goomish Zgłoś #1 Napisano 12 Września 2008 Witam! Mój pasacik nie posiada świateł przeciwmgielnych, a chciałbym je zamontować. Stąd pytanie: czy pomimo braku światel VW doprowadził instalację, czy trzeba ją ciągnąć z jakiegoś miejsca np od jakiegoś przekaźnika? Dodam, że jak z przełącznika "włączam" światła to kontrolka się zapala, czyli jak rozumiem ta część instalacji od włącznika do przekaźnika (jeżeli idzie to przez przekaźnik) jest "obecna"? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 12 Września 2008 (edytowane) z przełącznika "włączam" światła to kontrolka się zapala, Masz na myśli przeciwmgielne przód czy tył ?? Bo przednie nie są sygnalizowane żadną kontrolką tylko na pokrętle zamiast czerwonego masz zielony kolor. Edytowane 12 Września 2008 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goomish Zgłoś #3 Napisano 12 Września 2008 (edytowane) Chodzi mi o światła przeciwmgielne przednie. Nie mam instrukcji w żadnym cywilizowanym języku poza niemieckim i wydawało mi się, że pierwsze wyciągnięcie pokrętła od świateł to zapalenie kontrolki na zegarach i włączenie przeciwmgielnych przednich. Edytowane 12 Września 2008 przez goomish Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #4 Napisano 12 Września 2008 Chodzi mi o światła przeciwmgielne przednie. Nie mam instrukcji w żadnym cywilizowanym języku poza niemieckim i wydawało mi się, że pierwsze wyciągnięcie pokrętła od świateł to zapalenie kontrolki na zegarach i włączenie przeciwmgielnych przednich. Nie. W przednich wychodzi Ci o dwa stopnie. Raz tylne, dwa przednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #5 Napisano 12 Września 2008 Raczej będziesz musiał pociągnąć kable, gdyż VW produkuje wiązki pod zamówienie (z jakim wyposażeniem jest zamówiony samochód). A każdy moduł ma wiele różnych wariantów (np. moduł ABS w golfie A5 z roku modelowego 2009 ma 16 różnych wariantów ale dla modelu z roku prod. 2008 było 40 wariantów-niby wiązka od ABS a każda inna). I tak jest ze wszystkimi modułami VW od kilku do kilkudziesięciu wariantów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2008 Nie. W przednich wychodzi Ci o dwa stopnie. Raz tylne, dwa przednie. bzdura ... raz przednie, a jak jeszcze raz wyciagniesz to wtedy tylne się włączają (tylne bez przednich nie będą świecić jak są i przednie ) przynajmniej u mnie tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2008 raz przednie, a jak jeszcze raz wyciagniesz to wtedy tylne się włączają (tylne bez przednich nie będą świecić jak są i przednie ) przynajmniej u mnie tak jest Dokładnie Majcin Doc nie pij tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goomish Zgłoś #8 Napisano 12 Września 2008 Ok! Wiem już że muszę ciągnąć kable, tylko skąd? Czy VW przeciwmgielne ma włączane poprzez przekaźnik czy bezpośrednio przez przełącznik? Druga sprawa to czy te światełka w wykonaniu VW dobrze świecą czy są tylko po to aby poprawić sobie samopoczucie? - pytam bo widziałem już parę porażek konstrukcyjnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2008 (edytowane) Ok! Wiem już że muszę ciągnąć kable, tylko skąd? Czy VW przeciwmgielne ma włączane poprzez przekaźnik czy bezpośrednio przez przełącznik?Druga sprawa to czy te światełka w wykonaniu VW dobrze świecą czy są tylko po to aby poprawić sobie samopoczucie? - pytam bo widziałem już parę porażek konstrukcyjnych. najlepiej kablem z samego przelacznika trzeba miernikiem wynalezc kabel ktory odpowiada za halogeny nastepnie kabel przeciagnac do komory silnika i wstawic uniwersalny przekaznik i zasterowanie na niego z wczesniej poprowadzonego kabla. do tego przekaznika dochodzi masa i zasilanie z akumulatora i wystreiwanie na halogeny i to wysterowanie podlaczasz pod halogeny i sama mase pod halogen i cieszysz sie dodatkowym swiatlem jesli nie masz dwustopniowego przelacznika swiatel to musisz takowy dokupic ewentualnie dodatkowy przycisk czas montazu ok 2 godzin koszt kable - trzeba policzyc(najlepiej kabel w gumie kupic pod wplywem niskiej temperatury nie twardnieje bardzo i nie peka) przekaznik z kostka (20zł) jakbys lecial gdzies przez nisko to daj znac mam taki przkeaznik 53 orginalny vw nie bedziesz musiał kupowac jedynie pozagniatasz sobie koncówki do niego i powkladasz oddam za free Edytowane 12 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goomish Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2008 Dzięki wielkie! Wiem już co i jak, teraz muszę skompletować halogeny i maskownice/kratki i do roboty . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2008 hm...kable można kupić na angielskim ebay' u dołączony do tego jest bardzo prosta instrukcja... pozdro i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2008 pociągnij od pozycyjnych ,bo halogeny nie mogą się palić bez pozycyjnych,jak będziesz chciał przykręcić halogeny do zderzaka to dokup od razu kołki rozporowe 6 szt(małe krótkie i białe) w serwisie i wkręty do mocowania halogenów,które wkręcisz w te kołki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2008 pociągnij od pozycyjnych ,bo halogeny nie mogą się palić bez pozycyjnych,jak będziesz chciał przykręcić halogeny do zderzaka to dokup od razu kołki rozporowe 6 szt(małe krótkie i białe) w serwisie i wkręty do mocowania halogenów,które wkręcisz w te kołki Albo moim zdaniem lepiej dać z tyłu nakrętkę przykręcając zwykłą śrubą. P.S. Tak zapytam: po co Ci dokładać halogeny? Efekt jaki dają jest raczej mizerny. No chyba, że chodzi głównie o względy estetyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #14 Napisano 12 Września 2008 Albo moim zdaniem lepiej dać z tyłu nakrętkę przykręcając zwykłą śrubą. zapłaci kilka zł za te kołki i wkręty i wkręci bez patentów,jakoś ja druciarstwa nie trawię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plastikbiker Zgłoś #15 Napisano 13 Września 2008 goomish dzisiaj postaram Ci sie zapodac zdjecia gdzie co i jak bo ja juz ta operacje na swoim przeprowadzilem i dziala i swieci i sie przydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2008 goomish dzisiaj postaram Ci sie zapodac zdjecia gdzie co i jak bo ja juz ta operacje na swoim przeprowadzilem i dziala i swieci i sie przydaje. a ja mam fabrycznie i nie używam bo tak jak Matsil pisze efekt ich świecenia jest mizerny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plastikbiker Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2008 a ja mam fabrycznie i nie używam bo tak jak Matsil pisze efekt ich świecenia jest mizerny Zalezy do czego sie uzywa tych swiatel bo ja ani na brak mgiel nie narzekam ani na efekt ich dzialania i widzialem jak swieca przed zalozeniem i wiedzialem ze mi sie przydadza wiec nie bede sie to z Toba spieral jak komu swieci i jaki daje efekt. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goomish Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2008 Kilka postów wyżej pytałem jak halogeny spisują się w VW bo jeżeli jest to lipa to nie ma sensu tracić pieniędzy i czasu. A jeżeli dają niezły efekt - lepszej widoczności nie estetyczny - to warto. Więc może wypowiedzą sie szerzej Ci którzy mają halogeny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2008 Zalezy do czego sie uzywa tych swiatel bo ja ani na brak mgiel nie narzekam ani na efekt ich dzialania i widzialem jak swieca przed zalozeniem i wiedzialem ze mi sie przydadza wiec nie bede sie to z Toba spieral jak komu swieci i jaki daje efekt. pozdro przede wszystkim to halogeny, które są na aucie 7 lat i mają przebieg ponad 280kkm są mocno wypiaskowane od kamyczków więc i ich świecenie jest mizerne fakt w klimacie, którym się poruszasz są mgły i takie światła mogą Ci się przydać lecz w klimacie, którym poruszam się ja nie ma kiedy ich używać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2008 Więc może wypowiedzą sie szerzej Ci którzy mają halogeny. Miałem halogeny w B5 i mam w B6 więc mogę Ci coś na ten temat napisać. Dają tyle, że po zaświeceniu masz trochę jaśniej w odległości 5 m od samochodu . We mgle jest dokładnie to samo. Ich zaleta to głównie to, że jadący z przeciwka lepiej Cię widzą, bo Tobie wiele nie pomogą. To samo jest w B6. Ale pod względem estetycznym auto na pewno lepiej się prezentuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach