yahoo79 Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2009 Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum i zarazem świeżo upieczonym użytkownikiem Passata 2.0TDI 140km 4motion (2006r. na pompowtryskach). Jako że spotkałem się ze skrajnymi opiniami dotyczącymi chiptuningu tegoż modelu 4motion ( Ztego co wiem VW produkował 4motion tylko 140km) chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników, czy tuning +30/40km (oczywiście przeprowadzony w profesjonalnej firmie) będzie bezpieczny? Znalazłem gdzieś post w którym jest napisane Cytat: Napisał leotdi Wersja 4-Motion ze względu na tuning mnie nie interesuje .. . "za wrażliwe" sprzęgielko (olej lepkościowy). Czy faktycznie tuning Paska 4motion wiąze się z ryzykiem uszkodzenia sprzęgła?:638: Z góry dziękuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2009 Generalnie TUNING wiąże się ze zmianami :D:D:D jak program jest spier#%ny to sprzęgło i inne elementy się wysr#$ą ale jeśli jest to zrobione z głową no nie ma się czego bać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2009 Wszystko w granicach rozsądku jak to się mowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matadorRS Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2009 Znalazłem gdzieś post w którym jest napisane Cytat:Napisał leotdi Wersja 4-Motion ze względu na tuning mnie nie interesuje .. . "za wrażliwe" sprzęgielko (olej lepkościowy). Czy faktycznie tuning Paska 4motion wiąze się z ryzykiem uszkodzenia sprzęgła? Pytanie gdzie znalazles ten cytat i czy odnosi sie on do Passata. Druga sprawa to taka ze naped 4motion jest pancerny i wytrzyma spokojnie duze przyrosty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yahoo79 Zgłoś #5 Napisano 1 Grudnia 2009 Pytanie gdzie znalazles ten cytat i czy odnosi sie on do Passata. Druga sprawa to taka ze naped 4motion jest pancerny i wytrzyma spokojnie duze przyrosty. Pytanie gdzie znalazles ten cytat i czy odnosi sie on do Passata. Druga sprawa to taka ze naped 4motion jest pancerny i wytrzyma spokojnie duze przyrosty. Jak klikniesz sobie na strzałeczke przy cytacie, to Cię przekieruje do posta. Oczywiście że chodzi mi o Passata B6, co zresztą też można sobie przeczytać w stopce użytkownika. Nie rozumiem co znaczy pancerny 4motion? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, ale nie wyczerpują jednak one tematu. Przecież VW nie bez przyczyny nie wprowadzał by tego modelu jedynie w opcji 140km Coś musi być na rzeczy. Wybaczcie nie jestem mocny w "technice", ale liczę na to że ktoś by mógł mi sprawe naświetlić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2009 Ztego co wiem VW produkował 4motion tylko 140km w B5 95 proc 2.8 V6 byly 4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yahoo79 Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2009 Cytat:Napisał kockodo w B5 95 proc 2.8 V6 byly 4motion w b5 , 3b i 3bg wszystkie 2.8 były w 4motion Zaraz zaraz, ale ja mówie o B6 i silniku 2.0 TDI 140km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #8 Napisano 1 Grudnia 2009 troche więcej koni niż u Ciebie i nic się nie dzieje http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10659270 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2009 4motion, nie liczac b5 po lifcie, to haldex. jest niezniszczalny. inna sprawa to sprzeglo skrzyni manualnej. jak wiadomo w kazdym aucie kiedys sie konczy. b6 ma haldexa. b5 mialo torsena. tez wytrzymale bydle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #10 Napisano 2 Grudnia 2009 Oczywiście że chodzi mi o Passata B6, co zresztą też można sobie przeczytać w stopce użytkownika. Nie rozumiem co znaczy pancerny 4motion? Ponoć wytrzymuje bez modyfikacji 400 Nm, ale z drugiej strony u panów z DynoSoft, haldex z golfa 4 wytrzymuje 440 Km i 850 Nm, więc chyba jednak zasługuje na miano "pancernego". http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59724 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #11 Napisano 2 Grudnia 2009 ale przecież passat R36 też ma 4motion i jakoś wytrzymuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #12 Napisano 2 Grudnia 2009 ale przecież passat R36 też ma 4motion i jakoś wytrzymuje No ale chyba nie sądzisz, że to identyko napęd co w tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarol Zgłoś #13 Napisano 3 Grudnia 2009 Tak jest to ten sam napęd co w TDI inna jest skrzynia bo w TDI jest dłuższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #14 Napisano 3 Grudnia 2009 imo tu pozostaje kwestia tego ile skrzynia wytrzyma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #15 Napisano 3 Grudnia 2009 (edytowane) imo tu pozostaje kwestia tego ile skrzynia wytrzyma... Ale w grę wchodzi tylko delikatny soft, więc, nie ma się co rozwodzić ani nad napędem, ani skrzynią. Ja tam jednak będę zdania, że r36 ma inny haldex niż tdi. Półosie z pewnością będą inne i samo sprzęgło może mieć więcej tarcz w przypadku r36. Ale w rękach nie miałem więc głowy nie dam. Odpowiadając na pytanie z pierwszego postu: W przypadku tuningu +30/+40 nie mamy co przejmować się napędem 4 motion i skrzynią. Jeśli będzie to robione w profesjonalnym warsztacie to powinni podpowiedzieć jak należy traktować samochód po tuningu by się coś nie wysypało. Edytowane 3 Grudnia 2009 przez John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matadorRS Zgłoś #16 Napisano 3 Grudnia 2009 Przecież VW nie bez przyczyny nie wprowadzał by tego modelu jedynie w opcji 140km Coś musi być na rzeczy. Wybaczcie nie jestem mocny w "technice", ale liczę na to że ktoś by mógł mi sprawe naświetlić. Wiesz firmy robia rozne niezrozumiale rzeczy Proponuje poczytac o haldexie na forum bardziej "specjalistycznym": http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=69910&hl=haldex Tu masz jeszcze moj temat coprawda o Torsenie ale nawiazania do Haldexa tez sa http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=49534&st=0&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach