Skocz do zawartości
wojtek2626

Dawka paliwa TDI a spalanie- test

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy jak to wkońcu jest z dawką paliwa na wolnych obrotach w naszych klekotach. Wszyscy mówią że jak jest dawka 3mg to jest duża a jak 7mg to mała. Ja dzisiaj zrobiłem test, silnik nagarzany to 90 stopni:

1. dawka ustawiona na 3mg a w blokach pomiarowych spalanie 0,3-0,4 l/h

2. dawka ustawiona na 4,5mg w blokach pomiarowych spalanie 0,5-0,6 l/h

Czy to nie jest tak że ma z góry ustalona dawkę a zmiany jakie dokonujemy to tylko różnica do dawki ustalonej. Powiedzmy jeżeli załozona dawka to 4mg a mamy ustawione 3mg to sterownik musi mniej wtrysnac paliwa niz w przypadku ustawienia dawki na 5mg , myle sie czy cos w tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakich blokach można sprawdzić dawkę paliwa l/h i test był przeprowadzany z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jak to wkońcu jest z dawką paliwa na wolnych obrotach w naszych klekotach. Wszyscy mówią że jak jest dawka 3mg to jest duża a jak 7mg to mała. Ja dzisiaj zrobiłem test, silnik nagarzany to 90 stopni:

1. dawka ustawiona na 3mg a w blokach pomiarowych spalanie 0,3-0,4 l/h

2. dawka ustawiona na 4,5mg w blokach pomiarowych spalanie 0,5-0,6 l/h

Czy to nie jest tak że ma z góry ustalona dawkę a zmiany jakie dokonujemy to tylko różnica do dawki ustalonej. Powiedzmy jeżeli załozona dawka to 4mg a mamy ustawione 3mg to sterownik musi mniej wtrysnac paliwa niz w przypadku ustawienia dawki na 5mg , myle sie czy cos w tym jest.

 

Przejedź się na dawce 3mg a później na dawce 5mg to się przekonasz, że mniejsza cyfra na VAGu to większa dawka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem dawke 5.8 ustawiłem na 3.5mg. Odczucia ? jak jazda dieslem w goraćy dzien a zimny wieczór. Spalanie wzrosło 0.5 do 1 litra ,ale moze przez to tyle ,ze bardziej neciło docisnac gazu. Wnioski WARTO było, acha na chamowni duzo wiecej wypluło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy jak to wkońcu jest z dawką paliwa na wolnych obrotach w naszych klekotach. Wszyscy mówią że jak jest dawka 3mg to jest duża a jak 7mg to mała. Ja dzisiaj zrobiłem test, silnik nagarzany to 90 stopni:

1. dawka ustawiona na 3mg a w blokach pomiarowych spalanie 0,3-0,4 l/h

2. dawka ustawiona na 4,5mg w blokach pomiarowych spalanie 0,5-0,6 l/h

Czy to nie jest tak że ma z góry ustalona dawkę a zmiany jakie dokonujemy to tylko różnica do dawki ustalonej. Powiedzmy jeżeli załozona dawka to 4mg a mamy ustawione 3mg to sterownik musi mniej wtrysnac paliwa niz w przypadku ustawienia dawki na 5mg , myle sie czy cos w tym jest.

 

Łap http://forum.vw-passat.pl/threads/119083-AFN-dawka-paliwa-blok-01-prawda-czy-falsz

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/9048-DAWKA-PALIWA-NA-POMPIE/page4?highlight=dawka+pompie post od 70 do 74

 

 

Cytat z forum golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=343892

 

"Tak poważnie to te wskazania są dawką wyliczoną, nie rzeczywistą. Postaram się to zobrazować:

Ma obroty 900 i dawkę... nie wiadomo jaką (silnik tego tak na prawdę nie wie), Ty mu mówisz że to jest 3mg/r, on to "zaczaja" i odnosi wszystkie obliczenia(w tym i konsumpcji paliwa) wg tej można by rzec kalibracji. Limit programowy ma powiedzmy 30mg/r (max wciśnięty pedał gazu), jeśli Ty mu powiesz że nawolnych obrotach ma dawkę 7mg to przy max wciśniętym pedale gazu on zwiększy ją o 23mg/r, jesli powiesz mu że przy 900 ma 2mg/r to analogicznie wciskającgaz w deskę dostaniesz przyrost 28mg/r.

Teraz wskazania po obciążeniu, zakładamy że ma 2mg/r dla 900rpm, dodajesz mu obciążenia w postaci klimy, alternatora czy czego tam, on aby utrzymać zadane 900rpm musi dodać więcej paliwa o przykładowo 2mg/r i widzisz to we wskazaniach czyli 4mg/r.

 

Pozdrawiam"

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma co patrzeć. Ja miałem ustawioną dawkę po uszczelnianiu pompy na 1.8 mg a spalanie pokazywało 0.0 l/h, po ustawieniu na 6.8 pokazywało spalanie chwilowe 11.8 l/h

 

Koledzy a możecie podać mi odczyt 3 okna w grupie bloków 001 na rozgrzanym pracującym silniku? ile V ma nastawnik?

Bo mi po czyszczeniu pompy ustawili dość dziwnie i za pierwszym razem przy dużej dawce 1.420V miał kopa, palił 10 litrów i strasznie falował na wolnych. Teraz mam ustawione na 1.580 V i jedzie fajnie ale jeszcze minimalnie występuję falowanie.

Z góry dziękuję za info

 

 

A i jak możecie to zobaczycie czy po zmianie dawki, jak jedziecie na luzie 10 km/h i dodacie gazu i odejmiecie czy obrotomierz od razu spada na wolne obroty czy zatrzymuje się na chwile około 950 obr i czuć lekkie szarpanie silnikiem przez chwile

Edytowane przez 89Bartezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na to nie ma co patrzeć. Ja miałem ustawioną dawkę po uszczelnianiu pompy na 1.8 mg a spalanie pokazywało 0.0 l/h, po ustawieniu na 6.8 pokazywało spalanie chwilowe 11.8 l/h

 

Koledzy a możecie podać mi odczyt 3 okna w grupie bloków 001 na rozgrzanym pracującym silniku? ile V ma nastawnik?

Bo mi po czyszczeniu pompy ustawili dość dziwnie i za pierwszym razem przy dużej dawce 1.420V miał kopa, palił 10 litrów i strasznie falował na wolnych. Teraz mam ustawione na 1.580 V i jedzie fajnie ale jeszcze minimalnie występuję falowanie.

Z góry dziękuję za info

 

 

A i jak możecie to zobaczycie czy po zmianie dawki, jak jedziecie na luzie 10 km/h i dodacie gazu i odejmiecie czy obrotomierz od razu spada na wolne obroty czy zatrzymuje się na chwile około 950 obr i czuć lekkie szarpanie silnikiem przez chwile

 

Co do bloków u mnie wygląda to tak xmrt4l18uo91_t.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do bloków u mnie wygląda to tak xmrt4l18uo91_t.jpg
\

 

 

Jak będziesz kiedyś jechał autem to sprawdź jeszcze jakbyś mógł te falowanie przy prędkości 10 km/h bo ustawione mamy te same napięcie na nastawniku i tą samą dawkę.

Jutro najwyżej jeszcze podjadę do Daneckiego i niech kombinuje bo wcześniej było dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem i nie mam żadnego falowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja byłem u Daneckiego i powiedział, że już nic ruszać mi nie będzie ani przestawiać bo mam niby ustawiony książkowo i że mam przyjechać dopiero jak zacznie ciec albo całkiem falować cały czas.

A gdy mu powiedziałem że sam podnosiłem dawkę startową dla lepszego odpalania to powiedział żebym spróbował do standardowej wrócić ale wątpie że to coś da.

 

Więc muszę się bawić na własną rękę.

Pytałem się go jak wyglądał nastawnik, czy dużo brudu w nim to powiedział że czyściutki ale jak to niby sprawdził nie rozbierając jego. Więc w środę zacznę się bawić, w razie czego mam 2 dobre pompy takie same jak ta więc mogę przekładać nastawniki z innej i obserwować.

 

Jakbym wiedział, że takie cyrki będą to bym sobie parametry spisał wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności