Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie. Wszystko zalezy od tego kto kupował to auto jakie nowe i jak sobie skonfigurował auto.

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie. ogolnie to szczerze wezme co sie trafi albo 1.8 albo z turbo co w lepszym stanie. ogolnie budzet to wiecie no moge dac wiecej za naprawde fajne sprawne autko:) 1.6 to odpada jednak...wlasnie podoba mi sie bardzo 3 ramienna kierownica i napewno zmienilbym lampy przednie na soczewkowe bez bajerow zeby lepiej swicilo bo te stare klosze sa srednie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie spalania 1,8T to mogę napisać, że nie udało mi się po mieście osiągnąć takich wyników jak Kolegom, nie wiem, może kręcą pod czerwone pole, może kwestia egzemplarza. Największe spalanie jakie udało mi się osiągnąć po mieście to 10.8 i to kiedy naprawdę mi się śpieszyło. Ogólnie średnie spalanie od dłuższego czasu mam 8,8 dojeżdżając codziennie 4 km do pracy i czasami "trasa" 10 km do miasta i jazda po mieście, klima pracuje w 80% użytkowania samochodu, bo np rano do pracy jeszcze nie włączam. Na autostradzie przy 190km/h spalanie 12,2. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,3 na odcinku 32 kilometrów, trasa poprzez małe miejscowości i jedno nieduże miasto, styl emerycki mój, czyli dość żwawe rozpędzenie się do odpowiedniej prędkości i utrzymywanie jej bez zbędnego manewrowania gazem, zakresy prędkości od 70 do 120km/h.

Z tego co się orientowałem, to 1,6 potrafi palić więcej od 1,8 według danych katalogowych i "z życia wziętych", bo jeden z moich znajomych jeździ 1,6 i konsultujemy spalanie, wychodzi na to, że jego pali więcej niż mój 1,8T, hmmm...

Ustaliłem też, że 1,8T pali niewiele więcej, jeśli wogóle, od 1,8, natomiast ten z turbo jedzie dużo lepiej, bo dzięki turbinie jest dostępne 210 Nm już od 1750 obrotów na minutę. Turbina jest dodatkowo chłodzona cieczą chłodzącą silnik, nie tylko olejem jak w dieslach, np 1,9TDI, więc jeśli jest w dobrym stanie, to niema się co o nią martwić, trzeba tylko po skończeniu jazdy poczekać trochę ze zgaszeniem silnika i na pewno nic jej nie będzie.

Podsumowując, polecam 1,8T.

W sumie od jakiegoś czasu noszę się chyba z zamiarem sprzedaży jednego z moich samochodów, jestem kierownikiem stacji demontażu i mam możliwość jeżdżenia firmowym z moim sąsiadem który jest u nas kierowcą autolawety, a że żona na pewno nie sprzeda swojej Hondy kombi więc raczej do sprzedania będzie Passat. Więc jakby co, to pisz na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina jest dodatkowo chłodzona cieczą chłodzącą silnik, nie tylko olejem jak w dieslach, np 1,9TDI, więc jeśli jest w dobrym stanie, to niema się co o nią martwić,

Bo w benzynowym turbo panują znacznie wyższe temperatury spalin niż w dieslu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście, temperatura turbiny w dieslu ma przeważnie 600 stopni, w benzyniaku może mieć 800, co nie zmienia faktu, że tak w jednym jak i w drugim wychłodzenie turbiny po dynamicznej jeździe utrzymuje ją długo w bardzo dobrym stanie. Dodam jeszcze, że turbinie podczas jazdy nie dzieje się nic, nawet gdy jedziemy bardzo agresywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że mam takie spalanie ze względu na zapchany katalizator i wyskakujacy check co jakiś czas. Niedługo wywalam katalizator i wtedy będę mógł powiedzieć coś wiecej na temat spalania. Ja też bardzo polecam 1.8t bo jak się odpowiednio o niego dba to prawie nie do zajechania jest ten silnik. Mój ma blisko 300 tys. przebiegu i chodzi jak zloto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, do tego standardowo ze 150 cofnięte...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie spalania 1,8T to mogę napisać, że nie udało mi się po mieście osiągnąć takich wyników jak Kolegom, nie wiem, może kręcą pod czerwone pole, może kwestia egzemplarza. Największe spalanie jakie udało mi się osiągnąć po mieście to 10.8 i to kiedy naprawdę mi się śpieszyło. Ogólnie średnie spalanie od dłuższego czasu mam 8,8 dojeżdżając codziennie 4 km do pracy i czasami "trasa" 10 km do miasta i jazda po mieście, klima pracuje w 80% użytkowania samochodu, bo np rano do pracy jeszcze nie włączam. Na autostradzie przy 190km/h spalanie 12,2. Najmniejsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 6,3 na odcinku 32 kilometrów, trasa poprzez małe miejscowości i jedno nieduże miasto, styl emerycki mój, czyli dość żwawe rozpędzenie się do odpowiedniej prędkości i utrzymywanie jej bez zbędnego manewrowania gazem, zakresy prędkości od 70 do 120km/h.

Z tego co się orientowałem, to 1,6 potrafi palić więcej od 1,8 według danych katalogowych i "z życia wziętych", bo jeden z moich znajomych jeździ 1,6 i konsultujemy spalanie, wychodzi na to, że jego pali więcej niż mój 1,8T, hmmm...

Ustaliłem też, że 1,8T pali niewiele więcej, jeśli wogóle, od 1,8, natomiast ten z turbo jedzie dużo lepiej, bo dzięki turbinie jest dostępne 210 Nm już od 1750 obrotów na minutę. Turbina jest dodatkowo chłodzona cieczą chłodzącą silnik, nie tylko olejem jak w dieslach, np 1,9TDI, więc jeśli jest w dobrym stanie, to niema się co o nią martwić, trzeba tylko po skończeniu jazdy poczekać trochę ze zgaszeniem silnika i na pewno nic jej nie będzie.

Podsumowując, polecam 1,8T.

W sumie od jakiegoś czasu noszę się chyba z zamiarem sprzedaży jednego z moich samochodów, jestem kierownikiem stacji demontażu i mam możliwość jeżdżenia firmowym z moim sąsiadem który jest u nas kierowcą autolawety, a że żona na pewno nie sprzeda swojej Hondy kombi więc raczej do sprzedania będzie Passat. Więc jakby co, to pisz na pw.

 

Ale piszesz o spalaniu realnym, czyli z dystrybutora, nie z komputera w samochodzie, bo te wskazania w aucie to se o kant dupy można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie realne a te z komputera może się często różnić o nawet o 15-20%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o dobrze wiedziec:) a masz w kombiaku?a powiedzcie mi bo widze kilka sztuk z xenonami czy passat b5 przed liftem mial oryginalny fabryczne xenony jako opcja? ze spryskiwczami oczywiscie czy to sa samo robki? a wlasnie czy trzab w passacie zmieniac jakies opcje w komputerze auta zeby pokazywal mi spalanie na wyswietlaczu LPG? czy pozostaje mi leczenie do pustego zbiornika ile ujechalem? bo jedni twierdza ze pokazuje na kompie bez modyfikowania a inni ze nie/.

przyklad http://olx.pl/oferta/volkswagen-passat-CID5-IDbdTgW.html#40af1a7349;promoted czy to sa fabryczne?:)

Edytowane przez jumanji1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy passat b5 przed liftem mial oryginalny fabryczne xenony jako opcja? ze spryskiwczami oczywiscie czy to sa samo robki?
Tak, były xenony fabryczne ze spryskiwaczami.

 

Tak

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja od pół roku jestem posiadaczem B5 z jak wiele razy już słyszałem egzotycznym silnikiem 2.3 VR5 170 PS w tiptronicu i powiem szczerze że nie mogę złego słowa powiedzieć jak na razie oczywiście rok 2002 kupiony osobiście w Niemczech od 1 właściciela w pełni serwisowany fakt że na na dzień dzisiejszy najechane 140 tyś km ale jak mówię ile za niego zapłaciłem to się pukają w głowę. Auto dalej użytkuję w Niemczech a kosztowało mnie w przeliczeniu na zł ponad 22tyś zł, ale warte było ceny, silnik 5 cylindrów 20 zaworów który posiada zmienne fazy rozrządu jedzie fajnie a spalanie też ma fajne przy średniej jeździe 11-12l trasa na autobanie mieści się w 9-10l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

140 tys, co to za przebieg! Jaja se robisz? Dotarty dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poważnie dokładnie 142tyś z czego ja zrobiłem 2 tyś, serwisowany od nowości w VW servis miał robiony co 20 tyś km, w tym czasie 2 razy wymianiane świece, 2 razy płyn hamulcowy, tylko szkoda że oliwa też co 20 tyś bo w niemczech panuje moda na oleje LongLife i wymianę bynajmniej w moim pasku co 20tyś. Powiem ze za ten stan było warto jak niektórzy mówią sporo przepłacić.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem ze za ten stan było warto jak niektórzy mówią sporo przepłacić.6

 

 

Skoro taki idealny, to rób swój temat i pochwal się światu :D

Te spalanie to oczywiście w benzynie ? (czy lpg ? )

 

Z tego co wyczytałem, to ten silnik powinien na 98 jeździć. Jaką lejesz ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pewnie że się pochwalę tylko na razie brak czasu za 2 tyg urlop to wtedy temat będzie, a co do spalania to pewnie że benzyny gazu nie mam i miał nie będę. Piszą różnie na tabliczce na wlewie jest info 95/98 ja tylko raz zalałem 95 super, a to 102ultimate na Aralu jak dobrze pamiętam jest po 1,52 euro za literek. Odradzają tankowanie Pb 95 eco do tego modelu.

Edytowane przez gkliszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam możliwość zakupu passata 2.0, 115KM z 2001r. Czy warto kupić auto które jeździło na LPG 10 lat? Na co trzeba zwrócić uwagę przy oględzinach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle, na wszystko. Niema złotego środka, każde auto jest inne. To, że akurat ten egzemplarz jeździł 10 lat na gazie ma o czymś świadczyć? To nic nie znaczy, bo może to być zadbane i bardzo sprawne technicznie auto. Myślisz, że te które jeżdżą bez gazu nie mogą być zajeżdżonymi szrotami?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co powiesz na 1,6 101KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności