Skocz do zawartości
Gość pshemo

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pshemo

Z czym 'to sie je':

 

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

 

:zdziwko:

 

Po wykasowaniu sie juz nie pojawilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl

sprawdź ewentualne błędy w "Instruments Cluster" (17)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Sprawdzilem - pusto. Czyli to byla taka 'podpucha'? :zdziwko:

Po wykasowaniu blad narazie sie nie pojawia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Intermittent

Sporadyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pshemo, udało się wyłowić przyczynę?

 

bo i mnie ostatnio ten błąd zaczął nękać (razem z check engine i system too lean, ale to inna historia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Od tamtego wykasowania sie nie pojawil. Jedyne co udalo mi sie skojarzyc, to to, ze kasowanie inspekcji oleju robilem przyciskami na zegarach. A wiadomo, ze czasami rozne kombinacje sie powciska, bo nie zawsze zaskoczy. Jedynie to mi przychodzi do glowy. Nie naprawialalem nic, co mogloby byc zwiazane z takim bledem.

 

Teraz tak sobie mysle... skoro u Ciebie wywala cos z check engine... silnik ten sam... to ja mialem pewna mala przypadlosc - wypadajace zaplony. Nagle silnik zaczal palic na 3 gary, zapalila sie kontrolka 'check engine'. Dowiedzialem sie wtedy, ze nasze silniczki maja dorzucone wadliwe 'aparaty zaplonowe'. Nie wiem jak to nazwac dokladnie, takie kostki na kazdym cylindrze, ktore doprowadzaja WN. Jak zdejmiesz plastikowa oslone to bedziesz widzial te wtyczki, takie kwadratowe... no napewno wiesz o co chodzi, tylko ja nie umiem tego nazwac. Pomoglo ich docisniecie. Cos tam w nich nie styka i gubi sie WN :dobani::krzeslem:

Dodatkowo sa problemy z cewkami. Ja u siebie mam wymienione przez poprzedniego wlasciciela juz wszystkie i jest :ok:

 

Chyba za wiele nie pomoglem, ale moze naprowadzi Cie to na jakis trop, bo silnik ten sam wiec moze i niedomagania podobne. Po staropolsku zycze Ci 'good luck!' :vw:

 

//EDIT: poszukalem jeszcze na innych forach podobnych przypadlosci i zaleznosci. Sprobuj zrobic [outpu test] w bloku 17. Ja robilem - moze to pomoglo. Sprawdz poziom oleju i czy wszystko z nim ok. Mi sie kiedys raz zapalila kontrolka od oleju i zgasla - moze to bylo to. Akurat wtedy wymienialem olej wiec moze wymiana pomogla na ten dziwny blad.

 

//EDIT2: przyjrzyj sie tez czujnikowi poziomu oleju i czujnikowi temp. plynu chlodzacego G2/G62 (u siebie go wymienialem, bo padl; moze wtedy juz go niedomaganie bralo).

 

[ Komentarz dodany przez: marecek: Czw Wrz 27, 2007 10:46 ]

dzięki, jak już pisałem - drugi error jest związany z czymś innym (strojenie LPG in progress - chcę uzyskać taką samą moc jak na Pb, a to ciut potrwa). Fakt, nie doczytałem opisu błędu. Sprawdzę jeszcze wieczorem gruntownie wszystkie pozostałe elementy monitorowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd może wystąpić z wielu przyczyn, np po odłączeniu akumulatora, za niskie napięcie, niewłaściwe kodowanie, zakłócenia w pracy immobilizera itd, jeżeli po wykasowaniu się nie pojawia to znaczy że jest wszystko OK i nie ma czym się przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat.

Mam błąd 18062 prawdopodobnie spowodowany on jest błędem w Instruments.

Kupiłem auto z wymienioną skrzynią biegów, był automat jest manualna.

Czy jest możliwość przekodowania skrzyni, aby pozbyć się tych błedów ?

 

Address 01     -------------------------------------------------------
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  1348
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
           P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 08     -------------------------------------------------------
  Controller: 3B1 907 044 H  
  Component: CLIMATRONIC B5GP    0003
  Coding: 17000
  Shop #: WSC 05326
No fault code found.

Address 17     -------------------------------------------------------
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
           49-00 - No Communications
           [i][b]Szyna danych- błąd, moduł kontroli przekładni TCM
           (CAN Data bus line fault, transm.control module)[/b][/i]

Address 19     -------------------------------------------------------
  Controller: 6N0 909 901    
  Component: Gateway K<->CAN    0001
  Coding: 00006
  Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
           49-00 - No Communications

End   -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku masz linię pod którą powinny wyświetlać się biegi?

Spróbuj kodowanie CAN 00004 czy wejdzie, ewentualnie potem ponownie 00006, wykasuj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli auto to, co pod awatarem to:

Gateway jest dobrze zakodowany.

* +00001 = Automatic Transmission (< MY 2001)

* +00002 = Brake Electronics (ABS)

* +00004 = Airbags

,powinieneś zacząć od przekodowania silnika.

silnik powinien być: 00002

błędy mogą iść od licznika, jeżeli masz pasek z biegami, to niestety, ale masz tak jak by dodatkowe okablowanie które jest skomunikowane z innymi sterownikami, nie wiem, czy jest na to jakieś kodowanie, trzeba by było się podpiąć, podaj kodowanie swojego licznika.

Podejrzewam, że jeśli byś fizycznie odciął przewody od tego ustrojstwa, to miał byś problem z głowy ;)

pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... czyli sugerujecie panowie, że ja też coś kiedyś kombinowałem i zaserwowałem sobie kodowanie skrzyni biegów automatycznej i stąd ten błąd? :&gt; muszę to sprawdzić :&gt;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinieneś zacząć od przekodowania silnika

 

Address 01
  Controller: 038 906 019 DS 
  Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  1348
  Coding: 00002
  Shop #: WSC 30011

 

Jest 00002.

 

... podaj kodowanie swojego licznika

 

Address 17
  Controller: 3B0 920 845 A  
  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
  Coding: 21125
  Shop #: WSC 00054
1 Fault Found:
01315 - Transmission Control Module
           49-00 - No Communications

Na ile zdążyłem poznać zasadę kodowania to wydaje mi się, że jest dobre.

 

Spróbuj kodowanie CAN 00004 czy wejdzie, ewentualnie potem ponownie 00006, wykasuj błędy

 

Jutro zobaczę Twój sposób.

Edytowane przez Janco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień kodowanie na 21124

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre ma kodowanie. Co da ta 4 na ostatnim miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja namieszałem w ojcowym liczniku, o takim samym numerze jak mój stary 1/2fis (pisałem o tym kiedyś, wskaźnik paliwa się skrzaczył). Więc przerobiłem mój wsad i wgrałem do ojcowego. No i jest błąd:

01315 - Transmission Control Module

49-00 - No Communications

i linia na wyświetlaczu, bo mój automat, a ojca manual. Gateway jest 00006 i innej wartości nie przyjmuje.

Jak podłącze jeszcze raz to zobacze jakie jest kodowanie samego licznika. Tacie to nie przeszkadza, ale mnie wkurza, że nie jest jak być powinno ;)

 

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 09:56 ----------

 

Zrobiłem tak jak Pogromca pisze, czyli najpierw 0004 potem 0006 i kreska znikła razem z błędem. Wcześniej próbowałem tylko zmieniać na 0004 i dlatego nie działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj kodowanie CAN 00004 czy wejdzie, ewentualnie potem ponownie 00006, wykasuj błędy.

 

Co prawda 00004 nie chciało wejsc, ale wprowadzilem 00006 jeszcze raz.

I wszystko gra !!! :brawo

Dzieki.

 

Podejrzewam, że jeśli byś fizycznie odciął przewody od tego ustrojstwa, to miał byś problem z głowy

 

Obyło się bez ciecia :hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten kod błędu może również informować o cofanym liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

mam ten sam blad , lecz niestety gdy go kasuje po chwili powraca tak jakby nie dalo sie jego skasowac...:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie skasujesz tego błędu dopóki nie wykasujesz usterek z licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli? zaczac od usuniecia komunikatu olisensor warkstat i migajacej zoltej oliwiarki podczas zaplonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności