnikiem – tzw. chiptuning)"

 

Przy ostrej przygazówce w dieslu bez filtra cząstek stałych zawsze wyleci trochę sadzy. Gdyby diesle nie wyrzucały sadzy w spalinach to nikt nie montowałby do nich filtrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do "StaryKoniu"

Ja mam Passata B5 FL 2004 1,9 TDI AVF 131KM i mam zieloną etykietkę z DE (tzn. miałem bo ją zdarłem z szyby bo i tak jest ona ważna tylko z niemieckim numerem rejestracyjnym) - najprawdopodobniej dołożony jest bezobsługowy DPF na układzie wydechowym.

Kup auto w DE teraz dosyć często można spotkać B5 FL 1,9 TDI z zieloną etykietką.

 

Jeżeli chodzi o 1,8 T to niby ma 150KM, ale jak się nim przejechałem to miałem wrażenie że to 1,6 100KM - w porównaniu z dieslem różnica jest ogromna, 20 KM mniej ale moment obrotowy 310Nm, a 1,8T tylko 210Nm, a max moc aż przy 5700 obr/min. O różnicy w spalaniu już nie wspomnę - po prostu przepaść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przyspieszeniem 1,8 T nie jest tak jak piszesz. Tego przyspieszenia się nie odczuwa, bo niema nagłego przyrostu momentu obrotowego, po prostu ciągnie od dołu. Diesle zrobili tak żeby było wrażenie niesamowitego odejścia żeby się toto lepiej sprzedawało, ale postaw swoje 1,9 przy 1,8 a będziesz wąchał spaliny benzyniaka.

W 1,8 T trzeba patrzeć na szybkościomierz i na to jak samochody za tobą zostają w tyle.

Siostra mojej Heleny po przejechaniu się około kilometra moim Passatem a następnie na tym samym odcinku Hondą Heleny (1,4 90KM) stwierdziła, że Honda to czuć, że ma odejscie :lol3 . Zapewniam, że w porównaniu z Passatem stoi w miejscu chociaż wbijam pedał gazu w podłogę, ale ja jestem wjeżdżony w Passata i wiem jak naprawdę ocenić przyspieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diesle zrobili tak żeby było wrażenie niesamowitego odejścia żeby się toto lepiej sprzedawało

Ale bzdurę palnąłeś. Rudolf Diesel ten spisek zapoczątkował ? :lol3

Charakterystyka dużego momentu obrotowego i mniejszego zakresu użytecznych obrotów to cecha silników diesla a nie żaden spisek producentów "aby się toto lepiej sprzedawało".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pan Rudolf, tylko Volkswagen. Poza tym co by to nie było, to i tak nie zmienia faktu, że 1,8 T z palcem w wiadomym miejscu objedzie traktora 1,9 TDI 130KM.

P.S. Cieszę się, że Cię ubawiłem, chociaż nie wiem skąd Twa dzika radość, heh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pan Rudolf, tylko Volkswagen
Ale co Volkswagen zrobił ?
że 1,8 T z palcem w wiadomym miejscu objedzie traktora 1,9 TDI 130KM

Od 0 do 100km/h szybsze jest 1.8t. Jednak przy typowym wyprzedzaniu te różnice się zacierają.

Cieszę się, że Cię ubawiłem, chociaż nie wiem skąd Twa dzika radość

No jak to skąd ? Z tego spisku w Volkswagenie co ustawiają te silniki diesla aby miały charakterystykę... silników diesla. Nieźle robią klientów w konia :roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności