Skocz do zawartości
drax

Prośba o analize 1.8t AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zakupiłem paska i mam z nim problemy z dużym spalaniem, gazu spalił mi ostatnio przy spokojnej jeździe po mieście 16 l.

zrobiłem logi grup 032,115 oraz 118, czy mogli byście rzucić okiem czy wartości doładowania są ok oraz czy te stałe wartości sondy są prawidłowe ?

 

Co dziwne, przed logami, samochód na jałowym biegu pokazywał (wyłączone wszystkie odbiorniki) spalanie ok. 1.1-1,2 l/h,

po wykonaniu tych logów, nagle pokazuje 0,8-0,9 l/h, czy kręcenie tego silnika do takich obrotów mogło wpłynąć na taką zmiane ? Dodam, że uszkodzoną mam drugą sonde, pokazuje jej błąd komputer.

 

http://vaglog.rtnet.pl/draxters_142578.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/draxters_142577.html

 

pierwszy log na bezynie(ostatnia partia na dole, pierwsze to testy, pierwszy raz robiłem logi), drugi na gazie, czujnik p1 jest niby od wersji bez turbo, przez co było czuć lekkie bujanie po ok 4,5 tyś rpm na gazie.

 

Nie zrobiłem loga, ale podpiąłem się pod samochód, na kanale 011 cool. temp. pokazywał 53st, podobnie jak wskaźnik, jednak potem te wartości były rozbieżne, na zegarze 85, komputer - 65, natomiast po jezdzie, zegar 90 - komputer 98. Czy to normalne ?

 

Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wartości doładowania są ok

Doładowanie jest OK. Na przyszłość jak robisz log z grupy 115 to stop wciskaj kilka sekund po zdjęciu nogi z gazu wtedy można też DV ocenić.

oraz czy te stałe wartości sondy są prawidłowe ?

Coś mi się wydaje, że logi były robione po kasowaniu błędów? Pojeździj trochę przynajmniej ze 100km nie odłączaj aku nie kasuj błędów i wtedy podejrzyj grupę 032.

Nie zrobiłem loga, ale podpiąłem się pod samochód, na kanale 011 cool. temp. pokazywał 53st, podobnie jak wskaźnik, jednak potem te wartości były rozbieżne, na zegarze 85, komputer - 65, natomiast po jezdzie, zegar 90 - komputer 98. Czy to normalne ?

Nie wiem w jakiej sytuacji to sprawdzałeś, ale przy obecnych temperaturach zewnętrznych ten silnik po kilku kilometrach powinien mieć temperaturę ok. 90*C i tak trzymać w czasie jazdy. Po zatrzymaniu też wcale tak szybko nie wystygnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, po kasowaniu, jednak zdążyły wyskoczyć ten błąd. Jutro jadę do Katowic to po powrocie zrobie logi, ale mimo wszystko umówiłem się na wymianę tej sondy w poniedziałek, drażni mnie ta kontrolka żółta :)

 

Według licznika temperaturę pokazuje tak jak mówisz, dosłownie 2-3 km i jest 90 st i szybko nie stygnie, jedynie zastanowił mnie odczyt z vag coma tej temperatury, jego rozbieżność ze wskazaniami z licznika, wentylator normalnie się włącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ważniejszy jest odczyt z VAGa i jeżeli przejedziesz odpowiednią ilość km po której silnik powinien osiągnąć odpowiednią temperaturę, a VAG pokaże co innego to trzeba będzie sprawdzić termostat, a w dalszej kolejności czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp. sprawdzaj w grupie pierwszej, po normalnej jeżdzie powinna wynosić od 90 do 100 st. na vagu, wskaźnik pokazuje zawsze 90 st. przy faktycznej temp. silnika od 80 do ponad 100 st. to taki myk żeby nie martwic kierowcy wahaniami temp. w zakresie kilku kilkunastu stopni co jest normalne.

Co do logów grupy 032 nie ma sensu robić wystarczy odczytać wartości po jeżdzie, zrób jeszcze raz loga z grup 002 i 033 najpierw na pb a potem na lpg, przed każdym logiem skasuj błedy, będzie wiadomo czy jest problem z autkiem czy z instalacją lpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Prosił bym o sprawdzenie logów pierwsza ich czesć jest jazda na pb a druga na lpg bo wydaje mi sie ze przepływka powoli zaczyna umierac tym bardziej ze jeszcze oryginalna.http://vaglog.rtnet.pl/roger18sx_144075.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz logi i chcesz sprawdzić swoją jednostkę to tylko na PB. Na LPG czasami się tylko przydają do oceny pracy LPG lub sprawdzenia różnicy pomiędzy paliwami. Nie podoba mi się trochę czas wtrysku. Najlepiej zrób kpl. logów. Skasuj adaptację i na PB zrób przynajmniej grupy 002+115, 003+020, 002+033, a przed tym wszystkim zobacz wartości w grupie 032.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rób po dwa bloki na jednym logu, bo 3 są mało czytelne, przepływka prawdopodobnie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dobrą przepływkę to zachciało sie czyścić i sie ze..... wiec założyłem starą.Często patrzę na adaptację długoterminową i waha sie przeważnie około + 15 czyli ubogo przez inst lpg.Cos jest nie tak bo gdy robię autoadaptacje to wzbogacenie jest zazwyczaj około - 10 nawet ostatnio dysze na 2,8 mm powiekszyłem mapy zebralem i dalej nie jest za dobrze.Wiecznie ubogo.Na dniach zrobie nowe logi wiec je wrzucę. Rano skasowalem adaptację i błędy których nie bylo potem wsiadam w auto po 8 godzinach jadąc na benzynie gaz w podlogę a ono przez 200 metrow jak by odciecie mocy po czym juz normalnie jechało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówisz o adaptacji z VAGa grupa 032 to wynik +15 to za ubogo. ;-) Jeśli czyściłeś przepływomierz to faktycznie mogło go to dobić.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli mówisz o adaptacji z VAGa grupa 032 to wynik +15 to za bogato ;-) Jeśli czyściłeś przepływomierz to faktycznie mogło go to dobić.

 

Raczej za ubogo:papa jesli przepływka przekłamuje czyli wskazuje że dostaje się mniej powietrza niż jest faktycznie to ciężko bedzie ci ustawić lpg bo choć będziesz wzbogacał i tak korekty będą szły na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej za ubogo

Oczywiście, że tak. :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po zmianie przepływki na regenerowanego boscha.A oto logi http://vaglog.rtnet.pl/roger18sx_144457.html

http://vaglog.rtnet.pl/roger18sx_144458.html

http://vaglog.rtnet.pl/roger18sx_144456.html

Logi były robione po resecie sterownika i tylko na pb.Blok 32 wartość 2 po powrocie na pb do domu 0,0 po przełaczeniu na lpg i przejechaniu 2 km +13% wiec gaz zapewne dzis bede musiał ustawić.Jeśli chodzi o czas wtrysku to jaki max w awt ma byc bo widzę że i do 20 ms dochodzą.

 

Edytowane przez roger18sx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz przepływka ok, nie chce cię martwić ale prawdopodobnie jeszcze pompa paliwa będzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej jest mocno za ubogo korekta łapie max. Czas wtrysku w serii AWT to max 16ms. w całym zakresie masz za długi. Zmierz ciśnienie paliwa. Co do grupy 032 to najlepiej sprawdzić przed kasowaniem błędów lub przynajmniej po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie paliwa na dniach zmierze podczas jazdy bo sprzet mam.Choć to zabardzo na pracę na lpg nie wpływa. Czasami rano można było zauważyć ze auto jak by dostało za mało paliwa bo zapalilo i zgasło a za drugim razem juz ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na prace zbytnio nie, ale na strojenie trochę tak bo najpierw rysuje się mapa czasów wtrysku PB, a potem do niej mapa czasów PB na LPG. ;) i głupoty wychodzą. Na korekty można wystroić i będzie git, ale mapy będą się miały nijak do siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie tak tęz myślałem bo już kilka razy stroiłem gaz i dalej wiecznie ubogo wieć trzeba sie zajać pompa filtr paliwa rok temu zmieniany wiec raczej ok.Przydał by sie jeszcze kabel obd do instalki lecho to by było łatwiej ustawić.Pompa widze że jest w koszu w zbiorniku tylko czy da sie ją samą kupić bo pchać sie w 12 letnia używkę to też loteria. Bo tak widze że pompa powinna mieć ciśnienie do 4 barów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W używkę to się nie pchaj bo szkoda kasy. Najpierw zmierz ciśnienie i jak będzie lipa to możesz się zastanowić nad tym wkładem: http://e-autoparts.pl/pompa-paliwa-p-346396.html ja montowałem go u siebie całkiem niedawno i powiem Ci, że nic taniej w takiej jakości nie kupi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności