Skocz do zawartości
miki99999

[silnik] Wymiana czujnika Halla w aparacie zapłonowym.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak zdemontować czujnik Halla w aparacie zapłonowym?

Zdjąłem kopułkę, palec rozdzielacza - jak zdemontować blachę wchodzącą w szczelinę czujnika. Czujnik przykręcony dwoma wkrętami.

Pewnie demontaż jest prosty, ale mnie tak jakoś się lubi zgiąć, ułamać, etc., więc wolę zapytać...

 

Powód: problemy z zapalaniem na ciepłym silniku, VAG: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) - sprawdziłem w innych postach, ale jak go wymienić niestety nie znalazłem.

 

Autko: B4 '96 kombi, 2.0 8V 115KM ABE, ASB, 253kkm

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwus

Ten błąd wyskoczy Ci przy lużnym lub przestawionym rozrządzie.Sprawdź najpierw to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podpowiedź.

 

Pasek rozrządu i rolkę napinacza wymieniłem 2 tygodnie temu, sprawdziłem 2 razy ustawienie, jest OK.

Przyczyną moich problemów jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym, tak też pokazuje VAG.

 

Tylko nie wiem jak zdjąć blachę wchodzącą w szczelinę czujnika. Próbowałem podważyć wkrętakiem, ale zaczęła się wyginać, więc odpuściłem. Szczególnie, że lubi się czasem coś "urwać".

 

A może do wymiany nie potrzeba zdejmować tej blachy? Może wymiana jest znacznie łatwiejsza, niż przypuszczam?

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek

rozbiera się to od dołu aparatu;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi czujnik halla wymieniali w warsztacie, niestety nie przy mnie, dlatego nie widziałem jak to się robi, ale mechanicy twierdzili, że trzeba zdemontować aparat zapłonowy. Więc bardzo możliwe, że pslinek ma rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Witam

Czy aby napewno cujnik halla mam ten sam problem, jak silnik gorący to gaśnie i muszę czekać 15-20 minut i puźniej odpala.Narazie usterki niezlokalizowałem.Jeśli chodzi o wymianę czujika to musisz wyjąć aparat zapłonowy, koło zębate jest mocowane do wałka za pomocą swożnia- trzeba go wybić, po wybiciu zdejmujesz zębatkę i wyciągasz czły wałek razem z blachą która zasłania czyjnik.Życzę sukcesu w wybijaniu tego swożnia.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za informacje,

 

Tym bardziej, że sposób wymiany opisany w książce naprawy - ściągnięcie blachy jest dla mnie niewykonalny. W trakcie próby zdjęcia blacha zaczęła się wyginać, a nie drgnęła na wałku.

Chyba jednak lepszy jest sposób poprzez wyjęcie całego aparatu i wybicie sworznia przy zębatce.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za informacje i... będę musiał wygospodarować trochę czasu na wykonanie naprawy, ale na razie poświęcam prawie cały wolny czas po pracy mojemu 5-tygodniowemu synkowi :-))))).

 

Pozdrawiam Wszystkich

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djluzak

Moze tu sie jeszcze podepne. W jaki spsoob wybic ten sworzen (kolek)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A vagowałeś auto na wyłączonym silniku czy na włączonym. Na wyłączonym zawsze wywali Ci czujnik halla. Odpal auto i zvaguj na odpalonym nie powinien wyskoczyć błąd Halla G40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie mialem napisac to co Nuttie :)

nawet chyba nie trzeba kasowac tego bledu poprostu na odpalonym silniku sie nie pojawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kolega miki99999 już poradził sobie z problemem - gdy ostatnio udzielał się w temacie jego synek miał 5 tygodni, teraz zapewne już nieźle chodzi z asekuracją :) . Do tematu podpiął się djluzak - nie ma on problemu z diagnozą, on musi wymienić uszkodzonego halla, a problem ma z wybiciem kołka mocującego koło zębate do wałka. Kto już wybijał? Pochwalić się! Ja pomóc wiele nie mogę, bo jeszcze tego elementu nie tykałem, więc wolę głupot nie opowiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ups, nie zauważyłem że pomagam w odgrzewaniu kotleta... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie dla potomnych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misq
A vagowałeś auto na wyłączonym silniku czy na włączonym. Na wyłączonym zawsze wywali Ci czujnik halla. Odpal auto i zvaguj na odpalonym nie powinien wyskoczyć błąd Halla G40.

 

Witam. Mam problem ze swoim passacikiem. Odpaliłem samochód, ruszyłem i przejechałem tylko 50 metrów. Samochód zgasł i nie chce odpalić, rozrusznik kręci normalnie, sprawdziłem iskre i jej nie ma, wezwałem gościa z komputerkiem, na vag-u wyszło ze to czujnik położenia wałka rozrządu, czy to możliwe żeby przy uszkodzeniu tego czujnika nie była podawana iksra na świecach? Szukałem tego czujnika i jestem prawie pewien że jest on umieszczony w aparacie zapłonowym, czy moge sam wymie nić ten czujnik? jeśli tak to jak? mój aparat to bosch 050 905 205AH. Jeśli to nie czujnik halla to co moge jeszcze sprawdzić? Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misq na vagu na wyłączonym silniku zawsze będzie wyświetlać błąd: czujnik położenia wałka rozrządu.

 

Zrób test - kręć rozrusznikiem jak będzie ciemno, a druga osoba patrzy pod maskę czy gdzieś iskrzy.

Czy twój problem nie pojawił się po wjechaniu w kałużę? Jeżeli tak to stawiam na cewkę (u mnie była taka awaria).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie jest czujnik halla w tdi 2001.Poprosze o jakies zdjecie jesli ktos ma.Mam problem z odpalaniem i sm sobie wskakuje na obroty na jalowym biegu gdy jest zimny. Vag pokazal dwa czujniki g40 implausible i g62 open or short to plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a problem ma z wybiciem kołka mocującego koło zębate do wałka. Kto już wybijał? Pochwalić się! Ja pomóc wiele nie mogę, bo jeszcze tego elementu nie tykałem, więc wolę głupot nie opowiadać.

u mnie nie było większego problemu z wybiciem tego kołka, trzeba sobie dopasować troszke mniejszy kołek żeby ten wyszedł drugą stroną (jak będzie taki sam to z powrotem zakuta zębatka :D) potem wałek do góry i hall na wierzchu:)

Edytowane przez martin724

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dejmon

Podpinam się pod temat 'wymiany czujnika halla'. Rozumiem, że aby zdemontować stary czujnik trzeba rozebrać kopułkę, ale dostęp do czujnika będzie od spodu auta? czy zrobi się to w warunkach blokowych? Jak podczas wymiany nie przestawić zapłonu?

Edytowane przez dejmon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpinam się pod temat 'wymiany czujnika halla'. Rozumiem, że aby zdemontować stary czujnik trzeba rozebrać kopułkę, ale dostęp do czujnika będzie od spodu auta? czy zrobi się to w warunkach blokowych? Jak podczas wymiany nie przestawić zapłonu?

 

z pod maski go robisz ustawiasz sobie palec rozdzielacza na 1 cylinder taka kreska na obwodzie aparatu zdejmujesz kopułkę bierzesz śrubokręt do pobijania i młotek na obudowie aparatu tam na dole gdzie jest przykręcony na klucz 13 robisz sobie kreskę potem odkręcasz 13 i wyciągasz do góry koła zębate w nim są pod lekkim kątem wyciągasz i masz na wierzchu potem wybijasz zabezpieczenie i rozbierasz potem wymieniasz składasz wkładasz aparat ustawiasz do kreski tej na obudowie i tej na pierwszy cylinder i gotowe. ps ustawienie zapłonu kosztuje 20 złotych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności