Misio Zgłoś #1 Napisano 28 Sierpnia 2007 Witam. Mam problem z obrotomierzem. Mysle ze ogólnie jest sprawny tylko nie działa to wyjscie z alternatora. Jak mozna to sprawdzic. Przeswietliłem przewód z alternatora do deski (pin 10). Mozna sprawdzic to wyjscie alternatora czy daje impuls?? Co powinno tam wzrastać: prąd czy napięcie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 28 Sierpnia 2007 Na tym zacisku odbywa się pomiar częstotliwości. Nie mierz napięcia, bo będzie ono praktycznie stałe w całym zakresie obrotów. Gdybyś chciał zmierzyć prąd (względem masy), to napewno zrobiłbyś zwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2007 Mierzyłem napiecie i było ono stałe. To jak moge sprawdzić czy wyjscie z alternatora na obrotke jest sprawne. Obrotomierz od czasu do czasu wskakuje na maximum i podskakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2007 To wyjście nie psuje się. Jest ono poprostu wyprowadzeniem jednego z trzech uzwojeń stojana alternatora. Inaczej mówiąc zacisk "W" alternatora (o którym piszesz) połączony jest przewodem bezpośrednio z jednym z trzech wyprowadzeń uzwojenia stojana. Zamiast przewodu może być pin "W" wychodzący bezpośrednio z płytki zespołu prostowniczego. Podejdź do zagadnienia z innej strony. Mając włączony zapłon przy unieruchomionym silniku wskazówka obrotomierza stoi na "0". Przy uruchomionym silniku wskazówka idzie w górę. Tak więc zakładając, że w alternatorze wszystko jest ok (co najwyżej w przypadku braku kontaktu/uszkodzenia wyjścia "W") wskazówka musi opaść do pozycji "0". Innymi słowy problem tkwi w samym obrotomierzu lub w sterującym nim układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #5 Napisano 28 Sierpnia 2007 No tak. Z tego wynika ze alternator wporzadku. A który układ jest odpowiedzialny za obrotomierz?? Moja deska rodzielcza jest z predkosciomierzem na linke. Poprzednia była elektroniczna ale zepsuta, a ta dostałem i tez nie działała po polutowaniu całej na nowo działa wszystko prócz obrotomierza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2007 Raczej zapomnij o jej naprawie. Nikt tego nie robi (nie naprawia elektroniki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2007 Szkoda deski. Wszystko działa tylko ten obrotomierz nie. Wiedzieć jaki układ padł. Deska jest dość prostej konstrukcji wszystkie zegary mozna bez problemów wyjąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robi_87 Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2008 Witam! Zastanawiam się dlaczego kolega Misio podłącza obrotomierz do alternatora skoro ma silnik benzynowy? W moim pasku jest taki sam silnik i przekłada na licznik z obrotomierzem poszła bez żadnych przeszkód i co najważniejsze działał od razu. Szukałem tylko zestawu aby odpowiadał licznikowi, który zamontowany był dotychczas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter1.9D Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2012 Witam. Mam takie pytanie. Na wolnych obrotach, obrotomierz pokazuje mi takie oto wskazanie. Na mój gust ciut za niskie wychodzi że to jakieś 500 obr/min. , ale może się nie znam. Czy to właściwe wskazanie? Zegary wyciągnąłem z paska na złomie, tam był 1.9TD. Były lutowane bo nie działała temperatura i poziom paliwa. Ale obrotomierz pokazywał takie same wskazanie przed i po ingerencji w licznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papluch Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2012 Na mój gust ciut za niskie wychodzi że to jakieś 500 obr/min. , ale może się nie znam. Czy to właściwe wskazanie? Zegary wyciągnąłem z paska na złomie, tam był 1.9TD. Były lutowane bo nie działała temperatura i poziom paliwa. Ale obrotomierz pokazywał takie same wskazanie przed i po ingerencji w licznik. pytanie czy silnik na pewno nie ma za niskich obrotów lub w alternatorze coś nie walnęło co odp za obroty w klekotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter1.9D Zgłoś #11 Napisano 8 Maja 2012 pytanie czy silnik na pewno nie ma za niskich obrotów lub w alternatorze coś nie walnęło co odp za obroty w klekotach Obroty ma na pewno dobre. Dopiero co pompa wtryskowa była ściągana, bo mi cięgno od przyśpieszacza zapłonu poszło. A przed wyjęciem pompy i po wskazania obrotka były i są takie same. Wiem że obrotomierz bierze obroty z alternatora, czasami po odpaleniu pali mi się ładowanie, i obrotomierz leży, parę sekund minie, lampka gaśnie obrotomierz wstaje. Czasami muszę leciutko przygazować. Nieraz rozrusznikiem kręciłem aż miło jak czasami do zera wyjeżdżę wachę i się trochę zapowietrzy układ. Nigdy nie miałem że kręcił coraz wolniej, a kręciłem nieraz długo. Więc ładowanie jest. Ale alternator faktycznie może być przyczyną tych małych obrotów. Ale jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2013 Witam, odkopię temat MAM 1997 TDI ahu, Obrotomierz po przekręceniu na włacenie silnika z 0 wskakuje na 900, ale po dodawaniu gazu pracuje tylko w zakresie 900-1000, co z tym może być nie tak?mam licznik z pełnym FISem i nie chciałbym za bardzo go zmieniać.Są jakies metody na naprawę tego ustrojstwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #13 Napisano 29 Sierpnia 2013 Witam, odkopię temat MAM 1997 TDI ahu, Obrotomierz po przekręceniu na włacenie silnika z 0 wskakuje na 900, ale po dodawaniu gazu pracuje tylko w zakresie 900-1000, co z tym może być nie tak?mam licznik z pełnym FISem i nie chciałbym za bardzo go zmieniać.Są jakies metody na naprawę tego ustrojstwa? zapytaj w dziale b5.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2013 fakt:wstyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach