Skocz do zawartości
haden

Fontanna w zbiorniku wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z olejem do wspomagania. Po odkręceniu korka zbiornika i kreceniu kierownicą płyn strzela na jakieś 10cm. Byłem już 3 razy w ASO VW ( SOBKOL w Nadarzynie k/Warszawy) i są bezradni ( mają dowiadywać się w POZNANIU). Sprawdzili ciśnienie na pompie, wymienili przewód od pompy do maglownicy (1500zł :( ), nie ma wycieków z maglownicy. Wspomaganie działa bez zarzutu. Wszystko działa ok oprócz tej fontanny, która powoduje, że płyn wycieka przez otworek odpowietrzający w korku zbiornika.

Może ktoś z Kolegów spotkał się z tym objawem? Co może być przyczyną takich objawów? Chyba tylko doświadczenie użytkowników Paska może tu pomóc.:) Proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam problem z olejem do wspomagania. Po odkręceniu korka zbiornika i kreceniu kierownicą płyn strzela na jakieś 10cm. Byłem już 3 razy w ASO VW ( SOBKOL w Nadarzynie k/Warszawy) i są bezradni ( mają dowiadywać się w POZNANIU). Sprawdzili ciśnienie na pompie, wymienili przewód od pompy do maglownicy (1500zł :( ), nie ma wycieków z maglownicy. Wspomaganie działa bez zarzutu. Wszystko działa ok oprócz tej fontanny, która powoduje, że płyn wycieka przez otworek odpowietrzający w korku zbiornika.

Może ktoś z Kolegów spotkał się z tym objawem? Co może być przyczyną takich objawów? Chyba tylko doświadczenie użytkowników Paska może tu pomóc.:) Proszę o pomoc...

 

Ja mialem podobny objaw w Audi A6 z tym ze u mnie byl spory wir w zbiorniczku. Wymienilem caly plyn do wspomagania na Febi i o dziwo przeszlo :)

Nie wiem czy to w czyms Ci pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony na orginalny razem z przewodem i nic się nie zmieniło. ASO w Poznaniu równiez nie pomogło. Nadal tajemnicą jest co jest przyczyną gejzera...Czekam na dalsze rady Kolegów.

Edytowane przez haden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzili ciśnienie na pompie,

 

Było prawidłowe?, domyślam się że tak. Nie pozostaje nic innego jak wymienić pompę wspomagania, koszt jej jest niewielki i wymiana także. W tym układzie nie ma co sie az tak popsuć, jedź do mechanika a nie do ASO i wymień pompę, powinieneś się zamknąć w 400 pln z robotą.

 

wymienili przewód od pompy do maglownicy (1500zł )

 

Przecież taki przewód można samemu dorobić z aluminium i zarobić końcówki. Koszt nie więcej jak 100 pln...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na boku to nie polecam Sobkola w Nadarzynie, kumpel audi tam serwisował, i po dzwonie dał do zrobienia, policzyli za orginalne części a zrobili na zamiennikach, był ostry dym, Sobkol oddał kase za naprawę i części, no i stracił 6 klientów na serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zacząć od tego skąd się bierze takie ciśnienie w zbiorniczku... czy od strony pompy... tzw. cofa się... czyli to o czym myślał serwis, wymiana połączenia... bo może zapchane.... lub czy to ciśnienie z powrotu z maglownicy. Od tego trzeba zacząć. A ogólnie wygląda to na coś zatkane w maglownicy i pompa nie wyrabia tworzy dodatkowe ciśnienie i wraca przewodem zasysającym płyn ze zbiorniczka.

 

Jak to sprawdzamy... zaciskamy z wyczuciem przewody odchodzące ze zbiorniczka, najpierw jeden potem drugi i patrzymy jakie zmiany występują w wulkaniku :D . Po tym określamy który przewód zasila wulkanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, przewód który wymieniłem jest z zaworem ograniczającym ciśnienie w układzie więc samemu się go nie dorobi i nie dokupi- tylko ASO.

 

Sobkol proponuje wymiane pompy i maglownicy (ceny z kosmosu) , ale tak to każdy potrafi naprawiać- wymieniać wszystko po kolei aż się trafi na usterkę. Pompa daje ciśnienie 107 bar. Gejzer powstaje od przewodu powrotnego. Dobrze że byłem przy naprawie auta i pogadałem troche z serwisantem. Przyznał, że nie wie co nawaliło więc nie pozwalam na wymianę niczego bez sprawdzenia. Jadę do nich jeszcze raz, podobno mają jakieś podejrzenie, wszystko robią w ramach reklamacji za ten niepotrzebnie wymieniony przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił zbiorniczek. Tam w środku jest takie sitko na powrocie z maglownicy. Jeśli to sitko wyskoczyło ze swojego miejsca ( ciężko je włożyć ) to wyraźnie widać jak szybki jest obieg płynu następuje bulgotanie i część może wydostawać się na zewnątrz. Wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka i zobacz to sitko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie wróciłem z Serwisu, udało się im naprawić usterkę. Okazało się,że nawalił zbiorniczek wspomagania (118zł) i go wymienili. Wszystko jak ręką odjął. Teraz śmigam aż miło...

Dziekuję Koledze WP-33 za podpowiedź. Dzięki niemu udało się zaoszczędzić kasy i nerwów. Pozdawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat stary jak świat, ale może jest jakaś opcja żeby się dowiedzieć gdzie i jak starać się dorobić taki wąż wspomagania? chodzi mi głównie o wężyk powrotny z magla do zbiorniczka, problem w tym że ten wąż jak i ten gruby, ciśnieniowy z pompy do magla, jest pneumatycznie nabijany na króćce. Gdzieś coś kiedyś wyczytałem że firmy regenerujące części do wózków widłowych mogą coś takiego wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności