Skocz do zawartości
coyot

dławi podczas jazdy /2E/

Rekomendowane odpowiedzi

A więc, przeczytałem dużo, sprawdziłem bardzo dużo, a wymieniłem jeszcze więcej, a problem jest nadal. Mianowicie: silnik 2E Pb/LPG, skrzynia automat rocznik 90, na wolnych falują obroty (obojętne gaz/benzyna), czasem przy dojeżdżaniu do świateł potrafi zgasnąć, poza tym, gdy jadę np. na 3 czy 4 biegu i dosłownie "muskam" gaz pojawia się szarpanie, lub "dziury" w gazie - obojętnie czy ciepły czy zimny.

Wymienione:świece, kable, kopułka z palcem, cewka, silniczek wolnych obrotów, czujnik temp. (na oryginał VW), filtr powietrza, filtry gazu, benzyny, nowe wężyki podciśnień, wszystkie odmy przeczyszczone i sprawdzone, wiązka silnika przepatrzona i po izolowana na nowo, reset Digi dwu krotny, jazda wyłącznie na benzynie w trasie na 300 km i jeszcze parę rzeczy które robiłem a zapomniałem... Ogólnie mam dość i mocno zastanawiam się nad sprzedażą. Czy jest ktoś mi w stanie pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 30012009

witam.ja też mam podobny problem z moim paskiem.w czasie jazdy zdarza sie ze zaczyna sie dlawic jakby zaczelo mu brakowac paliwa.pozostaje sie zatrzymac i przegazowac go troche co zajmuje chwile.zdarza sie tez tak ze juz na postoju w ogole nie reaguja kiedy naciskam gaz (nawet do dechy)i smierdzi paliwem.zdarza sie to rzadko ale jest strasznie klopotliwe zwlaszcz kiedy zdarzy mi sie to podczas wyprzedzania.

 

---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:45 ----------

 

chcialem tez dodac ze sciaganie klem z aku nic nie daje.jedyne co pomaga (czasem)to odpiecie i przeczyszczenie srodkowej "wtyczki"od gaznika(tej brązowej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc, przeczytałem dużo, sprawdziłem bardzo dużo, a wymieniłem jeszcze więcej, a problem jest nadal. Mianowicie: silnik 2E Pb/LPG, skrzynia automat rocznik 90, na wolnych falują obroty (obojętne gaz/benzyna), czasem przy dojeżdżaniu do świateł potrafi zgasnąć, poza tym, gdy jadę np. na 3 czy 4 biegu i dosłownie "muskam" gaz pojawia się szarpanie, lub "dziury" w gazie - obojętnie czy ciepły czy zimny.

Wymienione:świece, kable, kopułka z palcem, cewka, silniczek wolnych obrotów, czujnik temp. (na oryginał VW), filtr powietrza, filtry gazu, benzyny, nowe wężyki podciśnień, wszystkie odmy przeczyszczone i sprawdzone, wiązka silnika przepatrzona i po izolowana na nowo, reset Digi dwu krotny, jazda wyłącznie na benzynie w trasie na 300 km i jeszcze parę rzeczy które robiłem a zapomniałem... Ogólnie mam dość i mocno zastanawiam się nad sprzedażą. Czy jest ktoś mi w stanie pomóc?

 

To została jeszcze przepływka, najlepiej podmienić na jakąś sprawną dla próby.

I zobacz jeszcze jak chodzi po ściągnięciu wtyczki z krokowca na nagrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągnę wtyczkę z krokowca na ciepłym, to gaśnie. Podmienię jeszcze tą przepławkę, zobaczymy co będzie... ostatnią szanse ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnią szanse ma

Zmierz napięcie na potencjometrze przepustnicy,środkowy kabelek,przepustnica zamknieta okoo 1V otwarta około 5 V, jesli bedzie okey to odłacz na jakiś zas najpierw czujnik detonacyjny,wtyczka przy filtrze oleju, cyba trzy albo cztery piny,sam czujnik jest na bloku w okolicach obudowy filtra oleju, możesz jeszcze odłaczyć potencjometr Co, jest przy obudowie filtra powietrza, lub zmierz jego oporność wartość miedzy 0 a 2 kOhm. A dokładnie to powinno byc około 1.1 do 1,3 kOhm.

Oczywiście wazne czy masz emulator sondy,na jaką emulację masz ustawiony i czy sonda w ogóle pracuje ,zmienne napięcie miedzy 0 a 1 V. Można oczywiście ja tymczasowo odłączyć.

Warto jeszcze sprawdzić czy sterownik dostaje odpowiednie napięcie.

Sam przepływomierz to tylko oporność czujnika powietrza zasysanego (pin 1 i 4) (wartości takie same jak czujnika temp. silnika) i napięcie na pinach 2 i 4 (klapa zamknięta około 1 V otwarta około 5 V.

Opi czujników w digifancie z drugiego postu w TYM wątku trochę Ci powinien pomóc.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie sprawdzałem tego co napisałeś lebow, bo mi czas na to nie pozwala, podmieniłem przepływke, zresetowałem jeszcze raz i pojawiły się nowe okoliczności, mianowicie silnik chodzi idealnie, ale to idealnie na benzynie i na gazie do temp. 90*.

92-94 i zaczyna się falowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
92-94 i zaczyna się falowanie

Sprawdż czy mas odpowiednie świece, i możesz delikatnie zlikwidować falowanie regulując śrubą przy przepustnicy (dodatkowe powietrze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie falowanie się zakończyło po wyczyszczeniu przepustnicy oraz zakończyły się zaniki mocy w czasie jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walki ciąg dalszy ;)

Rano po nagrzaniu wolne obroty idą na 5 tyś, muszę ściągnąć wtyczkę z przepływomierza i na gazie jakoś chodzi. Wystarczy że lekko przestygnie, podpinam wtyczkę i mogę jeździć do woli-obroty ładnie spadają, wolne obroty poniżej 1000, miód malina. Teraz pytanko, czym to jest spowodowane, co sprawdzić? Sama przepływka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz pytanko, czym to jest spowodowane, co sprawdzić?

Sprawdź volty na potencjometrze przepustnicy a potem czy jest dobra masa ze sterownika na czujniki,jest jedna masa na przepływkę , potencjometr przepustnicy,Halla i czujnik temp.

Też miałem podobny przypadek i był winny po części potencjometr a po części zbyt mocno przyspieszony zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozśmieszę was tym co napisze lub nie ale : dławił mi się podczas jazdy w deszcz totalnie rok czasu mi to zajęło nim zdenerwowany otworzyłem maskę żeby to sprawdzić ... dlaczego rok? bo tylko w deszcz :) mianowicie odłączyłem wtyczkę od sondy lambda i wisiała sobie tuż obok zawieszona w dół. Ja w kałużę a on się dusi. Zachlapywałem ją wodą. ot cała historia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje waszej pomocy przy doborze świec... Silnik 2E, instalacja gazowa lovato, 1991r.. Obecnie mam założone przez gazownika świece NGK BPR6E, jednoelektrodowe... Z katalogu NGK wynika, że nie są one przeznaczone dla tego silnika, a zalecane jest by założyć NGK BUR6ET lub V-line 1 trzyelektrodowe .. Podpowiedzcie co kupić bo czeka mnie wymiana przewodów i świec (przewody strzelają, ą świece mają już czarną porcelankę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mając instalkę - sekwencję - jeździłem na świecach NGK wg katalogu do silnika 2E (takie z potrójną elektrodą).

Teraz jeżdżę na ISKRACH (wersja do gazu) i też dobrze (jednoelektrodowe).

Jest wiele zdań nt. świec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo czeka mnie wymiana przewodów i świec

Kup jednoelektrodowe a różnicę w cenie (bo jest spora) przeznacz na dobre kable które jak będą kiepskie to nawet świece z platynową elektrodą ich nie uratują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kable kupione i kupię świece które mam teraz założone czyli NGK BPR6E. Skoro tyle pracował (czasem mi strzelał ale myślę, że to wina leciwych kabli) to dalej powinno być dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności